Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on December 15, 2019, 14:13:16
Ik heb ook een paar keer Harbeth mogen aanhoren icm met Linn en dat was ook telkens kippenvel en die Lejonklou Tundra is inderdaad een hidden gem en voor die prijs ga je niet snel een betere amp vinden..heel leuk te horen dat je het zeer genietbaar vind ook al zijn de getallen minder ;) ;D  dat is niet belangrijk, het gaat om de muziek en hoe jij het ervaart!

Met de huidige upgrade naar de katalyst dac - Exaktbox I is er bij mij heel wat verfijning in de set bij gekomen...ook de nieuwste Space optimalisation V2 is een grote stap voorwaarts, zeker wat de laagweergave betreft.

Ik zou zeggen "let the music play".. :music: :music: 8)

Absoluut! Ik moet er inderdaad zelf naar luisteren, dus als het voor mij goed is, is het goed  8)

Snap dat de Katalyst upgrade goed uitpakt, was anders voor mij ook het te bewandelen pad als ik bij Exakt was gebleven. Voor nu heb ik SO nog uit staan, en volgens mij gaat dat prima, al komt Garmt nog eens langs voor de punten op de i  :worship:

Quote from: Rowdy on December 15, 2019, 17:48:34
Veel plezier ermee.

Thanks Jan! Dank voor het aansluiten van het geheel!  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Quote from: Mitch-- on December 15, 2019, 13:52:49
Moet er ook nog even bij zeggen dat de Lejonklou EV echt heel erg goed is, die heb ik blind gekocht maar geen moment spijt van gehad  :music:

Ik heb het 'kippenvel moment' weer terug met sommige nummers waar ik dat met de Linn set niet heb gehad... en dat is voor mij de doorslaggevende factor in het geheel  ;D

Ha, we hebben precies hetzelfde ervaren.
Hoe hoger in de boom van Linn (van Majik naar Akurate naar Klimax) des te minder kippenvel-momenten (helemaal met Space Optimisation... doods)

Toen ik weer terug ging naar een "eenvoudige" Majik DSM was ik weer tevreden.
Ik heb nooit kunnen vermoeden dat een Lejonklou EV  achter de MDSM zoveel teweeg zou brengen > het leek wel of ik naar Klimax niveau ging maar dan MET emotie en gevoel in de muziek die ik beluisterde.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Quote from: Sopper on December 16, 2019, 09:11:06
Ha, we hebben precies hetzelfde ervaren.
Hoe hoger in de boom van Linn (van Majik naar Akurate naar Klimax) des te minder kippenvel-momenten (helemaal met Space Optimisation... doods)

Toen ik weer terug ging naar een "eenvoudige" Majik DSM was ik weer tevreden.
Ik heb nooit kunnen vermoeden dat een Lejonklou EV  achter de MDSM zoveel teweeg zou brengen > het leek wel of ik naar Klimax niveau ging maar dan MET emotie en gevoel in de muziek die ik beluisterde.

Helemaal mee eens, hoger in de Linn boom is het absoluut erg goed maar ik denk ook 'technischer'. De MDSM blijft mij ook verbazen hoe lekker die gewoon klinkt en hoeveel muziek er voor terug komt! Ik weet wel dat sinds ik nu met Lejonklou bezig ben dat ik absoluut een setje Sagatun Mono's wil hebben in de toekomst, dat moet nog een hele grote stap zijn als ik iedereen mag geloven, en misschien ook nog eens een setje Tundra Mono's, maar dat is echt toekomstmuziek...  ::)

Gister avond zijn we eens goed voor een muziek avondje gaan zitten om goed vast te stellen hoe het nu klinkt met de aparte stroomgroep. En tsja, dit is echt een behoorlijke verbetering, alles wat goed was is gewoon nog beter geworden, overal zit een extra schepje muziek bovenop... moet zeggen voor het totaal van net 200 euro is dit een investering die iedereen zou moeten gunnen aan zijn audio apparatuur  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Quote from: Mitch-- on December 16, 2019, 10:14:30
Gister avond zijn we eens goed voor een muziek avondje gaan zitten om goed vast te stellen hoe het nu klinkt met de aparte stroomgroep. En tsja, dit is echt een behoorlijke verbetering, alles wat goed was is gewoon nog beter geworden, overal zit een extra schepje muziek bovenop... moet zeggen voor het totaal van net 200 euro is dit een investering die iedereen zou moeten gunnen aan zijn audio apparatuur  :thumbs-up:

Helemaal mee eens.

Begin zelf ook langzaam aan steeds nieuwsgieriger te worden naar de nieuwe generatie stroom conditionerende producten als bijvoorbeeld de AQ Niagara 1200 die geen negatief effect op de dynamiek zouden moeten hebben. Na een aparte stroomgroep volgens ervaringsdeskundigen een logische vervolgstap. Ik heb er nog geen ervaring mee overigens. Jullie wel?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Yep hier ook simple stroomgroep laten aanleggen.
Belden kabel met een aparte zekeringhouder en glas zekering.
Op een furutech wandcontactdoos
Dan sunleiste kloon als blok op de furutech.
Hierop de lin akurate dms en 4200 met hun eigen (!) Netsnoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

twani

Heeft alles bij elkaar €100,- gekost denk een jaar of 8 terug...

Lapp Öllflex 3G25 of zoiets😁

twani


twani


Kerkhoffd

Hier ook gewoon met Belden kabel. Niets fancy.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

op eigen verzoek verwijderd.

Ja lekker... En dat stukje onafgeschermde instalatiedraad dan..?

:crazy:

twani

#935
Quote from: Baardmannetje on December 16, 2019, 16:40:22
Ja lekker... En dat stukje onafgeschermde instalatiedraad dan..?

:crazy:

Dat zit daar prima toch ;).

Ik heb in al die jaren nog nooit storing gehad :D

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind het er schitterend zitten hoor!

Maar verschillen horen met DA?

:devil:

twani

Quote from: Baardmannetje on December 16, 2019, 18:13:14
Ik vind het er schitterend zitten hoor!

Maar verschillen horen met DA?

:devil:

Ik hoor helemaal geen verschil . DA ruist altijd maar wat voor zich uit :D

HuubF

Quote from: Mitch-- on December 16, 2019, 10:14:30
Helemaal mee eens, hoger in de Linn boom is het absoluut erg goed maar ik denk ook 'technischer'. De MDSM blijft mij ook verbazen hoe lekker die gewoon klinkt en hoeveel muziek er voor terug komt! Ik weet wel dat sinds ik nu met Lejonklou bezig ben dat ik absoluut een setje Sagatun Mono's wil hebben in de toekomst, dat moet nog een hele grote stap zijn als ik iedereen mag geloven, en misschien ook nog eens een setje Tundra Mono's, maar dat is echt toekomstmuziek...  ::)

Gister avond zijn we eens goed voor een muziek avondje gaan zitten om goed vast te stellen hoe het nu klinkt met de aparte stroomgroep. En tsja, dit is echt een behoorlijke verbetering, alles wat goed was is gewoon nog beter geworden, overal zit een extra schepje muziek bovenop... moet zeggen voor het totaal van net 200 euro is dit een investering die iedereen zou moeten gunnen aan zijn audio apparatuur  :thumbs-up:

Aparte stroomgroep met Niagara 1200 hier. Moet je doen! Scheelt echt behoorlijk en het klankkarakter verandert niet.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: HuubF on December 16, 2019, 21:42:07
Scheelt echt behoorlijk en het klankkarakter verandert niet.

Deze kun je ook zo lezen dat ie niet uit te leggen valt Huub ^^

Mitch--

#940
Quote from: denoontje on December 16, 2019, 12:53:42
Yep hier ook simple stroomgroep laten aanleggen.
Belden kabel met een aparte zekeringhouder en glas zekering.
Op een furutech wandcontactdoos
Dan sunleiste kloon als blok op de furutech.
Hierop de lin akurate dms en 4200 met hun eigen (!) Netsnoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hier ongeveer hetzelfde, heb wel een simpele keramische zekering genomen maar niks fancy's, mijn god wat kunnen die prijzen uit de hand lopen voor een zekeringetje...... :-X ik heb zelfs platina aderiendhulsjes gevonden voor 50 euro per stuk....absurd  :crazy:

Inderdaad hier ook de standaard bijgeleverde netsnoeren zowel van de Linn als de Lejonklou worden gebruikt, verreweg de meest muziekale sound :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#941
Quote from: Mitch-- on December 17, 2019, 08:30:43
Hier ongeveer hetzelfde, heb wel een simpele keramische zekering genomen maar niks fancy's, mijn god wat kunnen die prijzen uit de hand lopen voor een zekeringetje...... :-X ik heb zelfs platina aderiendhulsjes gevonden voor 50 euro per stuk....absurd  :crazy:

Inderdaad hier ook de standaard bijgeleverde netsnoeren zowel van de Linn als de Lejonklou worden gebruikt, verreweg de meest muziekale sound :)

Heel goed, zo is het maar net. De standaard Linn snoeren zijn geweldig Mitch. ;)

Voordeel is dat je ze nog eens normaal achter je dressoir kan wegfrutten ipv die zogenaamde dikke audiofiele scheepstrossen van de BAM Infrastructuur......

op eigen verzoek verwijderd.

Nadeel is dat je er dan niet mee kan pronken...

:unhappy:

Mitch--

Quote from: Baardmannetje on December 17, 2019, 19:32:58
Nadeel is dat je er dan niet mee kan pronken...

:unhappy:

snap niet geheel waarom dat belangrijk is....?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

op eigen verzoek verwijderd.

Is er een andere reden om aan de pols dikke snoertjes te gaan?

Mitch--

Quote from: Baardmannetje on December 17, 2019, 19:41:00
Is er een andere reden om aan de pols dikke snoertjes te gaan?

voor mij zeer zeker niet
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

ik had er lavardin aanhangen maar de linn snoer was fijner qua sound.

Mitch--

Quote from: denoontje on December 17, 2019, 19:44:52
ik had er lavardin aanhangen maar de linn snoer was fijner qua sound.

Best geinig eigenlijk, kabels van 100den euro's verslagen door een off-the-shelve snoertje  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

als je linn topics leest schijn op het oude linn forum schijnt er wel verschil tussen de diverse linn snoeren te zitten die meegeleverd worden (zijn diverse typen/merken)
Heeft Garmt ook ooit aangegeven.
Ik had de "juiste" al.


op eigen verzoek verwijderd.