Marantz AV8801

Started by Cobraatje, October 13, 2012, 23:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Maro on January 19, 2013, 19:00:23
Is dat veel of weinig? In NL gaan dit soort dingen niet per dozijn over de toonbank.
Weet ik ook niet. ;D
Stond wel bij dat dit krap gepland is , dus het zal weinig zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

H&C Hifi

#101
Quote from: MOHTFAN on January 19, 2013, 18:51:28
Bij Grobi gaven ze tot verkort aan 18-01, het lijkt er op dat het daar nu beschikbaar is, dus het is ook mogelijk dat de eerste batch naar Duitsland is gegaan.

Lijkt me sterk dat ze in Duitsland al uitgelverd zijn, hoofdkantoor van Marantz (D&M) zit in Nederland en dan had ik het wel al geweten.

Bij mij is het al heel lang bekend dat ze pas eind februari gaan komen ;)... en zelfs dat is nog niet 100% zeker
Prijs is trouwens 2599,00 bij ons  ;)

gr,

Marcel

FeaR1986

Quote from: HcHifi.nl on January 19, 2013, 21:55:49
Prijs is trouwens 2599,00 bij ons  ;)

Mooie prijs aangezien ik 3000+ in mijn hoofd had. Komt er voor de AV8801 ook een combi met Audyssey Pro zoals op dit moment ook is met de AVR-4520 en AV7701?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#104
Quote from: vik on January 20, 2013, 10:55:33
Mooie aanbieding.  :)

:clapping:

Nog goedkoper dan de Onkyo/Integra.  :hehe:   En hij is nog niet eens op de markt. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dennis75

#105
edit door christiaan: ik zie het nu pas staan, maar er mag niet naar niet-forum sponsoren gelinkt worden
Dit is toch ook een mooie prijs.

Bijvoorbeeld bij Stassen is hij voor 2799 te koop.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Maro

Dacht dat door de BTW verhoging alles flink duurder zou worden.  :blink:  Kun je nagaan wat er voor marges op zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

schedel

#107
Quote from: Dennis75 on January 20, 2013, 11:21:53
edit; zie originele post
Dit is toch ook een mooie prijs.

Bijvoorbeeld bij Stassen is hij voor 2799 te koop.
Bij Correct Rotterdam kost hij ook 1999. Zie kieskeurig
T+A | REL | Denon | JVC

Dennis75

Quote from: schedel on January 20, 2013, 12:57:42
Bij Correct Rotterdam kost hij ook 1999. Zie kieskeurig

Ik heb het zojuist gezien. Overigens ook de versterker voor 1999 euro.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Kjelt

Quote from: HcHifi.nl on January 19, 2013, 21:55:49
Bij mij is het al heel lang bekend dat ze pas eind februari gaan komen ;)... en zelfs dat is nog niet 100% zeker
Prijs is trouwens 2599,00 bij ons  ;) 
Tijd voor een powerbuy topic?  ;)

H&C Hifi

Quote from: Kjelt on January 20, 2013, 15:19:26
Tijd voor een powerbuy topic?  ;)

Kom maar op  ;D
Bij correct kun je de 5509 al voor 1750,00 nieuw kopen zag ik van de week...

Gr,

Marcel

Bama

Quote from: HcHifi.nl on January 20, 2013, 18:19:08
Kom maar op  ;D
Bij correct kun je de 5509 al voor 1750,00 nieuw kopen zag ik van de week...

Gr,

Marcel

En 3500 inclusief de bijpassende versterker

skoebiedoe

terug on topic...

De AV8801 ondersteunt blijkbaar geen bi-amp mogelijkheden of lees ik het niet goed. ;) (kan er toch niets van terug vinden in de handleiding)

jasjenl

Iemand op deze pagina heeft een link naar een site staan die volgens chrome en mijn virusscanner malware bevat... Iets van lycos en members.multimania.nl ??
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

FeaR1986

Quote from: jasjenl on January 21, 2013, 17:12:21
Iemand op deze pagina heeft een link naar een site staan die volgens chrome en mijn virusscanner malware bevat... Iets van lycos en members.multimania.nl ??

Is de avatar van "schedel".
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Quote from: skoebiedoe on January 21, 2013, 16:58:16
terug on topic...

De AV8801 ondersteunt blijkbaar geen bi-amp mogelijkheden of lees ik het niet goed. ;) (kan er toch niets van terug vinden in de handleiding)

Denk het wel hoor. Moet in het menu Bi-Amp kiezen en worden 2 uitgangen gekoppeld aan de main front. In mijn geval de surround back of zoiets.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

#116



Bi-ampen wanneer je al aparte eindversterkers gaat gebruiken.. waarom zou je dat nog willen  ::)

skoebiedoe

gewoon.....omdat het kan mischien......en gewoon meerdere eindversterkers neerzetten.

(heb dat met de 8003 ook altijd gedaan en zou stom zijn dat het nieuwe beestje dat niet zou kunnen, zoveel uitgangen....want dan is het wel heel veel  meer geld voor wat software en een hubje. ;) )


Doe het nu via de rp-1 van lyngdorf dus voor mij niet echt belangrijk maar voor iemand anders mischien wel en ik kan echt niets vinden over bi-amp in de handleiding. ;)

H&C Hifi

Mannen !

De AV8801 en MM8077 zijn inmiddels te bestellen  ;)
Ze zijn eerder uitgeleverd dan verwacht.

Gr,

marcel

Staaled

Voor mij nog te vroeg, maar blijft 1ste keus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MOHTFAN

Yes, mijn bestelling was vandaag al in de winkel, dus zal ik trachten deze morgen voor sluitingstijd op te halen.   :pompom:

Besef alleen dat ik nog niet alle gewilde bekabeling in huis heb, dus moet ik maar behelpen. Test weekend komt er aan.  ;D   :turn:

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Yes, heb het nog voor sluitingstijd kunnen ophalen.

Momenteel kan ik alleen zeggen dat de bouwkwaliteit (buitenkant) te vergelijken is met sr9 series. Zelfs de 2 knoppen zijn van aluminium. Alleen de 2 afgeronde stukken links en rechts aan de voorkant zijn plastic. Er zit ook wat plastic achter de klep maar dat is prima.

Omdat ik geen schade wil veroorzaken wegens condensatie, staat het tot morgenavond alleen te acclimatiseren.

Verder ziet de meegeleverde audessey mic er ok uit, maar dat zegt natuurlijk niet veel over de technische kwaliteit ervan, maar ik verwacht dat het overeenkomt met de bouw, en hoe vaak gebruik je dit, 1x per jaar en misschien 4x in het eerste jaar? Zolang deze maar correct functioneert maakt het niet uit.

De afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan, en geeft mij een te drukke indruk, welk ik van fotos op het net niet had.

Verder, dan alleen op het uiterlijk beoordeeld, is een prijs van rond 2600 (zoals bij bijv. HChifi aangeboden word) een goede prijs/kwaliteit verhouding en niet de standaardprijs van 3300. Of deze mening nog word aangepast? dat is afhankelijk van de klank.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

vik

Quote from: MOHTFAN on January 23, 2013, 22:45:46
Yes, heb het nog voor sluitingstijd kunnen ophalen.

Momenteel kan ik alleen zeggen dat de bouwkwaliteit (buitenkant) te vergelijken is met sr9 series. Zelfs de 2 knoppen zijn van aluminium. Alleen de 2 afgeronde stukken links en rechts aan de voorkant zijn plastic. Er zit ook wat plastic achter de klep maar dat is prima.

Omdat ik geen schade wil veroorzaken wegens condensatie, staat het tot morgenavond alleen te acclimatiseren.

Verder ziet de meegeleverde audessey mic er ok uit, maar dat zegt natuurlijk niet veel over de technische kwaliteit ervan, maar ik verwacht dat het overeenkomt met de bouw, en hoe vaak gebruik je dit, 1x per jaar en misschien 4x in het eerste jaar? Zolang deze maar correct functioneert maakt het niet uit.

De afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan, en geeft mij een te drukke indruk, welk ik van fotos op het net niet had.

Verder, dan alleen op het uiterlijk beoordeeld, is een prijs van rond 2600 (zoals bij bijv. HChifi aangeboden word) een goede prijs/kwaliteit verhouding en niet de standaardprijs van 3300. Of deze mening nog word aangepast? dat is afhankelijk van de klank.

Gefeliciteerd kerel!  :) Je bent echt 1 van de eerste volgens mij.

Héél veel plezier ermee  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Danny1981

Gefeliciteerd  :clapping: super. Ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Ik overweeg nl. ook een overstap.

Wat betreft de microfoon en afstandsbediening... Deze zijn volgens mij hetzelfde als de sr7007. Erg plastic  :-X
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Staaled

Fraai. :music:
Ben , ook hier  ;) ,benieuwd naar je ervaringen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)