Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Zo na een aantal jaar kijken en heel erg veel lezen, nu dan toch maar eindelijk eens een showcase van mijn set. Na wat tussenpauze jaren is de audio hobby weer helemaal terug, in een studentenhuis een mooie set neerzetten is me niet gelukt de afgelopen 5 jaar, maar nu in mijn eigen appartement is het erg goed van gekomen. Het afgelopen jaar is ook mijn totale set eigenlijk vervangen voor de set die er nu staat, maar ik hou van experimenteren dus er veranderd ook nog wel eens wat hier en daar.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RubenV.

Ik ben benieuwd naar de foto's  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Exxar

 :withstupid:
ik kijk er ook naar uit :)

CZ79

De menigte wil foto's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Mitch,

mooie set, vooral die DAC (heb ik ook  :bigsmile:)

Heb je nog de orginele buis in die DAC, ik zelf heb deze geleverd gekregen met een Philips NOS-Goldpin

FOTOOOOOO,S  !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Quote from: VANZOMERENG on October  3, 2012, 09:56:41
Mitch,

mooie set, vooral die DAC (heb ik ook  :bigsmile:)

Heb je nog de orginele buis in die DAC, ik zelf heb deze geleverd gekregen met een Philips NOS-Goldpin

FOTOOOOOO,S  !

Jaa dac bevalt ook erg goed! En ik heb hem met een Philips Miniwatt, alleen weet ik niet zeker of deze origineel is of dat de vorige eigenaar deze heeft geupgrade. Mijne zit nog in de serie waarin in de manual staat dat er een Electro Harmonix buis in zou moeten zitten, maar dus niet! Klinkt in ieder geval lekker!

Foto's komen morgen! Even wachten nog
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Foto's geplaatst inmiddels! Wel iphone kwaliteit ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Mooie set en mooie luidsprekers ook  :D :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

denoontje

Leuk...en weer een primare!

vanzomereng

Mitch

Hoor jij verschillen tussen de verschillende instellingen (samplingfrequentie) van je DAC ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

#10
Quote from: VANZOMERENG on October  6, 2012, 10:01:42
Mitch

Hoor jij verschillen tussen de verschillende instellingen (samplingfrequentie) van je DAC ?

Dat hoor ik zeker, ik heb hem nu zonder sample freq staan, klinkt in mijn oren het meest "echt".
de 96khz vind ik zelf wat doffer worden, wel word het laag wat strakker, de 192khz word wat helderder, nu zijn mijn speakers nogal gevoelig in het hoog dus word het voor mijn set wat te schel dan.

Hoor je het zelf ook, of juist niet?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: cz79 on October  6, 2012, 09:49:17
Mooie set en mooie luidsprekers ook  :D :pompom:

Ben er lang naar opzoek geweest, jaar of 10 geleden voor het eerst gehoord, toen nog ver boven budget, maar inmiddels een mooie set gevonden dus :)

Dank!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: denoontje on October  6, 2012, 09:59:44
Leuk...en weer een primare!

Zeker wel :)

Ik speelde altijd met Cyrus, ook op Xanadu speakers en dat beviel prima. Toen kwamen deze speakers in de kamer en de cyrus had gewoon niet genoeg kracht, het klonk naar niks, dat was nogal een tegenvaller als je net nieuwe speakers heb gekocht! De zoektocht naar een nieuwe versterker kon beginnen, verschillende dingen geprobeerd, van buizen tot mono eindversterkers, zaten mooie combinaties tussen maar op de een of andere manier klonken de speakers niet zoals ik ze kende, behalve met de Burmester versterker van mijn vader, helaas was die voor mij wat boven budget. De verkoper van deze speakers speelde ook met primare, toen ben ik daar eens naar gaan kijken, en jawel de combi werkte perfect, gelukkig stond er een mooie versterker te koop en zo maar mijn slag geslagen.

Kijk dat is alvast een deel van mijn hifi geschiedenis!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

BasB

Ziet er erg gaaf uit!

Mitch--

#14
Een nieuwe ontdekking gedaan, heb zelf een stekkerblok gebouwd. Vanuit een behuizing van een filter dat hier nog in de kast lag ben ik helemaal opnieuw begonnen. Deze filter was een netfilter met 4 inlets, de binnenkant heb ik totaal leeggehaald met uitzondering van de inlets. Daarna de binnenkant geheel gedempt met dempend materiaal. De binnenbekabeling heb ik gemaakt van Lapp kabel die ik nog had liggen, alle aders gescheiden en deze draden gebruikt om de binnen bekabeling mee te vervangen en alles in ster bedrading te bedraden.

Ik ben in SHOCK! Ik schrijf dit in een opwelling na de eerste resultaten maar het verschil is ongelofelijk. Het laag is zo strak geworden, en de ruimtelijkheid is geweldig, de speakers vallen totaal weg in het geluidsbeeld. Zal morgen even wat foto's plaatsen van de bouw van dit stekkerblok maar nu ben ik zeer tevreden met het eindresultaat.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Verbaasd me niet echt, zo'n blok moet echter wel 200 uur inspelen, nieuw heb je nl. altijd een soort boost in het geluid. Als je goed luistert zal de sound gaandeweg wat wisselen van klankkleur totdat het stabiel blijft, na 50 uur krijg je meer bas.

nb: ik wil hier geen discussie opstarten (want velen zeggen dat wat ik hier schrijf complete onzin is) maar dit is wat ik al meerdere malen heb ervaren, trouwens niet alleen ik maar ook anderen.

Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

boekhour

Quote from: frank2 on October 13, 2012, 07:57:32
Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.

Ik hoop dat de electricien ook zuiver koper heeft gebruikt in de muur, of zou dat gewoon van de rol komen wat ze ook bij de bouwmaat verkopen?  ;) ;D
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Robiwan

Quote from: frank2 on October 13, 2012, 07:57:32
Verbaasd me niet echt, zo'n blok moet echter wel 200 uur inspelen, nieuw heb je nl. altijd een soort boost in het geluid. Als je goed luistert zal de sound gaandeweg wat wisselen van klankkleur totdat het stabiel blijft, na 50 uur krijg je meer bas.

nb: ik wil hier geen discussie opstarten (want velen zeggen dat wat ik hier schrijf complete onzin is) maar dit is wat ik al meerdere malen heb ervaren, trouwens niet alleen ik maar ook anderen.

Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.

Een stekkerblok inspelen?, dit gaat te ver voor mij :omg:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

Quote from: frank2 on October 13, 2012, 07:57:32
Verbaasd me niet echt, zo'n blok moet echter wel 200 uur inspelen, nieuw heb je nl. altijd een soort boost in het geluid. Als je goed luistert zal de sound gaandeweg wat wisselen van klankkleur totdat het stabiel blijft, na 50 uur krijg je meer bas.

nb: ik wil hier geen discussie opstarten (want velen zeggen dat wat ik hier schrijf complete onzin is) maar dit is wat ik al meerdere malen heb ervaren, trouwens niet alleen ik maar ook anderen.

Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.

Je hebt nu de Anthme dus je kan meten en dus zien of het klopt wat je zegt. Meer bas is gewoon een verschuiving..en dus zo te zien.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Quote from: frank2 on October 13, 2012, 07:57:32
Verbaasd me niet echt, zo'n blok moet echter wel 200 uur inspelen, nieuw heb je nl. altijd een soort boost in het geluid. Als je goed luistert zal de sound gaandeweg wat wisselen van klankkleur totdat het stabiel blijft, na 50 uur krijg je meer bas.

nb: ik wil hier geen discussie opstarten (want velen zeggen dat wat ik hier schrijf complete onzin is) maar dit is wat ik al meerdere malen heb ervaren, trouwens niet alleen ik maar ook anderen.

Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.

Zeker mee eens! Heb al eerder in andere sets verschillen gehoord en invloed ervaren van netkabels en een goed stekkerblok.
Ik had niet gedacht dat dit verschil zo groot zou zijn, ik had al een mooi stekkerblok. Deze was eigenlijk te krap om er sterbedrading in te passen, kastje was te klein. Deze kast is een stuk groter omdat er eerst een filterblok tussen zat, die heeft aardig ruimte gecreeerd waardoor ik voor de aansluiting zat ruimte had. HEt is zeker geen high-end blok geworden, maar voor een probeersel is het verschil geweldig.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

#21
Hierbij even wat foto's van de stekkerblok verbouwing :)

Het blok was vroeger een netfilter, maar deze voegde niets toe in mijn set en lag al een behoorlijke tijd in de kast. Daarom besloten deze leeg te halen en alleen de outlets te laten zitten omdat deze al op de juiste plek gemonteerd zijn, en door deze opnieuw te bedraden ik al een goed begin zou kunnen maken. De gehele behuizing is van metaal met een dubbele bodem, hier tussen heb ik wat dempend materiaal verwerkt en de totale doos aangesloten op de randaarde, natuurlijk voor de veiligheid en het afvoeren van eventuele straling.
De bedrading bestaat uit Lapp bekabeling, had hiervan nog een stuk liggen waarvan ik de aders heb gesplitst zodat ik genoeg draden kon knippen op dezelfde lengte om iedere outlet apart aan te sluiten op de voedingskabel, helemaal volgens de ster methode dus. Via een mega kroonsteen heb ik zo de vier aders aangesloten op de ader van de voedingskabel.

De eerste foto laat zien hoe de outlets zijn bedraad en zijn aangesloten op de mega kroonsteen, en even proefdraaien terwijl de verf van de behuizing aan het drogen in.

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Als laatste nog even een foto van het stekkerblok in zijn natuurlijk habitat, voorzien van een verse verflaag in het mat zwart (voorheen was ie zeer fel en lelijk oranje!) hoe het klinkt, geweldig, deze verbetering had ik niet verwacht voor wat hergebruik en een paar tientjes materialen!



Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Ziet er professioneel uit.  Mooi uitgedacht en bewerkt.
Ben benieuwd wat de " expert" er van vind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

#24
Knap werk en ziet er idd (zoals Frank al zei) erg goed uit!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika