Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: denoontje on December  3, 2019, 20:25:15
Silver is grote upgrade vs black in mijn set


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben benieuwd :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

myself

Quote from: Mitch-- on December  3, 2019, 20:20:10
Avondje verder en de Grimm TPR is sowieso de betere interlink in direct vergelijk met de Linn Black, daar waren we gister avond al vrij snel over uit! Meer resolutie, veel (!) groter en losser geluidsbeeld....

Nog een avondje proberen en morgen de Linn Silver er tussen hangen en die eens aan de tand voelen  :music:
Ben erg benieuwd ! Ik draai ook nog met black en interlinks zijn waarschijnlijk mn volgende upgrade


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

Ik heb een raadsel, al mijn WCD's zijn zonder aarde aangesloten MAAR toen ik de fase goed wilde zetten op mijn stroomkabels kon ik op de spanningzoeker een mooi brandend lampje zien....... op de aarde draad.....?!

Ik snap er niks van, maar als ik de pin van de aarde op mijn BlackNoise stekkerblok controleer gaat ie branden.... ondanks dat de aarde in de WCD niet eens is aangesloten.. :lookaround:

Stroomvoorzienig bestaat uit een Furutech WCD > Essential Audio Tools Current Conductor > BlackNoise Six Stekkerblok.

Snapt iemand hier iets van? En is dit schadelijk voor de apparatuur.....? :butbut:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tabcam

Een van je apparaten lekt flink spanning naar de aarde die wel in de Furutech zit?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mitch--

Quote from: TabCam on December  5, 2019, 20:38:18
Een van je apparaten lekt flink spanning naar de aarde die wel in de Furutech zit?

Er zit op dit moment niks aangesloten met aarde, alleen de tv en tv box.... allebei niet geaard!

Multimeter geeft 1 Volt aan op de aarde..... gemeten tussen aarde en nul..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tabcam

Quote from: Mitch-- on December  5, 2019, 20:45:07
Er zit op dit moment niks aangesloten met aarde, alleen de tv en tv box.... allebei niet geaard!

Multimeter geeft 1 Volt aan op de aarde..... gemeten tussen aarde en nul..
Ha, je zult altijd wat meten omdat je aarde niet aangesloten is :P
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mitch--

Quote from: TabCam on December  5, 2019, 20:49:13
Ha, je zult altijd wat meten omdat je aarde niet aangesloten is :P

But is this good or bad....?  :wacko:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Tabcam

Heb je redenen om aan te nemen dat er iets raars aan de hand is? Als je zegt dat geen van de apparaten op de randaarde aangesloten is en er geen verbinding tussen de polen en de randaarde is zou ik me geen zorgen maken tenzij er rare zaken in de set gebeuren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mitch--

Quote from: TabCam on December  5, 2019, 21:18:41
Heb je redenen om aan te nemen dat er iets raars aan de hand is? Als je zegt dat geen van de apparaten op de randaarde aangesloten is en er geen verbinding tussen de polen en de randaarde is zou ik me geen zorgen maken tenzij er rare zaken in de set gebeuren.

De versterking heb ik nu op een ander blok aangesloten, maar wil ik uiteraard hierop aansluiten, die hebben wel geaarde netkabels.... dus daar gaat wel een kleine spanning heen..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Potverdorie de battle of the interlinks tussen de Grimm TPR en Linn Silver gaan nek aan nek hier..... lastig te bepalen welke de winnende is...

De TRP: een iets groter geluidsbeeld, iets meer definitie en een iets slanker laag en vooral veel detail...
De Linn Silver: iets minder groot geluidsbeeld maar niet echt schokkend, iets minder definitie maar een wat vetter laag maar vooral het gevoel dat ik iets meer 'in de muziek zit'... :music:

Denk dat de Linn Silver aan de winnende hand is  :music:

Verder heb ik de boel geaard aangesloten via een verlengsnoer naar de keuken, de spanningzoeker op de aarde geeft nu geen signaal :) ,en tevens heb ik het flauwe idee dat het iets beter klinkt via deze weg... ik ga toch een aparte, geaarde, audio groep laten aanleggen want de eerdere spanning op de aarde zit me toch niet lekker :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

myself

Quote from: Mitch-- on December  6, 2019, 22:15:11
Potverdorie de battle of the interlinks tussen de Grimm TPR en Linn Silver gaan nek aan nek hier..... lastig te bepalen welke de winnende is...

De TRP: een iets groter geluidsbeeld, iets meer definitie en een iets slanker laag en vooral veel detail...
De Linn Silver: iets minder groot geluidsbeeld maar niet echt schokkend, iets minder definitie maar een wat vetter laag maar vooral het gevoel dat ik iets meer 'in de muziek zit'... :music:

Denk dat de Linn Silver aan de winnende hand is  :music:

Zou natuurlijk kunnen dat de TRP iets minder versmeering heeft/iets betere timing en/of lagere ruisvloer heeft waardoor de bas minder aanwezig lijkt. Bij welke kabel hoor je de meeste definitie/laagjes in het laag?

Blijf de test met spanning volgen [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Soundsgood

Is de Grimm SQM niet een eerlijkere vergelijking met de Linn Silver gezien het prijsverschil met de TPR?
Dutch & Dutch 8c

Rowdy

Quote from: Mitch-- on December  5, 2019, 20:26:48
Ik heb een raadsel, al mijn WCD's zijn zonder aarde aangesloten MAAR toen ik de fase goed wilde zetten op mijn stroomkabels kon ik op de spanningzoeker een mooi brandend lampje zien....... op de aarde draad.....?!

Ik snap er niks van, maar als ik de pin van de aarde op mijn BlackNoise stekkerblok controleer gaat ie branden.... ondanks dat de aarde in de WCD niet eens is aangesloten.. :lookaround:

Stroomvoorzienig bestaat uit een Furutech WCD > Essential Audio Tools Current Conductor > BlackNoise Six Stekkerblok.

Snapt iemand hier iets van? En is dit schadelijk voor de apparatuur.....? :butbut:
Kan het zijn dat er in de Black Noise stekker blok een filter zit? Dat er daardoor stroom via fase naar aarde gaat door b.v. een condensator of varistor, omdat deze component tussen fase en aarde én nul en aarde worden aangesloten.

Marco66

Poos met Grimm tpr xlrkabels en interlinks gespeelt, bijzonder fraaie kabels voor het geld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Quote from: Rowdy on December  7, 2019, 11:37:29
Kan het zijn dat er in de Black Noise stekker blok een filter zit? Dat er daardoor stroom via fase naar aarde gaat door b.v. een condensator of varistor, omdat deze component tussen fase en aarde én nul en aarde worden aangesloten.

Zit volgens mij een overspanningsbeveiliging in, kan zijn dat die iets 'filters' en het op de aarde eruit mikt?

Quote from: Soundsgood on December  7, 2019, 10:53:52
Is de Grimm SQM niet een eerlijkere vergelijking met de Linn Silver gezien het prijsverschil met de TPR?


Zou eerlijker zijn, alleen is de SQM weer de dubbele prijs van de Silver.... hoe ik het nu bekijk wint de Silver, net wat meer 1 geheel  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

#915
Zo! De eerdere 'spanning op aarde' aan het stekkerblok zoektocht, en de oefening en klankmatige verbetering door een geaarde groep van de keuken te gebruiken voor de audio heeft mij doen besluiten een aparte audio stroomgroep aan te leggen :)

Alle onderdelen zijn inmiddels binnen en de kabel is in de kruipruimte gelegd, dat was nog wel even een klusje...... :-X, de boel moet alleen nog worden aangesloten :)

Alles gebouwd om een Siemens Sitor automaat en een goede kwaliteit 3*2.5mm2 onafgeschermde Draka kabel welke dus nu in de kruipruimte ligt en eindigt in de Furutech WCD die ik middels een opbouw doos op de muur heb bevestigd, van het weekend word alles aangesloten, ben benieuwd  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje


Mitch--

Zo de groep is aangesloten en het zaakje draait!  :music:

Even de zaken opwarmen, maar opvallend is de toename van rust en losheid in het geluidsbeeld, ik ben er voor de kleine investering erg happy mee :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Heel goed....weer een stap in hifiheaven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rudi64

En hoe klinkt het nu als je de vergelijking maakt met je vorige Linn Exakt set up?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kerkhoffd

Quote from: Mitch-- on December 15, 2019, 12:10:07
Zo de groep is aangesloten en het zaakje draait!  :music:

Even de zaken opwarmen, maar opvallend is de toename van rust en losheid in het geluidsbeeld, ik ben er voor de kleine investering erg happy mee :)

Het zijn dit soort kleine dingen die het 'm doen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

#922
Quote from: Rudi64 on December 15, 2019, 13:21:12
En hoe klinkt het nu als je de vergelijking maakt met je vorige Linn Exakt set up?

Das een goede vraag!  ;)

Voor mij is de huidige set vooral 'genietbaarder' dan de vorige Linn set. Ik merk dat we weer veel meer muziek luisteren waar we anders vaker tv keken, compleet onbewust, maar vooral omdat het nu meer boeit, zo lijkt het in ieder geval.

Ik vind de sound van Harbeth nog steeds magisch, is gewoon helemaal mijn geluid, veel meeslepender, veel muzikaler in direct vergelijk. De Linn set was technisch gezien absoluut de betere set 'kijkend naar de getallen' en die had ook zeker luisterend een aantal voordelen, maar de muzikaliteit van de huidige set doet dat voor mij te niet. Moet er ook nog even bij zeggen dat de Lejonklou EV echt heel erg goed is, die heb ik blind gekocht maar geen moment spijt van gehad  :music:

Ik heb het 'kippenvel moment' weer terug met sommige nummers waar ik dat met de Linn set niet heb gehad... en dat is voor mij de doorslaggevende factor in het geheel  ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

#923
Quote from: Mitch-- on December 15, 2019, 13:52:49
Das een goede vraag!  ;)

Voor mij is de huidige set vooral 'genietbaarder' dan de vorige Linn set. Ik merk dat we weer veel meer muziek luisteren waar we anders vaker tv keken, compleet onbewust, maar vooral omdat het nu meer boeit, zo lijkt het in ieder geval.

Ik vind de sound van Harbeth nog steeds magisch, is gewoon helemaal mijn geluid, veel meeslepender, veel muzikaler in direct vergelijk. De Linn set was technisch gezien absoluut de betere set 'kijkend naar de getallen' en die had ook zeker luisterend een aantal voordelen, maar de muzikaliteit van de huidige set doet dat voor mij te niet. Moet er ook nog even bij zeggen dat de Lejonklou EV echt heel erg goed is, die heb ik blind gekocht maar geen moment spijt van gehad  :music:

Ik heb het 'kippenvel moment' weer terug met sommige nummers waar ik dat met de Linn set niet heb gehad...

Ik heb ook een paar keer Harbeth mogen aanhoren icm met Linn en dat was ook telkens kippenvel en die Lejonklou Tundra is inderdaad een hidden gem en voor die prijs ga je niet snel een betere amp vinden..heel leuk te horen dat je het zeer genietbaar vind ook al zijn de getallen minder ;) ;D  dat is niet belangrijk, het gaat om de muziek en hoe jij het ervaart!

Met de huidige upgrade naar de katalyst dac - Exaktbox I is er bij mij heel wat verfijning in de set bij gekomen...ook de nieuwste Space optimalisation V2 is een grote stap voorwaarts, zeker wat de laagweergave betreft.

Ik zou zeggen "let the music play".. :music: :music: 8)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rowdy

Quote from: Mitch-- on December 15, 2019, 12:10:07
Zo de groep is aangesloten en het zaakje draait!  :music:

Even de zaken opwarmen, maar opvallend is de toename van rust en losheid in het geluidsbeeld, ik ben er voor de kleine investering erg happy mee :)
Veel plezier ermee.