Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Een vraagje van technische aard. Ik heb vorig jaar een aparte audio groep laten aanleggen, mega upgrade btw(!!), nu heb ik allleen toendertijd de zekeringen uit de Siemens Sitor houder niet vervangen en dit zijn nog de standaard Siemens zekeringen.

Ik ga hier geen discussie op starten van het nut of geen nu hiervan, vind ik niet belangrijk, maar zou graag de Siemens zekeringen vervangen, alleen zitten er natuurlijk 2 in, op de Fase en op de Nul, voor het juiste gebruik, moet ik beide zekeringen vervangen of kan ik ook alleen die op de Fase vervangen? Ik zie bij Kemp dat ze bijvoorbeeld Nulstaafjes verkopen omdat je in de keten eigenlijk maar 1 zekering nodig hebt.

Wie o wie kan mij van advies voorzien? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Volgens mij zit er bij de Siemens standaard een staafje in de nul... Vervangen zekering heeft zin... Ik heb lang geleden getest, maar vond Hifi Tuning toen mooi. Er is echter vast meer concurrentie nu.

Mitch--

Quote from: garmtz on September 28, 2020, 13:35:56
Volgens mij zit er bij de Siemens standaard een staafje in de nul... Vervangen zekering heeft zin... Ik heb lang geleden getest, maar vond Hifi Tuning toen mooi. Er is echter vast meer concurrentie nu.

Bij mij dus niet, er zit nu een zekering in de Nul.... vandaar mijn vraag ;) heb inmiddels al een HifiTuning hier liggen, en vanuit mijn ervaring heeft het zeker zin inderdaad vandaar dat ik dit heb gekocht, alleen heb ik er nu 1 en dacht misschien heb ik er twee nodig.....? Of kan ik de siemens zekering op dezelfde kwaliteit scharen als een 'nulstaafje' en deze lekker laten zitten, als dit geen negatieve invloed heeft :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

De Siemens zekering in de nul is m.i. een verbetering t.ov. het staafje, dus deze lekker laten zitten. De Siemens zekering vervangen door een Hifi Tuning verzekering geeft wel weer een verbetering, maar hoe groot die verbetering in jouw set is zou je zelf moeten uitproberen (je moet op zich niks natuurlijk). Er zijn bedrijven die de zekeringen vrijblijvend thuis laten testen. Zeker leuk om de verschillen eens te ervaren.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September 28, 2020, 14:10:26
De Siemens zekering in de nul is m.i. een verbetering t.ov. het staafje, dus deze lekker laten zitten. De Siemens zekering vervangen door een Hifi Tuning verzekering geeft wel weer een verbetering, maar hoe groot die verbetering in jouw set is zou je zelf moeten uitproberen (je moet op zich niks natuurlijk). Er zijn bedrijven die de zekeringen vrijblijvend thuis laten testen. Zeker leuk om de verschillen eens te ervaren.

Kijk das top info!:) Dus voor nu ga ik spelen met de de Hifi Tuning in de Fase en de Siemens in de Nul, eens zien wat daarmee gaat gebeuren  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September 28, 2020, 14:13:42
Ben benieuwd naar je ervaringen!

En ja, alle beetjes helpen, zo ook dit beetje :)

Geen superlatieven, maar voor nu lijkt alles nog 'net' iets beter, moeilijk onder woorden te brengen maar het klinkt gewoon erg goed en een tikkie beter dan hiervoor  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Quote from: Mitch-- on September 30, 2020, 19:52:45
En ja, alle beetjes helpen, zo ook dit beetje :)

Geen superlatieven, maar voor nu lijkt alles nog 'net' iets beter, moeilijk onder woorden te brengen maar het klinkt gewoon erg goed en een tikkie beter dan hiervoor  :thumbs-up:

Nee, dat kan echt niet hoor, je wordt geacht een wereld van verschil te horen en nooit meer terug te kunnen naar de oude situatie!

Maar tikkie beter is ook mooi. ;D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September 30, 2020, 21:31:24
Nee, dat kan echt niet hoor, je wordt geacht een wereld van verschil te horen en nooit meer terug te kunnen naar de oude situatie!

Maar tikkie beter is ook mooi. ;D

:tongue2:

En jij durft monitor speakers te combineren met een sub, ongelofelijk, dat integreert nooit ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarkD

Quote from: Mitch-- on September 30, 2020, 21:35:58
:tongue2:

En jij durft monitor speakers te combineren met een sub, ongelofelijk, dat integreert nooit ;)

Heerlijk juist, vooral die lokaliseerbare bas. Zo'n hekel aan als ik niet weet waar ie uithangt.  :pompom:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September 30, 2020, 21:45:59
Heerlijk juist, vooral die lokaliseerbare bas. Zo'n hekel aan als ik niet weet waar ie uithangt.  :pompom:

hehe  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

En geloof het of niet: de zekeringen zijn directioneel...

Mitch--

Quote from: garmtz on September 30, 2020, 22:39:10
En geloof het of niet: de zekeringen zijn directioneel...

OO Garmt has openend a can of worms.....  ;)

Had ik inderdaad ook gelezen, ik heb maar intuïtief de text met de 'richting' van de stoom mee laten lopen, klinkt het meest logisch volgens mij :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on October  1, 2020, 08:24:38
OO Garmt has openend a can of worms.....  ;)

Had ik inderdaad ook gelezen, ik heb maar intuïtief de text met de 'richting' van de stoom mee laten lopen, klinkt het meest logisch volgens mij :)

Gewoon uitproberen...

Mitch--

Quote from: garmtz on October  4, 2020, 15:07:16
Gewoon uitproberen...

Hij zit er nu een goede week in en ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van het 'extraatje' wat dit doet, i'm happy  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Een streamer vraagje, iemand ervaring met een Lindemann Limetree?

Ik wil misschien een Lejonklou voorversterker kopen en de Linn MDSM wegdoen, ik heb immers het VV gedeelte niet meer nodig. De Limetree zou een mooie streaming oplossing kunnen zijn in mijn beeldvorming.

Of heeft iemand nog meer tips in ongeveer dezelfde prijsklasse als de Limetree?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

Die Limetree staat inderdaad goed bekend en krijgt erg positieve reviews. Zelf heb ik hem niet gehoord.

Ik kwam wel deze tegen op Marktplaats.

https://link.marktplaats.nl/m1624201315

Wellicht ben ik bevooroordeeld (ik heb het oudere broertje) maar dit lijkt me een koopje.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Mitch--

Quote from: scoc on November 10, 2020, 23:49:56
Stack Audio Link II: https://stackaudio.co.uk/link2/

Bij die heb je denk ik nog een externe DAC nodig zo te zien?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

Quote from: Mitch-- on November 11, 2020, 07:50:30
Bij die heb je denk ik nog een externe DAC nodig zo te zien?

Bij een Limetree toch ook?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rudi64

Als je de linn sound gewoon bent, waarom dan geen 2dehands Linn DS?  Of gewoon de DSM houden en gebruiken als streamer?
Risico is dat je van naar een betere voorversterker naar een mogelijke mindere bron gaat..sources first volgens het Linn principe?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: clockwork on November 11, 2020, 08:27:27
Bij een Limetree toch ook?

Volgens mij niet, alles in een, hoe ze dat in dat kleine kastje passen is mij een raadsel trouwens ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Rudi64 on November 11, 2020, 08:43:29
Als je de linn sound gewoon bent, waarom dan geen 2dehands Linn DS?  Of gewoon de DSM houden en gebruiken als streamer?
Risico is dat je van naar een betere voorversterker naar een mogelijke mindere bron gaat..sources first volgens het Linn principe?

Ja daar heb je ook gelijk in.... hmmmm Misschien een Akurate DS zien te vinden ergens, worden niet meer gemaakt natuurlijk dus wijds verkrijgbaar zullen ze niet meer zijn..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

#999
Quote from: Mitch-- on November 11, 2020, 08:51:52
Volgens mij niet, alles in een, hoe ze dat in dat kleine kastje passen is mij een raadsel trouwens ;)

Je hebt gelijk. Ik zie nu inderdaad ook een analoog uitgang.  :tounge2:
Ik zat naar de Bridge te kijken. Die heeft vanzelfsprekend alleen digitaal uit.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling