Marantz AV8801

Started by Cobraatje, October 13, 2012, 23:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MOHTFAN

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

weradus

Dank Je MOHTFAN en dit zijn bugs die opgelost zijn (neem ik aan)

Toen ik naar het update menuutje ging stond er dat de update 54 minuten gaat duren, wat kan jij zeggen uit je ervaring - duurt het echt zolang ?

Fr@nk

Quote from: Carloz on February 28, 2014, 20:40:26
+2   :withstupid:

Prijs-/kwaliteit verhouding is gewoon super bij de 5007 (nee, geen aandelen bij Marantz)

De oude CD50 is heel wat dynamischer en opener dan de 5007.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

MOHTFAN

Quote from: weradus on February 28, 2014, 21:28:57
Dank Je MOHTFAN en dit zijn bugs die opgelost zijn (neem ik aan)

Toen ik naar het update menuutje ging stond er dat de update 54 minuten gaat duren, wat kan jij zeggen uit je ervaring - duurt het echt zolang ?

Klopt, maar bij elke update kunnen er ook "geheime" aanpassing zijn, die niet perse openbaar worden. En ja de update duurt echt rond een uur.

Ik heb ook gemerkt dat het geluid iets is veranderd - Alleen heb ik hier niet te veel aandacht aan besteed ivm mijn sub probleem die waarschijnlijk door de update is opgelost. Nadeel van het gewijzigd geluid is dat de center nu te schel is. Zal wel wat moeten tweaken evt nieuwe aud meting doen zodra ik tijd heb, maar misschien dat ik wacht tot ik mijn nieuwe GIK 242's voor het plafond in huis heb, maar die komen pas over een lange week. Ga nu Gravity kijken  ;-)
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

WoesteWillem

Mijn bevindingen van AV8801

+ HDMI Matrix werkt perfect was alleen even zoeken hoe ik Zone 4 kon veranderen in Zone 2
+ Geluidskwaliteit Suround via HDMI
+ Geluidskwaliteit Stereo via RCA

-Spotify klinkt echt super slecht gebruik hiervoor nog steeds mijn Mac-Mini
-Audyssey verpest alles. Ik heb het nog wel aan staan maar de bypass ik front L/R en alle andere functies van Audyssey staan uit
-Suround standen vind ik erg tegen vallen en verwacht voor dit geld eigenlijk wel dat je ze kan aanpassen kon op mijn vorige Receivers kon dit wel (DSP-AX1/ TX-NR3008) vooral All Channel Stereo vind ik tegen vallen suround speakers staan veels te hard. En heb de speakers met een echte DB meter ingesteld. (eerst Audyssey laten draaien daarna zelf aanpassingen gemaakt)
-Menu ziet er mega lelijk uit niet heel erg maar is echte te slecht dat goud is om te janken.


NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

Fr@nk

#255
Idem voor de AV7701 & 7055.  ???
Voor stereo gebruik ik de PM17 als voorversterker en de SR14 als eindbak. Zo krijgen de Quadral's via bi-amping om en bij de  2 x (2x200watt) @ 4 Ohm, dit klinkt hemels.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Maro

Krijg steeds meer de indruk dat ADSY icm Marantz/Denon problemen geeft. Lijkt langzamerhand meer te liggen aan wat Marantz achter ADSY heeft zitten dan aan ADSY. Misschien eens iets verder kijken dan de Usual Suspects. Mijn Integra (op papier de enigste concurrent van de 8801) doet het geweldig met XT32 en doet in stereo menig dedicated stereo set verbleken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on March  7, 2014, 23:44:31
Krijg steeds meer de indruk dat ADSY icm Marantz/Denon problemen geeft. Lijkt langzamerhand meer te liggen aan wat Marantz achter ADSY heeft zitten dan aan ADSY. Misschien eens iets verder kijken dan de Usual Suspects. Mijn Integra (op papier de enigste concurrent van de 8801) doet het geweldig met XT32 en doet in stereo menig dedicated stereo set verbleken.
Hier geen issues in deze. En niet alleen gehoormatig , maar ook zelf gemeten.
Als ADSY echt de mist in gaat, zijn er redenen als gekozen meetpunten of een te harde ruimte.
En soms vindt simpelweg de gebruiker het resultaat niet naar smaak.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on March  8, 2014, 09:03:53
Hier geen issues in deze. En niet alleen gehoormatig , maar ook zelf gemeten.
Als ADSY echt de mist in gaat, zijn er redenen als gekozen meetpunten of een te harde ruimte.
En soms vindt simpelweg de gebruiker het resultaat niet naar smaak.  :)

^^

Eigen aanpassingen maken op een meting is zowiezo niet aan te raden. vraag maar aan ADSY Guru Ron. Of je doet de gehele meting en daarna zo laten staan of je doet alles handmatig maar niet een beetje van dit en een beetje van dat. Kan me niet voorstellen dat het dan echt een mooie bubble gaat worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

Quote from: WoesteWillem on March  7, 2014, 22:39:17
Mijn bevindingen van AV8801

+ HDMI Matrix werkt perfect was alleen even zoeken hoe ik Zone 4 kon veranderen in Zone 2
+ Geluidskwaliteit Suround via HDMI
+ Geluidskwaliteit Stereo via RCA

-Spotify klinkt echt super slecht gebruik hiervoor nog steeds mijn Mac-Mini
-Audyssey verpest alles. Ik heb het nog wel aan staan maar de bypass ik front L/R en alle andere functies van Audyssey staan uit
-Suround standen vind ik erg tegen vallen en verwacht voor dit geld eigenlijk wel dat je ze kan aanpassen kon op mijn vorige Receivers kon dit wel (DSP-AX1/ TX-NR3008) vooral All Channel Stereo vind ik tegen vallen suround speakers staan veels te hard. En heb de speakers met een echte DB meter ingesteld. (eerst Audyssey laten draaien daarna zelf aanpassingen gemaakt)
-Menu ziet er mega lelijk uit niet heel erg maar is echte te slecht dat goud is om te janken.

Surroundstanden zoals op je Yamaha worden zelden meer gebruikt (hall/church etc etc), dus waarom de moeite nemen om die nog toetevoegen.
Bij Bluray maak je gebruik van de HD surround formaten, ga je muziek luisteren als ''audiofiel'' doe je dit in stereo.
Prologic 2 gebruik je bij tv uitzendingen of gaming..  de rest van de opties gebruik ik al niet.

Over het osd menu wat verwacht je daarvan ? het is overzichtelijk en iedere noob snapt het... het menu heb je ipc ook maar zelden nodig en voldoet aan mijn wensen
Het ziet er iig zeker beter uit dan dat van je AX1  ;D en het is ook zeker niet slechter dan de 3008.

Doet Aydyssey het niet goed dan heb je je mic wss niet goed opgesteld, zet deze op een camera statief zodat deze overal op de juiste hoogte staat en ook 100% horizontaal staat.

kom je er niet uit met Audyssey is het misschien de moeite om idd PRO te laten inmeten.

Succes !


danielo

Quote from: WoesteWillem on March  7, 2014, 22:39:17
Mijn bevindingen van AV8801

+ HDMI Matrix werkt perfect was alleen even zoeken hoe ik Zone 4 kon veranderen in Zone 2
+ Geluidskwaliteit Suround via HDMI
+ Geluidskwaliteit Stereo via RCA

-Spotify klinkt echt super slecht gebruik hiervoor nog steeds mijn Mac-Mini
-Audyssey verpest alles. Ik heb het nog wel aan staan maar de bypass ik front L/R en alle andere functies van Audyssey staan uit
-Suround standen vind ik erg tegen vallen en verwacht voor dit geld eigenlijk wel dat je ze kan aanpassen kon op mijn vorige Receivers kon dit wel (DSP-AX1/ TX-NR3008) vooral All Channel Stereo vind ik tegen vallen suround speakers staan veels te hard. En heb de speakers met een echte DB meter ingesteld. (eerst Audyssey laten draaien daarna zelf aanpassingen gemaakt)
-Menu ziet er mega lelijk uit niet heel erg maar is echte te slecht dat goud is om te janken.

1) Verschil voor spotify moet niet groot zijn, weet je zeker dat ze beide zelfde bitrate gebruiken (kwaliteit setting).

2) audyssey moet je echt even de tijd voor nemen, voor de meeste ruimtes moet een verbetering mogelijk zijn maar het is niet plug & play. Volg 1 van de handleidingen online en neem wat tijd.

3) All channels wordt ook wel party mode genoemd, gebruik je normaal niet. Met iets als dolby pl2x music kan je het beste starten en dan meer of minder je surrounds actief maken.

4) Als je de rest tonen gebruikt zou audyssey op de eerste meet positie gelijke resultaten als je dB meter moeten geven anders is er iets mis gegaan.

5) menu's zijn inderdaad lelijk, ze waren al niet super op de denon maar om iets anders te zijn hebben ze ze aangepast op de 8801 en vond het ook geen vooruitgang.

