Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: twani on November 24, 2019, 10:55:23
Heel verstandig deze set.

Kan weinig aan tippen.

Een echte allesvreter qua muzieksoorten ook.


Alleen een dikke 300B buizenbak deed bij mij de klank nogmaals opwaarderen.

Welke buizenbak?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

#876
Quote from: Pjotr27 on November 24, 2019, 11:24:43
Welke buizenbak?

Dat was een Cayin A300B.   Wat een geweldig ding was dat...... 

Niet te tillen ook en voor best weinig gebruikt gekocht toen. Iets van €700,- dacht ik.  Dat is in High end land wisselgeld....

Het geluid kwam zover los van de speakers dat je het zowat terug moest gaan zoeken in de huiskamer........

De SHL5 Harbeths stonden daarbij wel bijna een meter van de achterwand af, in mijn situatie/ruimte quasie ideaal kennelijk....


Oh ja, wel in combinatie met een Doede Douma DIY op trafo's gebaseerde 1794 dac ...

Eerlijk is eerlijk......

Mitch--

Quote from: Xander32 on November 24, 2019, 10:43:23


Nice 👍🏻 Veel luisterplezier 🎶

Thanks!  :)

Quote from: twani on November 24, 2019, 10:55:23
Heel verstandig deze set.

Kan weinig aan tippen.

Een echte allesvreter qua muzieksoorten ook.


Alleen een dikke 300B buizenbak deed bij mij de klank nogmaals opwaarderen.

Thanks Theo! Ik ken je zwak voor Harbeth, ga je nog eens terug? bij jou is het ook al een tijdje ernstig stabiel.....? :P

Buizen gaat het hier niet worden, ik heb geen plek voor de versterker anders dan in de kast en met de warmte van een buis gaat dat niet helemaal goedkomen ben ik bang....

Net bevestiging gehad dat de de Lejonklou EV donderdag binnen komt, dus ik ben ernstig benieuwd!  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

#878
Quote from: Rudi64 on November 24, 2019, 10:34:36
Ik heb ooit eens een demo bijgewoond van lejonklou en kan gerust stellen dat je deze probleemloos kunt situeren tussen Akurate en Klimax level. Indien ik ooit terug een passieve set overweeg staan deze ook op de shortlist..voor de prijs een topper!
En hoe omschrijf je het verschil in geluid...(tussen akurate en klimax (en welk
Model) zegt mij weinig[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

royal d

Ook wel benieuwd naar deze ervaring... Heb de MDSM, de Selekt en Devialet 220 beluisterd op WB Vertex en merkte op dat er aardig wat laag in de speaker zit mits voldoende versterkt. De MDSM is voor mij hierom afgevallen. De Lejonklou ken ik niet zo goed :)

Mitch--

Morgen komt de Tundra :) ben benieuwd!  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Tundra klinkt als "kaal" maar dat zal vast niet op de klank slaan vermoed ik :tounge:

Soundsgood

Dutch & Dutch 8c

Mitch--

Toevallig om 1745 een belletje.... dag te vroeg, maar nu staat ie te spelen bij mij in de kamer.... :music:

Moet nog even loskomen, duidelijk hoorbaar dus een nachtje de radio zachtjes aan zn werk laten doen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mvo

Vergeet niet het eindversterkergedeelte in je MDSM via Konfig uit te schakelen als je deze in combinatie met de Tundra EV gebruikt.
Gaat de performance van je MDSM een stuk op vooruit.

Ben benieuwd naar de combi - veel luisterplezier!
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Mitch--

#887
ok, even bijkomen....

De Lejonklou is echt van een andere planeet, dit is waanzinnig!  :blink:

Klein van stuk, maar man wat een sound.... :inlove:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Veel luistergenot alvast, lijkt me een aangename set om naar te luisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Ken het merk niet, maar ziet er goed uit.
Veel luisterplezier.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

#891
Zoo we zijn weer een paar dagen verder en de Lejonklou begint zich meer en meer thuis te voelen!

Wat opvalt is vooral de ruimte van de afbeelding, de vloeiendheid en bovenal muzikaliteit van dit merk, heel veel Linn kenmerken maar met een schepje verfijning en dat match heerlijk met mn Harbeth's :)

Verder gebruik ik een Linn Black interlink maar ik heb het idee dat deze wat bedompt en donker klinkt.... niet helemaal geweldig..... bij Lejonklou word er goed gesproken over de Linn Silver als de standaard kwa interlink, maar mijn nieuwsgierigheid en tevens het advies van Garmt attendeerde mij op het merk Grimm en de uitstekende combi met Linn. Dus nu een setje Linn Silver en Grimm TPR op proef om te kijken welke het hier gaat winnen  :music:

Wegens de wat stijve speakerkabels heb ik de apparaten in de kast omgedraaid, blijft nu wat beter op zn plek staan.... de versterker weegt een enorme 3 kg dus die werd door de bocht in de kabel half opgetild... :dry:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Veel luisterplezier!
Ik geniet al jaren van de Mono versies, einde zoektocht  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Quote from: Sopper on December  2, 2019, 20:50:07
Veel luisterplezier!
Ik geniet al jaren van de Mono versies, einde zoektocht  :)

Jaa dat geloof ik graag!!

Ik ben heel benieuwd naar de mono voorversterker, ook wel heel cool, een aparte voorversterker per kanaal, hoe gek kan het worden....  :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Tof hoor. Heb Lejonklue nog nooit gehoord. Maar als ik dat zo lees, moest ik dat maar eens een keer gaan doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on December  2, 2019, 21:52:08
Tof hoor. Heb Lejonklue nog nooit gehoord. Maar als ik dat zo lees, moest ik dat maar eens een keer gaan doen.

Kom gerust eens langs Bas, ik woon weer bij je in de buurt!  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Dat zou ik erg tof vinden. Toch wat dichterbij dan China. Ben sowieso benieuwd naar je verhalen! Ik stuur je een PM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on December  3, 2019, 18:58:44
Dat zou ik erg tof vinden. Toch wat dichterbij dan China. Ben sowieso benieuwd naar je verhalen! Ik stuur je een PM.

Check!  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Avondje verder en de Grimm TPR is sowieso de betere interlink in direct vergelijk met de Linn Black, daar waren we gister avond al vrij snel over uit! Meer resolutie, veel (!) groter en losser geluidsbeeld....

Nog een avondje proberen en morgen de Linn Silver er tussen hangen en die eens aan de tand voelen  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Silver is grote upgrade vs black in mijn set


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk