Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeroenGRT

Mooie speakers! Degene waar ik de superuniti van gekocht heb heeft ook deze speakers, klonk erg lekker! Stem van Johnny Cash kwam er goed uit.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

YamahaRXV

Quote from: garmtz on June 16, 2016, 17:00:50
Nieuwe AIR 3 werkt zeer goed! Veel beter dan eerdere versies, dus wellicht toch weer eens een kans geven... ;)

Je doelt dan waarschijnlijk op de Mac (beta) versie Garmt ?

Ben benieuwd wanneer Devialet nu eens met AIR versie 3.0 (beta) voor Windows 10 komt... :unhappy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

allen! weer eens een update van mijn set!

Nu niet meer uit Nederland, maar ben inmiddels een stukje verder op verhuisd en woon nu in China, in downtown Shanghai om precies te zijn! :)

Gelukkig is mijn set meeverhuisd en geniet er weer iedere dag van, er is hier nagenoeg geen internationale tv te ontvangen dus zijn we aangewezen op muziek, en dat is helemaal niet erg! :)

Nu ben ik alleen opzoek naar een nieuwe nas omdat mijn oude (qnap) toch wel langzaam begint te worden helaas.... nu is alleen de vraag, qnap ts251a of synology ds212play?!

Ik denk aan een qnap ts251 met hdmi uitgang, handig om series te kijken op tv, alleen heb nu een apple tv die ik daarvoor gebruik.... maar krijg met geen mogelijkheid de airplay functie werkend dus denk dat dat niks word....:( iemand nog een goede tip om een qnap of synology te kiezen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Qnap heeft zich teruggetrokken mbt de ondersteuning van Kodi, ik heb toen mijn Qnap verkocht en een Asustor gekocht, nog geen moment spijt van !

ik ging van een Qnap 253A naar een Asustor AS3202t
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

Quote from: mijkie on March  5, 2017, 12:22:20
Qnap heeft zich teruggetrokken mbt de ondersteuning van Kodi, ik heb toen mijn Qnap verkocht en een Asustor gekocht, nog geen moment spijt van !

ik ging van een Qnap 253A naar een Asustor AS3202t

thnx mike! het gaat mij meer om een goede ondersteuning van ook Minimserver voor mijn Linn streamer, dat is het meest belangrijk. Streamen naar een apple tv zou erg handig zijn, maar via een hdmi uitgang is dat ook mogelijk. Heeft de Asustor ondersteuning voor Minimserver?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Yup, ondersteuning is er

Wat Synology beter geregeld heeft als Qnap en Asustor, is de muziekspeler, voor de rest, hebben Qnap en Synology een geduchte concurrent aan Asustor !!

Ik speel via de hdmi aansluiting, mijn films af via Kodi en dat gaat beter als bij Qnap ! Eigenlijk probleemloos !!

Streamen van muziek of filmpjes vanaf mijn iPhone of iPad, heb ik geen ervaring mee 
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

Quote from: mijkie on March  5, 2017, 12:39:53
Yup, ondersteuning is er

Wat Synology beter geregeld heeft als Qnap en Asustor, is de muziekspeler, voor de rest, hebben Qnap en Synology een geduchte concurrent aan Asustor !!

Ik speel via de hdmi aansluiting, mijn films af via Kodi en dat gaat beter als bij Qnap ! Eigenlijk probleemloos !!

Streamen van muziek of filmpjes vanaf mijn iPhone of iPad, heb ik geen ervaring mee

Interessant! kende het merk nog niet, kwa prijs lager dan de qnap!

streamen hoeft ook niet, maar via hdmi aan de tv is meer dan genoeg, dan geen apple tv er meer tussen! kwa snelheid en specificaties is ie ook boven het niveau van de qnap, films gewoon op fullHD? ook nog 4k ondersteuning?

Mooi dat er ondersteuning is voor Minimserver, dat maakt de keus een stuk makkelijker! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Films gewoon full-HD idd en 4K ondersteuning, is ook aanmerkelijk sneller met alles !

Is eigenlijk eerste NAS waar ik niks geks aan kan vinden behalve de muziek-speler, die is niet stabiel, werkt wel mooi !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

Quote from: mijkie on March  5, 2017, 12:47:48
Films gewoon full-HD idd en 4K ondersteuning, is ook aanmerkelijk sneller met alles !

Is eigenlijk eerste NAS waar ik niks geks aan kan vinden behalve de muziek-speler, die is niet stabiel, werkt wel mooi !!

hoe bedoel je de muziek-speler is niet stabiel? de ingebouwde of minimserver?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Ze hebben een app, high-res player, kun je een dac via USB direct aan je Asustor hangen en die is niet helemaal stabiel, schiet er hier nog wel eens uit en ben daar mee gestopt [emoji1]

Minim-server werkt als een zonnetje, gebruik ik ook icm een Aries mini
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

Klinkt goed! Hoe bedien je hem dan als je de HDMI hebt aangesloten? Met de app?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

#736
Yup, je kunt instellen dat hij opstart met Kodi via hdmi en dan met de Kodi app bedien ik Kodi, werkt als een speer !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Via soort remote desktop, zoals je een Synology of Qnap ook normaal bereikt, is t een gewone nas en via hdmi een mediaspeler
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mitch--

na wat research denk ik dat de Asustor de beste is voor mij, vooral vanwege de lagere prijs en snellere processor dan de qnap, thanks mike voor de tip! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maikel_audionerd

Quote from: Mitch-- on March  5, 2017, 12:10:17
allen! weer eens een update van mijn set!

Nu niet meer uit Nederland, maar ben inmiddels een stukje verder op verhuisd en woon nu in China, in downtown Shanghai om precies te zijn! :)

Gelukkig is mijn set meeverhuisd en geniet er weer iedere dag van, er is hier nagenoeg geen internationale tv te ontvangen dus zijn we aangewezen op muziek, en dat is helemaal niet erg! :)

Nu ben ik alleen opzoek naar een nieuwe nas omdat mijn oude (qnap) toch wel langzaam begint te worden helaas.... nu is alleen de vraag, qnap ts251a of synology ds212play?!

Ik denk aan een qnap ts251 met hdmi uitgang, handig om series te kijken op tv, alleen heb nu een apple tv die ik daarvoor gebruik.... maar krijg met geen mogelijkheid de airplay functie werkend dus denk dat dat niks word....:( iemand nog een goede tip om een qnap of synology te kiezen?
Gaaf dat je HTforum ook weer teruggevonden hebt vanuit Azië. Ben wel erg benieuwd hoe je het daar vind, maar dat is wellicht wat off-topic  :crazy:
Succes met het vinden van een nieuwe NAS, volgens mij moet dat qua prijs enorm gaan meevallen aangezien er veel in Azië/China gefabriekt wordt
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mitch--

Quote from: Maikel_audionerd on March  5, 2017, 15:54:52
Gaaf dat je HTforum ook weer teruggevonden hebt vanuit Azië. Ben wel erg benieuwd hoe je het daar vind, maar dat is wellicht wat off-topic  :crazy:
Succes met het vinden van een nieuwe NAS, volgens mij moet dat qua prijs enorm gaan meevallen aangezien er veel in Azië/China gefabriekt wordt

off topic is dat nooit! :)

Shanghai is een heel bijzondere plek om een aantal dingen: 25 miljoen mensen die leven op een 'klein' stukje grond, 30 verdiepingen word gezien als 'laagbouw', verschil tussen arm en rijk is groot en overal zichtbaar; van plastic verzamelaars die flessen ophalen om een kleine vergoeding te krijgen tot roze Lamborghini's  volledig ingepakt in 'Hello Kitty' stickers, boodschappen doen is duurder dan uit eten gaan :S om over de huurprijzen van huizen nog maar te zwijgen  :-X, het leven staat hier nooit stil en daar moest ik wel even aan wennen!

maar nu we hier alles onder controle hebben is het een geweldige omgeving en ik blijf hier nog wel even! :)   
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maikel_audionerd

Quote from: Mitch-- on March  5, 2017, 16:06:05
off topic is dat nooit! :)

Shanghai is een heel bijzondere plek om een aantal dingen: 25 miljoen mensen die leven op een 'klein' stukje grond, 30 verdiepingen word gezien als 'laagbouw', verschil tussen arm en rijk is groot en overal zichtbaar; van plastic verzamelaars die flessen ophalen om een kleine vergoeding te krijgen tot roze Lamborghini's  volledig ingepakt in 'Hello Kitty' stickers, boodschappen doen is duurder dan uit eten gaan :S om over de huurprijzen van huizen nog maar te zwijgen  :-X, het leven staat hier nooit stil en daar moest ik wel even aan wennen!

maar nu we hier alles onder controle hebben is het een geweldige omgeving en ik blijf hier nog wel even! :)
Klinkt bekend, in Bangkok zijn veel door jouw omschreven zaken net zo, alleen de huurprijzen zijn hier wat minder exorbitant, maar in t centrum ook wel hoog. De aller-aller duurste Porsches en Mercedesen zie ik hier ook regelmatig rijden en hello-Kitty is ook populair, plastic-bottle collectors die daar dan een paar cent voor krijgen...
Knap dat je na een half jaar de zaken zo mooi op de rit hebt, mag ik vragen; werk je voor een internationale werkgever (expat)?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mitch--

Quote from: Maikel_audionerd on March  5, 2017, 16:15:55
Klinkt bekend, in Bangkok zijn veel door jouw omschreven zaken net zo, alleen de huurprijzen zijn hier wat minder exorbitant, maar in t centrum ook wel hoog. De aller-aller duurste Porsches en Mercedesen zie ik hier ook regelmatig rijden en hello-Kitty is ook populair, plastic-bottle collectors die daar dan een paar cent voor krijgen...
Knap dat je na een half jaar de zaken zo mooi op de rit hebt, mag ik vragen; werk je voor een internationale werkgever (expat)?

Yes, Nederlands bedrijf met een aantal locaties over de wereld waar Shanghai er een van is, zijn hier nu voor een jaar of 3 heen gegaan, wie weet langer...

Wat cool dat je in Bangkok woont, toevallig een van mijn favoriete steden in Azie, altijd lekker weer en je kan er zo geweldig eten, toevallig paar weken terug nog geweest! Ben je daar al lang?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Mooie verhalen Mitch, volgens mij heb je het naar je zin!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Quote from: Mitch-- on March  5, 2017, 16:19:58
Yes, Nederlands bedrijf met een aantal locaties over de wereld waar Shanghai er een van is, zijn hier nu voor een jaar of 3 heen gegaan, wie weet langer...

Wat cool dat je in Bangkok woont, toevallig een van mijn favoriete steden in Azie, altijd lekker weer en je kan er zo geweldig eten, toevallig paar weken terug nog geweest! Ben je daar al lang?
Aah mooi geregeld  :thumbs-up:
Ook nog redelijk vers van de pers, woon hier nu bijna 2 jaar. Stuur maar een berichtje als je weer in de buurt bent, kunnen we even een biertje of bakkie doen  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mitch--

Quote from: Maikel_audionerd on March  6, 2017, 03:02:51
Aah mooi geregeld  :thumbs-up:
Ook nog redelijk vers van de pers, woon hier nu bijna 2 jaar. Stuur maar een berichtje als je weer in de buurt bent, kunnen we even een biertje of bakkie doen  ;D

Goed plan!  :coffee:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

In china iets bestellen gaat zo heerlijk snel! Vanmorgen via Taobao de Asustor Nas besteld en vanmiddag in huis :)

Nu bezig met de inrichting maar werkt erg fijn en super snel! Thanks voor de tip mike! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

was er net naar opzoek, je reactie op een NAS ;D

leuk dat je een Asustor gekocht hebt, is echt een goede NAS !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bensz

Quote from: JeroenGRT on June 16, 2016, 18:54:48
Mooie speakers! Degene waar ik de superuniti van gekocht heb heeft ook deze speakers, klonk erg lekker! Stem van Johnny Cash kwam er goed uit.

Dat was een set Olympica I....inmiddels staat hier Linn en AudioPhysic.

Mitch--

Quote from: mijkie on March 10, 2017, 17:40:50
was er net naar opzoek, je reactie op een NAS ;D

leuk dat je een Asustor gekocht hebt, is echt een goede NAS !!

Het is ook echt een serieus goed ding, helemaal met de HDMI output werkt het met Kodi super! Super snel en werkt heel intuïtief, dus een goede aankoop!:)

Bijkomend voordeel, misschien psychologisch, maar ik heb het gevoel dat de muziek weergave van de Linn ook beter is geworden..... misschien zit het tussen mn oren maar het klinkt igg perfect! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'