3D kijken meer licht ,Meer lamp Slijtage!!.

Started by hitsenbits, October 15, 2012, 19:30:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hitsenbits

Hallo,

Ik zit al een tijdtje met deze vraag mischien is het wel een domme vraag!!?? maar toch ik stel hem toch maar 8)dat is als je 3D kijkt via de projector (Epson Tw9000 of de lamp ook sneler opgebrand is!! omdat als je 3D kijkt er op dat moment veel meer licht uit komt dan bij 2D.
Mischien is het wel niet zo maar wil het toch even vragen aan de deskundigen in dit forum.
Gisteren hebben we madagascar 3 in 3D gekeken in Full hd 3d via de Himidia 900B en dan valt je mond echt open hoe veel 3d effecten er hier in zitten,prachtig gewoon!.
William.

skank1

Wil je genieten of besparen?
Ik zou zeggen als 3d meer genieten is voor je, doe dat dan en zit niet in met een uurtje minder met je lamp
Life is too short!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

brtram

Voor hoeveel uur is er al GOED 3D materieel beschikbaar?

hitsenbits

Nee daar gaat het mij niet om om te besparen! :sneaky2: maar ik vroeg me eigelijk af of het de lamp meer slijt zo,maar dat zal dan wel iets meer zijn!.
Maar zoveel kijk ik nu ook weer niet in 3D wat je zegt zoveel keus is er niet maar omdat het iets nieuws is wat je hebt kijk je nu mischien iets meer 3D?.
We slaan de goeie 2D films ook nog niet over hoor.
William.

bmateijsen

Meer licht in 3D omdat:

- Lamp naar high modus
- Verschillende filters in het lichtpad worden verwijderd.

Dus... 3D verbruikt eigenlijk niet zoveel licht als film kijken in 2D in high modus.
Mijn mening: gewoon lekker kijken totdat je zelf vindt dat er te weinig licht is en dan de lamp vervangen. Onze ervaring is, dat dit ergens tussen de 1200  en 2000 uur is.

Groet,

Bjorn

hitsenbits

Zo ver ben ik gelukkig nog lang niet 2000 uur,mooi dan weet ik iets meer hoe het zit of hoe het ongeveer werkt in de pj met 3D.
Bedankt.
William.