Hoogwaardige schakeling van Luidsprekers ???

Started by borkaenjo@work, October 2, 2012, 16:42:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

borkaenjo@work

Zoals het er nu naar uitziet wil ik een set mono buizenversterkers aan mijn set toevoegen.
Set:
McIntosh MX135 voorversterker
McIntosh MC7106 eindversterker

De buizen mono's wil ik puur voor het stereogebied inzetten.
Films wil ik via de Mc's kijken en de buizen dan met rust laten.
Voor zowel stereo als surround wil ik gebruik maken van dezelfde frontspeakers.
Bestaat er een hoogwaardige schakeling hiervoor?
Zodat ik bij stereo een schakelaar omzet, waarbij de speaker aangestuurd worden door de buizen,
en bij surround de schakelaar omzet en de speakers laat aansturen door de Mc's.
Ik wil dus niet elke keer de speakerkabels omsteken.

borkaenjo@work


wupsie

Hou er wel rekening mee, dat buizen in eindtrappen er niet zo goed tegen kunnen om zonder belasting te spelen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

chansig

Precies...dus de ene set uitzetten als je de andere set gebruikt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Midcall

Quote from: borkaenjo@work on October  2, 2012, 17:17:13
Al gevonden  ;D

Bij Hifisupply.
Hopelijk niet besteld. Want waarom in godsnaam gaan schakelen, als je processor/receiver gewoon 2 outputs heeft (zoals nagenoeg iedere processor, zelfs zo'n oudje als de MX135).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

borkaenjo@work

Het gaat om de speakers.
Ik kan geen 2 setjes speakerkabel aansluiten, waarbij de ene naar de buizen gaat,
en de andere naar de McIntosh versterker.
Vandaar heb ik de schakelaar nodig.

Bedankt voor de tip om buizen eindtrappen niet zonder belasting te aan te laten staan.
Lijkt me in deze tijd ook financiel niet verstandig om energie te verkwisten.  ;D

Kingpin

Waarom de keus voor een buizeneindtrap en geen buizenpre?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

borkaenjo@work

Quote from: Kingpin on October  3, 2012, 23:48:13
Waarom de keus voor een buizeneindtrap en geen buizenpre?

Is puur een kwestie van Budget. Deze wordt gedeeltelijk bepaald door moeder de vrouw.  ;D
Ik heb hele interessante buizen eindtrappen op het oog.