Ze hebben m'n speakers meegenomen!!

Started by Robbo, December 15, 2003, 11:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi Frederic,

B&W zal niets hoeven te betalen want zij zijn geen partij in deze ;)

Ik weet niet precies hoe verzekeringszaken in Belgie zijn geregeld, zelfs hier in Nederland gelden verschillende regels per regio en maatschappij. Er loopt ergens in het algemene HT-gedeelte een topic over het apart verzekeren van dit soort zaken waar je wellicht wat antwoorden kunt vinden welke voor jouw van belang zijn.

Mvrgr

Patrick

Robbo

#26
Bij eerdere navraag bij mijn inboedelverzekering zou het in 10 jaar afgeschreven worden. Dat de taxateur 25 jaar aanhoudt, is natuurlijk alleen maar prima. Volgens hem is dat norm bij dit soort speakers.

Robbo

Zo alles is geregeld. Nu nog iets nieuws uitzoeken.

Zal waarschijnlijk geen Nautilus meer worden.....

Starred

Quote from: Robbo on December 31, 2003, 10:32:08
Zo alles is geregeld. Nu nog iets nieuws uitzoeken.

Zal waarschijnlijk geen Nautilus meer worden.....

Waarom geen Nautilus?
Iets anders op het oog?

Robbo

Ik ga op zoek naar een speaker die wat opener klinkt dan de Nautilus.  Merken zoals Avalon en JMLab spreken me aan.   Met name de beschikbaarheid van een goede center speaker zal zeer zwaar meegewogen worden.  Ik overweeg ook om de Kharma Ceramique 3.2 of  Grand Ceramique 1.0 na te bouwen.


Rob

patrick_vdb

Wow Rob :o

Een serieuze ommezwaai, het lijkt mij wel dat de vervelende gebeurtenis de druppel is geweest welke aan deze besluitvorming vast ligt of vergis ik mij?

Mvrgr

Patrick

jaco

Hij noemt het wel niet, maar hij heeft een echte Center gehoord laatst, nu kan die 'zielige' HTM-1 niet meer natuurlijk ;D ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

patrick_vdb

Oh, ik dacht dat hij de center uit de Utopia BE reeks nog niet beluisterd had, maar dus toch ;D

Mvrgr

Patrick

Robbo

Quote from: jaco on January  1, 2004, 22:22:02
Hij noemt het wel niet, maar hij heeft een echte Center gehoord laatst, nu kan die 'zielige' HTM-1 niet meer natuurlijk ;D ;D

Jaco
:P

@Patrick
De N804's heb ik nu 2 jaar in huis gehad. Geen slecht begin denk ik (waren mijn eerste echte speakers), maar gaandeweg leer je dat er meer is dan enkel de 'bekende' merken en luister je eens naar wat anders. Zoals gezegd heb ik nu bepaalde karakteristieken bij andere merken ontdekt die me zeer aanspreken en dus graag zou willen terugzien in een volgende aanschaf. Om dan nu de kapotte N804's te vervangen door een nieuwe set, waarvan ik weet dat ze het niet echt lang meer zullen blijven, is natuurlijk geen handige zet.

Voorlopig blijft de frontstage bij mij bestaan uit N805/HTM1. Ondertussen zal ik me beraden waar ik naartoe ga. Zowel Kharma als Avalon is voor een surround setup financieel natuurlijk niet echt 'leuk' meer, vandaar dat zelfbouw ook lonkt. Te meer ook omdat het me fantastisch lijkt om iets zelf te maken. Geduld en 2 redelijk rechter handen zijn aanwezig, dus dat kan wel wat worden.

patrick_vdb

Hi Rob,

Wanneer je in de loop der tijd bepaalde karaktereigenschappen bent gaan ontdekken en waarderen welke je niet terug vind in B&W lijkt mij de keuze voor een ander merk zeer duidelijk, er is idd meer dan alleen maar de bekende merken. Zomaar een nieuwe set N804 bestellen is dan idd geen slimme zet.

Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk, spannend :D

Mvrg

Patrick