Ze hebben m'n speakers meegenomen!!

Started by Robbo, December 15, 2003, 11:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Geen dieven gelukkig, maar de verzekeringsmaatschappij dus  :-\

Enkele maanden geleden heeft een kameraad van mij, mijn linker front omgestoten wat dus resulteerde in een flink beschadigde speaker.  Vandaag is dan eindelijk de expert langsgekomen en na wat gesteggel heeft hij de speakers total-loss verklaard.  Wat dus betekent dat de speakers meteen ingenomen en meegenomen werden en ik het voorlopig zonder fronts moet doen  :-[

Hopelijk wordt het papierwerk allemaal snel geregeld zodat ik een nieuwe set mag bestellen, want ik begin nu al afkickverschijnselen te krijgen  ;)   M'n woonkamer kijkt ineens aardig kaal.

Ondanks dat ik blij ben dat het nu eindelijk geregeld is, moest ik toch wel even slikken toen mijn speakers de deur werden uitgedragen.  Dit is echt niet grappig  :(

Dus voorlopig maar even de rears naar voren zetten, en wat antieke speakers op de rears.  Dan kunnen we gelukkig toch nog genieten van een filmpje en een stukje muziek !


Rob

patrick_vdb

Hi Rob,

Wow :o Ik schrok mij rot door de titel van het onderwerp maar gelukkig bleek het niet te zijn waar ik in eerste instantie aan dacht.

Ga je het volledige bedrag terug krijgen of een gedeelte? Als je nog wat spaarcenten hebt liggen wellicht een kans om te upgraden naar een N802?

Succes de komende tijd.

Mvrgr

patrick

Xenomorf

My sympathies...

Mooie kameraad heb jij, je speakers omgooien :). Wat voor speakers waren het dat je kameraad ze omkreeg?

B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Melvin

Dat is inderdaad wel geen leuke situatie, herinnert me eraan dat ik mn spullen ook maar eens moet laten verzekeren...

Als je nu een 802 neemt gaat de verzekeringmaatschappij zeker vragen stellen of je hem niet zelf omgeduwt hebt omdat je een nieuwe wilde kopen ?

bmateijsen

Jemig... maar wel goed dat de speakers total-loss zijn verklaard.. en inderdaad, kriebelt het niet om nu te upgraden?


Grindtegel

Hoi Rob,

Ik had niet verwacht dat ze de speakers mee zouden nemen.

Hopelijk zijn ze een beetje snel met rapporteren naar de verzekeraar, mijn ervaring is dat experts het af en toe nogal rustig aan doen. Ben benieuwd wat de verzekeraar zal gaan doen.

Keep us posted!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Quote from: patrick_vdb on December 15, 2003, 11:24:01
Hi Rob,

Wow :o Ik schrok mij rot door de titel van het onderwerp maar gelukkig bleek het niet te zijn waar ik in eerste instantie aan dacht.
Geintje  ;)

Quote
Ga je het volledige bedrag terug krijgen of een gedeelte?
Volgens B&W NL is de nieuwprijs momenteel 3700 euro.  Met dit soort speakers rekenen ze een afschrijving van 25 jaar(!), dus krijg ik genoeg terug om een nieuwe set te kopen.
Quote

Als je nog wat spaarcenten hebt liggen wellicht een kans om te upgraden naar een N802?
Een N802 is al jaren mijn droomspeaker, dus dat knaagt ook nog aan me.   Maar ik heb eerst nog andere dingen op stapel staan.

Quote
Succes de komende tijd.

Mvrgr

patrick
Thanks!

