Matige kwaliteit Ziggo HD?

Started by Starred, October 5, 2012, 23:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

activ

Om te achterhalen of een versterker zou helpen kun je de TV even vlak bij een inkomende aansluiting plaatsen, als je met een kabel van een meter vanaf de inkomende zigo kabel (groen) nog steeds blokken hebt dan is de kans dat een versterker gaat helpen erg klein.

Duck Twacy

Wat is de maximale lengte die je met standaard coax (onversterkt) moet aankunnen (dus ook zonder splitter). Hier lees ik iets over 10m, lijkt me vrij kort.
http://www.kabelkeur.nl/aansluitgids/checklist-voor-het-aanleggen-van-een-tv-kabelnetwerk/

alexander2

Quote from: Duck Twacy on May  8, 2014, 13:52:01
Wat is de maximale lengte die je met standaard coax (onversterkt) moet aankunnen (dus ook zonder splitter). Hier lees ik iets over 10m, lijkt me vrij kort.
http://www.kabelkeur.nl/aansluitgids/checklist-voor-het-aanleggen-van-een-tv-kabelnetwerk/

Kan je zo niet zeggen dat is geheel afhankelijk vh signaal welke je binnenkrijgt die is helaas niet altijd optimaal.
Mijn advies een versterker niet moeilijk doen.

Raymond187

Onze kabel is 13M en alleen Net5HD is 3% signaal sterkte de rest 100% en top beeld.

Heb 1 splitter met F-connectoren ertussen en gebruik Hirschmann coax


Pacman

#80
Ziggo schroeft diverse HD streams terug van 12Mb/s naar 9Mb/s

Daar helpt een ander kabeltje natuurlijk niet tegen.

http://derotsmedia.com/2014/05/27/ziggo-verlaagt-bitrate-hd-zenders/

Tevens krijgen de kabelboeren hun signaal van de NL zenders NIET via CanalDigitaal, maar via glasvezel rechtstreeks uit Hilversum.

alexander2

Quote from: Pacman on May 28, 2014, 11:51:16
Ziggo schroeft diverse HD streams terug van 12Mb/s naar 9Mb/s

Daar helpt een ander kabeltje natuurlijk niet tegen.

http://derotsmedia.com/2014/05/27/ziggo-verlaagt-bitrate-hd-zenders/

Tevens krijgen de kabelboeren hun signaal van de NL zenders NIET via CanalDigitaal, maar via glasvezel rechtstreeks uit Hilversum.

Wat een bizar bericht?

Raymond187

Quote from: Raymond187 on April  9, 2014, 15:42:18
Hier ook Ziggo+ in huis.

Alleen Net5 HD heeft een signaal sterkte van 3% de rest 100%. Ik heb er wel een T splitter ertussen. Deze zit in de meterkast. Geloof dat de Hirshman COAX 12M is.

Klantenservice zegt hier hetzelfde. Kabel rechtstreeks op de modem aansluiten en korter dan 10M. Waarom zijn alle kanalen prima behalve Net5HD?

PS ik ahd eerst een T splitter ertussen van Hirshman. Deze heb ik vervangen door een andere die ik gekocht had via iemand van dit forum. Beeld was meteen een stuk beter alleen dit kanaal blijft slecht.

Net5HD doet het in de slaapkamer precies zo.
Vorige week heeft Ziggo de kanalen aangepast. De Samsung de nieuwe kanalen laten zoeken en Net5HD is nu weer @100%. En de overige HD kanalen top beeld.

Dus issue lag al bij Ziggo.

Martinus

ik vind ned 1hd minder geworden, rtl4 daarentegen super scherp.
............

FinalCut62

Na de overgang hier (in Heemstede) naar QAM256 had ik (veel) last met mijn peperdure Samsung TV. Omdat ik zo'n beetje het duurste abonnement van Ziggo heb, kreeg ik een luxe monteur langs die alles doorgemeten heeft en alle kabels en montageblokken heeft vervangen. Zijn conclusie was dat het signaal soms _te_ sterk was voor de Samsung. Hij leek me deskundig hoewel ik deze conclusie van een helpdesk als totale nonsens zou hebben bestempeld. Inmiddels geen problemen meer met Net5 en NL3 (dat waren de gestoorde zenders). Wel merk ik dat Ziggo om de haverklap herschikt op het net.

Former member 78

Sinds enkele dagen is de kwaliteit stukken beter.
Het beeld is veel meer 3D.

frank2

Er zit verschil in geluid tussen RTL4 en de nL zenders, RTL heeft meer hoog dan de NL zenders. Kwaliteit is beide gewoon goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

alexander2

Gelukig kijk ik vrijwel nooit tv maar ik heb een storing op NGC.
Een en al artefacten.

Former member 78

Quote from: alexander2 on June 25, 2014, 13:36:01
Gelukig kijk ik vrijwel nooit tv maar ik heb een storing op NGC.
Een en al artefacten.

Vergeten te vermelden, NGC doet het hier niet eens meer  :nopompom:

alexander2

Quote from: ArjanR1 on June 25, 2014, 13:44:43
Vergeten te vermelden, NGC doet het hier niet eens meer  :nopompom:

Je hoort hem wel te hebben?

Former member 78

Ja, de tv geeft aan: geen signaal...

alexander2

Quote from: ArjanR1 on June 25, 2014, 13:48:00
Ja, de tv geeft aan: geen signaal...

Kan je wel weer bellen maar dan krijg je het bekende antwoord...meneer wij gaan even de instellingen doornemen......vervolgens zijn uw kabels wel goed?
Ik adviseer u om een andere coax te nemen met een versterker.
Antwoord je met dat heb ik allemaal al dan is het tijd voor bloeddruk pillen. ;D

frank2

Quote from: ArjanR1 on June 25, 2014, 13:44:43
Vergeten te vermelden, NGC doet het hier niet eens meer  :nopompom:

hier perfect. (tenminste gisteren deed deze zender het prima)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hdnoob

Quote from: ArjanR1 on June 25, 2014, 13:44:43
Vergeten te vermelden, NGC doet het hier niet eens meer  :nopompom:

Hier ook niet. Sommige dagen wel en dan weer niet. History Channel HD is nu ook zo berucht als NGC. Ziggo begint een drama te worden.

Ik heb alle kabels al vervangen en een certified versterker er tussen hangen. Omdat de beeldkwaliteit zowat iedere paar dagen anders is lijkt het aan Ziggo te liggen want ik verander thuis niets :plain:

alexander2

Quote from: hdnoob on July  5, 2014, 16:32:07
Hier ook niet. Sommige dagen wel en dan weer niet. History Channel HD is nu ook zo berucht als NGC. Ziggo begint een drama te worden.

Ik heb alle kabels al vervangen en een certified versterker er tussen hangen. Omdat de beeldkwaliteit zowat iedere paar dagen anders is lijkt het aan Ziggo te liggen want ik verander thuis niets :plain:

Ik heb het is nagevraagd maar bij ons in de wijk barst het van de problemen. :-\

Erik

Kunnen ze geen monteur laten langskomen onder belofte als het jouw fout blijkt te zijn betaal jij de rekening anders zij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2

Quote from: Erik on July  5, 2014, 19:45:11
Kunnen ze geen monteur laten langskomen onder belofte als het jouw fout blijkt te zijn betaal jij de rekening anders zij.

Ziggo is niet zo makkelijk maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Erik

Hm straks is heel NL ziggo of werd het nou upc dan kunnen we onze lol op zonder concurrentie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hdnoob

Quote from: alexander2 on July  5, 2014, 18:22:32
Ik heb het is nagevraagd maar bij ons in de wijk barst het van de problemen. :-\

Dank je. Ik zal eens bellen of er iets dergelijks aan de hand is hier. Nu is het signaal weer best redelijk en kunnen we kijken zonder al te veel artifacts, het scheelt echt per dag.

Mausman

Ik heb sinds enkele weken ook last van artifacts. Dit is dan alleen als je de tv en decoder (Humax) aanzet de eerste ± 5 minuten zeg maar. Daarna weinig last meer, maar het hoort uiteraard niet. Dit heb ik dus sinds Ziggo de frequenties heeft aangepast.