X-Fi voorbij, tijd voor de volgende leuke beurs. Iedereen naar Brussel ?

Started by audiovideo2day, October 3, 2012, 00:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiovideo2day

Beste HT-forum leden,

Het doet ons deugd te horen dat de oude locatie van de VAD 'back in business' is en dat er toch nog een heel aantal mensen zin hebben in een leuke beurs. Aanstaand weekend kijkt audio (en video) liefhebbend Nederland en België naar Brussel. Bij deze nodigen we iedereen uit voor een hoogwaardig event in de toplocatie Dolce La Hulpe (Brusselsesteenweg 135, B-1310 La Hulpe, België).

In Brussel presenteren we trouwens een heel ander programma dan in Veldhoven. Vaste waarden zoals Bowers&Wilkins, Marantz, AND Benelux, Joenit staan er zoals gewoonlijk full force. Maar we hebben toch een aantal super interessante primeurs te melden. Zo komt Cabasse met de l'Océan, pakt Steinway Lyngdorf uit met 2 topsystemen (een volledige surround en stereo), stel JVC zijn nieuwste beamers voor.

More Music stelt als wereldprimeur de Avalon Compas voor. Audiac legt een glansrol weg voor Ayre en Wadia. Laat u verleiden door de sensuele vormen (en geluid) van de Estelon speakers. Dynaudio werkt in 2 zalen een HT- en stereo-opstelling uit.

Dat hometheater dit jaar zeer sterk vertegenwoordigd is bewijst de aanwezigheid van topmerken zoals Denon, Marantz, Arcam, Onkyo, Harman Kardon,  Nad, Rotel, Pioneer.

Aan hoofdtelefoons ook geen gebrek : Sennheiser,  beats by Dr.Dre, Pioneer, Ultrasone, Hifiman .... Look & listen slaat een nieuwe weg in met Block audio. Absolute High-End beleef je met McIntosh en Magico.

Beeld wordt verzorgt door Toshiba, Sim2, JVC, Infocus en Runco.

Streaming is tegenwoordig zeer belangrijk en heeft door mp3 een minder kwalitatieve bijklank. Dat dit zelfs in cd-kwaliteit kan wordt getoond door www.Qobuz.com. Sonos daarentegen laat zien hoe leuke hardware deze streaming kan verzorgen.

Aan platte luidsprekers geen gebrek : Magnepan en het nieuwe Piosound.

Je kan dit weekend ook een ruim aanbod van CD's, LP's, Blu-rays en accessoires aankopen.

Wens je meer informatie te krijgen over onze gratis toegankelijke show surf dan naar volgende link : http://www.audiovideo2day.eu/nl/newmusic2012.

Iedereen is welkom !!! En geloof me : voor een gratis top-event ligt België echt niet te ver.


FvP

Vandaag één van de standen mee helpen opbouwen en een beetje rondgelopen, gaat wel leuk worden de New Music show! Net terug thuis. Wie mij morgen herkent zal wel begrijpen waarom :)

Zo is er een 2.35 projectiedemo, een 4K TV met 3D, heel veel mainstream fabrikanten van de bekende merken (tov x-fi), maar ook zeer bijzondere zaken:

- bvb een door lucht aangedreven platenspeler
- de eerste buizenstreamer/pre-amp/dac verder verbeterd met aparte losse voeding
- goed klinkende keramische speakers zonder enige hardheid :)
- cd, vinyl en high-res HD streaming op 1 set

Je kan er ook de fabrikanten ontmoeten, zo zijn op onze stand van AV4U zeker Vitus aanwezig en de mensen achter Ayon vandaag ook kunnen spreken rond streaming (wij doen de hele streaming backend). Was een leuke babbel.

En de locatie in Brussel is geen doolhof maar een makkelijk paviljoen met drie verdiepingen waar je snel bij alle standen bent en het zeer moeilijk wordt standen over te slaan of verloren te lopen, wat bij de x-fi wel eens gebeurde.

Tot straks dus!

Streamz

Net terug, was voor mij een combi bezoekje met een Brussels museum. Of eigenlijk het voormalig huis van Cauchie.

Dolce La Hulpe kende ik al, dus ik had al het idee dat de locatie wel eens een goede keus kon zijn.
En dit klopte. De ruimtes zijn groot en hebben weinig last van elkaar. En omdat het redelijk rustig was, was er ook tijd en mogelijkheid om even te zitten en te luisteren. Nog altijd weinig gedaan, de muziekkeuze was daar weer debet aan.

Wel mooie opstellingen gezien, al was het wel opvallend hoe verschillend de ruimtes ingericht waren. Sommige importeurs hadden zo ongeveer het hele gamma staan, andere hadden zich zeer beperkt.
More Music had weer fors uitgepakt, de set die stond te spelen zat ergens zo rond de 3 ton.

Bij Lyngdorf werd er geëxperimenteerd met een soort dunne metalen bellen of schalen. Apart.
Josound (?) demonstreerde dat single driver breedbandluidsprekers inderdaad beperkingen heeft.

Verder is me weinig opgevallen. Maar al met al beviel me deze beurs wel beter dan die in Veldhoven.

Dirk

Quote from: Streamz on October  6, 2012, 19:03:24
Bij Lyngdorf werd er geëxperimenteerd met een soort dunne metalen bellen of schalen. Apart.
de schalen die bij Hificorner (waar oa Lyngdorf vv+ev met RP te horen was) opgesteld stonden, zijn van Highend Novum, type PMR  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

SantaSCSI

Dik in orde. Gestart EN geëindigd met de Cabasse set. Prachtig geluid! Verder een zeer aangename beurs om rond te wandelen en te luisteren.

Streamz

Oh. Ze moeten meeresoneren met de luidsprekers begreep ik. 't Zal.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Net terug van de beurs. Best leuk, mooiste set vond ik Steinway Lyngdorf. Wat een dynamiek en snelheid  :worship:... Ook TAD vond ik er bovenuit steken!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MovieMax

Zaterdag geweest. La Hulpe is een heel mooie locatie. Wat ik gemist heb op de X-Fi kwam ik tegen op La Hulpe:

- De grotere merken, Pioneer en Denon, waren er ook.

- Meer Home Cinema.

- Betere muziek keuze, de evergreens natuurlijk zoals Norah Jones en Mark Knoflook. Het oubollige jazz en klassiek was op een dragelijk nivo en niet bij bijna elke demo zoals op de X-Fi.

- In Brussel is men Franstalig georienteerd, maar gelukkig werd je ook in het Nederlands of zelfs Engels te woord gestaan. Het viel gelukkig mee.

Aansluitend op de weg terug een pitstop gemaakt in Antwerpen voor overheerlijke spareribs en een meer dan een paar pintjes.   

Een zeer geslaagde dag!
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

jvanhambelgium

Quote from: MovieMax on October  7, 2012, 16:45:52
- Betere muziek keuze, de evergreens natuurlijk zoals Norah Jones en Mark Knoflook. Het oubollige jazz en klassiek was op een dragelijk nivo en niet bij bijna elke demo zoals op de X-Fi.

Behalve daar in dat kot met Voxative spullen...daar stonden de "Ampeggio Due" te spelen ... met een stukje serieus zware metal muziek en knallen maar...
Iedereen snelde precies zo snel mogelijk de ruimte uit ;-) Duidelijk iets anders als in de andere ruimtes waar inderdaad de meer "gekendere" beursmuziekjes stonden te spelen.

Dynamiek was er zeker (folded horn speakers), maar kwa kwaliteit "op het gehoor" eigenlijk niet beter als mijn Klipsch thuis.
Waarom deze set 77.000 dollar moet kosten blijft voor mij dan ook een raadsel...

Ik was meer onder de indruk van de CANTON GLE496 van 495,- per stuk die  héél net klonk !! Zeker voor die belachelijke prijs !

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Graphtuner

ik ben gisteren langsgeweest, keek er al een tijdje naar uit :)

Omtrent organisatie, locatie, inrichting, faciliteiten,... NIETS op aan te merken, dik in orde!

Dan een paar impressies (reken er aub niemand of niets op af, want ik geen recensent en sommige impressies waren echt "eerste" impressies, dwg na 1 minuut het terug afbollen omdat er mij niets kon boeien... maar dit staat daarom niet gelijk aan afbreuk van materiaal.

Voor mij de nummer één die er torenhoog bovenuitstak : steinway lyngdorf. Fenomenaal goed klinkende set... hij klinkt zelfs zo goed dat ik er de styling nog zou willen bijnemen want die konden ze toch wat sexier gemaakt hebben.
Ik had het geluk toen ik de ruimte binnenkwam dat meneer Lyndorf himself de demo aan het geven was. Hij liet korte stukjes uiteenlopende muziek horen waarin hij steeds een bepaald aspect liet horen en hij gaf wat achtergrond informatie. Zelf een ontwerpingenieur zijnde vond ik dit razend interessant. Hier kon ik wel uren blijven luisteren. Kerel is terecht trots op zijn creatie en straalt als hij uitleg geeft. Hij sprak zeer mooi engels en kwam vaak gevat uit de hoek. Ik heb spijt dat ik zijn uiteenzetting in het auditorium niet gezien heb.
Maar samengevat zoals hij het zelf vertelde : "the next musical piece isn't the most beautiful one around, but you will hear that the piano sounds like a piano, the bass sounds like a bass, and the black guy sounds like a black guy!"
En gelijk had hij! Ook de drumsolo die hij liet horen liet niets aan de verbeelding over, zoveel slam en impact, fenomenaal!

De surround van Lyngdorf klonk ook méér dan behoorlijk, maar ken zelf totaal niets van surround, dus ga hier niet dieper op in.

McIntosh klonk goed, maar ben niet gaan zitten voor een demo. Maar klonk zeker niet verkeerd.

Dan was het de beurt aan mijn favoriete speakers : Magico. Deze hoorde ik vorig jaar bij Symphony audio import, maar toen met de Q5 speakers, ik was toen laaiend enthousiast en ben tijdens de show 2 keer bijna een volledig uur gaan neerzitten om te luisteren. Muziekkeuze was toen ook bijzonder goed en wa echt genieten.
Nu deze keer hadden ze de S5 speakers mee, nieuw type... maar kon me eerlijkgezegd minder bekoren :eh: Alles klonk goed en correct, maar ergens miste ik nog iets van beleving. De ruimte waar ze nu stonden was wel véél kleiner maar zoals zovaak kan het ook int kopke zitten omdat je verwachtingen gewoon te hoog lagen na vorige ervaring.
Er stond ook een Q1 op een full nagra set op eerste verdieping, ook daar weinig beleving, maar ik kwam net binnen toen er een paar mensen eigen muziek lieten opleggen, klassieke barok, met klavecimbel... op zich niets mis mee, maar weinig om echt van te genieten (persoonlijk).
Toen ik 2 jaar terug de nagra set met de Magica V2 hoorde was ik ook laaiend enthousiast...
Misschien is het maar beter zo, ze liggen toch boven mijn prijscategorie :( :)

De set met Wadia speakers en mark levinson versterking vond ik ook héél mooi klinken, ben niet lang gebleven maar wat ik hoorde was goed, héél aangenaam!

Net zoals JJ viel TAD me sterk op, kende ze nog niet maar was aangenaam verrast... moet ik maar eens wat over gaan opzoeken lijkt me... hopelijk binnen betaalbare klassen, maar ik zal er mij maar niet op verheugen :)

Bij More music de schitterende prachtige om af te likken dCS componenten gezien, wat een pareltjes, schitterend design! De avalon speakers vind ik ook bijzonder mooi... het geheel klonk goed, al vond ik het hoog ietswat teveel terugliggen, kan ook de opname geweest zijn, heb slechts één nummer beluisterd.

Dan eindelijk eens gaan neerzitten voor Naim, ik ben nog altijd een beetje afkerend tov dit merk omdat ze afwijken van de standaard aansluitingen en dergelijke, en dan heb ik vaak angst dat je jezelf nogal wat beperkingen oplegt, maar iedereen is lovend over de klank, dus dat moest ik toch even ervaren. we luisterden Miles davis op vinyl... en ja, dat klonk niet verkeerd! Open, veel beleving... smaakt naar meer.

