Kingpin's HT Zolder(tje)

Started by Kingpin, September 2, 2012, 14:12:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on November  9, 2012, 18:00:01
Thx!

Ik heb als eerste de camera op de middelste stoel gelegd om het geluid vast te leggen.
Daarna stukjes gefilmed. Bij editing gebruik ik het geluidspoor als leidraad en leg daarbovenop de stukjes film.

Echt top hoe het eruit ziet met die doorzichtige beelden.
En welk programma gebruik je daarvoor?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on November  9, 2012, 21:47:42
Echt top hoe het eruit ziet met die doorzichtige beelden.
En welk programma gebruik je daarvoor?
Thx dat je het mooi vindt.
Ik gebruik daar Adobe Premiere voor.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#77
Na een jaar valt dan het doek .... het overgrote deel van m'n apparatuur gaat de verkoop in omdat ik nagenoeg te weinig gebruik maak van de zolder om films te kijken.
M'n prioriteit ligt toch op stereo. En in combinatie met een kleine meid die er rond loopt gaat er dus een verhuizing plaatsvinden waarbij mijn stereoset naar zolder verhuist.

Om toch nog een beetje te kunnen genieten in de leefruimte komt er een all-in-one set in de woonkamer die mijn vrouw (en de kleine in de toekomst, wat sneller gaat dan je denkt ben ik bang voor) ook kan bedienen.
De rest gaat de verkoop in ... alle apparatuur is in absolute nieuwstaat, niet rokers. De speakers zit zelfs nog garantie op!

Wat gaat er in de verkoop:

- Rotel RSP-1098 pre-processor, laatste software incl. Logitech Harmony 1000
- Ceratec Penta II 5 kanaals eindversterker
- HDi Dune TV-101 HD mediaspeler
- Audio Physic Step Monitoren (als achterspeaker gebruikt) incl statief
- Audio Physic Celsius Center
- 3 Luxe Bioscoopstoelen

Dus wie nu al belang heeft kan me pm'n, aankomend weekend komt het wel in de markt sectie te staan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jvanhambelgium

Lijkt je dat een goed plan om het stereo gedeelte op zolder te zetten? Toen we eens bij je op bezoek waren was het gewoon gezellig luisteren beneden. Ga je "boven" even goed zitten?
Schroef die speakers gewoon vast in de vloer beneden!
Succes met de verkoop alvast!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kingpin

Hoi Jan,

Of het een goed idee is weet ik niet, het is "ter overbrugging" tot de kleine wat groter is, daarna kan het wel weer naar beneden.
Er zijn een paar argumenten om de set naar zolder te verplaatsen en dat is dat ik al 3 kamers bezet met mijn hobbies en ook de gehele tuinhuis in beslag neem voor mijn modelbouw, wordt eigenlijk wel een beetje teveel vind ik zelf ook.
Daarom wil ik voor beneden in de woonkamer wel een goed klinkende all-in-one set hebben staan die mijn vrouw ook kan bedienen en qua stroomverbruik ook de gehele dag aan kan blijven staan in tegenstelling tot mijn buizenbak die stroom vreet en onderhevig is aan slijtage van de buizen (waar een paar exotische nosjes in zitten).

De zolder heb je gezien, de kast gaat naar een andere kamer zodat ik dan wel de beschikking heb om in de breedte te spelen met de setup op zolder zoals ik dat ook doe in de woonkamer.
Van de HT setup neem ik alleen de Plasma, Streamer, Sub en de Audio Physic Sparks mee, de rest gaat de verkoop in.
M'n vrouw wil de plasma die nu in de woonkamer staat in de slaapkamer hebben waarbij we via de iPad gaan streamen.
De nieuwe setup in de woonkamer zal dus moeten matchen met de Sparks die ondersteunt wordt met de Velodyne.

Heb hier lang over na moeten denken hoe ik het zou gaan doen, want ik wilde ook de sub en Sparks verkopen maar de set mag niet te duur kosten aangezien voor mijn gemoedsrust niet steeds op wil letten of er wat mee gebeurd als er kinderen in de buurt zijn.
Gezien de 2ehands prijzen zou ik dan de sub/sparks moeten verkopen voor een bedrag waar ik niet zulke speakers voor terug krijg wbt prijs/performance.
Daarom, mocht er dan wat gebeuren, dan is het jammer dan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on December 21, 2013, 00:52:33
Na een jaar valt dan het doek .... het overgrote deel van m'n apparatuur gaat de verkoop in omdat ik nagenoeg te weinig gebruik maak van de zolder om films te kijken.
M'n prioriteit ligt toch op stereo. En in combinatie met een kleine meid die er rond loopt gaat er dus een verhuizing plaatsvinden waarbij mijn stereoset naar zolder verhuist.

Om toch nog een beetje te kunnen genieten in de leefruimte komt er een all-in-one set in de woonkamer die mijn vrouw (en de kleine in de toekomst, wat sneller gaat dan je denkt ben ik bang voor) ook kan bedienen.
De rest gaat de verkoop in ... alle apparatuur is in absolute nieuwstaat, niet rokers. De speakers zit zelfs nog garantie op!

Wat gaat er in de verkoop:

- Rotel RSP-1098 pre-processor, laatste software incl. Logitech Harmony 1000
- Ceratec Penta II 5 kanaals eindversterker
- HDi Dune TV-101 HD mediaspeler
- Audio Physic Step Monitoren (als achterspeaker gebruikt) incl statief
- Audio Physic Celsius Center
- 3 Luxe Bioscoopstoelen

Dus wie nu al belang heeft kan me pm'n, aankomend weekend komt het wel in de markt sectie te staan.


Je 1098 eruit  :butbut: , ik dacht dat die nooit zou gaan, zonde om weg te doen eigenlijk gezien de restwaarde

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on December 21, 2013, 12:04:20

Je 1098 eruit  :butbut: , ik dacht dat die nooit zou gaan, zonde om weg te doen eigenlijk gezien de restwaarde
Helemaal mee eens, maar soms moet je keuzes maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ach, soms moet je (voor een bepaalde periode) wat andere (impopulaire) keuzes maken, that`s life.
Een andere levensfase, andere behoeften, andere prioriteiten.

Gelukkig kan je wel blijven genieten van de prachtige stereoset. Een andere ruimte zal anders klinken, maar niet per definitie slechter; het geeft ook weer mogelijkheden ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stefan S.

Quote from: Xander32 on December 21, 2013, 12:54:15
Ach, soms moet je (voor een bepaalde periode) wat andere (impopulaire) keuzes maken, that`s life.
Een andere levensfase, andere behoeften, andere prioriteiten.

Gelukkig kan je wel blijven genieten van de prachtige stereoset. Een andere ruimte zal anders klinken, maar niet per definitie slechter; het geeft ook weer mogelijkheden ;).

+1 Verandering is niet per definitie achteruitgang  :smile:

Kingpin

Nee precies, apparatuur is natuurlijk geen 1e levensbehoefte en daarnaast m'n buizenset gaat naar zolder waar ik ook wel kan genieten, in de woonkamer komt dan in ieder geval weer muziek waar ook lekker naar te luisteren valt ipv m'n Squeezebox Radio die nu aanstaat (wat eigenlijk helemaal niet beroerd klinkt voor zo'n ding).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack