Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

#750
Om eens te gaan testen met lineaire voedingen, en aangezien TeraDak voedingen in China gemaakt worden, heb ik voor de gein eens een Lineaire voeding besteld voor mijn Netgear GS105 netwerk switch. Ik vind de stream hoe dan ook beter klinken met de tussenkomst van een switch ipv direct uit de router, en nu eens de sprong genomen naar een TeraDak voeding ter vervanging van de bijgeleverde plastic rommel.

Ik ben sceptisch op toepassen van dit soort voedingen aan de netwerk omgeving, maar voor dit bedrag kan ik me er geen buil aan vallen. En hou je vast, het maakt wel degelijk verschil  :blink: vind het nog steeds verwonderlijk maar de weergave en daadwerkelijk 'rustiger' 'gedetailleerder' en vooral opener en losser geworden, staat volledig buiten de speakers te spelen nu. Ik ben onder de indruk..... zit er aan te denken om een zelfde soort voeding aan te schaffen voor mijn nieuwe nas, who knows wat er kan gebeuren..... :) (ziet er wel gek uit hoor, voeding van 2kg aan een mini netwerk switch..:P)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Switch voedingen zijn gewoon stuk slechter dan lineaire voedingen, en dat verschil hoor je, ook aan een streamer of Mediaplayers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on March 12, 2017, 07:42:03
Switch voedingen zijn gewoon stuk slechter dan lineaire voedingen, en dat verschil hoor je, ook aan een streamer of Mediaplayers.

Dat de voedingen 'slecht' zijn denk ik niet, ze zijn gewoon erg vervuilend en onstabiel wat je dus uiteindelijk zou kunnen terug horen, nu met een lineaire voeding is de aanvoer van stroom een stuk constanter en gelijkmatiger wat denk ik het grote verschil maakt, maar dit verschil aan een simpel ding als een netwerk switch had ik echt niet gedacht...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Wanneer je de switcht langs de Teradak legt valt de switch nog niet meer op qua grote ;).
Denken ze dat de Teradak de switch is  ;D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on March 12, 2017, 14:54:53
Wanneer je de switcht langs de Teradak legt valt de switch nog niet meer op qua grote ;).
Denken ze dat de Teradak de switch is  ;D.

klopt ;) die switch past er zeker 6 keer in  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

#755
Nu wil ik misschien gestaagd gaan upgraden, graag binnen Linn dus zou mogelijk een Akurate set willen opbouwen bestaande uit een ADSM & A2200 of A4200.

Nu kan ik hiervoor twee paden bewandelen omdat ik het niet ineens wil aanschaffen:
1: Een Akurate DSM aanschaffen en mijn Majik voor de time als eindversterker gebruiken.
2: Een Akurate 2200 aanschaffen met de huidige Majik als voorversterker.

De grote vraag is nu, waar ga ik voor de komende maanden meer "aan hebben", bij welke stap is de "upgrade" in beginne meer waard? Enig advies over deze kwestie?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

#756
Quote from: Mitch-- on April 11, 2017, 10:49:54
Nu wil ik misschien gestaagd gaan upgraden, graag binnen Linn dus zou mogelijk een Akurate set willen opbouwen bestaande uit een ADSM & A2200 of A4200.

Nu kan ik hiervoor twee paden bewandelen omdat ik het niet ineens wil aanschaffen:
1: Een Akurate DSM aanschaffen en mijn Majik voor de time als eindversterker gebruiken.
2: Een Akurate 2200 aanschaffen met de huidige Majik als voorversterker.

De grote vraag is nu, waar ga ik voor de komende maanden meer "aan hebben", bij welke stap is de "upgrade" in beginne meer waard? Enig advies over deze kwestie?

Mijn gevoel gaat uit naar de ADSM met Majik versterking, betere bron en voorversterker.
Maar kan je de MDSI wel gebruiken als eindversterker, of bedoel je de ADSM louter als bron dan?
Dan misschien beter een 2200 aanschaffen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on April 11, 2017, 11:21:20
Mijn gevoel gaat uit naar de ADSM met Majik versterking, betere bron en voorversterker.
Maar kan je de MDSI wel gebruiken als eindversterker, of bedoel je de ADSM louter als bron dan?
Dan misschien beter een 2200 aanschaffen.

Hmm das een goede vraag natuurlijk, denk het wel, kan natuurlijk een ingang aanwijzen en het volume op fixed zetten vervolgens de streamer uitzetten enzo, zo kan je volgens mij een andere voorversterker gebruiken, in dit geval de Akurate DSM.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Quote from: Mitch-- on April 11, 2017, 10:49:54
Nu wil ik misschien gestaagd gaan upgraden, graag binnen Linn dus zou mogelijk een Akurate set willen opbouwen bestaande uit een ADSM & A2200 of A4200.

Nu kan ik hiervoor twee paden bewandelen omdat ik het niet ineens wil aanschaffen:
1: Een Akurate DSM aanschaffen en mijn Majik voor de time als eindversterker gebruiken.
2: Een Akurate 2200 aanschaffen met de huidige Majik als voorversterker.

De grote vraag is nu, waar ga ik voor de komende maanden meer "aan hebben", bij welke stap is de "upgrade" in beginne meer waard? Enig advies over deze kwestie?

Ik ben voor optie 2 gekozen met het verschil dat ik een Majik dsm heb. Heb er geen enkele spijt van gehad, de verbetering was echt ruim boven mijn verwachting.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Quote from: Achiel on April 15, 2017, 03:05:15
Ik ben voor optie 2 gekozen met het verschil dat ik een Majik dsm heb. Heb er geen enkele spijt van gehad, de verbetering was echt ruim boven mijn verwachting.

Ik denk ook dat beide paden erg leuke resultaten kunnen opleveren, in jouw geval met een a2200 erbij, ik ga rustig rondkijken en kijk naar de erste mooie mogelijkheid om toe te happen, of dat nu een adsm of a2200 is voor mij allebei prima! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

ik heb met een majik ds en een a2200 gespeeld (kon in een keer de set overkopen; de 2200 was toen nog een chakra 2200 zonder dynamic. Die heb ik later ingebouwd (werd daarmee dus gelijk aan een  a2200 en dat was ook al een hele vooruitgang.

Maar een gehele akurate set doet er wel een schepje bovenop, dus goede keuze.

Weet zo even niet meer welke speakers je hebt, maar ik ben voor een 2e hands a4200 gegaan zodat ik kan biampen.

Mitch--

Oeh deze set gaat heeeeeel anders worden, weergave word een stuk meer Exakt... ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

i2Paq

Quote from: Mitch-- on January  3, 2018, 08:25:49
Oeh deze set gaat heeeeeel anders worden, weergave word een stuk meer Exakt... ;D

Wat bedoel je "precies"?  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Quote from: Mitch-- on January  3, 2018, 08:25:49
Oeh deze set gaat heeeeeel anders worden, weergave word een stuk meer Exakt... ;D

:coffee:
Majik Exaktbox? Lijkt me een mooie optie, al zeg ik het zelf..  ::) ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on January  3, 2018, 09:28:13
:coffee:
Majik Exaktbox? Lijkt me een mooie optie, al zeg ik het zelf..  ::) ;D

Of meteen helemaal...;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Inmiddels is de nieuwe set opgebouwd... net voor vertrek uit China rondgekomen en het is een pracht geworden! :)

Nieuwe set bestaat uit de Linn Majik Isobarik Speakers (witte uitvoering) helemaal Linn Exakt aangestuurd door een Linn Akurate Exakt DSM en een Majik Exaktbox-I... :pompom:

Omdat we weer terug verhuizen vanuit China naar Nederland zal het uiteindelijke geluid resultaat natuurlijk afhangen van de ruimte die ik er omheen ga kopen, maar die is tot nu toe nog onbekend omdat de huizenjacht in volle gang is...  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

#766
Heel mooi  :headbanging:

Zat jij maar tijdelijk in China? Ik las onderstaand even maar drie jaar is het nog niet ;).


Quote from: Mitch-- on March  5, 2017, 16:19:58
Yes, Nederlands bedrijf met een aantal locaties over de wereld waar Shanghai er een van is, zijn hier nu voor een jaar of 3 heen gegaan, wie weet langer...

Wat cool dat je in Bangkok woont, toevallig een van mijn favoriete steden in Azie, altijd lekker weer en je kan er zo geweldig eten, toevallig paar weken terug nog geweest! Ben je daar al lang?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Quote from: Maximus_Aurelius on April  4, 2018, 16:49:53
Heel mooi  :headbanging:

Zat jij maar tijdelijk in China? Ik las onderstaand even maar drie jaar is het nog niet ;).

Jaa is iets minder dan 3 jaar geworden inderdaad.... andere functie doet dingen weer veranderen dus weer terug naar Nederland! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

 Wow, zorg dat je de tijd neemt om terug te gaan. Zelfs na anderhalf jaar is het lastig om weer te wennen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

take5

Quote from: Pjotr27 on April  5, 2018, 10:16:52
Wow, zorg dat je de tijd neemt om terug te gaan. Zelfs na anderhalf jaar is het lastig om weer te wennen.
Goed advies! Ik heb nooit echt een cultuurschok gemerkt na een verhuizing naar het buitenland, maar vreemd genoeg wel na terugkeer naar Nederland. When you least expect it!

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on April  5, 2018, 10:16:52
Wow, zorg dat je de tijd neemt om terug te gaan. Zelfs na anderhalf jaar is het lastig om weer te wennen.

Jaa sowieso! Word allemaal weer anders, maar ook weer nieuwe uitdagingen en gelukkig carrière technisch 5 stappen omhoog! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

Quote from: Mitch-- on April  7, 2018, 20:50:48
Jaa sowieso! Word allemaal weer anders, maar ook weer nieuwe uitdagingen en gelukkig carrière technisch 5 stappen omhoog! :)

Ik ben nu voor de 6e week in Nederland (verlof) maar zelfs zo kort valt het wennen niet echt mee.
Het is allemaal zo gejaagd en gestresst hier..
Gelukkig 16/4 weer terug naar Indonesië!
Ik zie er naar uit.
Wanneer hoop je terug te gaan naar Nederland?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on April  7, 2018, 21:28:31
Ik ben nu voor de 6e week in Nederland (verlof) maar zelfs zo kort valt het wennen niet echt mee.
Het is allemaal zo gejaagd en gestresst hier..
Gelukkig 16/4 weer terug naar Indonesië!
Ik zie er naar uit.
Wanneer hoop je terug te gaan naar Nederland?

Eind april heb ik inmiddels mijn ticket geboekt, dus al vrij snel, gelukkig is het al wel sinds January bekend!

Kan wel snappen dat Indonesië en Nederland een heel verschil is, maar ik kan je vertellen in Shanghai kan het ook allemaal behoorlijk gestrest worden hoor, het leven staat hier nooit stil, moet je ook aan wennen! 
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Nieuwe set is af ! -> Linn Akurate Exakt DSM - Majik Exaktbox-I - Linn Majik Isobarik Exakt ,  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on May 10, 2018, 15:44:28
Nieuwe set is af ! -> Linn Akurate Exakt DSM - Majik Exaktbox-I - Linn Majik Isobarik Exakt ,  :pompom:

Proficiat! :clapping:
En, een tevreden man mag ik hopen?   ;D :music:
Eerste indrukken?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.