J.A.F._Doorhof

Weird, ik zou ze toch niet zo mijn speakers mee laten nemen.
Zorg eerst maar voor de betaling, dan krijg je ze, dat is toch een normale gang van zaken lijkt me.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Quote
Mooie kameraad heb jij, je speakers omgooien :). Wat voor speakers waren het dat je kameraad ze omkreeg?
Nautilus 804.  Iedereen was flink geschrokken natuurlijk toen het gebeurde.  Meer van mij dan van de speakers,  ik ben namelijk nog nooit zo kwaad geweest als toen  :)

Quote
Als je nu een 802 neemt gaat de verzekeringmaatschappij zeker vragen stellen of je hem niet zelf omgeduwt hebt omdat je een nieuwe wilde kopen ?
Zover zal de nazorg waarschijnlijk niet gaan.  Ik krijg gewoon een bedrag uitgekeerd en dan succes ermee.  Maar ik ga gewoon uit van weer een setje 804.

Quote
En nu op naar de Kharma's?
:)   Dream on....

Quote
Ik had niet verwacht dat ze de speakers mee zouden nemen.

Hopelijk zijn ze een beetje snel met rapporteren naar de verzekeraar, mijn ervaring is dat experts het af en toe nogal rustig aan doen. Ben benieuwd wat de verzekeraar zal gaan doen.

Keep us posted!
Ja ik ook niet.  Heb wel eens gehoord dat ze achtergelaten worden, maar dat tref ik natuurlijk weer niet  :)  Ik heb tot 3x toe nog geprobeerd om ze hier te houden tot na de uitkering, maar daar wilde hij niet aan. Heb hem in elk geval op het hard gedrukt om het zo snel mogelijk te regelen. Hij zou het rapport morgen klaar hebben.

Quote
Weird, ik zou ze toch niet zo mijn speakers mee laten nemen.
Zorg eerst maar voor de betaling, dan krijg je ze, dat is toch een normale gang van zaken lijkt me.
Zie boven. Hij wou het afdoen met een kleine notitie op de achterkant van zijn visitekaartje, maar dat vond ik niet helemaal tof.  Dus toch maar even een verklaring van inname gemaakt met handtekening en plaats.  Daar voel ik me toch iets prettiger bij.

patrick_vdb

Hi Rob,

Een verklaring van inname met handtekening lijkt me idd ook de enige juiste en veilige optie ;) Hopelijk houd de man woord en heeft hij het rapport snel klaar.

Toch maar een N804 dan, een N802 is idd een droomspeaker maar zelf zal ik er wel nooit aan toe komen, 4 van deze vind ik toch een beetje erg prijzig worden. Mooi dat je nog een ruim bedrag retour krijgt om geheel schadeloos (op een hevige opwinding na) nieuwe speakers te kunnen aanschaffen.

Mvrgr

Patrick

Xenomorf

QuoteNautilus 804.  Iedereen was flink geschrokken natuurlijk toen het gebeurde.  Meer van mij dan van de speakers,  ik ben namelijk nog nooit zo kwaad geweest als toen  

Jezus, de 804 die krijg je normaal niet zo makkelijk om. Moet dan wel hard gegaan zijn. Ik dacht in eerste instantie aan kleine luidsprekers op stands.
Dat je kwaad bent geworden kan ik mij echt goed voorstellen. Als dat bij mij gebeurt zou zijn zou ik ook ontploffen.
Als je dadelijk een nieuw setje 804's neemt, nodig je je kameraad dan nog uit? (of toch de 802, die krijgt ie niet om)

Wel wazig dat die expert ze meteen heeft meegenomen. misschien heeft ie ze nu wel thuis staan ;). Veel succes met de verzekeringsmaatschappij...Moge ze spoedig uitbetalen!
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

hifiman

Ik neem aan dat je daar zelf ook al opgekomen was maar een optie is natuurlijk om geld te lenen (doorlopend kredietje ofzo) en gelijk nieuwe speakers te halen (al dan niet duurder modelletje), dit in de wetenschap dat je binnen een jaar het geld terug krijgt van de verzekering en je het leninkje weer kan inlossen. Dat is wat ik zou doen :P

Groetjes,

Ronald

BOUBOU

Ik denk niet dat het een jaar gaat duren voordat de verzekerings maatschapij uit gaat keren.

Als zij hebben uitgezocht of je recht hebt op uitkering, krijg je het binnen 10 dagen uitgekeerd.

Zo ging het in ieder geval bij de diefstal van mijn digitale fotocamera die in Ecuador gestolen werd in ieder geval wel.

Eerst werd er wel een maas in het net gezocht, om te voorkomen dat ze moesten uitkeren  :-[

Toen ik nog die zelfde dag protest aantekende doormiddel van een brief, ontving ik 2 dagen later een brief terug dat het geld binnen 10 dagen op mijn rekening zou staan.

Het stond uiteindelijk binnen 3 dagen al op mijn rekening  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

VlisChris

Quote from: tingtong5 on December 15, 2003, 12:47:56
Ik neem aan dat je daar zelf ook al opgekomen was maar een optie is natuurlijk om geld te lenen (doorlopend kredietje ofzo) en gelijk nieuwe speakers te halen (al dan niet duurder modelletje), dit in de wetenschap dat je binnen een jaar het geld terug krijgt van de verzekering en je het leninkje weer kan inlossen. Dat is wat ik zou doen :P

Groetjes,

Ronald

Ik kan hier natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar persoonlijk zou ik dat dus echt nie doen. Je gaat er logischerwijs wel vanuit dat je je geld terugkrijgt, maar je hebt je geld nog niet. In andere woorden: het is mogelijk dat ze een maas weten te vinden, en dat ze er toch onderuit kunnen komen. Zit jij wel lekker met een lening van enkele duizende euro's.
Maar voor de rest: ik dacht ook meteen aan diefstal :). Niet dat dit leuk is, maar zo zie je maar hoe een titel bepaalde dingen oproept :).
Dat ontploffen ken ik. Heb het zelf ook eens meegemaakt dat iemand mijn speaker omliep METEEN nadat ik gewaarschuwd had :). Ik ben in geen maanden of jaren zo woest geweest :). En dat waren normale speakers zonder beschadiging ;).
Moet je nagaan hoe jij uit je plaat bent gegaan :o :grin:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robbo

Lenen begin ik niet aan.  Ik heb een hypotheek en dat is meer dan genoeg schuld  :)

Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost. Ik ben ook klant bij dezelfde verzekeringmaatschappij dus ik verwacht geen problemen.  

Tot die tijd staan m'n N805's als fronts.   En dat klinkt zeker niet verkeerd!   Hum, misschien moet ik maar 'downgraden' naar een setje N805  ;D


Grindtegel

Dan houd je wel geld over voor de G68  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Xenomorf

Ik zou als ik jou was ook geen geld gaan investeren wat ik nog niet zou hebben. Als de expert eenmaal is geweest kan het vrij snel gaan. Ik zou de resterende tijd gebruiken om mij verder te orienteren.

QuoteDat ontploffen ken ik. Heb het zelf ook eens meegemaakt dat iemand mijn speaker omliep METEEN nadat ik gewaarschuwd had

Jesus, jij ook al. Dat is mij nou nog nooit gebeurt (even afkloppen). Misschien wel omdat iedereen weet dat daar bij mij de doodstraf op staat ;)
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Spacebass

QuoteHeb het zelf ook eens meegemaakt dat iemand mijn speaker omliep METEEN nadat ik gewaarschuwd had

Weet je zeker dat het geen vaas was  :grin:

Ik schrok mij eigenlijk ook klem...werk jij bij de telegraaf of zo  :wink:

VlisChris

Nee, ik weet het verdomde zeker dat het een speaker was. Direct op het moment dat ik vertelde dat die speaker niet stevig stond loopt die grapjas ertegenaan, en stoot hem omver. Nu zijn het maar normale speakers die nog goed te betalen zijn, maar je ontploft wel even :).
(PS: wellicht verstandig om even weg te laten dat we net uit de stad kwamen? :grin:)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Ik doelde meer op de scene in The Matrix ..."zou de speaker ook gevallen zijn als ik je niet gewaarschuwd had?" :grin:

Hertog_Martin

Quote from: Robbo on December 15, 2003, 11:18:00
Geen dieven gelukkig, maar de verzekeringsmaatschappij dus  :-\

Enkele maanden geleden heeft een kameraad van mij, mijn linker front omgestoten wat dus resulteerde in een flink beschadigde speaker.  Vandaag is dan eindelijk de expert langsgekomen en na wat gesteggel heeft hij de speakers total-loss verklaard.  Wat dus betekent dat de speakers meteen ingenomen en meegenomen werden en ik het voorlopig zonder fronts moet doen  :-[

Hopelijk wordt het papierwerk allemaal snel geregeld zodat ik een nieuwe set mag bestellen, want ik begin nu al afkickverschijnselen te krijgen  ;)   M'n woonkamer kijkt ineens aardig kaal.

Ondanks dat ik blij ben dat het nu eindelijk geregeld is, moest ik toch wel even slikken toen mijn speakers de deur werden uitgedragen.  Dit is echt niet grappig  :(

Dus voorlopig maar even de rears naar voren zetten, en wat antieke speakers op de rears.  Dan kunnen we gelukkig toch nog genieten van een filmpje en een stukje muziek !


Rob


Ik vat iets niet

Je zegt dat je linker frontspeaker kapot is. Maar dat ze beide speakers hebben meegenomen. (tenminste dat begrijp ik eruit)

Waarom?

Je kan toch een 804 ook los kopen? enige probleem wat kan voorkomen is dat de speakers in het begin anders klinken omdat de ene ingespeeld is en de ander niet.

En ik wist niet dat een speaker als de 804zo gevoelig was  :o had echt geen total loss verwacht bij omvallen.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Robbo

B&W NL levert ze niet los.  Maar ook al had dat gekunnen dan zit je nog met kleurverschil van het fineer.   Hij is total loss verklaart omdat er een paar flinke strepen op het fineer zitten, wat dus minimaal een nieuwe kast betekent.  En ook die wordt niet los geleverd.


Hertog_Martin

ah dus de binnenkant is nog gewoon in orde?

Nee ik dacht bij total loss echt ff dat alle units los waren geraakt en scheuren erin etc :)

maar ik hoop voor je dat alles lekker vlot gaat en at je weer snel kan genieten van je 804(2?)'s
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Yanmik

Hoop voor jou maar dat snel gaat want ...
ken een vriend die de afgelopen maanden ook iets meemaakte met een verzekering.
Hij heeft een zaak en daar heeft iemand ook iets defect gemaakt.
De klant in zijn zaak maakte er geen probleem van en erkende zijn fout.
Naar de verzekering (familiale verzekering)
Expert was langs geweest in juli.
Geen probleem, alle partijen waren akkoord, ook de verzekering.
Weet je wanneer mijn vriend werd uitbetaald door die klant zijn verzekering?

...


Verleden week 3/12 (dat is 4 maanden nadat het 'ongeval' is gebeurd)

Is niet om je de moed af te nemen dat ik je dit zeg he  ;)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Del member

Quote from: Robbo on December 15, 2003, 11:40:32
Geintje  ;)Volgens B&W NL is de nieuwprijs momenteel 3700 euro.  Met dit soort speakers rekenen ze een afschrijving van 25 jaar(!), dus krijg ik genoeg terug om een nieuwe set te kopen.Een N802 is al jaren mijn droomspeaker, dus dat knaagt ook nog aan me.   Maar ik heb eerst nog andere dingen op stapel staan.
Thanks!

Hoe komen ze aan die 25 jaar ? Wie bepaald dat ? B&W of de verzekeringsfirma ? Bij welke firma zit je trouwens ?

Zou mijn set ook eens apart willen later verzekeren. Is de bedoeling toch dat ik tegen nieuwwaarde of near-nieuwwaarde kan laten verzekeren, op 25j afschrijven is dan geen probleem  ;D