Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on August 18, 2018, 09:41:03
Heel mooi, went het alweer een beetje in Nederland? Ik moet er even nog niet aan denken om terug te gaan....

Begint te komen, beetje omschakelen in manier van leven maar dat gaat wel goedkomen!Wel fijn dat er minder drukte is hier tov Shanghai, en vooral dat de luchtkwaliteit zoveel beter is, dat was in China toch echt wel dramatisch... nu kijk ik uit op een bos en dat bevalt prima! :) 
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

gokje ;);
Linn Akurate Exakt DSM - Majik Exaktbox-I - Linn Majik Isobarik Exakt

congratz nog Mitch :thumbs-up:, je lijkt wel de omgekeerde weg te gaan als ik destijds  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on August 18, 2018, 11:50:38
gokje ;);
Linn Akurate Exakt DSM - Majik Exaktbox-I - Linn Majik Isobarik Exakt

congratz nog Mitch :thumbs-up:, je lijkt wel de omgekeerde weg te gaan als ik destijds  ;D

Scherp..;) hehe

Jaa ik bewandel zo jouw weg hehe, en die bevalt me perfect! De Isobarik speakers in een Exakt setup zijn echt geweldig, compleet anders en in mijn ogen completer dan als Aktiv, echt verassend en steengoed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

#804
Mooi Mitch en welkom terug  :thumbs-up:

Maar heb je het nu exakt ;) hoe je het wilt  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on August 19, 2018, 11:49:13
Mooi Mitch en welkom terug  :thumbs-up:

Maar heb je het nu exakt ;) hoe je het wilt  ;D

Thanks!

En Exakt hoe ik het wilde hebben inderdaad! 8)

Quote from: Kingpin on August 19, 2018, 12:17:30
Erg mooi setup  :worship:

Thanks!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Zo weer lekker bezig geweest vandaag!

was niet helemaal happy met de performance van mn set, geluid bleef beetje aan de speakers 'plakken'..... zelfs even getwijfeld alles weg te doen en opnieuw te beginnen, gelukkig bij zinnen gekomen en er gaat niks weg voorlopig  :)

Heb een Essential Audio Tools Current Conductor toegevoegd als toevoer kabel naar het Blacknoise stekkerblok en moet zeggen dat dit toch wel een goede verbetering is tov van voorgaande Lapp, dus die missie is geslaagd :)

Ook de speakers weer minuscuul oude juiste plek gezet, halve centimeter hier en daar en weer opnieuw luisteren, ze moesten uiteindelijk dichter tegen de muur aan dan verwacht maar het klinkt alweer stukken beter en losser, SO in de Linn ook helemaal opnieuw gedaan en op gehoor alle correcties afgesteld. Is even een werkje, maar klinkt weer piekfijn!  ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Wilde graag mn netwerk in huis wat simpeler maken, zat van alles tussen kwa switches, routers, range extenders enzo.

Alles weggedaan, een Netgear Orbi Mesh systeem gekocht en nu is de wifi echt absurd snel, mega stabiel, en overal bereik, tot ver achter in de tuin zelfs (eindelijk..... 8)), tevens de switches er tussen uit gehaald en de Linn direct op de Netgear aangesloten, WOW dat scheelt ook weer een stukje in positieve zin, weet niet waarom maar zoals Linn schrijft 'If it sounds better, it is better' en dat geldt zeer zeker voor mij :)

Alleen de aangelegde netwerk kabel richting de audio set was net te kort, dus heb een Blue Jeans Cable Cat6 gekocht om de router direct met de AEDSM te verbinden, ook meteen een kortere BJC tussen het modem en router gezet, kan nooit kwaad. De BJC CAT6 kabels zijn alles behalve duur, maar doen erg goed wat ze moeten doen en het zijn gewoon erg goede netwerkkabels, en ook hierin is er weer een kleine verbetering merkbaar  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Hoe mooi de set ook is, de 'geniet' factor die ik heb gehad met de set Harbeth speakers van voorheen is met deze set nooit zo geweest......

In ieder geval van het thuisfront heb ik groen licht om de set te veranderen, dus wie weet.... terug naar de oude liefde  8)

Linn en Harbeth is bij mij een bewezen combi staat op nummer 1 om hier terug te komen, maar ik vind ook de combi Lindemann en Harbeth erg mooi, dus eens kijken wat er allemaal te krijgen is :) Eerste voorkeur gaat uit naar de Harbeth Compact 7ES-3 vanwege het formaat :)

Helaas is met de AEDSM en Exaktbox combi geen Harbeth speaker mogelijk.... dus zal alles moeten veranderen, ook weer leuk  :coffee:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Lindemann is  :inlove:. Oké de huidige book serie minder van gecharmeerd behalve de streamers en DAC. Eindversterkers vind ik persoonlijk niets.
De voorversterker in de Book serie is erg fraai en men krijgt voor dat geld nauwelijks iets beters ;) .
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on November  3, 2019, 18:24:05
Lindemann is  :inlove:. Oké de huidige book serie minder van gecharmeerd behalve de streamers en DAC. Eindversterkers vind ik persoonlijk niets.
De voorversterker in de Book serie is erg fraai en men krijgt voor dat geld nauwelijks iets beters ;) .

Ik heb bij Lindemann geen vergelijkingsmateriaal met de oudere series en de musicbook series waar jij die wel hebt natuurlijk ;) , en ik vind de combi van wat ik heb gehoord erg goed!

Voorkeur bij mij gaat uit naar de volgende sets, allen uiteraard volledig gericht op streaming:
- Musicbook:20 DSD met 1x Musicbook:55 of 2x Musicbook:50 eindversterkers.
- Linn Akurate DSM met 2200 eindversterker.
- Lekker simpel een Majik DSM van de laatste serie, blijft gewoon erg goed!

Allen in combi met de eerder genoemde Harbeth Compact 7ES-3, waarvan ik het 40th Anniversary model wel heel erg mooi vind  :wub:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Leuk joh, weer opzoek naar iets anders. Zo te lezen heb je al redelijk scherp waar het naar toe moet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Alkurate met katalist is [emoji7]..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Katalyst is prachtig  :inlove:, maar ook erg slecht voor je portemonee..... ;) Vind de Selekt met Katalyst ook om te kwijlen, maja, dat word wel weer serieus!

Voor nu wil ik eigenlijk op 'gelijke waarde' overstappen en niet heel erg veel extra gaan investeren, is voor mij voor nu niet nodig. De eerdere Harbeth set kostte de helft van de huidige set, en was voor mij 'genietbaarder'....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Quote from: Mitch-- on November  3, 2019, 18:32:37
Ik heb bij Lindemann geen vergelijkingsmateriaal met de oudere series en de musicbook series waar jij die wel hebt natuurlijk ;) , en ik vind de combi van wat ik heb gehoord erg goed!

Voorkeur bij mij gaat uit naar de volgende sets, allen uiteraard volledig gericht op streaming:
- Musicbook:20 DSD met 1x Musicbook:55 of 2x Musicbook:50 eindversterkers.
- Linn Akurate DSM met 2200 eindversterker.
- Lekker simpel een Majik DSM van de laatste serie, blijft gewoon erg goed!

Allen in combi met de eerder genoemde Harbeth Compact 7ES-3, waarvan ik het 40th Anniversary model wel heel erg mooi vind  :wub:

Ik speel nu aantal weken met de Aurender X-725 en N100h.
Prachtig gebouwd en puur ingericht voor streamen via usb met nog mogelijkheid om ander apparaat optisch aan te sluiten. Ben er erg tevreden mee en voor het eerst het gevoel niet wat anders te willen.
Wellicht ook een optie voor jou?



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Mitch-- on November  4, 2019, 10:39:53
Katalyst is prachtig  :inlove:, maar ook erg slecht voor je portemonee..... ;) Vind de Selekt met Katalyst ook om te kwijlen, maja, dat word wel weer serieus!

Voor nu wil ik eigenlijk op 'gelijke waarde' overstappen en niet heel erg veel extra gaan investeren, is voor mij voor nu niet nodig. De eerdere Harbeth set kostte de helft van de huidige set, en was voor mij 'genietbaarder'....
Koop je de akurate 2e hands en laat je hem upgraden....drukt de kosten en wel weer fabrieksgarantie....



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Doe ik ook gewoon mee met de ongevraagde adviezen. ;D Ik vind de combinatie van Harbeth met Luxman ook erg goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje


Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on November  4, 2019, 13:44:13
Doe ik ook gewoon mee met de ongevraagde adviezen. ;D Ik vind de combinatie van Harbeth met Luxman ook erg goed.

Haha dat mag hoor Bas ;)

Luxman ook zeker mooi, alleen daar moet dan weer een steamer bij.... en welke dan.... word wel weer een complex geheel op die manier, plus gaat het waarschijnlijk meer kosten dan ik voor ogen heb op dit moment....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: denoontje on November  4, 2019, 14:00:42
oh wacht je hebt al een akurate dsm :x

In essentie klopt dat, ALLEEN heb ik een Akurate Exakt DSM.... die is zonder analoge uitgangen en dus alleen te gebruiken icm een Exaktbox of Exakt actieve speaker ala Akudorik/Akubarik  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Marco66 on November  4, 2019, 11:34:38
Ik speel nu aantal weken met de Aurender X-725 en N100h.
Prachtig gebouwd en puur ingericht voor streamen via usb met nog mogelijkheid om ander apparaat optisch aan te sluiten. Ben er erg tevreden mee en voor het eerst het gevoel niet wat anders te willen.
Wellicht ook een optie voor jou?



Inderdaad ERG mooi, heb al mede door jouw nieuwe set, me in Aurender verdiept, het enige dat mij 'tegenvalt' is dat ik het volume niet meer via mn telefoon kan regelen, dat word lastig aangezien de set in de kast staat met de deuren dicht.... of heb ik ergens grandioos overheen gelezen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

En de huidige Linn analoog op Luxman-versterking? Niets moet hè? Maar volgens mij kan er best veel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on November  4, 2019, 15:47:48
En de huidige Linn analoog op Luxman-versterking? Niets moet hè? Maar volgens mij kan er best veel.

Was mooi geweest inderdaad maar mijn huidige Akurate kan alleen digitaal of Exakt uitsturen, ik heb namelijk de Akurate Exakt DSM welke tov de normale DSM de analoge uitgangen mist.. anders was de operatie inderdaad een stuk makkelijker geweest omdat de normale Akurate DSM een dijk van een streamer/voorversterker is.... nu moet de hele boel vervangen als ik niet meer Exakt wil draaien met andere speakers dan die wel voor Exakt geschikt zijn.. ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'