Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raindog

Quote from: Mitch-- on April 26, 2015, 21:42:53
Verwar je niet nu de eigenschappen van Linn's Space Optimization en Devialet's SAM?

Hm, zou kunnnen, ik dacht inderdaad dat het systeem iets gelijkwaardigs deed als SAM.

Quote from: Cyreg on April 26, 2015, 21:17:13
Op wat voor klankverandering/-verbetering hoop je dan?
Oftewel wat is er nu dan minder OK met je setup?

Nou, het is niet zozeer dat ik iets mis, of dat het nu niet ok klinkt. integendeel juist, maar ik omarm alle nieuwe mogelijkheden en laat graag mijn gehoor beslissen of het voor mij van meerwaarde is. Daarnaast vind ik het erg leuk om mee te experimenteren dus ik kijk gewoon uit naar die mogelijkheid.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Quote from: raindog on April 26, 2015, 21:56:15
Nou, het is niet zozeer dat ik iets mis, of dat het nu niet ok klinkt. integendeel juist, maar ik omarm alle nieuwe mogelijkheden en laat graag mijn gehoor beslissen of het voor mij van meerwaarde is. Daarnaast vind ik het erg leuk om mee te experimenteren dus ik kijk gewoon uit naar die mogelijkheid.

Precies! Ik was al ook al meer dan tevreden, maar dit diept toch weer verder de mogelijkheden van het systeem uit, absolute top gratis feature van Linn vind ik zelf :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: raindog on April 26, 2015, 21:56:15
Hm, zou kunnnen, ik dacht inderdaad dat het systeem iets gelijkwaardigs deed als SAM.

Volgens mijn basis technishe kennis niet, SAM is echt aangepast op de filtereigenschappen van de individuele speaker volgens mij, en SO gaat meer over basic natuurkunde om de pijnpunten kwa frequenties in de afmeting van je luisterruimte bloot te leggen en aan te pakken.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Hierbij een screenshot van wat SO ervan weet te bakken in mijn ruimte, wie o wie ziet of dit 'goed' of 'fout' gaat? Of moet ik hier en daar nog wat aanpassen? (Ik snap er weinig van namelijk wat ik hier nu exact aan kan zien ;) )


Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Doubleoz

Volgmodus aan. Ik snap ook maar weinig van die grafieken dus hopelijk kan iemand het begrijpelijk uitleggen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Rudi64

Quote from: Doubleoz on April 28, 2015, 11:05:48
Volgmodus aan. Ik snap ook maar weinig van die grafieken dus hopelijk kan iemand het begrijpelijk uitleggen.

Even de handleiding doornemen...

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Space_Optimisation
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on April 28, 2015, 12:11:07
Even de handleiding doornemen...

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Space_Optimisation

Tot dusver begrijp ik het natuurlijk, maar of het het 'juiste' doet kan ik lastig beoordelen, Garmt schreef in een ander topic dat hij vaak uitkomt op ongeveer 60% van wat SO aangeeft, daarom ben ik benieuwd
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

#482
De gekozen waarden in frequenties komen iha voor in onze NL ruimtes en zijn eerste en tweede orde axiaal resonanties.
Over de magnitudes valt weinig te zeggen. Ik vind ze iig erg hoog.
Daar zou ik dus mee "spelen".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Mitch-- on April 28, 2015, 08:57:46
Hierbij een screenshot van wat SO ervan weet te bakken in mijn ruimte, wie o wie ziet of dit 'goed' of 'fout' gaat? Of moet ik hier en daar nog wat aanpassen? (Ik snap er weinig van namelijk wat ik hier nu exact aan kan zien ;) )

Wij passen ALLE filters aan op basis van 'tune dem'. Ik zie niet aan de frequentie of breedte van de aanpassing komen, maar alleen de mate van demping aanpassen.

Mitch--

Quote from: Staaled on April 28, 2015, 15:00:06
De gekozen waarden in frequenties komen iha voor in onze NL ruimtes en zijn eerste en tweede orde axiaal resonanties.
Over de magnitudes valt weinig te zeggen. Ik vind ze iig erg hoog.
Daar zou ik dus mee "spelen".

OK thnx, geen 'gekke' dingen dus, zal eens met de waardes gaan pielen , precies adhv Garmt zn advies met 'tune dem'

Quote from: garmtz on April 28, 2015, 15:19:23
Wij passen ALLE filters aan op basis van 'tune dem'. Ik zie niet aan de frequentie of breedte van de aanpassing komen, maar alleen de mate van demping aanpassen.

Gaat goedkomen :) Ik vind het leuk speelgoed in ieder geval, het laag is nu veel meer gedefinieerd dan voorheen, veel meer nuance ipv overheersend. Best geinig want ik was erg blij met de weergave, nu ik dit geleerd heb kan het dus alleen maar 'beter' in mijn oren :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on April 28, 2015, 14:35:18
Tot dusver begrijp ik het natuurlijk, maar of het het 'juiste' doet kan ik lastig beoordelen, Garmt schreef in een ander topic dat hij vaak uitkomt op ongeveer 60% van wat SO aangeeft, daarom ben ik benieuwd

Was best tevreden met wat SO deed zonder aanpassingen,
heb dan eens de tijd genomen om via tunedem een voor een de roomnodes aan te passen,te beginnen met de laagste,
en ben uitgekomen op aanpassingen van -1 tot ongeveer -3db op verschillende nodes met best mooi resultaat.
Ook heb ik de bassshelf een -0.25db aangepast.
60% kan niet als maatstaf gelden en is voor ieder verschillend,veel hangt af van de aankleding van je luisterruimte...



Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Je hebt wel al je deuren, ramen en bouwmaterialen ingegeven ook? Kan zijn hoor, dat je al in de buurt zit, zeker aangezien je met de M140 SO+ kunt gebruiken.

Rudi64

Quote from: garmtz on April 30, 2015, 10:59:07
Je hebt wel al je deuren, ramen en bouwmaterialen ingegeven ook? Kan zijn hoor, dat je al in de buurt zit, zeker aangezien je met de M140 SO+ kunt gebruiken.

Absoluut...en alles tot op de cm gemeten.. :satisfied:
Maar wat bedoel je met SO+ ?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Doubleoz

Space Optimalisation Plus -> je hebt dus speakers die compatible zijn met Space Optimalisation.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Quote from: Doubleoz on April 30, 2015, 12:22:19
Space Optimalisation Plus -> je hebt dus speakers die compatible zijn met Space Optimalisation.

Half goed... :)   Sommige speakers zijn alleen geschikt voor Space Optimisation, anderen voor Space Optimisation+.... Zie hier: http://www.linn.co.uk/systems/technology/space-optimisation#compatible-speakers

Rudi64

Quote from: garmtz on April 30, 2015, 12:32:43
Half goed... :)   Sommige speakers zijn alleen geschikt voor Space Optimisation, anderen voor Space Optimisation+.... Zie hier: http://www.linn.co.uk/systems/technology/space-optimisation#compatible-speakers

Ok,thanks...
Wat mij vooral opvalt is de controle van het laag en ruimtelijkheid bij electronische muziek..
Gisteren even naar de The Knife (silent shout) geluisterd en het was echt kicken...zo had ik deze
nog niet gehoord. :music:
Ik hoorde dingen die me nog niet eerder opgevallen waren..
Knap voor een gratis update.. :worship:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Doubleoz

Dank voor de aanvulling Garmt! Ik dacht ook eindelijk iets te weten maar helaas haha
Sorry voor het onvolledige antwoord Rudi64.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Quote from: Doubleoz on April 30, 2015, 13:27:27
Dank voor de aanvulling Garmt! Ik dacht ook eindelijk iets te weten maar helaas haha
Sorry voor het onvolledige antwoord Rudi64.

Graag gedaan en geen probleem!

Mitch--

Mooie update in huize Mitch sinds vanmorgen!

Toch uiteindelijk na lang wikken en wegen een set Custom Design 'Fishtanks' gekocht voor onder de Harbeth's!! Erg mooi afgewerkt, en staan als een huis, maar bovenal klinkt het echt serieus 'beter', veel opener en losser geluidsbeeld, dus al met een al een top upgrade :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Quote from: Mitch-- on May 30, 2015, 15:39:25
Mooie update in huize Mitch sinds vanmorgen!

Toch uiteindelijk na lang wikken en wegen een set Custom Design 'Fishtanks' gekocht voor onder de Harbeth's!! Erg mooi afgewerkt, en staan als een huis, maar bovenal klinkt het echt serieus 'beter', veel opener en losser geluidsbeeld, dus al met een al een top upgrade :)

Simpel en strakke set, mooi! :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: LPlover on May 30, 2015, 15:45:24
Simpel en strakke set, mooi! :)

Thnx :)

Heb de set inmiddels al meer dan een jaar zo, totaal onveranderd op de stands nu na dan, en dat bevalt me uitstekend, totaal geen drang tot verandering :) Wensen zijn er altijd, maar kan hier prima mee leven  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

ziet er mooi minimalistisch uit, zeker zo met de frontjes er op, wat maakt dat het dest e beter combineert met je akoestische (?) paneeltjes in het midden 8)
zijn dat zelfbouw absorbers?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on May 30, 2015, 20:00:05
ziet er mooi minimalistisch uit, zeker zo met de frontjes er op, wat maakt dat het dest e beter combineert met je akoestische (?) paneeltjes in het midden 8)
zijn dat zelfbouw absorbers?

Yep, kleine absorbers van noppenschuim, ooit een testje geweest met mn vorige speakers, veel flutter echo in de kamer en via deze weg is dat aardig weg, inmiddels hangen ze er nog omdat het ook wel leuk vind staan ;) of ze nu nog iets toevoegen weet ik eigenlijk niet, nooit getest  :-X maar ze hangen me niet in de weg
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Een buizenversterker in huize Mitch?! Het kriebelt om eens rond te gaan kijken naar mooie mogelijkheden, ik mis niks op het moment maar altijd buizen prachtig gevonden dus wil er gewoon een keer een hebben :)

Iemand onmisbare tips in de zoektocht ? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Nee, geen buizen!! :D   





Leben...