Ruis in mijn Rotel?

Started by roland p, December 15, 2003, 10:02:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roland p

Hallo beste mensen!

Ik ben de (bijna) gelukkige bezitter van een rotel rsx-1065 + RB-1070 (nog niet aangesloten) om de center-rear te versterken.

Er is alleen 1 nadeel.
Als ik het volume op 1 zet (volume gaat van 1 tot 99) hoor ik een ruis. het is heel zacht, maar hard genoeg (uit alle speakers) om het te horen als je gewoon dvd zit te kijken. Met cd hoor ik het bijna niet, maar dan komt de ruis ook maar uit 2 speakers...

Als ik het volume op 0 (een soort mute) zet, dan is de ruis plotseling verdwenen... Hetzelfde effect heb je als je je dvd op pause zet, dan hoor je de ruis ook niet.

Heeft hier iemand ervaring mee??? ik wordt er echt wanhopig van..
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Harry HT

Hoi Roland,

Stel je vraag anders bij Problemen  hard en software, waarschijnlijk krijg je daar eerder een antwoord op je vragen.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Erik

Het is in ieder geval niet normaal, ruis is erg irritant en zou ook op geen enkele versterker mogen voorkomen. Zeker niet op zo'n dure.

Mijn yamaha 520 had dat ook en die heb ik weggedaan omdat de fabrikant vond dat dat normaal was. Maar de ruis zat wel op de achterkanelen, de fronts waren ruisvrij tot zeker 40% versterking als er geen signaal was.

Probeer hem eens terug te brengen voor garantie en zeg dat je voor dat geld een ruisvrije versterker mag verwachten.

succes
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

R

Probeer eens te kijken of er ook ruis is, zonder dat er enige bron is aangekoppeld. Dan kun je dat ook uitsluiten.

roland p

Ja, zelfs dat heb ik geprobeerd...
Is dat wel goed? dan selecteer je dus een ingang welke met niets verbonden is.

Ik heb ook al geprobeerd om alleen de cd-speler aan te sluiten. en de overige inputs/outputs los te halen zodat je alleen cd-receiver-speakers krijgt.

Ben al 3x teruggeweest met dat ding. Hij weegt 20 kg, dus da's niet leuk :-(

Begin er echt paranoia van te worden.

Ik ga vanavond nogmaals de boel checken.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Scarp

Hoe heb je de bronnen aangesloten? Digitaal? Analoog?

Tot hoever van de speakers hoor je ruis? Tot je zitplaats of alleen als je je oor erop legt?

DrBoom

Op m'n RSP1098 + RMB1075 heb ik ook wel een hoorbare ruis, van zodra je volume op 1 of hoger staat, maar als je die wil horen moet je echt wel tegen de speaker gaan plakken.
Op de luisterplaats (dikke 2m verder) wordt het pas echt duidelijk hoorbaar vanaf 65 - 70, maar da's wel als er geen bron geselecteerd is.
Van zodra er een bron actief is hoor je eigenlijk enkel nog maar de ruis van de opname zelf, niet zozeer van de versterker.
Tenzij je boven de 70 draait, op reference level of zo, dan zal je wel ruis horen tijdens stille passages in een film.
Als je de volume op 0 zet mute hij idd, dan klikt er gewoon een relais en dan is er absoluut niks meer te horen.
Volgens mij hebben bijna alle versterkers wel een noise-floor die hoorbaar wordt als je echt hard draait, maar op 1 zou'k toch geen ruis verwachten, tenzij je echt op 1cm van de speakers gaat staan en het muisstil is voor de rest.

Scarp

De rotel's hebben last van bleed through van andere kanalen, zolang er geen signal lock is. Ik kon soms ook wel het tv geluid horen, maar zodra je dan de bron aanzet is het totaal weg.

roland p

Ik heb nog ff getest met alleen cd. de ruis is dan inderdaad alleen merkbaar als je heel dicht bij de speaker zit, precies de situatie die jij schetst, drBoom.

Blijkbaar is dat dus normaal.

Ik ga ook nog 1 keer met films testen... (dvd via coax aangesloten)
Mischien dat dat ding een software-upgrade nodig heeft ofzo.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Scarp

Als het ruis is wat je alleen hoort als je er met je oren voor op je speaker moet zitten, dan is dat niets bijzonders. Is bij mij ook.

Erik

Als je al ruis hoort terwijl de versterking maar 1% is vind ik dat toch vreemd. Zelfs die Yamaha die ik had, had geen spoortje ruis tot iets onder de helft versterking ook al zat je met je hoofd in de speaker. Van Rotel zou ik meer verwachten.

Gold zoals ik al zei alleen voor de 2 fronts en de center, aan de rest was blijkbaar minder aandacht besteed.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sullivan

#11
Quote from: Erik on December 16, 2003, 21:03:31
...ook al zat je met je hoofd in de speaker...

Heb je hier een foto van? :D

mvg,
Frank