Forum in kerstsfeer

Started by Oracle, December 14, 2003, 17:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suyver

Never underestimate the predictability of stupidity...

Melvin

Kerst = Amerikaanse commerciele bullshit = baaad !!!

suyver

Quote from: Melvin on December 16, 2003, 09:05:22
Kerst = Amerikaanse commerciele bullshit = baaad !!!

Zo kan je het ook zien. Ik beschouw Kerst echter meer als de geboorte van Jezus en het feest van het licht. Wij doen dan ook niet aan cadeautjes met Kerst (daar is Sinterklaas voor!) of aan al te extreme decoraties. Dan is het wel een leuke tijd. Natuurlijk heb je ook al die lui met van die mega-lichtgevende-Kersmannen op het dak van hun huis.... dat vind ik ook Amerikaanse commerciele bullshit. ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Melvin

(even een meer diepgaande reply)

Kerst zoals het momenteel geviert wordt is puur commerciele bullshit die van Amerika is overgewaaid. Vroeger had je Sinterklaas, en was dat de enige tijd dat er cadeautjes waren. Kerst was gezellig met de familie samenzijn en lekker eten, maar praktisch geen cadeaurtjes. Maar nu is helaas de Kerstman bijna populairder dan Sinterklaas, en dat vind ik echt wel erg.

Tegenwoordig wordt er hier zelfs al Halloween gevierd, wat op zich ook best wel onzin is aangezien er hier helemaal geen historie aan vasthangt en het puur 'yet another party moment' is.

Wat volgt ? Thanksgiving ? Met dan de historische woorden "We got him !" als de kalkoen op de tafel gedropt wordt ?!

suyver

Dan moet de kalkoen natuurlijk wel van plastic zijn! ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Oracle

Quote from: Melvin on December 16, 2003, 09:56:38
(even een meer diepgaande reply)

Kerst zoals het momenteel geviert wordt is puur commerciele bullshit die van Amerika is overgewaaid. Vroeger had je Sinterklaas, en was dat de enige tijd dat er cadeautjes waren. Kerst was gezellig met de familie samenzijn en lekker eten, maar praktisch geen cadeaurtjes. Maar nu is helaas de Kerstman bijna populairder dan Sinterklaas, en dat vind ik echt wel erg.

Tegenwoordig wordt er hier zelfs al Halloween gevierd, wat op zich ook best wel onzin is aangezien er hier helemaal geen historie aan vasthangt en het puur 'yet another party moment' is.

Wat volgt ? Thanksgiving ? Met dan de historische woorden "We got him !" als de kalkoen op de tafel gedropt wordt ?!

Ik ben het ten dele met je eens. Dagen als Thanksgiving, Halloween, maar ook Valentijn's dag horen m.i. niet in het rijtje thuis. Alledrie commercieel ingepakte dagen.

Kerst daarentegen vind ik wel altijd gezellig. Mooie boom in huis, binnen ook wat versiering, en alles lijkt net wat vrolijker dan normaal. Ik vind de sfeer rond kerst zeer prettig. Kadootjes hoeven van mij sowieso niet zo (ik koop het wel als ikhet wil hebben), maar bv. uit eten gaan met de familie vind ik wel weer leuk. Allemaal een beetje opgedoft, en dan ook wat luxer dan anders.

Dat laatste is een beetje hypocriet wellicht (want waarom alleen met kerst luxe uit eten, en dan ook nog dat er andere mensen wel moeten werken, terwijl jij lekker aan het feesten bent), maar geeft toch net dat beetje extra aan de periode. We hebben wel eens gedacht om kerst te vieren in augustus, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde! ;)

Groet,
Mark

MrPink

Kerst heeft traditioneel helemaal niets te maken met de geboorte van Jezus. Het was altijd het 'heidense' Midwinter feest, en de geboorte werd nooit gevierd. Ondanks dat men gelooft dat de geboorte van Jezus eerder in de lente heeft plaatsgevonden, heeft Paus Julius I (moest ik even opzoeken lol) 25 december aangewezen. Er wordt aangenomen dat dit mede is gedaan om het heidense feest op te slokken, en om het direct aan populariteit te laten winnen.

Groetjes,
Oscar

suyver

Quote from: MrPink on December 16, 2003, 13:41:32
Kerst heeft traditioneel helemaal niets te maken met de geboorte van Jezus.

Paus Julius I was paus in 336 A.D.
Hoe lang moet iets op een bepaalde mannier gebeuren voordat het wel traditioneel is? Kennelijk is bijna 1700 jaar dus nog niet genoeg...  :grin:

-Freek.

PS: misschien begrijp ik wel wat je bedoelt hoor...  :wink:
Never underestimate the predictability of stupidity...

PaulB.

#33
Om de serieuse toon ff weer te doorbreken :grin:;


MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Hertog_Martin

Quote from: Melvin on December 16, 2003, 09:56:38
(even een meer diepgaande reply)

Kerst zoals het momenteel geviert wordt is puur commerciele bullshit die van Amerika is overgewaaid. Vroeger had je Sinterklaas, en was dat de enige tijd dat er cadeautjes waren. Kerst was gezellig met de familie samenzijn en lekker eten, maar praktisch geen cadeaurtjes. Maar nu is helaas de Kerstman bijna populairder dan Sinterklaas, en dat vind ik echt wel erg.

Tegenwoordig wordt er hier zelfs al Halloween gevierd, wat op zich ook best wel onzin is aangezien er hier helemaal geen historie aan vasthangt en het puur 'yet another party moment' is.

Wat volgt ? Thanksgiving ? Met dan de historische woorden "We got him !" als de kalkoen op de tafel gedropt wordt ?!

ach

Als mensen nou willen feesten.. laat ze dan lekker
Mensen blij, goed voor de economie..
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

MrPink

Quote from: suyver on December 16, 2003, 14:11:30
Paus Julius I was paus in 336 A.D.
Hoe lang moet iets op een bepaalde mannier gebeuren voordat het wel traditioneel is? Kennelijk is bijna 1700 jaar dus nog niet genoeg... :grin:
Jij begon over de geboorte van Jezus... :grin:

Groetjes,
Oscar

Melvin

Ik heb het niet over het feesten, ik heb het over de kerstman zelf :)
Kerstman = 2de Sinterklaas tegenwoordig.

SiR-ROUND


suyver

Leuk, SB! Maar ik ga er mooi niet aan beginnen... ;D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

SiR-ROUND


Spacebass

Typevout : Hij bedoelde natuurlijk SR :grin:

suyver

Sorry [size=10]SiR-ROUND[/size], het was inderdaad een typvout. :kiss:

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

SiR-ROUND


SiR-ROUND

Geeft nix Freak...




Groeten,

Manfred

Sullivan


MrPink

ROFL! :grin:

Groetjes,
Oscar

suyver

Quote from: SiR-ROUND on December 17, 2003, 16:27:11
Geeft nix Freak...

Geen bonus-punten voor orginaliteit deze keer, SR!  :smiley3:

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

SiR-ROUND

Houden we het topic wel een beetje suyver?




Oracle

Jongens, jongens, het is bijna kerst... wel lief spelen met elkaar! ;)

Groet,
Mark

suyver

Never underestimate the predictability of stupidity...