OPPO BDP 103EU

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2012, 09:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni ( JVB Digital )

#50
Quote from: LittleNinja on October  9, 2012, 17:02:07

Verder ben ik "bang" geworden voor het vervallen van features bij firmware updates. Stel dat je de machine om een specifieke feature koopt die later weer "afgenomen" wordt vanwege ontwikkelingen, rechten of regels. Het zal niet de eerste keer zijn. ;)




Bedoel je nou dat  ISO uit de FW gehaald is ?
Lees de specificaties eens :)

Deze feature is nimmer officieel door OPPO ondersteund !  maar toegevoegd in de veronderstelling klanten iets extras ( via een achterdeur) te bieden)

Helaas is dit door een aantal NEDERLANDSE (vul zelf maar in ..) die zelf een isootje geknutselt hadden en hierbij "far outside specs " gingen in het AVS geklaagd dat de ISO "ondersteuning" niet zou werken. Hierdoor heeft OPPO dit onder druk van de BDA moeten verwijderen.

Welke speler bied al dit moois ?



vanadium

Ik heb nu een Mac Mini icm Plex als media speler, in hoeverre is de Oppo 103 een upgrade tov wat ik nu gebruik? Je kan hiermee toch ook .mkv's van je Nas streamen?

LittleNinja

Daar heb je inderdaad gelijk in.  Officieel heeft men ook niets te klagen en had men meer dan ze hadden kunnen verwachten aan de hand van de specs.

Tja, Oppo blijft als één van de weinige merken innoveren, zoals jij ook aangaf. Mooi om te zien dat zo'n klein merk de toon zet voor de ontwikkelingen. :pompom:

Quote from: Toni ( JVB Digital ) on October 11, 2012, 20:26:39
Bedoel je nou dat  ISO uit de FW gehaald is ?
Lees de specificaties eens :)

Deze feature is nimmer officieel door OPPO ondersteund !  maar toegevoegd in de veronderstelling klanten iets extras ( via een achterdeur) te bieden)

Helaas is dit door een aantal NEDERLANDSE (vul zelf maar in ..) die zelf een isootje geknutselt hadden en hierbij "far outside specs " gingen in het AVS geklaagd dat de ISO "ondersteuning" niet zou werken. Hierdoor heeft OPPO dit onder druk van de BDA moeten verwijderen.

Welke speler bied al dit moois ?



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Toni ( JVB Digital )

Quote from: LittleNinja on October 12, 2012, 06:35:19
Daar heb je inderdaad gelijk in.  Officieel heeft men ook niets te klagen en had men meer dan ze hadden kunnen verwachten aan de hand van de specs.

Tja, Oppo blijft als één van de weinige merken innoveren, zoals jij ook aangaf. Mooi om te zien dat zo'n klein merk de toon zet voor de ontwikkelingen. :pompom:

Als er weer iets nieuws mocht komen ( wat niet in de specs staat ) adviseer ik in het algemeen om ervan te genieten ipv te discusseren. :)
dan is het misschen  een "blijver"

Kjelt

Ik dacht dat de adviesprijs van de 103 een stuk lager lag dan de 93 of vergis ik me nu?

Toni ( JVB Digital )

Quote from: Kjelt on October 12, 2012, 11:56:02
Ik dacht dat de adviesprijs van de 103 een stuk lager lag dan de 93 of vergis ik me nu?

Het kan zijn dat je ergens 577 gelezen hebt  dat klopt wel maar is excl. 21% BTW.
er worden zo links en rechts revieuws geschreven maar niet iedereen lijkt je juiste info te hebben.

€ 698,00 is de juiste prijs.

RobertVanWoerden

Is er al iets over te zeggen wat de 105EU gaat kosten?

riwi

Quote from: RobertVanWoerden on October 12, 2012, 20:32:28
Is er al iets over te zeggen wat de 105EU gaat kosten?

In engeland is de 105 2x zo duur als de 103. 499 en 999 in ponden advies prijs inc vat. Dus voor NL zal je ook op het dubbele voor de 105 moeten rekenen neem ik aan.

Toni ( JVB Digital )

Quote from: RobertVanWoerden on October 12, 2012, 20:32:28
Is er al iets over te zeggen wat de 105EU gaat kosten?

Hoogstwaarschijnlijk €1399,00 incl btw.


Former member 78

Ben benieuwd naar die review, of die de extra centen ook echt waard is :)

Toni ( JVB Digital )

Quote from: ArjanR1 on October 13, 2012, 09:23:56
Ben benieuwd naar die review, of die de extra centen ook echt waard is :)

De 95 heeft zich al meer bewezen, De BDP105EU zal dat zeker overtreffen.


Toni ( JVB Digital )

Quote from: boekhour on October  8, 2012, 15:42:17
Duidelijk review. EDIT: nog een aanvulling rechtstreekse link naar OPPO:
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-103/blu-ray-BDP-103-Features.aspx

DLNA support zit erop!!!


Even nog wat aanvullende media-speler gerelateerde vragen
Ik kan dus concluderen dat een standaard MKV x264 1080p bestand, geen probleem is voor deze speler om af te spelen.

Maakt de oppo gebruik van DLNA media client/server protocol, met voordelen dat de films netjes worden ingedeeld naar jaar/artiest genre etc.

En mbt de user-interactie, met name het scrollen door mkv-bestanden/ lijsten, gaat dat lekker snel?

Naar ik mag aannemen wordt qua beeld en geluidskwaliteit mijn HTPC die xbmc heeft hierdoor ook "WEGGEBLAZEN" ;-)


JUISTE OPPO LINK
Velen hebben het idee dat OPPOdigital.com "DE" OPPO is.
Dit is niet het geval. OPPODIGITAL.com is uitsluitend distributeur voor de USA en host uitsluitend Firmware updates voor Amerikaanse spelers
deze werken niet op de EU spelers! Ook de specificaties kunnen afwijken van de Europessche spelers.

Voor de Europesche OPPO Spelers is dit de enige juiste link  

OPPO-bluray.co.uk is distributeur voor Europa en host o.a  Firmware updates voor de Europesche spelers zoals BDP103EU
http://www.oppo-bluray.co.uk/ecommerce/blu-ray-players/BDP-103EU.aspx


RobertVanWoerden

Quote from: Toni ( JVB Digital ) on October 13, 2012, 09:14:43
Hoogstwaarschijnlijk €1399,00 incl btw.



Bedankt voor je antwoord. Een goede prijs, zeker gezien de extra mogelijkheden tov de Oppo 95.

Raymond187

Quote from: master30 on October 10, 2012, 14:03:44
Bedankt alvast voor het reageren,
Ik laat het daar niet van af hangen, dan houd ik de dune er wel bij.
Dit las ik op een andere site
New container combinations:

    FLAC in MKV
    DTS-HD Master in MKV (Dolby Digital TrueHD in MKV is still not supported)


What audio/video codecs are NOT supported?

    These are not supported in media files at this time:

        Apple Lossless (ALAC)
        Apple's ADPCM IMA4
        Dolby TrueHD (works in BDMV folders and M2TS containers)
        MJPG (Motion JPEG)
        MS WMA Pro, Lossless and Voice
        MS WMA v3
        MS WMV v8 (v7 & 9 are ok)
        QDesign (QDM2)
        Sorenson Video 3 (SVQ3)
        SOWT (Apple QuickTime SOWT Little Endian PCM)

    In addition, these combinations are currently not working:

        VORBIS is not working in MKV containers (but works in OGM containers)
        OGG 5.1 audio
        Dolby Digital Plus produces no audio in 1080i MPG files recorded from the French DVB-T


Komt er nog een powerbuy?  8)
Dat True HD niet ondersteund wordt in *.MKV bestanden klopt dat? kan dat getest worden? Dit is voor mij buiten beeld en geluid kwaliteit van uiterst belang voor aanschaf van deze Oppo. Als hij dat niet kan dan moet ik wachten op een ander model die dat wel kan of op een FW update.

Wanneer kunnen we ons inschrijven voor de powerbuy :D

Toni ( JVB Digital )

#64
Quote from: Raymond187 on October 15, 2012, 14:27:04
Dat True HD niet ondersteund wordt in *.MKV bestanden klopt dat? kan dat getest worden? Dit is voor mij buiten beeld en geluid kwaliteit van uiterst belang voor aanschaf van deze Oppo. Als hij dat niet kan dan moet ik wachten op een ander model die dat wel kan of op een FW update.

Wanneer kunnen we ons inschrijven voor de powerbuy :D

Een power buy is geen gek idee, echter is de 103 pas vanaf mid november goed leverbaar.
   

Raymond187

Nou nu beginnen met inschrijven dan kunnen jullie de eerste personen die betaald hebben alvast een uit jullie voorraad sturen  O0

Ik doe mee als :

Dat True HD niet ondersteund wordt in *.MKV bestanden klopt dat? kan dat getest worden? Dit is voor mij buiten beeld en geluid kwaliteit van uiterst belang voor aanschaf van deze Oppo. Als hij dat niet kan dan moet ik wachten op een ander model die dat wel kan of op een FW update.

True HD dus wel ondersteund wordt in MKV bestanden.

frank2

Quote from: Raymond187 on October 15, 2012, 15:13:16
Nou nu beginnen met inschrijven dan kunnen jullie de eerste personen die betaald hebben alvast een uit jullie voorraad sturen  O0

Ik doe mee als :

Dat True HD niet ondersteund wordt in *.MKV bestanden klopt dat? kan dat getest worden? Dit is voor mij buiten beeld en geluid kwaliteit van uiterst belang voor aanschaf van deze Oppo. Als hij dat niet kan dan moet ik wachten op een ander model die dat wel kan of op een FW update.

True HD dus wel ondersteund wordt in MKV bestanden.

Hoe maak jij een MKV bestand met dolby true Hd of DTS HD? Als je een MKV bestand aanmaakt kun je geloof ik alleen kiezen uit AAC DD, tenzij je het zo binnen halen kunt en uit ervaring zie ik die MKV bestanden nooit staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

alexander2

Quote from: frank2 on October 15, 2012, 16:23:42
Hoe maak jij een MKV bestand met dolby true Hd of DTS HD? Als je een MKV bestand aanmaakt kun je geloof ik alleen kiezen uit AAC DD, tenzij je het zo binnen halen kunt en uit ervaring zie ik die MKV bestanden nooit staan.

Bedoel je dit soort formaten?

On the Road 2012 1080p
mkv   29.12 GB


Format..........: DTS-HD MA
Channels........: 5.1
Bit depth.......: 16 bits
Sample rate.....: 48 kHz
Bit rate........: 2122 kbps
Language........: English


frank2

Ja maar dit soort bestanden kan ik door een zeer langzame verbinding niet downloaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

alexander2

Quote from: frank2 on October 15, 2012, 16:40:52
Ja maar dit soort bestanden kan ik door een zeer langzame verbinding niet downloaden.

PM

LittleNinja

Ik kwam er kort geleden ook één tegen. Helaas kon mijn MKV2VOB programma niets met die soundtrack.. :nopompom:

Dat was overigens een 3d bestand wat erg leek op How to train your dragon.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

alexander2

Ik gebruik enkel dit soort MKV remuxen zijn veelal bestanden van 15 - 45 Gb.
3D ben ik nog niet uit weet niet of ik die kant wel op wil.

Raymond187

Quote from: frank2 on October 15, 2012, 16:23:42
Hoe maak jij een MKV bestand met dolby true Hd of DTS HD? Als je een MKV bestand aanmaakt kun je geloof ik alleen kiezen uit AAC DD, tenzij je het zo binnen halen kunt en uit ervaring zie ik die MKV bestanden nooit staan.
i
Hi Frank, ik.maak deze niet zelf. Haal ze idd binnen en deze zijn vaak wel van 20gb en groter. Dit duurt wel een uur voordat ik hem binnen hem mar dat geeft niet.
@Alexander2, ja die bestanden. Kan je die afspelen op de oppo met behoudt van true Hd sound track?

alexander2

Quote from: Raymond187 on October 15, 2012, 18:29:21
i
Hi Frank, ik.maak deze niet zelf. Haal ze idd binnen en deze zijn vaak wel van 20gb en groter. Dit duurt wel een uur voordat ik hem binnen hem mar dat geeft niet.
@Alexander2, ja die bestanden. Kan je die afspelen op de oppo met behoudt van true Hd sound track?

Ja mits je processor dit aankan.

riwi

Quote from: Raymond187 on October 15, 2012, 18:29:21
@Alexander2, ja die bestanden. Kan je die afspelen op de oppo met behoudt van true Hd sound track?

Quote from: alexander2 on October 15, 2012, 18:33:55
Ja mits je processor dit aankan.
Fout!

Nee, De Oppo 83 en 95 doen geen TrueHD in een mkv container. Wel DTS-HD.
Volgens de release info doet de 103 dit ook niet.

Hoe krijg je zo'n bestand : simpel een tsmuxer loslaten op een m2ts file met TrueHD track en wegschrijven als mkv. De Dune speelt deze wel.