Een ruimte die "binnen en buiten" was : Josound... lelijke dingen en ze klinken niet... wie koopt dat zoiets? Ze hadden wel mooie platenwassers mee (Hannl)

Wat is me nog bijgebleven in de slechte zin? Cabasse speakers... die mannen hadden een supergrote ruimte met hun grote bolspeakers en daar kwam amper muziek uit vond ik persoonlijk. Kan ook aan de muziekkeuze gelegen hebben, vond ze heel raar klinken... niet mijn smaak.

Toch een heel fijn bezoek aan de show gehad,  uiteraard nog een plaatje meegescoord alvorens huiswaart te keren waar mijn basic back to reality hifiketen op mij stond te wachten :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ik vond nagra op de kleine magico's wel heel goed klinken. En het ziet er zo goed uit  :inlove:.

Koester maar niet te veel hoop voor TAD, toen ik er was demonstreerde men net het verschil tussen een geript album, afgespeeld via pc en de DAC van de c-2000 vv, en de cd via een van hun professionele cd-spelers met ingebouwde DAC en externe voeding (kostprijs: €32.000). En dat alles met de compact reference speakers ($37.000)... Het klonk wel heel erg goed, dat wel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MovieMax

Quote from: jvanhambelgium on October  7, 2012, 17:10:52
Behalve daar in dat kot met Voxative spullen...daar stonden de "Ampeggio Due" te spelen ... met een stukje serieus zware metal muziek en knallen maar...
Iedereen snelde precies zo snel mogelijk de ruimte uit ;-) Duidelijk iets anders als in de andere ruimtes waar inderdaad de meer "gekendere" beursmuziekjes stonden te spelen.

Voxative kon mij absoluut niet bekoren. De heavy metal sessie heb ik gemist.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

MVG

Quote from: Jumping Jack on October  7, 2012, 16:10:51
Net terug van de beurs. Best leuk, mooiste set vond ik Steinway Lyngdorf. Wat een dynamiek en snelheid  :worship:... Ook TAD vond ik er bovenuit steken!

Ook hier net terug vanuit Brussel. En inderdaad de Steinway Lyngdorf stak, voor mij dan, met kop en schouders boven de rest uit! Erg leuke demo gerkregen van meneer Lyngdorf zelf. De man draaide verschillende, normale, muziek en vertelde erg leuk erbij!

Helaas zette hij meteen de toon, want van de overige merken niet zo een demo gehad. De plaatsen waar het zeker goed speelde waren te druk, of het klingel klangel gehalte was zo hoog dat we meteen maar weer buiten gegaan zijn. De nagra set had ik hoge verwachtingen van, echter meneer zette de muziek zo hard, dat de hoge tonen letterlijk pijn deed aan onze oren. En hij zette het volume daarna nog hoger. Ook weggegaan dus.

We hebben ons zeker vermaakt, de opzet was mooi en hierdoor alles ook goed te vinden. Het was onze eerste beurs, dus wist totaal niet wat te verwachten. Als alle merken/importeurs eens zo een demo zouden geven als bij Lyngdorf dan was het nog een stuk beter geweest. De muziekkeuze was hier vaak zeker debet aan.

Ik was ook erg benieuwd naar de combi totem en rega. Helaas was de klank helemaal niet met wat ik eerder van totem gehoord heb. Het was te lief, en miste lage tonen. Naim daarentegen had ik nog nooit gehoord en dat wist me absoluut wél te bekoren.

Uiteraard zijn het moment opnamen, en kan je apparatuur en luidsprekers op zo een beurs niet goed beoordelen. Het viel me desondanks toch op dat sommigen het erg goed voor elkaar hadden daar waar het bij andere merken soms echt prut was.

Al met al wel een leuk opgezette beurs welke zeker voor herhaling vatbaar is. Mooie dingen gezien en gehoord! Organisatorisch gezien was het top! Erg duidelijke indeling ook!

