Matige kwaliteit Ziggo HD?

Started by Starred, October 5, 2012, 23:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Sinds enige tijd zijn de Ziggo HD zenders, in ieder geval NL 1-3, imho erg matig. Veel artifacts, niet scherp, etc. Viel me vooral weer op bij het voetbal van afgelopen dagen, echt heel slecht (en dan heb ik het niet over de wedstrijden zelf).

Valt het iemand anders ook op, of moet ik soms op zoek naar instellingen die per ongeluk door de kids zijn veranderd  ::)

BJF

Is me zo niks opgevallen. Welke regio zit je? Is er wellicht een zenderwijziging (frequentiewijziging eigenlijk) geweest en zit je daardoor momenteel niet naar de juiste/beste zender te kijken?
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Ik heb ook het gevoel dat het beeld allemaal wat meer "plastic" lijkt, vooral gezichten. Zal nog eens kritisch kijken vanavond.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Atmoz


Hier in zuid-Limburg heb ik er sinds enkele dagen ook last van.
En iets meer dan "last" zelfs: Discovery-HD doet het gewoon helemaal niet meer (alleen maar kraken/tikken en (rose) vlekkige beelden/hokken).
Ook NL1 HD doet het (meestal) niet. In ieder geval té slecht om naar te kijken :devil:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

H B

Ziggo is bezig om steeds meer streams over te zetten van QAM64 naar QAM256, als je bekabeling of het signaal dan niet goed is geeft dat de verschijnselen die jullie hier melden.

John Wx

op een of andere vage manier gaat mijn instelling wel is spontaan van 1080 naar 576 ?


bugje ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Starred

Quote from: BJF on October  6, 2012, 06:52:11
Is me zo niks opgevallen. Welke regio zit je? Is er wellicht een zenderwijziging (frequentiewijziging eigenlijk) geweest en zit je daardoor momenteel niet naar de juiste/beste zender te kijken?

Leiden EO. Geen frequentiewijzigingen. Beeld is echt gewoon zeer matig de laatste tijd, lijkt erg op upgescaled SD

Atmoz

Quote from: H B on October  6, 2012, 14:04:57
Ziggo is bezig om steeds meer streams over te zetten van QAM64 naar QAM256, als je bekabeling of het signaal dan niet goed is geeft dat de verschijnselen die jullie hier melden.

Klopt, hij geeft ook aan "Slecht signaal" (of zwak, ik weet het even niet uit 't hoofd)

Het is ongeveer de duurste (en dikste/zwaarste) coaxkabel die er te krijgen is. Zou niet weten waar daar nog beter aan kan...
(ja korter, maar dan moet ik in de kelder gaan zitten :hehe:)

Heb je toevallig ergens een lijst met zenders wat omgezet zijn van 64 naar 256? (met datum). Dan kan ik eens kijken of dat overeenkomt met de zender die bagger zijn...

Thanks.

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

H B

#8
Quote from: atmoz on October  7, 2012, 07:09:52
Klopt, hij geeft ook aan "Slecht signaal" (of zwak, ik weet het even niet uit 't hoofd)

Het is ongeveer de duurste (en dikste/zwaarste) coaxkabel die er te krijgen is. Zou niet weten waar daar nog beter aan kan...
(ja korter, maar dan moet ik in de kelder gaan zitten :hehe:)

Heb je toevallig ergens een lijst met zenders wat omgezet zijn van 64 naar 256? (met datum). Dan kan ik eens kijken of dat overeenkomt met de zender die bagger zijn...

Thanks.

Met vr gr,

Atmoz
Op digitalekabeltelevisie.nl staat een bericht van 4 Oktober en op DTVmonitor.net kan je alle streams vinden die al over zijn naar 256 maar geen datum per wanneer dat was.

Starred

Moet je nog een bepaalde actie ondernemen mbt die van 64 naar 256 gebeurtenis?

H B

Quote from: Starred on October  7, 2012, 11:07:40
Moet je nog een bepaalde actie ondernemen mbt die van 64 naar 256 gebeurtenis?
Nope, de informatie die nodig is zit in het QAM64 "homing-channel" verwerkt komt er op neer dat als daar het signaal voor QAM256 in zit je decoder weet wat hij daar mee moet doen.
Neemt niet weg dat QAM256 veel gevoeliger is voor storingen, dat is ook de reden dat er heel gelijkmatig een aantal streams omgezet gaan worden want bij elke omzetting regent het klachten op de helpdesk.