In de tijd dat ik de 8801 had zag ik dat je inderdaad minder kan instellen dan op mijn avp maar dat is te verwachten. Yamaha staat bekend dat je vooral op de surround modes bizar veel kan instellen maar marantz vind (denk terecht) dat niemand die modes gebruikt. Voor muziek of pure-direct, party-mode (bij feestjes op de achtergrond) en pl2 zijn zinnig de rest is show.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

weradus

Quote
1) Verschil voor spotify moet niet groot zijn, weet je zeker dat ze beide zelfde bitrate gebruiken (kwaliteit setting).

Ik zie geen optie omdat op de AV8801 in te stellen :-)

Idd er is verschil tussen het streamen vanaf mijn iPad en direct vanaf de AV8801 (niet ten goede van de laatste)

H&C Hifi

Quote from: weradus on March 11, 2014, 12:58:15
Ik zie geen optie omdat op de AV8801 in te stellen :-)

Idd er is verschil tussen het streamen vanaf mijn iPad en direct vanaf de AV8801 (niet ten goede van de laatste)

Apart.. ik heb naast de av8801 wel eens een Sonos connect aangesloten
Kan niet zeggen dat een connect nu beter klinkt dat de Spotify functie in av8801..


weradus

Quote from: HcHifi.nl on March 11, 2014, 13:26:28
Apart.. ik heb naast de av8801 wel eens een Sonos connect aangesloten
Kan niet zeggen dat een connect nu beter klinkt dat de Spotify functie in av8801..

Het is idd apart, zal nog eens wat meer testen doen (als ik tijd heb)

danielo

Quote from: weradus on March 11, 2014, 14:16:12
Het is idd apart, zal nog eens wat meer testen doen (als ik tijd heb)

Feit is dat spotify meerdere kwaliteiten kan streamen en dat zeker verschil maakt, misschien dat de 8801 langzaam overgaat van lage naar hoog ? Lijkt mij anders een goeie vraag voor het forum. Persoonlijk ben ik niet zo'n super van van de netwerk/streaming functies in D&M units de oplossing van streamen vanaf een iOS device is niet zo vreemd ik doe alles of vanaf een mac-mini of een ipad (let wel ik gebruik een denon avp geen 8801). Zie de winst van ingebouwde systemen niet zo bediening alleen al is zoveel beter vanaf een iOS of android device.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WoesteWillem

#266
Aanpassing door Admin

Alleen boven de 50 posts kun je een advertentie in de marktsectie plaatsen. Sowieso is verkoop buiten de markt NIET toegestaan.
NAD M17 - Parasound A52 - Mac Mini - Sony PS4 - Panasonic 60ZT60 - Humax iHdr-5050 - Boston VR975 - Boston VR920 - Boston VRMX - Monster HTS1000 - Sony SCD-XB790 -OPPO BDP-105D- Control4 HC800 en Control4 Wireless Music Bridge
Zone 2: Panasonic 55VT60 Parasound Zamp V3 en Boston inbouw

Fox

#267
Vraag aan de AV 8801 bezitters.

Is het correct dat de MP van de 8801 GEEN 5.1 FLAC in 5.1 afspeelt, maar in 2.0???


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Quote from: Audiofiel on October 14, 2012, 11:08:32
Ik denk dat het gewoon een 100Mbit ethernet hubje is.
Ethernet switch mag ik hopen ;-)

Fox

Quote from: Staaled on July 12, 2015, 11:25:40
Klopt.

Jammer  :(

Is er een update in het verschiet?

Staaled

Bij mijn weten niet. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

H&C Hifi

Voor de 8801 komen geen upgrades meer, apparaat is al ruim 8 maanden uit productie

Fox

Quote from: HcHifi.nl on July 13, 2015, 17:55:28
Voor de 8801 komen geen upgrades meer, apparaat is al ruim 8 maanden uit productie

Dat is geen steekhoudend argument, want mijn Oppo, Sharp Tv enz. zijn ook al oudere modellen en vervangen door nieuwe en daar krijg ik wel nog steeds updates voor.

Als dit wel het geval is geeft men hiermee een signaal af dat met de consument niet serieus neemt.
Ik meen dat ze dat in vaktermen "Bad after sales" noemen ...

eelco74

Ik heb toevallig begin dit jaar nog een update op de marantz ud8004 gekregen. Die is al enige jaren uiit het assortiment. Maar echte functionele updates, dat stopt meestal wel na enige tijd.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935