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on October  7, 2012, 21:07:56
Ik vond nagra op de kleine magico's wel heel goed klinken. En het ziet er zo goed uit  :inlove:.

Koester maar niet te veel hoop voor TAD, toen ik er was demonstreerde men net het verschil tussen een geript album, afgespeeld via pc en de DAC van de c-2000 vv, en de cd via een van hun professionele cd-spelers met ingebouwde DAC en externe voeding (kostprijs: €32.000). En dat alles met de compact reference speakers ($37.000)... Het klonk wel heel erg goed, dat wel.

Nagra is vet he  :inlove: maar ook onbetaalbaar  :-[
Ik was er echt op een slecht moment... zoals gezegd, alles klonk goed maar heb niet zitten genieten.

Heb je de VPI traveler gezien bij Symphony audio import? Stond achteraan op een tafel ter bezichtiging...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

MVG

Ik was er dan ook op een verkeerd moment, stond een muziekje op met hele scherpe hoge tonen.
Meneer daar had t op dat moment ook veel te hard staan, maar goed geeft niets. Heb toch geen Nagra geld :D

RonK.

Een aantal toppers lang mijne zijde  ;D, zaterdag was ik in Brussel.

De Lyngdorf was erg mooi, de Magico + Nagra was erg mooi,  Macintosh klonk erg stoer ......


MovieMax

De organisatie was perfect. Alle exposanten netjes op een rij, geen gezoek zoals op de X-fi. Geen overvolle zalen, je kon rustig een indruk opdoen.

Hier mijn foto impressies van La Hulpe:


Cabasse



Roemrucht merk uit het verleden, nu met oogbollen in alle soorten en maten. Dit keer grotere. Op de X-fi speelden iets kleinere op tandenstokers met een subwoofer. Het geheel was niet echt een team. De grotere oogbollen klonken beter als de kleinere, het zullen de mijne niet worden.


Steinway Lyngdorf



De trend is weer naar grotere luidsprekers. De Steinway Lyngdorf waren manshoog en met een grote kast achter de speakers. Veels te groot en te duur voor mij.



Steinway Lyngdorf doet ook surround. De surround luidsprekers zijn weer ontzettend compact.


Audiolab MDAC



Verrassend rijk uitgeruste DAC voor een schappelijke prijs. Helaas niet aangesloten en niet kunnen beluisteren.


Josound

Ikea doet ook in speakers, dacht ik toen ik binnen kwam.



Je hoorde bij Josound alleen de speaker drivers iets doen. Normaal fungeert de kast als klankbord, net zoals bij een gitaar of viool.



De Josound kasten klinken helemaal dood. Snel vergeten en verder.


Voxative



Idem. Snel vergeten en verder.


Wadia 121







Verrassend goede dac, een van de beursverassingen. Ik ken Wadia meer van de cd spelers. Met de opmars van streaming wil Wadia de boot niet missen.


Denon  :headbanging:



De 4520 receiver, 2600 €, dit wordt sparen.



De 3313 receiver, 1300 €. Duizend € minder duur als de grotere broer. Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn 3801 uit 1998 en nog aan het twijfelen tussen deze twee. Receivers hebben een korte product life cycle en zijn heel snel achterhaald. Ik heb met de Asus HDAV een upgrade jaren kunnen uitstellen, maar op een gegeven moment moet ik eraan geloven.


Pass Labs  :headbanging:



:wub: Pass Labs zie je niet vaak op een beurs. Hier spelen de enorme bakbeesten met Avalons.



Een voordeel, de verwarming kan uitblijven, deze bakken verwarmen je huis met een leuk muziekje erbij!  :D Hoe krijg je die dingen in godsnaam naar binnen? Afgezien daarvan, 1 blik op de prijslijst en ik was genezen.


Toshiba



3D tv zonder bril door gezichtsherkenning, 8000 €. Het 4k beeldscherm is messcherp, het 3D effect was voor mij totaal afwezig.


TAD



De "kleine" TAD monitor (nog steeds 58 kg) was een van de beursverassingen. Klon heel goed.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1