Meest probleemloze satelliet tuner gezocht.

Started by addy, October 14, 2012, 20:42:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Ben de topfield 7710 pv nog wat helemaal zat.
Telkens weer opnieuw de lijsten induiken en weer afstemmen, verplaatsen etc.
Opname  functie stopt na verloop van tijd, veel tijd kwijt om aanpassingen door te voeren als dat al lukt.
Wat is nu het meest probleemloze merk tuner welke eenvoudig is te gebruiken.
Ik heb een abonnement bij Canal plus van 5 tientjes per maand, ook duur maar andere als upc e.d. zijn ook niks.
Mooiste is aansluiten en verder automatisch upgraden, eenvoudig opnemen e.d.
Welke satelliet goeroe maakt me wijs ?

millon

De M7 sat801 schijnt wel redelijk te zijn.
Deze is de standaard ontvanger van Canal.
Je hebt ze met usb of een hardeschijf.
En heel eenvoudig te werken.

Ik heb er geen ervaring mee.
Natuurlijk wel de laatste firmware ophalen.

http://www.totaaltv.nl/tests/161/Leve_de_vrijheid.html

_ MarcelloW _

Nou, UPC is ook niets...
Ik ben al jaren tevreden gebruiker van UPC. Ik heb een standaard CICSO HD recorder/ HD ontvanger, en ik ben er erg over te spreken. Zolang je goede kabels gebruikt, en het signaal in je AOP goed is, moet er volgens mij geen reden zijn waarom UPC niet goed werkt.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

addy

Quote from: bert888 on October 15, 2012, 07:30:20
De M7 sat801 schijnt wel redelijk te zijn.
Deze is de standaard ontvanger van Canal.
Je hebt ze met usb of een hardeschijf.
En heel eenvoudig te werken.

Ik heb er geen ervaring mee.
Natuurlijk wel de laatste firmware ophalen.

http://www.totaaltv.nl/tests/161/Leve_de_vrijheid.html


Thanks.
Pfoeii, even de commentaren er onder gelezen maar daar is bijna niemand blij met dit apparaatje.

addy


frankly

Dreambox 800HDSE en 7020HD draaien hier.
Zeer tevreden, tip; bestellen bij een regionale dealert en
bij aankoop laten voorzien van laatste stabiele openpli (2.0) en zenderlijst (bv Henksat),
en er dan vanaf blijven  :P
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Steven Coymans

Heb bijna een jaar een VU+ Duo bij mijn vader staan.
OpenPLI op geïnstalleerd.
Een hele hoop mogelijkheden. Maar hij gebruikt er eigenlijk niets van  ;D

Tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Af en toe de nieuwe zenderlijsten opnieuw opladen omdat er weer van plek zijn gewisseld door TV vlaanderen.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

addy

Quote from: Riddle on October 19, 2012, 18:04:52
Heb bijna een jaar een VU+ Duo bij mijn vader staan.
OpenPLI op geïnstalleerd.
Een hele hoop mogelijkheden. Maar hij gebruikt er eigenlijk niets van  ;D

Tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Af en toe de nieuwe zenderlijsten opnieuw opladen omdat er weer van plek zijn gewisseld door TV vlaanderen.

Das juist het gekloot waar ik vanaf wil, die zenders telkens weer opladen.

bmateijsen

Quote from: _ MarcelloW _ on October 15, 2012, 08:49:21
Nou, UPC is ook niets...
Ik ben al jaren tevreden gebruiker van UPC. Ik heb een standaard CICSO HD recorder/ HD ontvanger, en ik ben er erg over te spreken. Zolang je goede kabels gebruikt, en het signaal in je AOP goed is, moet er volgens mij geen reden zijn waarom UPC niet goed werkt.



Ditto!

addy

Quote from: frankly on October 19, 2012, 13:04:31
Dreambox 800HDSE en 7020HD draaien hier.
Zeer tevreden, tip; bestellen bij een regionale dealert en
bij aankoop laten voorzien van laatste stabiele openpli (2.0) en zenderlijst (bv Henksat),
en er dan vanaf blijven  :P

Dreambox is wel een kastje voor gevorderden dacht ik zo.
Hij laad wel automatisch zenders op e.d. zoals van canal digitaal ?
Bedoel je met 7020HD een Topfield ?

Steven Coymans

Quote from: addy on October 20, 2012, 14:45:55
Das juist het gekloot waar ik vanaf wil, die zenders telkens weer opladen.

