Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Dit weekend nog mogen luisteren naar Harbeth, met Lindemann
Setup was:
-Harbeth SHL5Plus
-Musicbook SOURCE
-Musicbook POWER (500/1000)

Dat klonk zeer goed, als een geheel waar je uren naar kan luisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on November  4, 2019, 16:01:28
Was mooi geweest inderdaad maar mijn huidige Akurate kan alleen digitaal of Exakt uitsturen, ik heb namelijk de Akurate Exakt DSM welke tov de normale DSM de analoge uitgangen mist.. anders was de operatie inderdaad een stuk makkelijker geweest omdat de normale Akurate DSM een dijk van een streamer/voorversterker is.... nu moet de hele boel vervangen als ik niet meer Exakt wil draaien met andere speakers dan die wel voor Exakt geschikt zijn.. ;)
Jouw kennende vermoedde ik al dat je dit onderzocht had. En je huidige Akurate inruilen voor een "analoge" Akurate? Of wil je sowieso iets anders?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Quote from: Mitch-- on November  4, 2019, 14:13:11
Inderdaad ERG mooi, heb al mede door jouw nieuwe set, me in Aurender verdiept, het enige dat mij 'tegenvalt' is dat ik het volume niet meer via mn telefoon kan regelen, dat word lastig aangezien de set in de kast staat met de deuren dicht.... of heb ik ergens grandioos overheen gelezen?

Volume regel je met de aurender app dus geen probleem.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on November  4, 2019, 19:20:47
Jouw kennende vermoedde ik al dat je dit onderzocht had. En je huidige Akurate inruilen voor een "analoge" Akurate? Of wil je sowieso iets anders?

Dan wordt dat weer een beetje lastig met de Exaktbox-I.

Mitch--

Quote from: bmateijsen on November  4, 2019, 19:48:52
Dan wordt dat weer een beetje lastig met de Exaktbox-I.

Jupzzz, dus als ik ga veranderen word een totale revolutie ;)


Akurate DSM met een 2200, ja graag!  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: katwax on November  4, 2019, 16:29:07
Dit weekend nog mogen luisteren naar Harbeth, met Lindemann
Setup was:
-Harbeth SHL5Plus
-Musicbook SOURCE
-Musicbook POWER (500/1000)

Dat klonk zeer goed, als een geheel waar je uren naar kan luisteren.

Kan het me helemaal voorstellen, prachtige set!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

katwax

Quote from: Mitch-- on November  4, 2019, 21:34:03
Kan het me helemaal voorstellen, prachtige set!
Had mijn vader ook mee, die is helemaal niet zo into audio, maar hij zei toch ook dat het naast de Kii BXT, het mooiste was dat hij had horen spelen die dag.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mitch--

Tsja, vandaag weer Harbeth gehoord, en de oude liefde roest niet......  :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Quote from: katwax on November  4, 2019, 22:29:33
Had mijn vader ook mee, die is helemaal niet zo into audio, maar hij zei toch ook dat het naast de Kii BXT, het mooiste was dat hij had horen spelen die dag.

Mijn vader zei tegen mij, toen ik 12 jaar oud was, dat ik een hele goede tekenaar was. Oordeel zelf..



:D

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Quote from: chansig on November  9, 2019, 19:15:12
Mijn vader zei tegen mij, toen ik 12 jaar oud was, dat ik een hele goede tekenaar was. Oordeel zelf..



:D

Gr. Hans

:-X hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Zoals gezegd, gisteren een eerste stap in de oriëntatie naar een nieuwe set gezet :)

Bij Chattelin stond gisteren om 1030 de koffie klaar om voor het eerst voor mij serieus naar het merk Hegel icm met speakers van KEF te gaan luisteren. De nieuwe Hegel H190 stond hiervoor klaar, samen met een Auralic Aries G1 streamer gecombineerd met de KEF LS50.

