welke is de beste 3D mediaspeler

Started by skipke, October 13, 2012, 08:44:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skipke

hallo mensen

heb eens een vraagje ik zou graag mijn 3d colectie omzetten naar iso files omdan via een 3d media speler te bekijken
nu is mijn vraag
1 hoe zet ik het best mijn bluray om naar iso
2 welke is momenteel de beste mediaspeler die bluray iso kan weer geven

mvg

papaleo

Dat was,voordat ze geen iso meer ondersteunen, de Oppo 93/95....
Op dit moment gebruik ik daar een iconBIT 3D mediaplayer voor en dit doet deze voortreffelijk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hitsenbits

Ik hen sinds kort de Himidia 900B media player apart voor het 3d gebeuren via de Epson TW9000,deze speler voldoet heel goed wat de beeld kwaliteit aangaat.Het uploaden van films naar de interne hd gaat wat te langzaam vindt ik.
Maar verder geeft die een mooi plaatje hoor.
William.

home@the movies

Eind dit jaar komt de nieuwe popcorn hour en Dune op de markt, beiden ondersteunen 3D iso files.

skipke

#4
ik ben echt aan het twijfelen tussen de himedia en de iconbit dus geraak daar niet uit
waar kan je ergens de himedia vinden  is niet zo gekend denk ik he

Alex1980

#5
Quote from: home@the movies on October 16, 2012, 09:03:09
Eind dit jaar komt de nieuwe popcorn hour en Dune op de markt, beiden ondersteunen 3D iso files.

Bedoel je de popcornhour A400? En weet je misschien ook welke dune dat is? Ik heb mijn HDX BD-1 verkocht en zit nu zonder mediaplayer. Ik had mijn oog laten vallen op de Eminent EM7385 hdmediaplayer. Die kan volgens mij ook real 3D aan.

http://www.eminent-online.com/nl/product/1073/EM7385-overview.html

Zou het het wachten op de popcornhour of dune waard zijn of is dit ook een serieuze kandidaat?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

SpeedyAndré

Ik heb sinds kort de EM7380 zonder hdd erin, prima ding en hij speelt 3D iso's incl. menu's als het moet.
Zelfs 3D iso's streamen vanaf m'n nas gaat perfect zonder hickups, hij heeft een gigabit netwerk en er kan een wifi dongel in.
Instellen hoef je bijna niets, als je hem aan zet zoekt hij alles zelf uit waarna je nog wat kan finetunen.

Hij doet me denken aan Mede8er, daar heb ik de med400x van, ook zonder interne hdd.
Voor €122 incl. porto kreeg hij het voordeel van de twijfel ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Mavel

Wat is de snelheid van de EM7380? Scrollen en de menus, maar ook tijd voordat het afspelen begind. Is het een beetje te doen? Wel een goede prijs. Ben je er verder te vreden over? Het ziet er goed uit namelijk.

SpeedyAndré

Afspelen begint 1-2 sec nadat je iets kiest, het ding moet even een buffer vullen zoals elke speler.
Stoppen idem en pauzeren doet hij wel direct.
Er zit ook Android 2.2 op maar dat gebruik ik niet omdat het nogal kaal is.
Je moet zelf apk's erop zetten om iets te kunnen installeren.
Eminent heeft bij support een zipbestand met apk's die hetzelfde doen als de standaard Linux apps die er al op staan.
Erg handig is dat je hem met een Android of Ios app kan bedienen, dit werkt erg snel.
Ik ben tevreden, tot nu toe speelde elke film en ook vrij onbekende formats kent hij.
Een usb hdd mag ntfs of ext geformatteerd zijn.

Wel een kanttekening erbij dat de remote app niet werkt zodra Android op de speler is gestart.
Misschien bestaat daar ook wel een app voor maar daar heb ik nog niet naar gezocht.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Mavel

Oke, ik zit namelijk ook aan deze speler te denken. Nu ben ik totaal niet geïnteresseerd in Android op een mediaspeler. Als namelijk het 'eigen os' goed te doen, is de prijs bijna niks. Heb je ook 'echte' 50GB 3D iso's geprobeerd? En hoe ging dat?

Alex1980

Daar ben ik ook in geinteresseerd. Echte 3d. Kan de EM7380 dat ook? Want dan zou de 7385 toch ook moeten kunnen.
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

SpeedyAndré

Natuurlijk speelt hij 3d fp iso's, hij heeft dezelfde cpu (RT1186) als veel andere 3D mediaplayers.
Ik heb niet anders dan 50GB iso's, soms zelfs groter zoals de Titanic.
Er zit een uitgebreide NL handleiding bij, dat zal bij Himedia en co een stuk minder zijn ;)
De alu behuizing zonder fan vind ik ook wel prettig.
Een universele usb wifi stick herkende hij direct.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Mavel

Dan gaan we deze maar eens bestellen!

hitsenbits

Is deze Eminent 3D Media Player EM7385 eigelijk beter dan de Himidia 900B die ik nu heb? deze ziet er ook wel goed uit zo,ik heb er een hd in zitten in de himidia maar als ik er 3D film op wil uploaden via mijn netwerk dan duurt het wel erg lang vindt ik.Heeft deze ook een FTD functie dat je met Windows Commander bestanden kan over zetten?.
De beeld kwaliteit zal bijna wel het zelfde zijn dan de Himidia die is wel goed.
William.

Alex1980

Laatste vraagje voordat ik over ga tot het bestellen van de eminent EM7385: Ik lees best vaak dat er onduidelijkheden zijn over de ondertiteling van een 3D film. Weet iemand of deze Eminent daar wel goed mee overweg kan?
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

Mavel

Wat ik weet is dat dit per film verschillend is. Als ik nu 3d blu-ray's iso's kijk dan heb ik bij de 1 onzettend rare ondertitels heeft en de andere weer perfect. Ik kan je er dus niet 100% duidelijkheid over geven. Aangezien ik zelf ook geintreseerd in deze dus ik ben ook erg benieuwt. Ik kan er verder ook geen reviews of youtube filnpjes over vinden.

hitsenbits

Ik heb ook al even gezocht voor reviews of test voor deze player, maar kan nog niets vinden hij is zeker nog erg nieuw denk ik!.
Ik heb de Himidia900B ben ik wel tevreden over,maar ben ook wel weer benieuwt hoe deze is?.Zelf speel ik nooit iso af ik pak ze altijd uit dan kan ik ook weer zelf bepalen wat ik erop wil zetten op de players.
William.

Mavel

Is er iemand op het forum die een van de modellen heeft en er een (uitgebreide) review over wil/kan schrijven? Ik zou er meer over willen zien/lezen voordat ik het aanschaf namelijk

alexander2

Quote from: Mavel on October 25, 2012, 14:52:54
Is er iemand op het forum die een van de modellen heeft en er een (uitgebreide) review over wil/kan schrijven? Ik zou er meer over willen zien/lezen voordat ik het aanschaf namelijk

dat is een goeie omdat ik vaak andere verhalen lees of hoor over deze spelers.

skipke

ik geraak er ook niet echt uit
ik twijfel tussen de himedia . iconbit .Eminent EM7385of de bleutimes bt3550b pffff

Mavel

#20
Die EM7380 is gewoon erg goedkoop, en als die het goed doet waarom dan niet. Maar ik vindt 130,- nog steeds teveel voor "baad het niet schaat het niet" vandaar dat ik erg benieuwt ben naar ervaringen.

Alex1980

Wat ik daarnaast ook nog weer interesant vind om te weten is de maximale grote van de interne harde schijf die wordt ondersteund. Nergens kan ik het vinden. Niet op de site van Eminent en ook niet in de (uitgebreide nederlandse) gebruiksaanwijzing. Dat dit hem gaat worden staat voor mij vast. Vandaag hoorde ik dat het zeker tot Q1 van 2013 duurt voordat HDI met de Dune HDmax 3d op de markt komt.
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

skipke

Ik had de eminemt 7385 gekocht maar zal die maar snel terug brengen geluid valt steeds weg en krijg dan iritante scherpe geluiden niet normaal denk dat ik dan maar voor de iconbit. Zal gaan iemand daar ervaring mee soms

Mavel

Geen aanrader dus? Is het omdat deze kapot is of komt het door het model algemeen?

SpeedyAndré

Ik heb dat probleem niet met de 7380, verschil is misschien dat ik alles via het netwerk afspeel ;)
Wel zorg ik dat hij Android niet laadt bij het opstarten en dat alle filters en verbeteraars uit staan.
In de Iconbit zit trouwens ook deze processor dus de kans op vergelijkbare problemen is aanwezig.
Als je naar een andere 3D speler wilt zou ik wachten tot de volgende chipset of bijv. de PCH of Dune met 3D.
Je komt dan wel ruim boven de €200 uit.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp