welke is de beste 3D mediaspeler

Started by skipke, October 13, 2012, 08:44:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

Nee... of je moet een het iso bestand als data op de BRD of DVD hebben gebrand... dan misschien wel.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mavel

Hmm nee het ging me juist een een orginele bluray disk vanwege het gebrek aan een 3d bluray speler. Dan wordt het dus beide aanschaffen

flatsix

Quote from: Riddle on December 16, 2012, 11:37:51
Het is ondertussen de Eminent geworden.
Aangesloten en eerst filmpjes gekeken; maar loop tegen onderstaande probleem aan

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129065.0
Paarse lijntjes boven en onder aan het beeld bij 3D SBS

Ik heb nu al een tijdje een ICONbit 1003D maar tot op heden niet tegen problemen aangelopen. Enige wat ik wel doe is voor 3D films de harde schijf rechtstreeks aansluiten op de player.

konijntje

Kunnen deze mediaplayers ook de bluray menu's aan? ik heb nu een HTPC met openelec deze ondersteund echter geen menu's dus kan je bij bluray iso's niet de 3D versies etc selecten.

KillerbeeNL

Quote from: konijntje on January  4, 2013, 20:01:33
Kunnen deze mediaplayers ook de bluray menu's aan? ik heb nu een HTPC met openelec deze ondersteund echter geen menu's dus kan je bij bluray iso's niet de 3D versies etc selecten.

Ja en nee, de iconbit heeft een "mini" menu en zodra je dit tijdens het opstarten kiest gaat hij naar het menu en start dan de 2D versie op de BD disk/iso en wanneer je niet voor het mini menu kiest dan start hij de 3D versie.

Er is volgens mij nog geen 3D mediaplayer die de Java licentie heeft om de commerciële BD af te spelen MET menu.

De BD HTforum demodisk van Frankp draait wel met volledig keuze menu :D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Midcall

Quote from: KillerbeeNL on January  4, 2013, 21:36:20
Ja en nee, de iconbit heeft een "mini" menu en zodra je dit tijdens het opstarten kiest gaat hij naar het menu en start dan de 2D versie op de BD disk/iso en wanneer je niet voor het mini menu kiest dan start hij de 3D versie.

Er is volgens mij nog geen 3D mediaplayer die de Java licentie heeft om de commerciële BD af te spelen MET menu.

De BD HTforum demodisk van Frankp draait wel met volledig keuze menu :D
Met de Eminent 7380 en 7385 werkt het precies hetzelfde als hierboven beschreven.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

hdnoob

is er een mediaplayer die ook  het echte discmenu laat zien?

Ik wil mijn acryan mini vervangen door een 3D mediaplayer met ISO bluray support.  Hoe is de kwaliteit tegenworden in beeld? de Mini valt me tegen

ook maak ik me zorgen over de snelheid van LAN poort, de Mini haalde maximaal 4MB/s wat te laag was om ISO's te streamen. Dat bleek een beperking van de chipset en vraag me af of er nog steeds beperkingen zijn door chipsets.

DisTreSs

Ik ben iig fan van de Mede8er MED1000X3D. Eigenlijk zou ik voldoende gehad hebben aan de MED600 aangezien ik geen hdd inbouw, maar toen ik em kocht was die er nog niet. Speelt vlot 3D ISO's af (zonder menu's but who cares imho) maar ik raad wel aan van NFS als protocol te gebruiken.

rodec

Ik heb een TViX 3DS2 gekocht via www.tvixbenelux.com
Speelt zonder haperen een 48GB 3D Bluray af vanop de interne HD
Streamen van een MKV van 12GB zonder haperingen

+ toestel ziet er enorm mooi uit met de zwarte alu behuizing.

Had eerst een probleempje met configuratie van mijn router en mailtje gestuurd naar [email protected], binnen de 2uur had ik een kant en klare oplossing in mijn mail.

Super toestel en afstandsbediening is simpel in gebruik maar ik heb een Logitech Harmony Touch waar mee ik 5 toestellen bedien, incl de TViX die standaard in de database van Logitech zit.
Wat mij betreft is dit een echte aanrader voor iedereen : ziet er goed uit en speelt zowat alle formaten af die je maar wil + bediening is super easy en alles verloopt vlot...

Mausman

Quote from: rodec on May 15, 2013, 09:11:41
Ik heb een TViX 3DS2 gekocht via www.tvixbenelux.com
Speelt zonder haperen een 48GB 3D Bluray af vanop de interne HD
Streamen van een MKV van 12GB zonder haperingen

+ toestel ziet er enorm mooi uit met de zwarte alu behuizing.

Had eerst een probleempje met configuratie van mijn router en mailtje gestuurd naar [email protected], binnen de 2uur had ik een kant en klare oplossing in mijn mail.

Super toestel en afstandsbediening is simpel in gebruik maar ik heb een Logitech Harmony Touch waar mee ik 5 toestellen bedien, incl de TViX die standaard in de database van Logitech zit.
Wat mij betreft is dit een echte aanrader voor iedereen : ziet er goed uit en speelt zowat alle formaten af die je maar wil + bediening is super easy en alles verloopt vlot...


Ben benieuwd hoe deze speler is t.o.v. de Dune HD Base 3D.


Midcall

Quote from: Mausman on May 15, 2013, 10:32:22

Ben benieuwd hoe deze speler is t.o.v. de Dune HD Base 3D.
Zit dezelfde chipset in als de Eminent, dus dezelfde beeldkwaliteit, maar dan wel een stuk duurder. Deze biedt dan wel wifi, wat de Eminent niet standaard heeft (dat moet dan met een wifi-dongle). De Dune heeft een betere chipset, dus zal (marginaal) betere beeldkwaliteit hebben, maar toch ook weer duurder.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

RonG

Ik hoop dat er ooit eens een 3D mediaplayer in dit segment uitkomt met dual HDMI. Split voor video/audio zoals de oppo dat heeft.
Scheelt een receiver upgrade :).

StefaanD

Zelf hecht ik meer belang aan een goeie firmware en regelmatige updates/nieuwigheden daarvan dan aan een (marginaal) betere beeldkwaliteit.

Geen idee hoe het zit met de firmware kwaliteit van deze Tvix

rodec

Bij TViX heb je regelmatig FW upgrades:

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/TViX%203D%20S2/FW/

Zoals je ziet zijn ze constant bezig met upgrades, ook al gebruik ik de extra features niet altijd.....

StefaanD

Tja maar ze gebruiken wel de standaard Android interface, dus zonder enige aanpassingen. Dat doet Mede8er die dezelfde Realtek chip gebruikt in mijn ogen toch een stuk beter, Android eruit en een eigen ontwikkeling van SDK en interface.

Dat levert voordelen op zoals aggregated jukeboxes en hun NET API waarmee apps kunnen worden geschreven om alles via een iPad of Android tablet te bedienen.


Maar als jij er tevreden over bent, geen probleem  ;D

Steven Coymans

Quote from: Mausman on May 15, 2013, 10:32:22

Ben benieuwd hoe deze speler is t.o.v. de Dune HD Base 3D.

ik heb mijn Eminent 7380 vervangen door de Dune Base 3D en ik vind persoonlijk de Dune de betere speler.

Beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar niet erg. Al heb ik met de Dune vind ik soepeler beeld. Minder judder bij sommige films.
Verder is de AB ontvangst van de Eminent een ramp. Als ik niet recht op het toestel richt reageerde hij vaak niet.
Ook de interface van de Dune is sneller. En icm Yadis heb ik nu een leuke videowall.
Verder zijn er mooie apps om de Dune remote te bedienen. De eminent heeft ook zo aan app, maar die is wat simplistischer opgezet.

Maar de prijs is van de Dune is natuurlijk het dubbele van de Eminent.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Hopjesvla

Ik zit eraan te denken een aparte mediaplayer te halen voor 3D content. Een kleintje die vergelijkbaar aan een 3D blu-ray player iso's afspeelt van 50GB. Gooi ik er een 3TB interne schijf in, kunnen er 60 films op. De rest van al mijn media gaat via een aantal Synology nas-sen en Dune HD Max, maar is niet nodig om die 3D films op een raid 5 config te laten draaien..

Iemand een idee wat nu een goede keuze is? Heb high-end apparatuur staan, snelheid en kwaliteit van het output signaal moet wel goed zijn dus. Al m'n apparatuur is 3D compatible, dus signaal moet via één HDMI uit de speler komen.

Mocht er op korte termijn een alleskunnen uitkunnen hoor ik dat graag, dan gaat m'n Dune HD max eruit en heb ik alles in 1 :)

Midcall

Zie voorgaande post. Veel kleiner dan een Eminent 7380 zal je niet vinden, al zal een Dune 3D je marginaal beter beeld geven, een prettigere interface hebben maar wel twee keer zo duur.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Hopjesvla

Maar is sinds mei (post waar je aan refereert) niets nieuws uitgekomen? Geen ontwikkelingen?

Zie er een beetje op een Dune 3D Base te halen als er wellicht een soort 'Dune 3D Max' komt op korte termijn..

Heb verder nog wel wat ruimte in m'n meubel, dus kan een fullsize speler zijn.


maximus79

Heb de Eminent 7380 gehaald puur voor 3d iso's maar als ik hem blu-ray's met hd tracks voer dan stottert hij bij het leven. Zowel USB als via me NAS, een enkele blu-ray heeft er geen last van. ( 1 tot nu toe)

Hebben hier meer mensen last van?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Midcall

Quote from: maximus79 on October 19, 2013, 11:12:29
Heb de Eminent 7380 gehaald puur voor 3d iso's maar als ik hem blu-ray's met hd tracks voer dan stottert hij bij het leven. Zowel USB als via me NAS, een enkele blu-ray heeft er geen last van. ( 1 tot nu toe)

Hebben hier meer mensen last van?
Nooit last van, ook niet met 50gb 3D iso's. Die speel ik af via USB overigens.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

maximus79

Quote from: Midcall on October 19, 2013, 11:18:12
Nooit last van, ook niet met 50gb 3D iso's. Die speel ik af via USB overigens.

Kom er net achter dat het alleen met DTS-HD is en niet met Dolby-true hd. Heel raar.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: Midcall on October 19, 2013, 11:18:12
Nooit last van, ook niet met 50gb 3D iso's. Die speel ik af via USB overigens.

Gebruik jij een usb 2.0 of 3.0? Ik gebruik een 2.0 schijfje zonder voeding maar alles met een dts-hd track stottert als een gek, ook geen 3d blu-ray's.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Midcall

Quote from: maximus79 on October 20, 2013, 09:41:30
Gebruik jij een usb 2.0 of 3.0? Ik gebruik een 2.0 schijfje zonder voeding maar alles met een dts-hd track stottert als een gek, ook geen 3d blu-ray's.
Ik gebruik een USB 2.0 externe schijf met eigen voeding. Maar als Dolby TrueHD niet stottert zou ik de HDD niet zo snel verdenken. Heb je een voorbeeld van een dts-hd download waar je problemen mee hebt? Dan kan ik bij mij eens testen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

maximus79

Quote from: Midcall on October 20, 2013, 09:47:29
Ik gebruik een USB 2.0 externe schijf met eigen voeding. Maar als Dolby TrueHD niet stottert zou ik de HDD niet zo snel verdenken. Heb je een voorbeeld van een dts-hd download waar je problemen mee hebt? Dan kan ik bij mij eens testen.

Tot nu toe elke Blu-ray met DTS-HD. O.a. Lion king 3d, beauty and the beast 3d, Avatar 3d maar ook gewone blu-ray's. Zowel via netwerk als via usb.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2