Matige kwaliteit Ziggo HD?

Started by Starred, October 5, 2012, 23:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duuc

Bedoel met HDready matige HD kwaliteit, wordt de suggestie gewekt dat de klant Full HD krijgt, maar die krijgt dit niet. Je merkt het direct aan het geluidspoor, wordt gecomprimeerd naar Dolby Digital (op zich niet slecht) maar zou genieten zijn wanneer ze eens het volledige bronmateriaal (bluray) zouden uitzenden, zoiets mag je van Canal+ zeker verwachten
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

frank2

Je krijgt full HD via Ziggo en Canal Digitaal. De kwaliteit wordt zoals eerder vermeld bepaald door hilversum. Daar kan Ziggo en/of CD niets aan doen.

Het bewijs is dat als er een kroning of iets dergelijks is het beeld puntgaaf is, het kan dus wel, maar hilversum bepaald, niet Ziggo of CD.
Ben het wel met je eens dat HD uitzendingen van ZDF of BBC aanmerkelijk mooier zijn, als je naar de bitrate kijkt zie je ook dat dit vakk rond de 10 a 12 is, bij CD rond de 6. Ze hebben goede decoders maar je verliest altijd veel.

De kosten om ongecomprimeerd uit te zenden zal voor een klein land als NL wel te duur zijn, voor CD is dat zeker zo, kost teveel bandbreedte.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Duuc

Klinkt logisch, blijf van mening dat ze duidelijker moeten zijn dat je GEEN Full HD kan ontvangen, staat zelfs op de decoders gewoon HD, dit wordt snel verward als zijnde Full HD. Zendt Canal+ eindelijk in 1080p uit?( neem dan aan inclusief Dolby true HD/DTS surround, zou goed nieuws zijn.
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

TopGun2010

Mijn signaalsterkte komt niet verder dan 27%. Kwaliteit is wel 100%. Decoder: Humax 5200c, de kabels en stekkers zijn van goede kwaliteit. Ik werk zonder versterker. Moet ik Ziggo vragen om meer signaal of krijg ik dan als antwoord dat ik maar een versterker moet kopen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Siddartha

zet de video instelling eens op 720p, dat is in mijn geval beter dan 1080i
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frank2

Quote from: TopGun2010 on September 10, 2013, 22:16:17
Mijn signaalsterkte komt niet verder dan 27%. Kwaliteit is wel 100%. Decoder: Humax 5200c, de kabels en stekkers zijn van goede kwaliteit. Ik werk zonder versterker. Moet ik Ziggo vragen om meer signaal of krijg ik dan als antwoord dat ik maar een versterker moet kopen?

Signaalsterkte zegt niet veel, als je goed beeld hebt is het goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Duuc on September 10, 2013, 22:03:02
Klinkt logisch, blijf van mening dat ze duidelijker moeten zijn dat je GEEN Full HD kan ontvangen, staat zelfs op de decoders gewoon HD, dit wordt snel verward als zijnde Full HD. Zendt Canal+ eindelijk in 1080p uit?( neem dan aan inclusief Dolby true HD/DTS surround, zou goed nieuws zijn.

alle HD zenders zenden full hd uit. CD zend dd5.1 soms uit. verder niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fokke-gerrit

Alle hd zender worden in 1080I uitgezonden en niet 1080P! 1080P zou wel kunnen maar neemt teveel bandbreedte in beslag
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Duuc

100% mee eens, Hilversum bepaald niet wat Ziggo voor formaat uitzend, die haalt met via satelliet uit de ether, niet via Hilversum... 5.1 surround is nog geen 7.1,  ligt inderdaad aan de bandbreedte,  die willen ze niet te hoog zetten, omdat nog geen 10% van hun klantenbestand een mooie home cinemaset heeft en dit ook niet door heeft dat de resolutie wordt teruggeschroefd, dit zijn hun eigen woorden.(Jammergenoeg wel genoeg geld om dikke bonussen uit te keren).Advies draaibare schotel, zijn daar wel zenders in 1080p te ontvangen, komen zelf nog vele (free to air)bij
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

alexander2

Volgens mij wordt er in Amerika ook geen 1080P / Dts uitgezonden veelal 1080i.

Duuc

In Amerika wordt veel meer gebruik gemaakt van progressive van oudsher al met DVD,daar kwamen ook de spelers met YUVuit die dit beter uit konden sturen, hier werd meer gebruik gemaakt van halfbeelden icm scart aansluiting. Had toen met het NTSC beeld te maken. (minder beeldlijnen met wel met anamorfe volbeelden in hogere resolutie dan ons Pal systeem.) Deze YUV aansluiting hebben ze voor de consument snel aangepast daar hierin geen copieerbeveilinging zit. (Is ook de reden dat je via de YUV uitgang geen 1080P meer kan ontvangen :unhappy:
Voor de leveranciers wel mooi, meeste moeten nu om de haverklap investeren in. nieuwe HDMI apparatuur en bijbehoorende kabels, houdt de economie weer beetje draaiende, of juist niet, meeste wachten nu maar af wat allemaal gaat komen
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

Florian

Misschien zijn de bezuinigingen bij de publieke omroep al begonnen ;). Bij mij is het over het algemeen gewoon normaal beeld. Echter verschilt het altijd wel per programma. Dus het zou mij niets verbazen als het ook iets met hilversum te maken heeft. Hoe kan een wk voetbal dan stukken scherper zijn dan studiosport?

Raymond187

Quote from: TopGun2010 on September 10, 2013, 22:16:17
Mijn signaalsterkte komt niet verder dan 27%. Kwaliteit is wel 100%. Decoder: Humax 5200c, de kabels en stekkers zijn van goede kwaliteit. Ik werk zonder versterker. Moet ik Ziggo vragen om meer signaal of krijg ik dan als antwoord dat ik maar een versterker moet kopen?
Heb je er COAX splitters tussen zitten?

Ik had er 1 tussen van Hirschman en had op een gegeven moment ook stuk minder goeie kwaliteit. Toen de Splitter vervangen en beeld was weer top. Alleen NET5 HD blijft slecht 5% signaal sterkte.

RZeemering

Komt trouwens nog eens bij dat nog steeds veel programma's opgenomen worden met SD camera's en zelfs de montage in SD gaat.
Vlak voor uitzending wordt dit dan hardwarematig ge-upscaled.
Ook moeten wij soms aanleveren op SD. Maken we in HD en gaat het daarna weer terug gescaled naar SD en dan uiteindelijk weer ge-upscaled naar HD  :angel: (1080i, inderdaad)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Father-Nurgle

Een beetje een late reactie!

Alle HD zenders worden bij zowel Ziggo als UPC uitgezonden in 720P/1080i. En dat tegen 50hz. Naar mijn weten is er geen Europese aanbieder die 1080p aanbied.

TopGun2010

Heb de laatste tijd veel last van storingen op Ziggo. Blokjes ed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sicob

Quote from: TopGun2010 on April  5, 2014, 08:45:56
Heb de laatste tijd veel last van storingen op Ziggo. Blokjes ed.

Ik ook met de HD zenders, SD zenders zijn prima
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

frank2

Nooit last van, waarschijnlijk heb je een slechte verbinding (antennekabel)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

alexander2

Quote from: TopGun2010 on April  5, 2014, 08:45:56
Heb de laatste tijd veel last van storingen op Ziggo. Blokjes ed.

Welk gebied woon je?

Valkyrie

Quote from: TopGun2010 on April  5, 2014, 08:45:56
Heb de laatste tijd veel last van storingen op Ziggo. Blokjes ed.

Ik merk dat ik de laatste tijd ook wel last heb van storingen (blokjes) in het beeld. >:( Dit was tot voor kort nooit!
Misschien dat meer mensen in de omgeving van Den Haag hier last van hebben??
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RonG

Sinds afgelopen week geen problemen meer maar ik had ook hiervoor ook een paar dagen dit probleem zoals sommige omschrijven hier.
Beeld viel zelfs soms helemaal weg, ook NL1, maar zoals gezegd de laatste week geen problemen meer.

alexander2

Ik ervaar soms lipsync bij bijv. RTL4 als er een live verbinding wordt gedaan met een verslaggever of bij reclames dat het beeld hapert.
Ik lig er niet echt wakker van kijk vrijwel nooit tv.

Martinus

Quote from: Valkyrie on April  5, 2014, 12:25:20
Ik merk dat ik de laatste tijd ook wel last heb van storingen (blokjes) in het beeld. >:( Dit was tot voor kort nooit!
Misschien dat meer mensen in de omgeving van Den Haag hier last van hebben??

heb je er een kwaliteitskabel aan hangen?
............

alexander2

Quote from: Martinus on April  5, 2014, 14:38:17
heb je er een kwaliteitskabel aan hangen?

Wat is een kwaliteitskabel?

Martinus

Quote from: alexander2 on April  5, 2014, 15:24:51
Wat is een kwaliteitskabel?

Van die hirschmann afgeschermde kabels, dat loste bij mij destijds het probleem van de bolkjes op, ik had van die action actige kabels.
............