Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

hoe heb je de aders in de kroonsteen vast gezet? eerst een adereindhuls over multi-aders?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: erik s. on October 14, 2012, 11:06:28
hoe heb je de aders in de kroonsteen vast gezet? eerst een adereindhuls over multi-aders?

adereind over de individuele aders en die vastgezet in de kroonsteen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

erik s.

Quote from: Mitch-- on October 14, 2012, 12:35:59
adereind over de individuele aders en die vastgezet in de kroonsteen.
zit dat wel lekker vast dan?
ik zou ze samen in 1 adereindhuls persen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Cyreg

#28
Quote from: frank2 on October 13, 2012, 07:57:32
Stroomkabels en stekkerblokken doen best wel veel in een goede set.

Het geluid, de klank verandert voor mij (en vele anderen) met andere netspullen.
Enne.... hoe het meet zal me worst zijn ???

Al jaren ervaring met veel netspul, zowel met dure Furutech als standaard netsnoeren (die ook allemaal anders klinken  :o) en ook met veel verschillende apparatuur ;)

Ik gebruik nu al 'n tijdje het eenvoudige, IMO goed klinkende, netspul van ArtSpeak (ontwikkeld op klank).
Maar ook bij netspul is synergie de sleutel tot beste klankresultaat  :lookaround:

Deze week nog weer 'ns wat gevarieerd met netkabeltjes en posities op het verlengblok  :omg:
Natuurlijk wel altijd blijven letten op de best klinkende fase/neutral.
Is gelukkig vaak standaard vlgns de IEC norm, maar soms ook niet!
Uit ervaring is ook het spelen zonder randaarde  :police: en zonder afscherming, het best klinkend!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

CZ79

Ik heb ook netkabels van Artspeak, uitzonderlijk goed voor het geld  :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

tiptop

#30
Grappig.
IMHO is Artspeak juist één van de minst klinkende stroomoplossing. Het geluid klinkt (in mijn oren) verstopt, compact en dof. Vervanging door Kemp was al een stuk beter en Nordost en Siltech nog weer een hele klasse omhoog. :)

Edit;
Maar even over de set en het stekkerblok van de TS. Ziet er mooi uit. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Het geluid bij cz was dan ws eerst open,  wijd en schel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tiptop

Quote from: chansig on October 14, 2012, 14:49:13
Het geluid bij cz was dan ws eerst open,  wijd en schel.

Gr Hans
Vermoedelijk. :closedeyes: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

#33
Lekker overdreven, maar goed, lapp, belden, hebben het veld geruimd voor de artspeak kabels en toen hield ik mooi geld in mijn zak :D

Feit blijft dat het een combi van alles is, en dat is bij mij mooi uitgepakt met artspeak
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: erik s. on October 14, 2012, 12:39:11
zit dat wel lekker vast dan?
ik zou ze samen in 1 adereindhuls persen.

Het zit als een huis, heb er behoorlijk aan getrokken om te checken of ie vast zit, maar geen beweging.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: cz79 on October 13, 2012, 22:03:54
Knap werk en ziet er idd (zoals Frank al zei) erg goed uit!

Quote from: tiptop on October 14, 2012, 14:42:03
Edit;
Maar even over de set en het stekkerblok van de TS. Ziet er mooi uit. ;)

Dank beiden! Ben er nog steeds erg blij mee!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Cyreg on October 14, 2012, 13:04:01
Het geluid, de klank verandert voor mij (en vele anderen) met andere netspullen.
Enne.... hoe het meet zal me worst zijn ???

Al jaren ervaring met veel netspul, zowel met dure Furutech als standaard netsnoeren (die ook allemaal anders klinken  :o) en ook met veel verschillende apparatuur ;)

Ik gebruik nu al 'n tijdje het eenvoudige, IMO goed klinkende, netspul van ArtSpeak (ontwikkeld op klank).
Maar ook bij netspul is synergie de sleutel tot beste klankresultaat  :lookaround:

Deze week nog weer 'ns wat gevarieerd met netkabeltjes en posities op het verlengblok  :omg:
Natuurlijk wel altijd blijven letten op de best klinkende fase/neutral.
Is gelukkig vaak standaard vlgns de IEC norm, maar soms ook niet!
Uit ervaring is ook het spelen zonder randaarde  :police: en zonder afscherming, het best klinkend!

Helemaal mee eens, veranderd voor mij ook zeker.

Quote from: cz79 on October 14, 2012, 13:08:49
Ik heb ook netkabels van Artspeak, uitzonderlijk goed voor het geld  :clapping:

Quote from: tiptop on October 14, 2012, 14:42:03
Grappig.
IMHO is Artspeak juist één van de minst klinkende stroomoplossing. Het geluid klinkt (in mijn oren) verstopt, compact en dof. Vervanging door Kemp was al een stuk beter en Nordost en Siltech nog weer een hele klasse omhoog. :)


Dit vind ik wel weer grappig, ik denk dat welke spullen je ook in je keten verwerkt een samenspel van allerlei factoren zijn. Wat bij de een geweldig klinkt, betekend niet automatisch dat dat dan overal geweldig klinkt. Zelf ook veel geëxperimenteerd, en niet alles wat duurder was was ook beter, nordost was een zeer slechte stap, veel te schel en erg hard, terwijl in de set van mijn vader hij niks anders meer wil, zo zie je maar er bestaan verschillen, goedkoop of duur.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

weer een nieuw avontuur aangegaan, heb de zekeringen van mijn apparatuur vervangen voor betere versies van Hifi Tuning. Ik weet dat er veel sceptische meningen bestaan over dit onderwerp maar ik kan het alleen maar zien in de benadering, je keten is zo sterk als je zwakste schakel. Op het moment dat je mooie netkabels gebruikt, kan je niet het totale rendement eruit halen wat deze kabels mogelijk kunnen opleveren als je de stroom na je netkabel door een standaard zekering laat lopen. De materialen die hierin gebruikt worden zijn gewoon van mindere kwaliteit dan de hifi zekeringen die te koop zijn.

Ik heb ook inmiddels zeker gemerkt dat het vervangen van je zekeringen geen dag/nacht verschil gaat horen, maar de verfijning in het totale geluidsbeeld neemt zeker toe. Vooral de definitie van het laag en de algemene plaatsing, maar ook het 3d geluidsbeeld neemt in positieve zin zeker toe. Ik kan alleen maar zeggen dat er voor die paar tientjes geen betere upgrade bestaat, dan die ik nu heb gehoord. IIK zeg dit niet op een enorme discussie op te starten maar wel hoe ik het in mijn eigen bevinding heb ervaren.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Klopt het verschil is subtiel maar merkbaar, ik heb het ook ooit gedaan bij mijn Belles apparatuur het scheelde iets, maar het is inderdaad geen schokkend verschil, meer iets heel subtiels, maar het verbeterd wel iets de weergave.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on October 31, 2012, 13:36:02
Klopt het verschil is subtiel maar merkbaar, ik heb het ook ooit gedaan bij mijn Belles apparatuur het scheelde iets, maar het is inderdaad geen schokkend verschil, meer iets heel subtiels, maar het verbeterd wel iets de weergave.

Precies! Verfijning is het beste woord!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tiptop

Hier zitten er ook betere zekeringen in. Het leek idd een iets betere weergave te geven, maar overtuigd was ik niet. Nah ja, het gaat ook om het idee. (bij mij dan)  8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

Ook gedaan is mijn versterkers en CD speler, raad eens...weer door Art Speak  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

tiptop

Quote from: cz79 on October 31, 2012, 21:46:24
Ook gedaan is mijn versterkers en CD speler, raad eens...weer door Art Speak  :D
Zijn modificaties zijn goed! Alleen zijn kabels.... :confused:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

#43
Vindt ik ook echt goed (in ieder geval de stroomkabels), ik heb de LS kabels ook gehad en die matchten toen heel goed met mijn PMC's echter wat minder bij de Avalons en daarom heb ik ze verkocht
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

tiptop

Quote from: cz79 on November  1, 2012, 20:11:13
Vindt ik ook echt goed (in ieder geval de stroomkabels), ik heb de LS kabels ook gehad en die matchten toen heel goed met mijn PMC's echter wat minder bij de Avalons en daarom heb ik ze verkocht
Zo zie je maar weer.. ;) :yin-yang:

btw..
Die Avalons zijn erg mooie speakers. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Weer een nieuwtje inmiddels, ik miste na mijn verhuizing hier in huis wat fundament in het laag. De speakers zijn gewoon wat te klein van formaat en het blijven natuulijk ook monitors die nou eenmaal niet zo enorm ver doorlopen in het laag. Tijdje zitten puzzelen, alles in huis veranderd, luisterpositie veranderd maar mocht in het laag niet echt baten.

Toch maar eens een klein subje erbij zetten om net dat laatste randje laag erbij te geven, en ik moet zeggen dat is erg goed gelukt! Via Ralf, een van de forumsponsors, staat hier nu sinds een dag een mooie BK Gemini II sub te draaien. IS nog even schuiven met de beste plek en vooral de integratie met mijn monitors maar ik moet zeggen de eerste indrukken zijn zeer positief!

Iemand misschien een tip voor de plaatsing en het afstellen zodat hij goed inegreerd met mijn monitors. (deze gaan volgende de fabrikant tot 47hz, is het dan ook het handigste om mijn sub het te laten overnemen vanaf 47hz of juist niet?)

later ook nog even een paar foto's!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

W.Otter

denk dat het 't handigste is om je sub te laten spelen tot 47 hertz ipv vanaf ;) misschien iets daar over heen omdat 47 hertz niet echt op zal vallen bij je monitoren.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

als je redelijk hoog gaat met de sub, is het de moeite om te proberen hem tussen je monitors te plaatsen. de overgangs frequentie is een kwestie van proberen. dat is in elke ruimte en opstelling anders.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: erik s. on November 20, 2012, 15:11:18
als je redelijk hoog gaat met de sub, is het de moeite om te proberen hem tussen je monitors te plaatsen. de overgangs frequentie is een kwestie van proberen. dat is in elke ruimte en opstelling anders.

Jaa zat ik aan te denken, moet dan alleen mijn meubel ergens anders neerzetten en dat kan eigenlijk niet in de kamer ;) Hij staat dus naast een van de speakers, wil hem het liefst in de hoek zetten zodat ie redelijk uit het zicht staat, maar dit is niet echt een aanrader toch?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'