Marantz AV8801

Started by Cobraatje, October 13, 2012, 23:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Cobraatje on October 13, 2012, 23:55:30
:D, weet nog niet of ik hem koop. Vind het toch wel veel geld en vraag mij af of voor HT een Emotiva XMC-1 of de Marantz AV7701 niet voldoende is. Zal zeker gaan luisteren.
Audyssey XT 32 is een behoorlijke plus tov de 7701.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

riwi

#26
Quote from: Audiofiel on October 14, 2012, 11:08:32
Ik denk dat het gewoon een 100Mbit ethernet hubje is.

Ik denk dat het een switch is en geen hub. En dat de HDMI1.4 ethernet kanaal linkjes ook met deze switch verbonden zijn. Deze zijn ook max 100mbit. Op zich zou dat handig kunnen zijn. Je TV hoeft dan geen ethernetkabel te hebben en je bluray player ook niet. Misschien hangt de av8801 er zelf ook wel aan zodat ie naar het internet kan voor updates e.d.
In het Denon broertje zit er geen ethernet support op de HDMI dus zal deze Marantz dat ook wel niet hebben. Vandaar dus het hubje/switchje.

De balanced XLR uitgang kan wel handig zijn als je een eindversterker hebt die wel volledig balanced is. Kan je tenminste diens 'beste' ingangen benutten. En de betere connectoren natuurlijk.

Ik vind die vele component, composiet en stereo cinch meuk eerder overbodig. 1 component, 1 composiet en 2 steroe cinch inputs zou toch wel genoeg moeten zijn voor een av pre-pro als alles flexibel toewijsbaar is.

vik

Ik heb vernomen dat het pre-pro gedeelte van de Denon AVR-4520 gebruikt gaat worden in de Marantz AV 8801.

Lijkt mij een mooie processor.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Quote from: vik on October 29, 2012, 16:32:15
Ik heb vernomen dat het pre-pro gedeelte van de Denon AVR-4520 gebruikt gaat worden in de Marantz AV 8801.

Lijkt mij een mooie processor.
Afhankelijk van de prijs is dan de vraag wat de evt. meerwaarde van de 8801 zal zijn.

Ik ben in de markt en zal kiezen tussen de 4520 en de 8801. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Quote from: Hipster on October 29, 2012, 16:59:59
Afhankelijk van de prijs is dan de vraag wat de evt. meerwaarde van de 8801 zal zijn.

Ik ben in de markt en zal kiezen tussen de 4520 en de 8801. ;)

Een mooie stap vooruit is natuurlijk al het scheiden van je pre-pro gedeelte en je eindversterker.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Quote from: vik on October 29, 2012, 17:04:16
Een mooie stap vooruit is natuurlijk al het scheiden van je pre-pro gedeelte en je eindversterker.  :)
Klopt, echter ik zou een 4520 icm met losse eindtrappen gebruiken voor L/R/C/SL/SR.

Dan biedt een 4520 nog de mogelijkheid eens met wat extra luidsprekers te stoeien.
En dat zou ik wel aandurven met de interne amps.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Audiofiel

Ik verwacht dat die XLR input direct na de aansluiting met een opamp teruggezet wordt naar single ended. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

Quote from: Audiofiel on October 29, 2012, 17:14:09
Ik verwacht dat die XLR input direct na de aansluiting met een opamp teruggezet wordt naar single ended. ::)
Zal idd best.
XLR uit op subwoofers lijkt me wel weer makkelijk.
Luistert minder nauw en vaak staan die wat verder weg.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Quote from: Hipster on October 29, 2012, 17:13:43
Klopt, echter ik zou een 4520 icm met losse eindtrappen gebruiken voor L/R/C/SL/SR.

Dan biedt een 4520 nog de mogelijkheid eens met wat extra luidsprekers te stoeien.
En dat zou ik wel aandurven met de interne amps.

Denon en Marantz hebben wel een andere tuning qua geluid.

Staaled

Quote from: Cobraatje on October 29, 2012, 17:45:54
Denon en Marantz hebben wel een andere tuning qua geluid.
Mijn kennis/ervaring reikt niet verder dan: beiden wat laid back.

Hoe is jouw ervaring?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Bij de receivers die ik heb gehoord is Denon wat donkerder en bassiger qua geluid. Marantz iets meer laid back.
Beiden hebben geen in your face geluid.

Staaled

Quote from: Cobraatje on October 29, 2012, 18:03:24
Bij de receivers die ik heb gehoord is Denon wat donkerder en bassiger qua geluid. Marantz iets meer laid back.
Beiden hebben geen in your face geluid.
Het laatste herken ik idd.
En tav het eerste vermoed ik dat XT32 ze aardig dicht naar elkaar zal trekken.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Quote from: Hipster on October 29, 2012, 18:06:27
Het laatste herken ik idd.
En tav het eerste vermoed ik dat XT32 ze aardig dicht naar elkaar zal trekken.
Ik heb de Denon AVR 3311 gehad en nu de Marantz SR6006, beiden met XT. Het geluidsverschil is nog steeds behoorlijk, luisteren is de enige optie 8).

Staaled

#38
Wat afbeeldingen en info:












"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Bij Cinemike zijn de verwachtingen erg hoog.

Veel positieve berichten van de Denon AVR-4520 vanuit zijn kant.

Dit kan wel eens de opvolger gaan worden van mijn CM AV 7005. Uiteraard wel een CM versie en na een goede vergelijking met de AV 7005 en de AVP-A1HDA CM versie..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FeaR1986

Quote from: vik on October 29, 2012, 16:32:15
Ik heb vernomen dat het pre-pro gedeelte van de Denon AVR-4520 gebruikt gaat worden in de Marantz AV 8801.

Lijkt mij een mooie processor.

Ik vind het nog steeds jammer dat alleen Marantz een AV uitbrengt. Zoals gezegd is het als twee druppels water een AVR-4520, waarom dan niet ook Denon een pre laten maken...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

H&C Hifi

Quote from: FeaR1986 on November  7, 2012, 11:48:02
Ik vind het nog steeds jammer dat alleen Marantz een AV uitbrengt. Zoals gezegd is het als twee druppels water een AVR-4520, waarom dan niet ook Denon een pre laten maken...

Kosten besparing... dat is alles.

Gr,

Marcel

FeaR1986

#42
Quote from: HcHifi.nl on November  7, 2012, 11:58:13
Kosten besparing... dat is alles.

Helaas wel het punt waar veel merken meteen naar kijken. Al zou ik een Denon pre logischer vinden aangezien je dan met Denon Link HD ook nog een pluspunt hebt.

Maar zo te zien gaat het voor mij dan wellicht toch een AV8801 worden als ik de stap naar 3D maak. Dan had de Denon DVD-2500BT sowieso vervangen moeten worden aangezien die geen 3D doet en dan niet meer matched met de AV8801.

Al twijfel ik nog wel of een Marantz qua looks een beetje matched met een Emotiva eindbak. Emotiva is nogal recht en strak waar Marantz wat ronder en klassiek is...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

danielo

Quote from: HcHifi.nl on November  7, 2012, 11:58:13
Kosten besparing... dat is alles.

Gr,

Marcel

Meer markt positionering dan kosten besparing, binnen D&M gaat denon naar midden segment en marantz omhoog. In deze logica zijn alle plannen om pre/pro's van de avr's te maken overgegaan naar de M tak en niet de D tak. Ooit was waren deze plannen er wel en zelfs ontworpen (de avp-cix bv) maar zijn nooit op de markt gekomen dat was toen ook een afgeleiden van een avr.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

H&C Hifi

Kosten besparing geloof me maar ;)

Er is gewoon te weinig markt voor de ''dure sjitt'
Waarom denk je dat marantz geen MA9 /SC7 etc meer heeft, te weinig afzet en in verhouding te hoge ontwikkelings/productie kosten.

De dikke Denon combinatie is ook maar mondjes maat verkocht.. de hoge bazen daar gaat het om hoeveel winst er word gedraaid..
niet om voor de ''happy few'' een zo'n mooi mogelijke pre/pro te ontwikkelen.

en waarom zou 1 bedrijf meerdere varianten op de markt brengen.. een pre/pro van Denon en 1 van Marantz, je maakt het de klanten dan ''lastiger''
omdat ze moeten gaan kiezen en je zadelt jezelf op met hogere kosten op omdat je voor dezelfde electronica 2 lijnen moet opzetten omdat de afwerking alleen anders is..

Gr, M

tiptop

Quote from: HcHifi.nl on November  8, 2012, 17:38:36
Kosten besparing geloof me maar ;)

Er is gewoon te weinig markt voor de ''dure sjitt'
Waarom denk je dat marantz geen MA9 /SC7 etc meer heeft, te weinig afzet en in verhouding te hoge ontwikkelings/productie kosten.

De dikke Denon combinatie is ook maar mondjes maat verkocht.. de hoge bazen daar gaat het om hoeveel winst er word gedraaid..
niet om voor de ''happy few'' een zo'n mooi mogelijke pre/pro te ontwikkelen.

en waarom zou 1 bedrijf meerdere varianten op de markt brengen.. een pre/pro van Denon en 1 van Marantz, je maakt het de klanten dan ''lastiger''
omdat ze moeten gaan kiezen en je zadelt jezelf op met hogere kosten op omdat je voor dezelfde electronica 2 lijnen moet opzetten omdat de afwerking alleen anders is..

Gr, M
Het is weliswaar 1 holding, maar al van boven meteen gescheiden met een eigen management en R&D en ontwikelen alles los van elkaar. Wel gebruiken ze elkaars technologie als daar behoefte aan is en de inkoop van bepaalde onderdelen gebeurd gezamelijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

H&C Hifi

Quote from: tiptop on November  8, 2012, 20:59:43
Het is weliswaar 1 holding, maar al van boven meteen gescheiden met een eigen management en R&D en ontwikelen alles los van elkaar. Wel gebruiken ze elkaars technologie als daar behoefte aan is en de inkoop van bepaalde onderdelen gebeurd gezamelijk.

kijk een naar bijv de oude ud7006 en vergelijk deze met de 2012ud van denon..
kijk naar de achterkant en plaatsing van de aansluitingen.
dat samen ontwikkelen gaat best ver ;)

gr,

m

FeaR1986

Quote from: HcHifi.nl on November  8, 2012, 21:13:38
kijk een naar bijv de oude ud7006 en vergelijk deze met de 2012ud van denon..
kijk naar de achterkant en plaatsing van de aansluitingen.
dat samen ontwikkelen gaat best ver ;)

Dat doen Denon en Marantz al een tijdje op die manier, geloof dat er vanaf de AVR-3300 serie van Denon qua aansluitingen het 99% identiek was aan de Marantz tegenhanger. Een SR7005 met een AVR-3312. Dus op zich logisch dat Marantz de AVR-4520 als basis gebruikt voor de AV8801. Alleen apart dat Denon zelf de AVR-4520 als mid-end in de markt zet. Althans, als de verhalen dus waar zijn dat Denon geen high-end meer doet.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

danielo

Quote from: tiptop on November  8, 2012, 20:59:43
Het is weliswaar 1 holding, maar al van boven meteen gescheiden met een eigen management en R&D en ontwikelen alles los van elkaar. Wel gebruiken ze elkaars technologie als daar behoefte aan is en de inkoop van bepaalde onderdelen gebeurd gezamelijk.

Dat is al een tijdje niet meer zo, eerst was er alleen overlap voor sources nu ook voor avr's en andere dingen. Het gaat slecht met D&M en de structuur is aanzienlijk aangepast. Dit is ook de basis van de verschuiving van de 2 merken en de verkoop van McIntosh. De 'dure sjitt' deed het beter dan ze verwacht hadden maar was nooit een geldbron dat was altijd het midden segment van denon en die markt zijn ze de laatste jaren verloren door domme stappen en dat een overstroming een aanzienlijk effect had op hun release cycle.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Quote from: danielo on November  9, 2012, 10:21:05
Dat is al een tijdje niet meer zo, eerst was er alleen overlap voor sources nu ook voor avr's en andere dingen. Het gaat slecht met D&M en de structuur is aanzienlijk aangepast. Dit is ook de basis van de verschuiving van de 2 merken en de verkoop van McIntosh. De 'dure sjitt' deed het beter dan ze verwacht hadden maar was nooit een geldbron dat was altijd het midden segment van denon en die markt zijn ze de laatste jaren verloren door domme stappen en dat een overstroming een aanzienlijk effect had op hun release cycle.

Daniel.

OK. Mijn info stamt uit eind 2009. In die tijd is er kennelijk weer veel veranderd. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.