Kingpin

Hier in het oosten geen noemenswaardige verschillen, signaalkwaliteit en sterkte beide 100%.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tayram

Ze zijn constant bezig met de veranderingen. Beeld kwaliteit juist verbeterd vind ik. Wel goede coax kabel gebruiken eventueel met een goede versterker.
Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Monitor Audio RX8, Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

Ron_HT

Goede bekabeling idd gebruiken van Hirschmann + dito versterker.
Marantz | B&W

Duuc

Heeft iemand ervaring met de insteekmodule van Ziggo, klopt het dat maximaal te halen resolutie 1080i is en geen 1080p? Zou wel jammer zijn, haal je maar de halve resolutie die je tv aankan
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

Miesepies

Volgens mij zenden ze alleen maar uit in 1080i, niet p.

BarcoCRT

Quote from: Miesepies on September  5, 2013, 23:10:56
Volgens mij zenden ze alleen maar uit in 1080i, niet p.
Klopt, de uitzendnorm is nu eenmaal 1080i.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

frank2

Omdat ik net over ben naar Ziggo kan ik de signalen van Ziggo vergelijken met canal digitaal. Eerlijk gezegd is het signaal van Ziggo iets beter. Gewoon goede kwaliteit. En ja de NL zenders zijn niet echt heel geweldig, dat was ook al zo met CD. Heeft te maken met de uitzendstraat in hilversum, daar komt het signaal vandaan en daar molesteren ze flink het signaal tenzij er een speciale uitzending is, want dan is het opeens heel goed.
Het verschil tussen een HD zender nederland en een duitse HD zender is behoorlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

weust

Toevallig gisteren en eergisteren wat bezig geweest met instellingen, overigens niet gerelateerd hier aan, en zag dat de sterkte bij mij 50% is en de kwaliteit 100%.
Gewoon met standaard coax bekabeling. Wel een andere versterker ivm all-in-one extra abonnement.

Ned 1, 2, 3 kijk ik zelden dus geen idee hoe die er uit zien.
Andere zenders zien er prima uit, alhoewel mij opvalt dat bijvoorbeeld The big bang theory waar Veronica laatst weer eens begonnen is met seizoen 1 er slecht uit zag.
Vooral de eerste aflevering. Heel korrelig. Als of het een heel slechte upscaling was.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Raphie

Ik zie dit sinds kort ook bij UPC, soort van mpeg pxielation / compression in bewegende de beelden in hoeken van het scherm
ze lijkken wel met een soort algo te draaien wat het midden scherp houdt, en bij uiteinden compressed, wat dan het meest opvalt als het beeld sneller beweegd en close ups zoom outs vanuit hoeken
op de schotel zie ik dit niet.
JBL PRX Power!

Duuc

Ziggo geeft naar mijn mening wel meest acceptabele beeld, is echter GEEN echt HD zoals wel wordt maar meer HD ready, ze kunnen de capaciteit niet aan, vandaar halve resolutie. Investeren in (full) via kabel blijft weggegooid geld.
Begrijp niet dat in de US al jaren wel 1080p wordt verzonden via de kabel, ze hebben daar honderden zenders, lijkt mij dat capaciteit bullshit verhaal is maar dat ze gewoon niet willen inversteren. Maakt de overstap naar satelliet wel aantrekkelijker
Speakers: Martin logan: Main Prodigy, surround+back 4* SL3, effect+center 5* Logo's.  Processor Yamaha CX-A5000, amps 2* MX-1, 2* MX-2, Musical Fidelity HT600

weust

Wat versta jij onder HD ready?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Raphie

waarschijnlijk bedoelt die lagere bitrate
JBL PRX Power!

weust

HD Ready kan ook alles onder de 1080 betekenen.

Wat ik zelf laatst merkte is dat de Humax decoder aangaf dat het programma in 1080i werd uitgezonden, maar mijn TV aangaf dat het 720p was.
Nog niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet zien...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

frank2

Het is echt onzin wat hier geschreven wordt. 1080i wordt gewoon uitgezonden en is precies even goed of zelfs iets beter dan CD. Verhalen over HD ready zijn compleet onzin. Dat het nederlandse HD beeld slechter is dan bijv. BBC1 HD of ZDF HD ligt puur en alleen aan de hilversumse uitzendstraat, daar klooien ze maar wat aan. Als er een belangrijke gebeurtenis is, zoals de kroning is het beeld op Ziggo en CD opeens net zo goed als de BBC1 HD en ZDF HD. Maar normaal is het slechter. Daar kan CD en Ziggo niets aan doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren