Sharp Aquos 3D 60" gekocht maar niet overtuigd. Wat nu?

Started by ansjo, October 14, 2012, 00:10:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ansjo

Ik zag deze tv staan bij de It's http://www.itselectronics.nl/beeld-en-geluid/tv-dvd/televisie/sharp-lc-60le840e/p222321?from=cat en gekocht zonder de 3D te hebben gechecked. Ik vroeg er wel naar maar dat was voor hun teveel gedoe om gelijk te doen en moest daar een afspraak voor maken. Die verkoper zei dat ik als ik m kocht gewoon vrijblijvend paar weken mocht testdriven en als ie niet beviel een andere laten bezorgen. Ik heb echt totaal geen geduld haha dus als ze hem die avond nog konden bezorgen vond ik het best.

Deze heeft dus 400hz, 4 kleuren ipv 3 met geel erbij. Ik heb een aantal 3D BluRay's afgespeeld op mijn PS3 die ik heb kunnen lenen zoals Tron, Despicable Me and Cloudy with a Chance of Meatballs (of zoiets). Nou viel het bij Despicable Me gelijk al op dat de diepte van de 3D beelden gewoon goed waren en zowiezo niks op het beeld zelf aan te merken. Maar toen de filmtitel dus het scherm uitknalde, geloof dat dat de popups effecten zijn, toen was het niet best. Toen had ik dus dubbel beeld en kreeg er tikkie hoofdpijn van omdat mn hersens het probeerde to corrigeren. Ja mijn bril stond aan haha, een actieve dus. Heb ook van een grotere afstand gekeken omdat dat ding 152 cm diagonaal beeld heeft maar dat maakte niet veel uit. Tron was bijna allemaal diepte effecten en dat was gewoon mooi maar Cloudy with a chance weer beetje hetzelfde gezeik. Diepte ok maar popups dubbel beeld.

Nu dus een beetje mijn vraag. Zou dit aan de PS3 kunnen liggen? Of zal ik met dit probleem het nooit beter kunnen krijgen op deze tv? Heb niet het idee dat je dit op kan lossen met instellingen want de enige die je hebt zijn voor als je 2D in 3D wilt bekijken. Voor de rest is het pretty straight forward.

Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik dan toch voor een andere tv moet gaan. Aangezien ik 2300 heb betaald wil ik wel het best mogelijke 3D voor die prijs en dat moet kunnen lijkt me. Die RBGY-kleuren ipv RBG boeien me niet zo en ik heb dezelfde Sharp Aquos tv met 100hz en 3 kleuren naast die ik heb gekocht gezien en die extra hz scheen ook niet uit te maken. Of heb je 400hz nodig voor de 3D beelden?

Ik heb ook moeite om een goede TV-review site te vinden op het internet wat nou echt duidelijk zegt wat de beste tv's zijn voor 3D. Tis allemaal of warrig of gebaseerd op 2 klanten reviews.

Kan iemand me daarmee helpen? Me wijzen op een aantal modellen die zowiezo goede 3D beelden opleveren rond de 139 en 152 cms voor 2300 euro. Of me een paar links kunnen geven van betrouwbare tv-reviews sites.

stevefilmfreak54

speelt jou ps3 überhaupt 3d films af? als ie dat wel doet gebruik je dan de juiste HDMI kabel, namelijk 1.4?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

kippekop

Quote from: stevefilmfreak54 on October 14, 2012, 11:07:43
speelt jou ps3 überhaupt 3d films af? als ie dat wel doet gebruik je dan de juiste HDMI kabel, namelijk 1.4?

PS3 speelt met laatste updates gewoon 3D af. Ik zou zelf alleen nog eens in de instellingen van je TV zelf qua 3D kijken. Kun je bepaalde effecten uitzetten, of het 3D effect verminderen? 60 inch voor 2300 euro... tja dan kun je echt geen GEWELDIGE prestaties verwachten helaas. Ga anders eens toch naar passieve 3D kijken zoals LG gebruikt, mindere resolutie maar ik vind het fijner kijken.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

aklasse

Wij hebben de ps3 gehad op een samsung 3d tv,slecht beeld toen een samsung 3d blu ray erop aangesloten toen perfect 3d.Toch vinden wij als gezin 3d niet echt een meerwaarde,in het begin is het leuk daarna niet meer naar om gekeken.Nu een gewone sharp 60 inch en daar ontzettend tevreden mee.

ansjo

Ja de PS3 had dik jaar terug 3D update gekregen zodat die zonder probs 3D films af kan spelen. Zie deze link http://www.3dtvmagazine.nl/2010/04/update-playstation-3-kan-toch-full-hd-3d-weergeven/

Ik kan alleen wat effecten omzetten als ik een 2D film omzet naar 3D.

Zit te denken om die Sharp om te ruilen voor een Panasonic TX-P55VT50. Hoor ik toch veel positieve verhalen over.

Ik ga vanmiddag even kijken bij een vriend die een VT30 van Panasonic heeft en dan zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

aklasse

Klopt maar doen was de ps 3 lang niet vergelijkbaar met een gewone 3d blu ray speler.Ben benieuwd naar je ervaring,speel je dan ook af via een ps 3,kun je niet een blurayspeler lenen van iemand w.s is het dan goed.

ansjo

Nou ik heb mn PS3 meegesleept naar die vriend van mij die een Panasonic TX-P50VT30 heeft en het verschil in 3D zag je meteen met die Sharp Aquos van mij. Zwart was ook nog eens mooier. Het lag dus niet aan mn PS3 maar aan de tv. Die Sharp gaat mooi terug naar de winkel.

rattaplan

Vergeleken met een plasma dus. Hoe vind je het beeld in 2D kwa verschil tussen de Panasonic en de Sharp? Ik denk dat je, opmakend uit je reacties, dat je het beeld van een plasma aansprekender vindt.
Ligt dus niet zozeer aan de Sharp danwel aan dat het een led/lcd scherm is denk ik.

ansjo

Die Panasonic heeft naast dat de 3D beelden haast perfect zijn ook veel diepere zwartwaarden. Qua series of films kijken was er niet zo veel mis met die Sharp maar die 4e kleur zag je toch bijna niets van en de 3D was gewoon niet goed genoeg.

Ik heb m omgeruild voor de Panasonic TX-P55VT50 en het kon met gesloten beurzen dus ik ben wel tevreden.