Marantz AV8801

Started by Cobraatje, October 13, 2012, 23:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

#275
Even nog een test gedaan.

De MP (Media Player) van de AV8801 speelt alle formaten af van 16-24bits/44.1-192kHz af ook 5.1 FLAC,
maar zet deze om naar 2.0.

Het vreemde is dat de AV8801 wel 5.1 Flac kan afspelen zonder de MP van Marantz/Denon.

Namelijk als ik het zelfde 5.1 Flac bestand afspeel vanaf mijn Oppo-93eu en als bitstream via de HDMI naar de Marantz stuur krijg ik wel netjes 5.1.

De vraag is waarom de MP van Marantz/Denon de mogelijkheid die de AV8801 wel heeft uitschakeld????
Wie kan ik daarover contacten? (ik heb geen sociale media).

En ja zo kan het ook, maar dan moet ik wel atijd de aansturing via de Tv (altijd aan) doen en de 93 werkt het niet via een App op Tablet of Telefoon.

riwi

Dat is een duidelijke omschrijving. De interne mediaplayer van de 8801 ondersteund kennelijk geen 5.1 FLAC.
Terwijl het decodeer gedeelte van de 8801 wel in staat is om 5.1 kanaals  FLAC te decoderen.

Staat de media dan op een DLNA server? Of op een USB stick die je in de 8801 steekt? Of maakt dat niet uit?

Ik zou proberen het aan te kaarten als een 'probleem' bij Marantz. Support op een apparaat dat slechts 8 maanden end-of-sales is zouden ze nog wel moeten geven. Zeker voor zo'n dure versterker als de 8801.

Als je pech hebt zeggen ze dat 5.1 FLAC officieel niet ondersteund is door de interne media player en dat ze het dus niet gaan maken.
Als je mazzel hebt komt er in de toekomst een update.

Je hebt best kans dat de software van de interne MP van de 8801 dezelfde is als die van de 8802. Dus waarom zouden ze geen fix uitbrengen als deze voor de 8802 toch gemaakt wordt of moet worden.

Fox

Staat de media dan op een DLNA server? Of op een USB stick die je in de 8801 steekt? Of maakt dat niet uit?
^^


Alleen geprobeerd via DLNA
USB kan ik nog proberen, maar dat is eigenlijk niet handig ;-)

Quote from: riwi on July 17, 2015, 17:01:11
Dat is een duidelijke omschrijving. De interne mediaplayer van de 8801 ondersteund kennelijk geen 5.1 FLAC.
Terwijl het decodeer gedeelte van de 8801 wel in staat is om 5.1 kanaals  FLAC te decoderen.

Staat de media dan op een DLNA server? Of op een USB stick die je in de 8801 steekt? Of maakt dat niet uit?

Ik zou proberen het aan te kaarten als een 'probleem' bij Marantz. Support op een apparaat dat slechts 8 maanden end-of-sales is zouden ze nog wel moeten geven. Zeker voor zo'n dure versterker als de 8801.

Als je pech hebt zeggen ze dat 5.1 FLAC officieel niet ondersteund is door de interne media player en dat ze het dus niet gaan maken.
Als je mazzel hebt komt er in de toekomst een update.

Je hebt best kans dat de software van de interne MP van de 8801 dezelfde is als die van de 8802. Dus waarom zouden ze geen fix uitbrengen als deze voor de 8802 toch gemaakt wordt of moet worden.

riwi

De reden om USB te proberen is om uit te sluiten dat de DLNA server het probleem veroorzaakt.

Ik weet bv van Twonky dat deze bepaalde formaten niet kent en dan dus ook niet naar een apparaat stuurt dat er in principe wel mee overweg zou moeten kunnen.

Dus als USB ook niet werkt weet je zeker dat het de interne MP van de 8801 is die je probleem veroorzaakt.
Maar als USB wel werkt kan je op zoek naar een oplossing in je DLNA server.

Je zou ook je DLNA server kunnen laten transcoden of decoden naar bv wav of een ander formaat waar de 8801 wel mee overweg kan.

Staaled

Twonky is het probleem niet.
Dat werkt nl prima via mijn Oppo BDP103.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fox

Antwoord van Marantz

Bedankt voor uw contact met Marantz. De AV8801 kan inderdaad enkel 2 kanaal's FLAC bestanden afspelen.  Multi-channel FLAC bestanden vallen buiten de specificaties van de product. Daar de media processor, die ook het netwerk gedeelte beheert, waaronder ook audio streaming en USB vallen.

Het is inderdaad wel mogelijk om een multi-channel bestanden via HDMI aan de AV8801 door te geven via HDMI, zoals u al aangeeft in uw testen.
 
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support

Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze de MP een extra handeling laten doen om van 5.1, 2.0 te maken en 5.1 als 5.1 doorsturen!

eduard

Hoi
Misschien doet de MP geen extra handeling en maakt deze van 5.1 geen 2.0 maar gooit hij gewoon de de rest van het 5.1 signaal weg. Dus geen conversie alleen maar weg laten.

Eduard

Fox

Quote from: eduard on July 26, 2015, 13:48:11
Hoi
Misschien doet de MP geen extra handeling en maakt deze van 5.1 geen 2.0 maar gooit hij gewoon de de rest van het 5.1 signaal weg. Dus geen conversie alleen maar weg laten.

Eduard

Volgens mij gooit hij niets weg, als bv de zang uit het centerkanaal e.d., dus het lijkt me dat er een downmix plaatsvind ...  :music:

Goed, we kunnen discuteren tot we een ons wegen, maar Marantz gaat er toch niets aan doen  :(

riwi

Ja ik lees het. Jammer, helaas. Als er meer mensen klagen misschien :) Maarja zoveel flac 5.1 gebruikers ga je niet vinden.

Fox

Quote from: riwi on July 28, 2015, 21:50:16
Ja ik lees het. Jammer, helaas. Als er meer mensen klagen misschien :) Maarja zoveel flac 5.1 gebruikers ga je niet vinden.

Ja, daar heb je zeker een punt  ^^

Echter er komt regelmatig een 5.1 track beschikbaar en daaronder bevinden zich (wat ik zelf wel leuk om eens te horen) veel oude Quad opnames van LD of Tape  ;D

Daarnaast vindt ik het gewoon raar dat een pre/pro van +/- 3.300,= euro dit niet kan en een mp-tje van rond 150,= eu wel  :confused:

MOHTFAN

#285
Ik ben de laatste  tijd met andere droevige dingen  bezig geweest, maar heb nu net een nieuwe firmware in de 8801 gedownload. Spotify werkt nu direct en snel over de spotify app zoals de nieuwere marantz. Top. Het geluid is ook anders geworden, zit meer bass in ook in pure direct, dus heb even wat maatregelen genomen om die te reduceren zoals tone controle van plus 2 naar min 4, of er meer anders is weet ik niet, zit lekker Spotify te luisteren. Of het geluid ook op andere source is veranderd weet ik momenteel niet. Klinkt Spotify nu met deze firmware beter, volgens mij wel, maar zeker anders.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Probeerde te kijken welke snelheid de marantz met spotify heeft, via apps ging het niet, en via de modem kwam ik uit op rond de 2000 kbs bij refresh, duidelijk niet juist,  maar dan lijkt het dan het toch hoger is dan de 320kbs.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

hayabusa

Quote from: MOHTFAN on April 22, 2018, 00:47:22
Ik ben de laatste  tijd met andere droevige dingen  bezig geweest, maar heb nu net een nieuwe firmware in de 8801 gedownload. Spotify werkt nu direct en snel over de spotify app zoals de nieuwere marantz. Top. Het geluid is ook anders geworden, zit meer bass in ook in pure direct, dus heb even wat maatregelen genomen om die te reduceren zoals tone controle van plus 2 naar min 4, of er meer anders is weet ik niet, zit lekker Spotify te luisteren. Of het geluid ook op andere source is veranderd weet ik momenteel niet. Klinkt Spotify nu met deze firmware beter, volgens mij wel, maar zeker anders.

Er zijn al een hele tijd geen updates voor de AV8801 geweest en twijfel of die ooit nog gaan komen.
Welke versie was deze update? die van mij is 3525-8853-5400
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

MOHTFAN

#288
Software is 3525-2953-5461.  Had er op avs wat van gelezen vorige maand. Het was zeker lang geleden, maar nu hebben we ook het comfort van de nieuwe marantzen
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

SV..S

halo mannen, even een vraagje als het mag.

heeft deze Marantz ook hdmi passtrough in stand by?
en kan ik dan ook kiezen uit diverse bronnen die ik dan doorstuur naar een output?

in mijn huidige set-up gebruik ik een hdmi switch om mijn 5 bronnen door te schakelen naar tv of projector.
kijk ik tv dan gaat dus ook het geluid via de tv, of ik nu naar de apple tv, playstation of Humax kijk.
gaat het beeld naar de projector dan moet het geluid natuurlijk via de versterker naar de boxen.

is dat makkelijk te selecteren bij dit apparaat?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Fox

Deze heeft diverse hdmi ingangen en 2 hdmi uitgangen.

En ja er is een optie om het hdni signaal door te geven in de stand by stand

SV..S

Thanks, maar kan  ik dan ook in de standby stand kiezen uit verschillende ingangen en uitgangen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Fox

Quote from: SV..S on January 16, 2020, 13:46:18
Thanks, maar kan  ik dan ook in de standby stand kiezen uit verschillende ingangen en uitgangen?

Geen idee, maar waarom wil je zo ingewikkeld doen en maak je het zo complex.

De Marantz heeft ook een display, waarop je de instellingen kan zien en dus ook voor de input kan kiezen.

SV..S

Oké, een display, dat is waar. Ik heb hier een Sr gehad en daar moest ik soms  de tv aanzetten om via instellingen aan te geven dat het geluid op dat moment via de speakers moest en niet via de hdmi ( als ik afspeel op de projector.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

riwi

Quote from: SV..S on January 16, 2020, 13:46:18
Thanks, maar kan  ik dan ook in de standby stand kiezen uit verschillende ingangen en uitgangen?

Volgens mij kan dat niet. Standby doet ie vrijwel niks maar.

Meestal (ik heb geen Marantz) is dat 1 vast input die hij dan doorsluist.
Of het is de laatst gekozen input die doorgesluist wordt (bij mijn Arcam).
Maar wisselen kan je niet meer als ie standby staat

hayabusa

Quote from: Erwin.VL on October 17, 2012, 16:53:39
Dat ziet er uit zoals verwacht. De XLR stereo input zou in "direct" mode toch mooi moeten klinken met pakweg een Oppo BDP-105...

Ik zie naast de zone RCA output ook een "media player" RCA stereo output. Waar dient dat voor? Een cassettedeck toch niet?

Die kun je configureren met een ander zone...
Op die manier kan ik bv de phono input via de mediaplayer uit naar mijn pc doen voor metingen.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC