High end voor onderwerg (HTC One x, Shure SE535 en?)

Started by NWitkamp, October 7, 2012, 14:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NWitkamp

Hallo lezers,

Even een vraagje. Heb van de week de se535's gekocht. Ben er zeer over te spreken! Maar wil toch zo veel mogelijk uit de oortjes halen.
Nu had ik hier en daar wat gelezen over draagbare versterkers en nu vroeg ik mij af of jullie daar ervaring mee hebben?

Wat is zoal tegen kwam was de: EHP-02, Ibasso, jds labs en de Fiio e7... Maar las ook het een en ander over een poweramp app die te installeren is op de telefoon.

Wil het voornamelijk gebruiken voor naar school, dus in de trein. Het liefst dus niet een te groot en lomp apparaat en niet te zwaar.
Thuis heb ik een arcam a90, dus weet niet of ik het daar ook op aan kan sluiten zodat ik muziek kan luisteren vanaf de a90?

Het moet aan te sluiten zijn op mijn telefoon een htc one x.

En budget is rond de €150,-.  2e hands mag ook.

Interficior

Het grootste probleem dit soort oordopjes is de impedantie. Nu staat er op de Shure website dat hij 36 ohm is, maar dat is op 1 kHz. Er zitten balanced armatures in, die zijn doorgaans enorm inductief. Dan heb je nog wat mooie pieken en dan nemen de tweeters het over waardoor je weer een enorme drop in impedantie kan verwachten. Stel dat je HTC een uitgangsweerstand heeft van 25 ohm (geen onrealistische waarde voor zo'n telefoon) betekent dat de klanksignatuur heel anders is dan de fabrikant bedoeld heeft. Een draagbare versterker haalt die uitgangsimpedantie enorm naar beneden waardoor de klanksignatuur weer terugkomt zoals bedoeld is. Je krijgt er waarschijnlijk nog wat andere voordelen bij, vooral in het laag maar dat is (voor mij) bijzaak ten opzichte van de winst met de impedantie.

Nu je toch een A90 hebt staan---de koptelefoonuitgang is rond de 80 ohm. Je kunt daar dan je shure op aansluiten en horen hoe het dán klinkt (waarschijnlijk minder bas en een enorme piek in het hoog).
Take it or lease it

NWitkamp

Maar wat raad je nu aan dan? Ben niet heel erg bekend met alle termen namelijk :)

Interficior

Quote from: NWitkamp on October  7, 2012, 15:58:32
Maar wat raad je nu aan dan? Ben niet heel erg bekend met alle termen namelijk :)
Ik raad je aan, als je zulke dure en mooie earphones hebt gekocht, om een versterker ertussen te zetten. Ikzelf heb alleen ervaring met de Corda 2Stepdance, maar die ligt iets buiten budget, maar ik weet zeker dat je moet kunnen slagen bij Fiio of waar dan ook.

Daarbij raad ik (uiteraard) ook aan om het eerst te beluisteren van tevoren. Het kan bijvoorbeeld dat de klankbalans die je nu hebt fijner vind dan met een laagimpedante uitgang.
Take it or lease it

NWitkamp

Ah oke dankje. Denk dat ik maar eens opzoek ga waar ze die fiio's verkopen en daar dan eens even beluisteren. Denk dat dat opzich wel een mooi apparaat is voor niet al te veel geld.  En lees er veel positiefs over.