Initieel kwam ik voor de LS50 van KEF, geinige speaker die met zijn bescheiden formaat, en absoluut nog bescheidenere prijs, toch een zeer indrukwekkend plaatje weet te presenteren! Het bleek als snel duidelijk voor ons dat, ondanks de verassing kwa sound, deze speakers het voor ons niet gaan worden. Geluid teveel 'in-your-face', net te direct wat het niet relaxed genoeg maakt, en ook het formaat zal bij ons in de woonkamer een beetje wegvallen, zou zonde zijn!

Chattelin is natuurlijk ook Harbeth dealer, dus toch de stoute schoenen aangetrokken en de Harbeth Compact 7ES-3 aan de Hegel geknoopt, en jawel, vanaf de eerste noot was het raak  :inlove: Dat is nou precies de sound die we zoeken! Op Hegel een absolute verassing, ik heb dit Hegel ooit in het verleden gehoord en toen kon het mij niet zo boeien, maar nu waren wij beide erg onder de indruk!

Omdat de combi H190 en G1 ongeveer net zo duur is als de nieuwe Hegel H390, hebben we die ook even aangeslingerd. Zowel de H190 als H390 hebben een streamer aan boord, dus de H390 is stand-alone als streamer/versterker neergezet zonder de Auralic. Dit was nogal een tegenvaller, geluidsbeeld nogal plat, vrij saaie sound, laagfundament was zeker beter dan de H190 maar overall kon dit niet boeien...... bijzonder... toen nog even de Auralic aangesloten ter vergelijk, en hoppa, de gordijnen gingen open! Wat een wereld van verschil maakt die streamer tov de interne van de Hegel..... :blink: vloeiend, muziekaal, en zeer open! Deze combi wint zeker van de H190 met Auralic combi, maja dan heb je het ook over ruim 4000 euro prijsverschil....dat mag ook wel!

Voorkeur blijft dus bij de H190 met G1 streamer icm met de Harbeth C7ES-3, wat blijven die toch mooi!

De zoektocht is zeker nog niet over, zijn nog meer mooie combinaties te maken in audioland, dus op naar de volgende :) (Een vast gegeven zijn wel de Harbeth's, die komen waarschijnlijk toch wel..! 8))
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Soundsgood

Misschien al bekend, maar Alan Shaw van Harbeth speelt op shows zelf ook met Hegel versterking.
Dutch & Dutch 8c

Dirk

Zover mij bekend doet Harbeth zelf geen enkele show, dat organiseren steeds lokale dealers/distributeurs, dus draaien ze met van alles...whatever die dag en op die plek voorhanden is of moet gepromoot worden.

Je zal dus shows/demo's tegenkomen (als je ff verder kijkt dan de fora) van Harbeth met allerlei merken, dat zegt imo weinig tot niets. ;)

maar ik kan me in Mitch' aantrekkingskracht tot Harbeth wel herkennen, ware het niet dat ik het licht zag na het beluisteren van (goede) OB's, dan stonden de 40.1 hier nog steeds  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Soundsgood

Quote from: Dynky on November 10, 2019, 11:14:54
Zover mij bekend doet Harbeth zelf geen enkele show, dat organiseren steeds lokale dealers/distributeurs, dus draaien ze met van alles...whatever die dag en op die plek voorhanden is of moet gepromoot worden.

Je zal dus shows/demo's tegenkomen (als je ff verder kijkt dan de fora) van Harbeth met allerlei merken, dat zegt imo weinig tot niets. ;)

maar ik kan me in Mitch' aantrekkingskracht tot Harbeth wel herkennen, ware het niet dat ik het licht zag na het beluisteren van (goede) OB's, dan stonden de 40.1 hier nog steeds  :D

Hierbij een recent voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=lhuaUn8Tqag
Dutch & Dutch 8c

mradem

Quote from: Mitch-- on November 10, 2019, 10:29:56

Voorkeur blijft dus bij de H190 met G1 streamer icm met de Harbeth C7ES-3, wat blijven die toch mooi!


Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke keuze. Welke combi's ga je nog meer luisteren op de Harbeth?
Lindemann en Linn neem ik aan?

Ik speel zelf met Lejonklou versterking icm harbeth. Vind ik wel een klap beter dan de 2200 die ik ervoor had.

Mitch--

Quote from: mradem on November 10, 2019, 18:44:39
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke keuze. Welke combi's ga je nog meer luisteren op de Harbeth?
Lindemann en Linn neem ik aan?

Ik speel zelf met Lejonklou versterking icm harbeth. Vind ik wel een klap beter dan de 2200 die ik ervoor had.

Inderdaad, Lindemann nog op de shortlist! Linn ken ik al door en door, heb ooit de MDSM met SHL5 gehad dus dat is bekend, en fijn  :inlove:

Lejonklou heb ik nog helemaal niet aan gedacht, maar dat is ook wel een heel interessante optie!!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Leuke zoektocht!

De Harbeth C7ES3 is het enige stukje hifi in huis dat ik al bijna 10 jaar bezit, en voorlopig gaat die set ook nog niet weg. In de jaren heb ik vaak van mensen gehoord dat de C7 de meest saaie Harbeth is, of de minst ruimtelijk kinkende. Meestal ging de aandacht naar de 30, de 30.1 en daarna de 30.2 of de HL5 en later de HL5plus.  Ik vind het leuk om te zien dat er de laatste tijd weer meer aandacht is voor de gouwe ouwe van het stel, de C7ES3 is in zijn huidige vorm al meer dan 12 jaar in productie en weet nog steeds opnieuw harten te winnen. Dat zegt iets over het ontwerp, en ook iets over de vooruitgang binnen de audiowereld, waarin alles elk jaar weer beter en mooier wordt, tot je er echt naar luistert en merk dat het vaak toch oude wijn in nieuwe zakken is...

De combi met Hegel ben ik ook wel benieuwd naar. Leuk filmpje trouwens, heb Alan Shaw nog nooit zo enthousiast gehoord over eender welke versterker. Doorgaans verkeert hij op het standpunt dat alle versterkers hetzelfde klinken.. ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Quote from: raindog on November 10, 2019, 20:01:37
Leuke zoektocht!

De Harbeth C7ES3 is het enige stukje hifi in huis dat ik al bijna 10 jaar bezit, en voorlopig gaat die set ook nog niet weg. In de jaren heb ik vaak van mensen gehoord dat de C7 de meest saaie Harbeth is, of de minst ruimtelijk kinkende. Meestal ging de aandacht naar de 30, de 30.1 en daarna de 30.2 of de HL5 en later de HL5plus.  Ik vind het leuk om te zien dat er de laatste tijd weer meer aandacht is voor de gouwe ouwe van het stel, de C7ES3 is in zijn huidige vorm al meer dan 12 jaar in productie en weet nog steeds opnieuw harten te winnen. Dat zegt iets over het ontwerp, en ook iets over de vooruitgang binnen de audiowereld, waarin alles elk jaar weer beter en mooier wordt, tot je er echt naar luistert en merk dat het vaak toch oude wijn in nieuwe zakken is...

Ja vind ik ook zo'n BS. Ik ken ze allemaal vrij redelijk (behalve de 40) en vind ze allemaal dezelfde harbeth sound hebben. De 1 heeft wat meer details, de ander iets rauwer en de 1 gaat wat lager door dan de ander maar de warme natuurlijke sound hebben ze allemaal. Maar wellicht luister ik meer muziek dan dat ik probeer hifi te ontleden

Mitch--

Quote from: raindog on November 10, 2019, 20:01:37
Leuke zoektocht!