Heb je dat niet met elke Sat Tuner? Ken er niet zoveel van. Verder is dat 2 minuten werk. TV vlaanderen kiezen als provider en even laten zoeken. Daarna de box herstarten en kunnen weer verder voor 6 maanden. Mss als je veel FTA kijkt dat het een ander verhaal is.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

addy

Vriend van me heeft via canal plus een philips kastje, doet automatisch opladen.
Maar ja philips he, die doet het niet lang.

millon

Quote from: addy on October 20, 2012, 18:07:32
Vriend van me heeft via canal plus een philips kastje, doet automatisch opladen.
Maar ja philips he, die doet het niet lang.

De mijne nu 4jaar ::)

De M7 sat801 is de opvolger.

ikkeenjij36

ik kanje echt een vu+ duo voor thuis aanraden.
heb er zelf 1 thuis al 3 jaar stabiel draaien met open pli maar ook met andere images geprobeerd maar pli is super stabiel.
zenderliksten erin zetten gaat heel makkelijk via de applicaties en alleen nodig als er zenders bijkomen of verdwijnen.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

chrisje

koop geen kloon he das zonde geld veder zal elke nieuwe receiver werken naar behoren
sneller kan alleen met een androïde box die zijn nog niet zo lang op de markt maar 10x sneller

hdnoob

#15
Quote from: bert888 on October 21, 2012, 18:12:20
De mijne nu 4jaar ::)

De M7 sat801 is de opvolger.

wegblijven van de M7 sat801.... dit ding is een drama met recording.

Ik zou erg blij zijn met gewoon een goede ontvanger die dagelijks op kan nemen en verder geen omkijken meer naar heeft.

addy

Als topic starter is mij al wel duidelijk geworden dat niets probleemloos werkt, en dat kan natuurlijk ook niet.
Alleen je wilt toch wel met een gerust gevoel je tv aanzetten, en niet denken wat er nu weer verplaatst is, of een tennis finale
weer niet kunnen zien door slechte weersomstandigheden.
Sinds kort heb ik de Topfield letterlijk op de schroothoop gegooid, tezamen met schotel en al.
Kijk nu UPC en werkt feitelijk prima, opnemen eenvoudig, best wel een goed beeld, en niet te duur, zeker niet vergeleken
met Canal Digital.
Voor mij geen schotel meer in Nederland.
Onze vakantie woning in het buitenland heeft nog wel een eenvoudig Canal abonnement, voor 8 tientjes per jaar kunnen
we dan Nederlandse zenders kijken.

whoknows

#17
Vu boxen zijn goed met openpli erop word officieel ondersteuind door openpli. Het kan zijn dat je een probleem met 1 van de elco's krijgt dat is het grootste nadeel. zie http://openpli.org/forums/topic/28493-vu-duo-kapot-starting/. Het is dus een box met dezelfde mogelijkheden als een dreambox tegen een wat lagere prijs en een goede beeldkwaliteit

Éigenlijk vind ik de ontwikkelingen op satelliet tuner gebied wat langzaam gaan. Deze vind ik wel interessant :  http://www.astrasat.nl/digitale-ontvangers/prismcube-xbmc-mediaplayer.html XBMC in de satelliet tuner echter ik weet nog niet of er een mogelijk is om cccam te gebruiken dit is voor mij essentieel ( i'm a sharing guy  :devil:)

Hangt er wel een beetje vanaf wat je met de box wil doen, voor de camping is z'n l;inux doos weer overkill
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

motorbouwer

Ik heb hier al een jaar of twee de dreambox dm500hd staan aangesloten op een motor, en echt nog nooit problemen met deze decoder gehad.
Deze decoder draait op Linux, erg stabiel besturingssysteem, nog nooit vastgelopen.
Je hebt nodig bij deze decoder, een netwerkaansluiting, en de programma`s, dreamboxedit(dit is om de kanalenlijst aan te passen) en dreambox control center(dcc dit is om de software te bewerken)dit draait gewoon onder windows.
Ik zelf heb al heel wat decoders gehad, maar tot nu toe bevalt deze mij het beste, en als je iets meer wilt dan alleen maar tv kijken, legio plug-ins, zowel voetbal als het weer, en als je nog verder gaat, legio mogelijkheden tot het kijken voor niets nada noppes.
Er is alleen maar 1 maar: ga naar een goede satboer want er zijn genoeg Chinese  kopieën van deze box te koop, draaien op een hoetsieknoetsie besturingsysteem en daar wil je je vingers niet aan branden.
Als je nog meer wilt weten over de draembox ga even naar IHAD, duitse site, hier vind je veel info over de mogellijkheden van dit type boxen.

addy

Quote from: motorbouwer on March  2, 2014, 10:13:35
Ik heb hier al een jaar of twee de dreambox dm500hd staan aangesloten op een motor, en echt nog nooit problemen met deze decoder gehad.
Deze decoder draait op Linux, erg stabiel besturingssysteem, nog nooit vastgelopen.
Je hebt nodig bij deze decoder, een netwerkaansluiting, en de programma`s, dreamboxedit(dit is om de kanalenlijst aan te passen) en dreambox control center(dcc dit is om de software te bewerken)dit draait gewoon onder windows.
Ik zelf heb al heel wat decoders gehad, maar tot nu toe bevalt deze mij het beste, en als je iets meer wilt dan alleen maar tv kijken, legio plug-ins, zowel voetbal als het weer, en als je nog verder gaat, legio mogelijkheden tot het kijken voor niets nada noppes.
Er is alleen maar 1 maar: ga naar een goede satboer want er zijn genoeg Chinese  kopieën van deze box te koop, draaien op een hoetsieknoetsie besturingsysteem en daar wil je je vingers niet aan branden.
Als je nog meer wilt weten over de draembox ga even naar IHAD, duitse site, hier vind je veel info over de mogellijkheden van dit type boxen.




Toch klinkt het als een machine die voor mij te veel heeft, je moet dan zelf weer telkens de zenders verplaatsen, dat is
niet de bedoeling. Ging er mij om dat zoiets allemaal vanzelf gaat.
De Horizon van UPC draait nog steeds goed, niet alles (snel zenderoverzicht) zit er niet op, maar alles went.

motorbouwer

Verschillende zenderlijsten, met een druk op de knop te laden.
Software update, met een druk op de knop te laden.
Zenderlijst updaten, met een druk op de knop te laden.
Zenderlijst aanpassen, in 3 minuten geregeld, en heel vaak is het zo, als de zender verdwenen is en je scant de desbetreffende satelliet word hij gewoon op dezelfde plek teruggezet.
100 pagina`s teletext worden ingeladen.
Gigantische multi epg in verschillende smaken.
Je kan er een harddisk in bouwen en opnemen.
Ik heb zeker meer als een jaar gekeken zonder iets te veranderen, het was zo erg dat ik moest nadenken ;hoe ging dit ook al weer.
En het plaatje wat dit ding voortbrengt is ongeëvenaard.
Dus als je wilt gewoon een probleemloos ding, je hoeft niets, naar alles kan en mag.
1 maar, je moet er even induiken, maar dan heb je gewoon een geweldige decoder.

snopper

Ik heb hier geen Dreambox (too much money for value) maar een paar xtrends. Bijv de Xtrend ET4000 is goedkoop en meteen met Openpli te laden. Verder alle features zoals beschreven .. Zenderlijsten (bijv die van Henksat) zijn te downloaden met één klik.

Wij gebruiken hem hier ook als mediaplayer .. Door de netwerk aansluiting i.c.m. een NAS een geweldige videorecorder en kan ook de gedownloade vakantiefilpjes weergeven ... Ik heb dus ook mijn mediastreamer intussen weggedaan.

Snopper

boekhour

Draai alweer een paar jaar met de dreambox 500HD. Perfect beeld en stabiel software en hardware. Makkelijk te updaten qua settings en met openpli helemaal ok.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

addy

Maar toch nog wel geregeld allerlei handelingen uit te voeren om de zenders up to date te houden,
en als in opening vermeld, daar wil ik helemaal vanaf.
Upc is zeker niet alles, maar wel een gemak.
Inmiddels de satelliet schotel al verwijderd en de Topfield in de afval container gekieperd.
Nee hoor geintje, dat nu ook weer niet, deze is omgebouwd en heeft nu een soort van automatische update mogelijkheid
gekregen, in Duitsland doet hij het nu prima, wel bij Canal digital, want op geen enkele andere manier kan ik Nederlandse zenders
krijgen in Duitsland, anders deed ik deze provider er ook uit.

donaldk

Quote from: Riddle on October 20, 2012, 16:33:11
Heb je dat niet met elke Sat Tuner? Ken er niet zoveel van. Verder is dat 2 minuten werk. TV vlaanderen kiezen als provider en even laten zoeken. Daarna de box herstarten en kunnen weer verder voor 6 maanden. Mss als je veel FTA kijkt dat het een ander verhaal is.


Niet met de set-and-forget irds, frequentie, symbolrate, fec intypen en laten staan. Maar als zapper heb je daar niet veel aan.