"The swimmingpool" nu maar eens een update!(p3)

Started by minicoopers, October 16, 2012, 19:00:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minicoopers

Hallo beste mensen,

Na jaren en jaren gedroomd te hebben van een dedicated HT, Had ik ineens een zwembad in m'n huis!!!

En tja wie wil er nou een zwembad thuis? (ik niet!)
Dus wat doen we dan dicht met dat ding ;D



beton erop:


wanden plaatsen:

https://dl.dropbox.com/u/72042873/2012-10-16%2017.59.50.jpg
https://dl.dropbox.com/u/72042873/2012-10-16%2017.59.57.jpg
https://dl.dropbox.com/u/72042873/2012-10-16%2018.00.10.jpg
https://dl.dropbox.com/u/72042873/2012-10-16%2018.00.42.jpg


En we gaan er een mooie dedicated home cinema van maken. 8)
en nog een kleine relax ruimte met oa sauna.
maar dit is dus een project in aanbouw, hier gaat nog heel wat tijd in zitten ben ik bang.

de ht ruimte wordt(is) 7 meter lang bij 5,75 meter breed.
ik heb zelf het idee dat dit echt wel een mooie maat is om er echt wat gaafs van te maken.

wat ik allemaal ga gebruiken als apparatuur weet ik nog niet,maar daar kan ik genoeg over nadenken en dromen tijdens het bouwen.
het is nu toch nog allemaal grof werk.

wordt vervolgt


hoop dat de foto's werken....(nog niet zo bekend met dropbox namelijk)

edit door Christiaan: ik ben zo vrij geweest de maat van je foto even aan te passen ;)



Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

Madhouse

Leuk project! Ben benieuwd wat het gaat worden!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

minicoopers

 HELP!!  hoe krijg ik die foto's op een makkelijke manier en normaal formaat hier online?
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

clockwork

Wow, dat belooft veel goeds. Wat een raar klein zwembadje was dat trouwens. Net niet.

Volgens mij woon je ook best wel leuk als ik dit zo zie.... :D

Foto's: ik gebruik altijd de '+ Bijlagen en andere opties' onderaan als je iets post.

Succes met de bouw!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

minicoopers

Hahaha ja het was echt een raar klein zwembadje :confused:
10 bij 5 en 2 meter diep. ging ook heel wat zand in, 120m3
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

CoSo

van binnenzwembad :o naar dedicated Ht  :thumbs-up:

Succes met de bouw, ga je het zelf doen?

LeonArdusS

Quote from: clockwork on October 16, 2012, 19:24:36
Wow, dat belooft veel goeds. Wat een raar klein zwembadje was dat trouwens. Net niet.

Volgens mij woon je ook best wel leuk als ik dit zo zie.... :D

Foto's: ik gebruik altijd de '+ Bijlagen en andere opties' onderaan als je iets post.

Succes met de bouw!

Dat werkt alleen niet vanaf een Ipad. Nog tips?

Niet verkeerd zo'n huis. Het feit dat er een binnenbad is zal wel betekenen dat dit een flinke kast is
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

jaco

Je had gewoon je ht in die verdieping moeten bouwen, had je 2 meter meer hoogte gehad :)
Hoe hoger hoe beter normaal gesproken, je kunt altijd het plafond verlagen als je een foute hoogte hebt i.v.m. Foute room mode (staande golven)

Maar die ruimte ziet er prima uit, veel plezier met je ht bouw.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

clockwork

Quote from: LeonArdusS on October 16, 2012, 19:43:57
Dat werkt alleen niet vanaf een Ipad. Nog tips?

Tapatalk app. Dan kan het volgens mij wel.

10x5 valt me dan wel weer mee. Zal wel optisch bedrog zijn geweest door het zand.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

LeonArdusS

Quote from: minicoopers on October 16, 2012, 19:33:16
Hahaha ja het was echt een raar klein zwembadje :confused:
10 bij 5 en 2 meter diep. ging ook heel wat zand in, 120m3

Wat een ruimte, was ik mijn huis maar kwijt dan kon ik ook op zoek naar meer lucht  :blink:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

jaco

Quote from: minicoopers on October 16, 2012, 19:33:16
Hahaha ja het was echt een raar klein zwembadje :confused:
10 bij 5 en 2 meter diep. ging ook heel wat zand in, 120m3
Dn moest je het flink aanstampen  ;)
10x5x2 = 100, maar goed op een vrachtwagen ligt het los gestort neem ik aan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

larzie

Dat is weer eens wat anders zo'n zwembad. Hoop dat het akoestisch wat te doen is.  Succes ermee!
Volgmodus aan! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Quote from: jaco on October 16, 2012, 21:26:07
Dn moest je het flink aanstampen  ;)
10x5x2 = 100, maar goed op een vrachtwagen ligt het los gestort neem ik aan.

Het valt me eerlijk gezegd nog reuze mee. Je komt wel eens extremer tegen (bijvoorbeeld 150kuub zand moeten laten komen om 100 kuub te vullen).

Maar dit kan wel eens een leuk projectje worden. Eens gaan volgen deze. Hopelijk komt er een beetje mooie apparatuur te staan 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beatbrother

Ik denk dat het een heel leuk project gaat worden.
Persoonlijk had ik het wel anders gedaan en had ik het zwembad gehouden en er gewoon gebruik van gemaakt.
Dus dat je als het ware de trappen af moet gaan om in de ruimte te gaan.
Dan heb je ineens een ontzettend mooie hoge ruimte van 3-4 m hoog in een gewone kamer.
Ik had er trouwens zelf aan gedacht om dat bij ons thuis te doen, maar omgekeerd om de ruimte 2 meter dieper uit te graven ligt dat iets moeilijker.  :(
In ieder geval veel succes met je bouw. Gaat super worden !  :headbanging:

W.Otter

pffff die ruimte is groter dan mijn huis ;)

heel erg vet weer, de HT's schieten als paddestoelen uit de grond hier. Niet te mals ook!

heel veel succes, en is het misschien niet verstandig om alvast te weten wat voor componenten je grofweg wil gebruiken om er tijdens de bouw rekening mee te houden?

aansluitpunten etc?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LittleNinja

Wow!! :inlove:

Deze ben ik moreel verplicht te gaan volgen. Heb je de plannen al omschreven? We zijn namelijk erg benieuwd.. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Start to HT

Dit wordt er weer eentje om naar uit te kijken  :popcorn:
Mooi huis, heb ik zo de indruk...

john2910

Gaaf

Die gaan we volgen... ;D

TheSpeedSkater

Leuk!

Succes...!

Hebben de heren van BB&G zich al gemeld...  :D (dan komt het zeker in orde!)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LeonArdusS

Ik denk dat ik het zwembad had gehouden, zou leuk zijn voor mijn zoon, die is echt gek op zwemmen. Gezien de grootte van het zwembad en de tuin die ik zie zal er best een ander plekje voor een HT zijn toch???
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

john2910

Quote from: LeonArdusS on October 18, 2012, 19:30:24
Ik denk dat ik het zwembad had gehouden, zou leuk zijn voor mijn zoon, die is echt gek op zwemmen. Gezien de grootte van het zwembad en de tuin die ik zie zal er best een ander plekje voor een HT zijn toch???

Op je luchtbedje film kijken lijkt me ook wel relaxed :hehe:

LeonArdusS

Quote from: john2910 on October 18, 2012, 20:09:49
Op je luchtbedje film kijken lijkt me ook wel relaxed :hehe:

Hahaha
🏄
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire


RonG

Gaaf, ben erg benieuwd wat dat gaat worden. Succes :pompom:

modde239