De Harbeth C7ES3 is het enige stukje hifi in huis dat ik al bijna 10 jaar bezit, en voorlopig gaat die set ook nog niet weg. In de jaren heb ik vaak van mensen gehoord dat de C7 de meest saaie Harbeth is, of de minst ruimtelijk kinkende. Meestal ging de aandacht naar de 30, de 30.1 en daarna de 30.2 of de HL5 en later de HL5plus.  Ik vind het leuk om te zien dat er de laatste tijd weer meer aandacht is voor de gouwe ouwe van het stel, de C7ES3 is in zijn huidige vorm al meer dan 12 jaar in productie en weet nog steeds opnieuw harten te winnen. Dat zegt iets over het ontwerp, en ook iets over de vooruitgang binnen de audiowereld, waarin alles elk jaar weer beter en mooier wordt, tot je er echt naar luistert en merk dat het vaak toch oude wijn in nieuwe zakken is...

De combi met Hegel ben ik ook wel benieuwd naar. Leuk filmpje trouwens, heb Alan Shaw nog nooit zo enthousiast gehoord over eender welke versterker. Doorgaans verkeert hij op het standpunt dat alle versterkers hetzelfde klinken.. ;D

Jaa die verhalen heb ik ook wel eens gehoord! En Hegel was echt een verassing, zeker weten mede mogelijk gemaakt door de Auralic streamer, want de interne streamer in de Hegel was doodsaai....

Quote from: mradem on November 10, 2019, 20:20:14
Ja vind ik ook zo'n BS. Ik ken ze allemaal vrij redelijk (behalve de 40) en vind ze allemaal dezelfde harbeth sound hebben. De 1 heeft wat meer details, de ander iets rauwer en de 1 gaat wat lager door dan de ander maar de warme natuurlijke sound hebben ze allemaal. Maar wellicht luister ik meer muziek dan dat ik probeer hifi te ontleden

en hierop inhakend, ik herken dit wel in de voor mij bekende modellen: voor mij heeft de M30.1 het mooiste midden gebied, misschien wel een tikje 'te', maar voor mij te weinig laag om tot een serieuze kanshebber te horen, de SHL5 het meeste laag en grootste plaatje, erg mooi, de C7 eigenlijk het overall meest relaxte karakter en lekkerste sound :)

De SHL5 worden in mijn kamer nu te groot, ik weet hoe groot ze zijn want ik heb ze al eens gehad vandaar de snelle keus voor de C7 van deze drie speakers.

De P3 ken ik helemaal niet en M40.1 alleen 'slecht' gehoord, de M40.1 een keer gehoord in een dramatische set-up in een veel te kleine kamer, daar overheerste een enorme bak laag, klonk nergens naar.... maar sowieso voor hier veel te groot, in afmeting en voor de portemonnee, dus geen kanshebber..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

OEHHHHHH dit word mooi, later meer..... O0
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Quote from: Mitch-- on November 12, 2019, 13:04:49
OEHHHHHH dit word mooi, later meer..... O0

Het is al later  :D, dus wat is er mooi  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on November 12, 2019, 14:23:13
Het is al later  :D, dus wat is er mooi  ;)

Haha, nou sowieso weer Linn, dat mocht geen verassing zijn! Mooie MDSM/3 kom ter terug welke als streamer/voorversterker gaat fungeren,

Heb ook een flinke wildcard getrokken want er is een Lejonklou Tundra 2.5 eindversterker onderweg....... ::)

Speakers volgen nog.... >:D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Barry32

#849
Quote from: Mitch-- on November 13, 2019, 08:10:41
Haha, nou sowieso weer Linn, dat mocht geen verassing zijn! Mooie MDSM/3 kom ter terug welke als streamer/voorversterker gaat fungeren,

Heb ook een flinke wildcard getrokken want er is een Lejonklou Tundra 2.5 eindversterker onderweg....... ::)

Speakers volgen nog.... >:D

Dat zal een mooie combi worden. Ik heb een tijdje met een Lejonklou Kikkin voorversterker gespeeld tussen mijn Majik DS-i en Linn versterker en ik merkte dat Kikkin naadloos aansloot bij de kwaliteiten van Linn en deze verder versterkte.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma