Marantz AV8801

Started by Cobraatje, October 13, 2012, 23:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

Quote from: HcHifi.nl on November  8, 2012, 21:13:38
kijk een naar bijv de oude ud7006 en vergelijk deze met de 2012ud van denon..
kijk naar de achterkant en plaatsing van de aansluitingen.
dat samen ontwikkelen gaat best ver ;)

gr,

m

Je kan gewoon personeel uitwisselen van de achterkant afdeling  ;)   de AMP 7  :pompom: ongelovelijk
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: tiptop on November  9, 2012, 12:12:40
OK. Mijn info stamt uit eind 2009. In die tijd is er kennelijk weer veel veranderd. ;)

ja ze lunchen nu samen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

John Wx

Quote from: tiptop on November  9, 2012, 12:28:44
;D

Vroegguuhhhhh was het allemaal net effe anders maar door de vermengelingen van belangen  :wacko:


Ben altijd benieuwd welk de D&M holding nu weer in hun portefeuille hebben ieder jaar dan weer Bosten 2 jaar geleden Mordauns short nu ook MC intosh geloof ik  :-[ geen eigen identitiet was soms wel is fijn kan zijn als je achter een filosofie staat van een merk of holding beginnen ze dozen te schuiven bij wijze van spreken
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

danielo

Quote from: John Wx on November  9, 2012, 12:35:06
Vroegguuhhhhh was het allemaal net effe anders maar door de vermengelingen van belangen  :wacko:


Ben altijd benieuwd welk de D&M holding nu weer in hun portefeuille hebben ieder jaar dan weer Bosten 2 jaar geleden Mordauns short nu ook MC intosh geloof ik  :-[ geen eigen identitiet was soms wel is fijn kan zijn als je achter een filosofie staat van een merk of holding beginnen ze dozen te schuiven bij wijze van spreken

Je kan redelijk eenvoudig zien wat ze hebben :

http://en.wikipedia.org/wiki/D%26M_Holdings

De overname van D&M door Bain (ja die van Mitt Momney, ex bijna maar toch niet helemaal president van de us of a).

http://www.audioholics.com/news/industry-news/denon-electronics-mitt-romney

Ging er van alles mis, hierdoor is veel van de markt naar oa yamaha gegaan vooral de plekken waar echt geld verdient werd. Ook is het management in japan en later de states aangepast. Ze hadden ook de pech dat een stuk van hun R&D in de sunami getroffen was hierdoor liepen er nogal wat dingen vertraging op.

http://www.audiotrends.com.au/index.php?page_id=81

Het verhaal is (sorry dat is wat ik hoor) dat denon nu laag en midden segment wordt (als avp/poa eigenaar wordt ik daar niet blij van) en dat Marantz nu midden en hoog segment wordt. En dat de afgelopen 2 cycles ook de avr's/pre-pro's nu gezamelijk worden gedaan met aanpassingen voor elk van de 2 merken.

McIntosh was ook een gedeelte van de group en moest mee in deze gedachte en we zien ook best veel hergebruik van kennis uit de D&M group en dat blijft zo. Echter is een maand geleden McIntosh verkocht aan Fine Sounds (Sonic Faber, Wadia, Audio Research) :

http://www.twice.com/articletype/news/mcintosh-outlines-future-under-new-owners/103483

Weet niet of de medewerkers binnen D&M zoveel behoefte hebben Mitt aan de lunch tafel.

Daniel.




denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Wat een toestanden allemaal.

Wel vind ik Marantz anders (en een stukje mooier) klinken dan Denon.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danielo

Quote from: tiptop on November  9, 2012, 18:13:43
Wat een toestanden allemaal.

Wel vind ik Marantz anders (en een stukje mooier) klinken dan Denon.

Iedereen zijn smaak ik hoe mijn avp/poa nog even :), Het is wel zo dat de kern steeds meer het zelfde wordt en de verschillen in de analoge gedeeltes gaan zitten. Verder vind ik het altijd lastig om een oordeel te geven over een hele lijn die start bij bedrag x en loopt tot bedrag y.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Quote from: danielo on November  9, 2012, 20:21:28
Iedereen zijn smaak ik hoe mijn avp/poa nog even :), Het is wel zo dat de kern steeds meer het zelfde wordt en de verschillen in de analoge gedeeltes gaan zitten. Verder vind ik het altijd lastig om een oordeel te geven over een hele lijn die start bij bedrag x en loopt tot bedrag y.

Daniel.

:withstupid: :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

John Wx

Het is wel steeds veel werk voor de boekhouding van D&M
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tiptop

Quote from: John Wx on November  9, 2012, 21:06:02
Het is wel steeds veel werk voor de boekhouding van D&M
Goed voor de werkgelegenheid.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Staaled

Weer on topic: kan iemand mij vertellen of de HDAM modules zowel voor RCA als XLR outputs zijn ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tiptop

Quote from: Hipster on November 10, 2012, 09:28:11
Weer on topic: kan iemand mij vertellen of de HDAM modules zowel voor RCA als XLR outputs zijn ?
Dat zijn de enige versterkermodules in dat ding dus ja. Er is niet een apart pad.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

danielo

Quote from: tiptop on November 10, 2012, 12:13:20
Dat zijn de enige versterkermodules in dat ding dus ja. Er is niet een apart pad.

Wat de leuke vraag geeft hoe dat dan werkt, Alle modules lijken gelijk zo te zien en er is een balanced input. Maar het lijkt mij niet dat ze op alle 13 modules fully balanced gedaan hebben dus zijn er 2 anders (links en rechts) of is die niet door en door balanced alleen bij de ingang en de uitgang ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Quote from: danielo on November 10, 2012, 17:15:52
Wat de leuke vraag geeft hoe dat dan werkt, Alle modules lijken gelijk zo te zien en er is een balanced input. Maar het lijkt mij niet dat ze op alle 13 modules fully balanced gedaan hebben dus zijn er 2 anders (links en rechts) of is die niet door en door balanced alleen bij de ingang en de uitgang ?

Daniel.
Inderdaad een goede vraag. Alleen is het antwoord lastig als je de opbouw niet kent.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Zefanja

Even volgen dit draadje.
Ben erg benieuwd wat deze machine gaat doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Kjelt

Meeste van de pre/pro,s uit de prijsklasse <5k zijn niet volledig gebalanceerd opgebouwd, zou me erg sterk verbazen als de 8801 dat wel zou zijn.

Verder ben ik zelf ook benieuwd naar de Onkyo PR-SC5510 die ook volgend jaar zal komen. Met een vergelijkbare prijs ben ik benieuwd naar het verschil.

Staaled

De 8801 is dat inderdaad niet.

In het recente verleden had Onkyo nogal wat problemen.
Indien opgelost ,een concurrent.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

danielo

#68
Quote from: Kjelt on November 14, 2012, 23:45:02
Meeste van de pre/pro,s uit de prijsklasse <5k zijn niet volledig gebalanceerd opgebouwd, zou me erg sterk verbazen als de 8801 dat wel zou zijn.

Verder ben ik zelf ook benieuwd naar de Onkyo PR-SC5510 die ook volgend jaar zal komen. Met een vergelijkbare prijs ben ik benieuwd naar het verschil.

Hij is dat zeker niet maar dat maakt de vraag over hoe ze balanced in -> balanced uit doen voor de cd input wel een leuke vraag.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bmateijsen

Quote from: danielo on November 15, 2012, 09:20:51
Hij is dat zeker niet maar dat maakt de vraag over hoe ze balanced in -> balanced uit doen voor de cd input wel een leuke vraag.

Daniel.

Opamps

Maro

Quote from: Hipster on November 15, 2012, 09:19:15
De 8801 is dat inderdaad niet.

In het recente verleden had Onkyo nogal wat problemen.
Indien opgelost ,een concurrent.

Heb zelf inmiddels de Integra variant en die werkt en klinkt fantastisch. Geen enkel issue hier.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

danielo

Quote from: bmateijsen on November 15, 2012, 09:32:51
Opamps

Kan je hier iets mee over zeggen snap het niet helemaal denk je dat ze een aparte route hebben gemaakt hiervoor anders dan de normale manier via aparte opamps etc etc ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

H&C Hifi

Quote from: danielo on November 15, 2012, 10:11:46
Kan je hier iets mee over zeggen snap het niet helemaal denk je dat ze een aparte route hebben gemaakt hiervoor anders dan de normale manier via aparte opamps etc etc ?

Daniel.

Die XLR ingang is geen discrete.. die XLR is zeer waarschijnlijk ook weer gewoon toewijsbaar.. dus je kan de XLR toewijzen aan Tape of CD of elke andere analoge bron.
Zit er meer op voor de mooi  :(

Gr,

Marcel


Danny1981

WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike