Matige kwaliteit Ziggo HD?

Started by Starred, October 5, 2012, 23:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Quote from: Martinus on April  5, 2014, 16:17:33
Van die hirschmann afgeschermde kabels, dat loste bij mij destijds het probleem van de bolkjes op, ik had van die action actige kabels.

Dat heb ik er allemaal opzitten ook een versterker heeft altijd goed gewerkt ach zal wel de vooruitgang zijn zoals WiFi Hutspot die je bandbreedte niet vervuilt.

sicob

Ik heb ook hirschmann kabels er tussen liggen....

Ze zijn bij Ziggo het aan het onderzoeken...
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

5061

De laatste weken valt ook vaak het signaal weg. Na enkele seconden komt het beeld weer terug.
Woon in de omgeving van Tilburg- Den Bosch.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

sicob

Antwoord van Ziggo. Neem een andere kabel die korter is dan 10 meter, sluit die rechtstreeks aan op het hoofdaansluitpunt van Ziggo(zonder splitters en/of versterkers), is er dan nog storing dan kan telefonisch een storingmonteur besteld worden, kostenloos
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Siddartha

ik heb -uiteraard- problemen met de Cisco 8584 PVR... beeld valt regelmatig weg, ook schokken etc. Via CI+ module werkt het wel goed, dus signaal is prima.
Helpdesk stuurt mail met advies om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, dat gedaan, hielp niet.
Ze adviseren ook om de PVR direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten (groene kabel), alleen vraag ik me af hoe ik dan moet internetten, maar goed; daarnaast adviseerden ze ook om geen magnetische spullen in de buurt te zetten zoals een router, luidsprekers en telefoon. Tja, dat wordt dus een lastige..

Heb er nog garantie op; dus helpdesk bellen om op te sturen dan maar.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hdnoob

o.a. National Geographic Channel HD is vaak (bijna altijd) erg slecht bij ons.

Siddartha

met helpdesk contact gehad en ze sturen een sticker op ter reparatie. Heb nog garantie, dus PVR wordt of gerepareerd of ik krijg een nieuwe. Op zich goed geregeld, maar ben blij dat ik nog een CI+ module heb, anders was het een paar weken alleen analoog kijken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raymond187

Hier ook Ziggo+ in huis.

Alleen Net5 HD heeft een signaal sterkte van 3% de rest 100%. Ik heb er wel een T splitter ertussen. Deze zit in de meterkast. Geloof dat de Hirshman COAX 12M is.

Klantenservice zegt hier hetzelfde. Kabel rechtstreeks op de modem aansluiten en korter dan 10M. Waarom zijn alle kanalen prima behalve Net5HD?

PS ik ahd eerst een T splitter ertussen van Hirshman. Deze heb ik vervangen door een andere die ik gekocht had via iemand van dit forum. Beeld was meteen een stuk beter alleen dit kanaal blijft slecht.

Net5HD doet het in de slaapkamer precies zo.

Robbo

Had jaren geleden problemen met Eurosport.  Na het vervangen van de T-splitter door een actieve versterker was het probleem opgelost.  Sindsdien werkt alles prima.

Raymond187

Een goeie versterker kost rond de 100euro zie ik. Dat is best een hoop geld om 1 kanaal beter te krijgen. De rest van de kanalen hebben mooi beeld. Denk dan maar Net5 kijken in niet HD.

Siddartha

dus Net5 in SD doet het wel goed?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raymond187

#61
Quote from: Siddartha on April 10, 2014, 09:15:15
dus Net5 in SD doet het wel goed?
Yes.

Ik heb de Samsung digi model ook naar de slaapkamer meegenomen en daar precies hetzelfde. ALle kanalen goed behalve Net5HD @3%.

Iemand bekend met deze versterker?
http://www.beterelektro.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=983


PS. Ik gebruik de Samsung H380

Martinus

Quote from: Raymond187 on April 10, 2014, 09:18:26
Yes.

Ik heb de Samsung digi model ook naar de slaapkamer meegenomen en daar precies hetzelfde. ALle kanalen goed behalve Net5HD @3%.

Iemand bekend met deze versterker?
http://www.beterelektro.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=983


PS. Ik gebruik de Samsung H380

ned5 is ook bij mij verdwenen uit de fav lijst, gewone doet die het nog wel... curieus.
............

Pjotr

Mijn ouders hebben ook de Samsung en daar hetzelfde euvel met Net5HD. Ook zij hebben geen signaalversterker.
Ik weet dat ik de signaalversterker er wel gratis bij kreeg van Ziggo. Was in 2010 geloof ik i.c.m. een Cisco HD PVR. Blijkbaar is Ziggo daarvan afgestapt.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Ralph71

Quote from: Raymond187 on April 10, 2014, 09:06:50
Een goeie versterker kost rond de 100euro zie ik. Dat is best een hoop geld om 1 kanaal beter te krijgen. De rest van de kanalen hebben mooi beeld. Denk dan maar Net5 kijken in niet HD.

Een goede Hirschmann staat vaak voor ongeveer 20 euro op marktplaats.  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

20e heb ik er zeker voor over :)

ga ik ff kieken.

Ralph71

Quote from: Raymond187 on April 10, 2014, 13:47:57
20e heb ik er zeker voor over :)

ga ik ff kieken.

De GHV20 werkt prima. Interactieve TV gaat bij Ziggo toch via internet, je hebt geen versterker nodig die ook signaal retour doorlaat.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

Quote from: Ralph71 on April 10, 2014, 13:59:24
De GHV20 werkt prima. Interactieve TV gaat bij Ziggo toch via internet, je hebt geen versterker nodig die ook signaal retour doorlaat.
Dit zou dus prima moeten zijn?
http://link.marktplaats.nl/m796249483

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

ik zag een 2e handse, maar die had de standaard connectoren. Niet de F (draaien toch? ) vandaar. Had een mail gestuurd met bod 40e incl. versturen.

hdnoob

Quote from: Raymond187 on April 10, 2014, 09:06:50
Een goeie versterker kost rond de 100euro zie ik. Dat is best een hoop geld om 1 kanaal beter te krijgen. De rest van de kanalen hebben mooi beeld. Denk dan maar Net5 kijken in niet HD.

Je kunt proberen maar ik zou er niet teveel van verwachten. In mijn situatie ben ik er best zeker van dat het de kabel naar mijn woning is.

Ik heb zo'n hirschmann versterker van over de 100euro en ik heb nog steeds een paar kanalen die slecht zijn. Zelfs met een coax Hirschmann kabel van 6 meter.

Naar zolder had ik nog een coax kabel van 13 meter lang in de muren zitten (van onbekend merk vroeger gebruikt voor schoteltje) en die geeft dezelfde problemen als die korte Hirschmann van 6 meter.

Heel dat (gecertificeerde/aanbevolen) Hirschmann gebeuren heeft me best wat geld gekost en ik ben er niks mee opgeschoten.

Ik ben wel benieuwd of het bij jou iets uitmaakt mocht je het toch proberen :)

Ralph71

Hier juist exact de tegenover gestelde ervaring. Sinds wij de Hirschmann versterker ertussen hebben en alle kabels zijn vervangen door Hirschmann met connectoren, is de BER bij alle zenders nihil en de beeldkwaliteit enorm verbeterd.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

hdnoob

ik snap je. Nu ik dit zo eens lees ga ik maar eens doorzeuren of Ziggo komt kijken naar mijn signaal.

sicob

heb gisteren kabel binnengekregen van ziggo, helaas te kort. Maar heb mijn hirsmann vervangen voor de kabel van ziggo. Signaalverlies van 6 procent! Toen maar eens in mijn kabelopbergdoos gekeken en ik vond zowaar nog een zeer goedkope kabel. Die er tussen gehangen en tot mijn verbazing had ik ineens +3 procent tov de hirsmann kabel. Geen blokvorming meer|!
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Duck Twacy

#74
Ik heb Ziggo standaard digitaal met Filmnet en HBO (regio Den Haag).

Naar de woonkamer loopt een coax die door de aannemer van het appartement is gebruikt (nieuwbouw < 5 jaar oud), grijze kabel, vrij stug, schat 15-18 meter lang, hangt een beetje af hoeveel bochten er in zitten (vanaf de meter kast). In de woonkamer staat een Panasonic Plasma van 3 jaar oud (S30), vanaf de wanddoos loopt een 3 meter Hischmann Koka naar de TV (nu niets meer ertussen). Naar de hoofdslaapkamer heb ik zelf 12m Hirschmann witte koka getrokken, afgewerkt met hirschmann stekkers. Die gaat rechstreeks de Philips LCD tv in, 4 jaar oud (ik heb daar dus geen wanddoos tussen zitten, kabel komt gewoon rechstreeks uit het gat in de muur, naar de LCD). In de meterkast gewoon een simpele passieve splitter van een paar euro gebruikt (gekocht bij de Mediamarkt), onder het mom van "een versterker komt nog wel een keer".
Beide TVs hebben zo'n ingebouwde CI+ kaart

Toen ik 3 jaar geleden de Panasonic plasma kocht was alles prima. Er zat zelfs toen nog een wat oudere Panasonic HD recorder tussen de Plasma in de huiskamer en (dus doorgelust van wanddoos via HD recorder naar de TV). Alles haarscherp, nooit blokjes. Ongeveer een jaar later steeds meer problemen op de commerciele zenders (RTL etc): de bekende blokkes en haperingen. Eerst alleen overdag, later ook 's avonds. Filmnet deed het toen altijd nog prima (HBO is er later bij gekomen, als proef abbo). Echter de LCD in de slaapkamer geen enkel probleem. Nog een paar maanden later ging ook Fimnet (alleen 3, 4 en 5) dezelfde kuren vertonen. Na een tijdje eens met Ziggo gebeld, na veel gezeur (dreigen met monteur kosten als het aan "mij" lag) op aanraden van de de helpdesk medewerker de HD recorder uit de loop gehaald (dus daar kan ik nu niet meer (analoog) mee opnemen). Dat hielp, van blokjes etc. was vrijwel geen sprake meer.
Echter een jaar later weer helemaal terug naar af. Filmnet 3, 4 en 5 zijn meestal niet bekijkbaar (de TV zegt soms zefs "geen signaal") evenals veel van de commerciele zenders. Signaal kwaliteit is vaak lager dan 20% en foutmarge > nn * 10^-2 of zo.  Er is echter niets veranderd in de opstelling.
Soms helpt het een beetje om even de coax in de woonkamer los te halen van de wanddoos (en even aan te raken, alsof er statisch electriciteit op zit ofzo), maar nooit helemaal goed (en vaak helpt het ook helemaal niet of nauwelijks). HBO geeft (nog) geen problemen.

Nu kan ik natuurlijk een Hirschmann versterker kopen (kosten zijn niet het probleem), maar wordt een TV nu steeds slechter, of knijpt Ziggo het signaal steeds meer af? Hoe kom je daar achter?

PS ik heb geen internet via de kabel, maar via de telefoon (Telfort VDSL)

Ps2 O ja, als ik de splitter in de meterkast er tussenuit haal en alleen de plasma aangesloten heb, dan wordt het wel iets beter maar nog niet zo goed als het in het begin was. Van "geen signaal" ga ik dan naar 50% signaalsterkte en enige storingen in het beeld.