welke is de beste 3D mediaspeler

Started by skipke, October 13, 2012, 08:44:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Quote from: Hopjesvla on September  8, 2013, 16:54:25...een soort 'Dune 3D Max' komt op korte termijn...


Hmm... die "korte termijn" horen we al een tijdje. Ik vraag me af of er wel een 3D MAX gaat komen. Laatste wat ik had gelezen is dat ze over waren gestapt naar een Intel platform maar daarna was het stil.

Martijn76

Weet niet of dit topic nog leeft, maar ik zag net dat mijn nieuwe 3D TV thuis is afgeleverd :) Heb nu een Dune D1 en die kan volgens mij alleen half-SBS afspelen (half OU ook?), maar heb zo maar het idee dat de Dune vervangen moet worden door een 3D-variant, wat is momenteel de beste keuze ? Dacht ook dat er wat ondersteunings-perikelen van HD-audio was met sommige budget-modellen nml.

Remus

Ik heb de Mede8er Med800x3d en ben er razend enthousiast over! Alle video en geluidsformaten draaien perfect en er is goede ondersteuning. Tevens een moviescraper voor een videowall en je kunt ondertitels downloaden.

Martijn76

Quote from: Remus on March 25, 2014, 21:46:20
Ik heb de Mede8er Med800x3d en ben er razend enthousiast over! Alle video en geluidsformaten draaien perfect en er is goede ondersteuning. Tevens een moviescraper voor een videowall en je kunt ondertitels downloaden.

klinkt goed, gewoon Yadis voor de videowall toch?

Remus

Nee Mede8er heeft een eigen videowall. 1 druk op de knop en de videowall wordt gemaakt.

StefaanD

1 druk op knop lijkt me fél overdreven. Je moet toch één en ander doen om die videowall te krijgen, dat was toch het geval de laatste keer dat 'k met een 600X3D aan de slag ging, paar maandjes terug.

Als het nu daadwerkelijk met 1 druk op de knop kan, dan zie 'k daar graag wat meer uitleg over.

Remus

#106
Nou bijna dan ;)

- De videofile moet je in een mapje stoppen met dezelfde naam (Uiteraard de correcte naam van de film geven)

- Deze files stop je dan weer in één map b.v. 'Movies' genaamd oid en deze voeg je toe aan favorieten.

Vervolgens scan je de 'Movies' map. Dat is één druk op een knop ;D

Als je dan deze map opent via de favorieten krijg je de videowall.


hdnoob

Wat is een videowall eigenlijk?

Remus

Een overzicht van afbeeldingen/covers van de films. Als je deze opent krijg je een omschrijving van de film te zien.



hdnoob

Oh wel een mooie feature :) Handig voor als bezoek komt en je de vraag krijgt 'wat heb je allemaal?' ;)

Martijn76

Ging nog even verder kijken naar die Mede8er, en zie een (voor mij) aantrekkelijke optie in een van de changelogs voorbijkomen.

Added exFAT basic support for USB Drives - Can play up to and including 2DBDISO (3DBDISO not supported)

Ik heb nml. veel schijfjes exfat geformatteerd zodat ik kan uitwisselen tussen mac en pc.

Iemand trouwens ervaring met het voorbehoud wat hier wordt gegegeven over 3DBDISO ? Of zou dat alleen voor ExFAT-disks gelden?

Remus

Ik vermoed alleen ExFAT (geen idee wat het is).

1:1 3D blu-ray iso draaien bij mij zonder problemen.

Martijn76

Gezien mijn goede ervaringen met Dune, neig ik toch naar een van de Dune 3D spelers, wat me alleen opvalt is het ontbreken van HD-audio formaten in de specificaties (terwijl die bij de D1 wel genoemd worden).. in de reviews zie ik nogal wisselende meldingen daar over (de Base 3D dan weer wel, maar de 303D weer niet).

Iemand hier ervaringen mee die hij wil delen? :)

riwi

Volgens mij gaat dat alleen over het decoderen van de HD audio formaten. Dat heb je waarschijnlijk toch niet nodig. Gewoon passthrough van DTS-HD en TrueHD zal prima werken met de kleinere Dune.

HenkJan

Ik heb zelf een 303D, maar deze speelt wel DTS-HD af. Tenminste gisteren was ik wat zaken aan het testen qua 3D material en zag ik bij een 3D film met DTS-HD en een TrueHD geluidsspoor.

Wat ik nog wel even mee zit is de firmware. Ik heb nog firmware van feb 2013, er zijn inmiddels een aantal nieuwe versies gekomen (waar niet iedereen over te spreken is). Maar ik kan nergens een changelog vinden van de firmware.
Bij mij bevalt hij prima, maar wil eens weten of ik wat mis in eventueel nieuwe functies...

StefaanD

Change log zijn helaas niet meer te vinden voor recente versies op de HDI site :(

Martijn76

Quote from: riwi on April 15, 2014, 13:16:35
Volgens mij gaat dat alleen over het decoderen van de HD audio formaten. Dat heb je waarschijnlijk toch niet nodig. Gewoon passthrough van DTS-HD en TrueHD zal prima werken met de kleinere Dune.

Gaat bij mij gewoon via HDMI naar m'n SR5006, die pikt 't dan volgens mij gewoon vervolgens goed op...

Verschil met de grotere Dune (base 3d) is volgens mij de HDD-bay en het display; die zit nu ook op m'n D1('s), maar die zal ik waarschijnlijk niet gaan missen.

larsonator

en weer 100% OPPO!
met of zonder ISO playback, want je kan immers de ISO uitpakken en dan afspelen (BDMV mappenstructuur)

rkwinkel

Oppo, lekker duur in vergelijking met een Dune :( Die net zoveel afspeelt en misschien wel meer.

larsonator

Quote from: rkwinkel on July 28, 2014, 12:18:06
Oppo, lekker duur in vergelijking met een Dune :( Die net zoveel afspeelt en misschien wel meer.
dat betwijfel ik, ik heb de Dune smart BE & HE & de Dune/Zapiti (3D) gehad en die beide weg gedaan voor een Oppo 93 en een Oppo 103. Zet de Dune en de Oppo maar naast elkaar voor een test. Je zal zien dat de beeld(-en audio)kwaliteit vele malen beter zijn. alleen dat was voor mij het prijsverschil al meer dan waard :)

Midcall

Quote from: larsonator on October  6, 2014, 00:20:05
dat betwijfel ik, ik heb de Dune smart BE & HE & de Dune/Zapiti (3D) gehad en die beide weg gedaan voor een Oppo 93 en een Oppo 103. Zet de Dune en de Oppo maar naast elkaar voor een test. Je zal zien dat de beeld(-en audio)kwaliteit vele malen beter zijn. alleen dat was voor mij het prijsverschil al meer dan waard :)
Oh, sinds wanneer kan je met die Oppo's 3D iso's afspelen? Zijn ze dan nu eindelijk interessant geworden als mediaspeler?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

larsonator

Quote from: Midcall on October  6, 2014, 01:40:29
Oh, sinds wanneer kan je met die Oppo's 3D iso's afspelen? Zijn ze dan nu eindelijk interessant geworden als mediaspeler?
de Oppo 93 die ik heb heeft de laatste firmware mét (3D) ISO playback. bij de Oppo 103 pak ik de ISO uit en speel dan de BDMV (mappenstructuur) af.

stevefilmfreak54

Quote from: larsonator on October  6, 2014, 00:20:05
dat betwijfel ik, ik heb de Dune smart BE & HE & de Dune/Zapiti (3D) gehad en die beide weg gedaan voor een Oppo 93 en een Oppo 103. Zet de Dune en de Oppo maar naast elkaar voor een test. Je zal zien dat de beeld(-en audio)kwaliteit vele malen beter zijn. alleen dat was voor mij het prijsverschil al meer dan waard :)

Oppo doet het heel goed tegenover de Dune`s, alleen bij de Oppo zijn mijn subtitles geel van kleur en bijna NIET te lezen, terwijl op de dune zijn ze kraakhelder, heb jij deze euvel ook of niet??
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

larsonator

dat euvel is volgens mij van toepassing op MKV, geloof ik.
het is verholpen in één van de laatste firmware updates, maar dan verlies je je BDMV playback. Dit is dan weer te verhelpen met een patch (die je toepast op de BDMV map zelf ;) )

zo je maar, alles is op te lossen

TopGun2010

Ik heb hier een Popcorn A-400 staan voor 3D, werkt perfect, ook met iso en verschillende ondertitels en geluidssporen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...