Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Heel leuke maar verassende keuze.. :clapping:
Reuze benieuwd hoe deze combi zich staande houd tegen je vorige Exakt set up.. :butbut: ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on November 15, 2019, 10:08:41
Heel leuke maar verassende keuze.. :clapping:
Reuze benieuwd hoe deze combi zich staande houd tegen je vorige Exakt set up.. :butbut: ;)

Veranderen zal het sowieso, maar in mijn smaak en verwachting ga ik er op vooruit!

De Linn is absoluut een topset, maar ik mis de betrokkenheid, de emotie van de muziek, het gevoel van de muziek, dit is extreem persoonlijk en zal voor niemand hetzelfde zijn! De combi die eraan komt, op de Lejonklou na, ken ik goed en heeft mij in het verleden veel genot van muziek gebracht, en naar dat gevoel en genieten wil ik terug want ik zo ga realiseren  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Ik denk wel dat je dan aangenaam gaat verast zijn met de lejonklou versterker..
Ben benieuwd naar je bevindingen.. :bigsmile:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kerkhoffd

Hey, verrassend! Nog naar Devialet met Linn DS geluisterd, of niet mer van gekomen. Heb een tijd lang geworsteld om de match goed te krijgen, maar echt heel erg tevreden met hoe deze combinatie hier nu klinkt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Quote from: Kerkhoffd on November 15, 2019, 23:02:46
Hey, verrassend! Nog naar Devialet met Linn DS geluisterd, of niet mer van gekomen. Heb een tijd lang geworsteld om de match goed te krijgen, maar echt heel erg tevreden met hoe deze combinatie hier nu klinkt.

Nee heb ik niet meer bekeken, met Devialet zou het me te duur gaan worden op dit moment....

Heb al iets meer uitgegeven dan ik wilde, maja war er straks staat is denk ik voorlopig onverslaanbaar  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mvo

#855
De keuze voor Lejonklou is niet zo gedurfd want dit merk combineert prachtig met Linn (gehoord bij Concerto Audio en op de X-Fi show).
Wel leuk dat je inderdaad echt voor wat anders kiest dan de bekendere merken.

Concerto Audio is overigens ook dealer van Graham Audio luidsprekers - als je gecharmeerd bent van Harbeth zou dat ook interessant zijn om eens naar te luisteren.

Ik las op hfa-advice al wat wat goede dingen over Lejonklou.
https://www.hifi-advice.com/blog/review/analog-reviews/amplifier-reviews/electrocompaniet-aw180-and-aw600-nemo-part2/
Toevallig komt verderop in het verhaal ook Graham Audio voor :-)

Gefeliciteerd met je aankoop - ben benieuwd naar je eerste luisterindrukken.
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Mitch--

Quote from: mvo on November 17, 2019, 09:24:43
De keuze voor Lejonklou is niet zo gedurfd want dit merk combineert prachtig met Linn (gehoord bij Concerto Audio en op de X-Fi show).
Wel leuk dat je inderdaad echt voor wat anders kiest dan de bekendere merken.

Concerto Audio is overigens ook dealer van Graham Audio luidsprekers - als je gecharmeerd bent van Harbeth zou dat ook interessant zijn om eens naar te luisteren.

Ik las op hfa-advice al wat wat goede dingen over Lejonklou.
https://www.hifi-advice.com/blog/review/analog-reviews/amplifier-reviews/electrocompaniet-aw180-and-aw600-nemo-part2/
Toevallig komt verderop in het verhaal ook Graham Audio voor :-)

Gefeliciteerd met je aankoop - ben benieuwd naar je eerste luisterindrukken.

Thanks!

Lejonklou komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen, volg het forum al jaren, maar gelukkig is dit merk nu te koop in Nederland, en dat maakt het een stuk makkelijker om aan te komen :)

Graham Audio ken ik inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik de Harbeth's kwa afwerking zoveel mooier dat ik ze geen moment in de vergelijking heb meegenomen....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mvo

#857
Leuk te horen!

Vind Lejonklou ook prachtig en denk dat tzt de Lejonklou Boazu geïntegreerde versterker mijn vertrouwde LK1&LK2 set zal gaan vervangen - alleen is de Linn set net vorig jaar geheel gerecapped dus geniet er nog maar even van.

Op de X-Fi show speelde de nieuwe LS5/9f vloerstaanders en ik kon eerlijk gezegd niets aanmerken op de afwerking. Daar was ook de gehele Graham Audio collectie te zien. De Ebony uitvoering is naar mijn idee - en zoals dat meestal gaat - de meest kostbare maar ook de fraaiste uitvoering.

We kregen een demo met oa. de track Woodstock van Joni Mitchell's 'Travelogue' album - ' prachtig georkestreerd - ik had de combinatie Lejonklou & Graham Audio niet eerder zo gehoord maar was diep onder de indruk!

Ik moet toegeven, er werd daar wel gespeeld met de Lejonklou topset (mono eind- én mono voorversterkers) en een Aqua Acoustic Quality loopwerk/DAC combinatie van een kleine 30K bij elkaar maar daar kreeg je dan wel een portie kippevel voor terug ;-)

Afwerking en uiterlijk vind ik wel belangrijk maar muzikale betrokkenheid zou voor mij de doorslag geven. In alle eerlijkheid: ik ken Harbeth niet zo heel goed maar na wat ik op de show gehoord heb zou ik de combinatie Lejonklou - Graham Audio zeker eens uitproberen.

Ze speelden daar overigens ook met een Linn LP12...  :inlove:
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Kerkhoffd

Quote from: Mitch-- on November 16, 2019, 21:03:30
Nee heb ik niet meer bekeken, met Devialet zou het me te duur gaan worden op dit moment....

Heb al iets meer uitgegeven dan ik wilde, maja war er straks staat is denk ik voorlopig onverslaanbaar  8)

Gefeliciteerd! Lijkt me ook een prachtig resultaat geven. Wat mij betreft zijn de bronnen van Linn eerste klasse, maar persoonlijk vind ik de versterking van Linn ook wat te weinig aansluiten bij mijn smaak. Mag wel iets dynamischer. Devialet heeft dat bij mij gebracht, maar ik lees ook heel veel enthousiaste reviews over Lejonklou. Veel plezier er mee en benieuwd naar je eerste luisterimpressies als je de nieuwe set thuis hebt staan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

#859
Morgen 10 uur haal ik ze op.... :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Alles al aangesloten, ingespeeld  :D. Het is namelijk al ruim na 10 uur   :D.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Quote from: Maximus_Aurelius on November 23, 2019, 11:47:22
Alles al aangesloten, ingespeeld  :D. Het is namelijk al ruim na 10 uur   :D.
Inderdaad. DUURT LANG! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Koud uit de doos en even snel neergezet, nu al hemels, dit heb ik gemist! :inlove:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marino

Quote from: Mitch-- on November 23, 2019, 12:42:40
Koud uit de doos en even snel neergezet, nu al hemels, dit heb ik gemist! :inlove:
Wow wat strak! Genietze!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Soundsgood

Quote from: Mitch-- on November 23, 2019, 12:42:40
Koud uit de doos en even snel neergezet, nu al hemels, dit heb ik gemist! :inlove:

Bewust niet gegaan voor de Tontrager stands?
Dutch & Dutch 8c

mradem

Nice Mitch! Lejonklou speelt lekker he met Harbeth ;)

Mitch--

Quote from: mradem on November 23, 2019, 14:01:23
Nice Mitch! Lejonklou speelt lekker he met Harbeth ;)

Thanks!!

De Lejonklou is nog niet eens binnen, kan je nagaan wat er nog gaat gebeuren  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Soundsgood on November 23, 2019, 13:14:25
Bewust niet gegaan voor de Tontrager stands?

Niet eens overwogen, vind de Custom Designs niet alleen mooier maar ik vind vooral de Tontrager stands belachelijk duur....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Barry32

Quote from: Mitch-- on November 23, 2019, 14:19:24
Thanks!!

De Lejonklou is nog niet eens binnen, kan je nagaan wat er nog gaat gebeuren  8)

Ik ben wel benieuwd wat je als verschillen zult ervaren tussen de Lejonklou versterking en de Linn Chakra.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Rudi64

Quote from: Barry32 on November 24, 2019, 10:24:03
Ik ben wel benieuwd wat je als verschillen zult ervaren tussen de Lejonklou versterking en de Linn Chakra.

Ik heb ooit eens een demo bijgewoond van lejonklou en kan gerust stellen dat je deze probleemloos kunt situeren tussen Akurate en Klimax level. Indien ik ooit terug een passieve set overweeg staan deze ook op de shortlist..voor de prijs een topper!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Barry32 on November 24, 2019, 10:24:03
Ik ben wel benieuwd wat je als verschillen zult ervaren tussen de Lejonklou versterking en de Linn Chakra.

Ik ook! Heel benieuwd zelfs ::)

Het valt me nu ook weer op hoe goed en lekker de mdsm eigenlijk klinkt! Blijft een top apparaat!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Tamo Ash fineer is prachtig!  :worship:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32



Nice 👍🏻 Veel luisterplezier 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#874
Heel verstandig deze set.

Kan weinig aan tippen.

Een echte allesvreter qua muzieksoorten ook.


Alleen een dikke 300B buizenbak deed bij mij de klank nogmaals opwaarderen.