E-reader aanschaffen

Started by blackball147, October 1, 2012, 19:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

hallo,

mijn vriendin zou zich graag een E-reader aanschaffen, maar heeft, net zoals ik, geen idee wat nu eigenlijk wordt beschouwd als goed of beter.

welke specs moet een e-reader zeker hebben om tot een goede, betaalbare klasse te behoren? als je online wa rond kijkt kom je alle mogelijke merken in alle mogelijke prijsklassen tegen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet  ;)

iemand handige tips?

Automaat

Wat is voor jou een goede, betaalbare klasse?
Ik heb voor mijn vrouw een Sony e-reader gekocht. Zij is er gelukkig mee: goed contrast, standaard voldoende geheugen voor heel veel boeken, zeer lange accuduur, WiFi ........
Reading the HTForum is learning every day!!

blackball147

ik vermoed dat je verwijst naar de sony 350? ik hoor hier inderdaad veel positief over, maar mij gaat het om de verschillen tussen de modellen, en het waarom. je vind ook readers van 70 euro, maar waar verschillen die dan tov van de duurdere modellen zoals de 135 euro kostende sony hierboven vernoemd.

waarom zou een goedkoper model of ander merk het slechter doen en in welke mate?

heb je in de aanschaf een vergelijk gemaakt met andere merken of types en dan dingen gezien die de sony de voorkeur gaven?

AnubisNefer

Heb je zelf wel de ereaders bekeken? Wat de plus en minpunten zijn?

Ik heb heel even de nieuwe Sony aan de tand gevoeld en ik was alleen al verbaasd door de kwaliteit van het beeldscherm!

Lijkt net echt, contrast is erg goed, ogen worden niet moe door de brightness en het leest lekker weg. Formaat is ook prima.

Al met al een zeer solide gevoel overgehouden aan de nieuwe Sony. Ik hoef en wil niet verder kijken of vergelijken ;-)
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Starred


_ MarcelloW _

Ik heb inmiddels ervaring met diverse ereaders, een iRiver story HD, een Bebook One, een Bebook Pure en een Sony T2 (350? die is antiek!)

Van al deze zou ik iedereen de Sony het eerst aanraden, dan de Bebook One dan de iRiver story HD en ik zou de Bebook pure AFraden. Dat apparaat is traag, kortebatterijduur en niet logisch.

Kortom, wil je een ereader, koop dan gewoon de Sony T2. Prachtig apparaat, snel, goede batterijduur en zelfs door mijn moeder te begrijpen (die nog iedere keer moet nadenken als ze moet pinnen hoe het ook alweer ging...)

http://www.bol.com/nl/p/sony-reader-zwart/9000000012549278/

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Miesepies

Heb mijn vriendin een tijdje terug een Kobo Touch gegeven, en is hier erg blij mee. Werkt goed, goeie batterij duur en kan je ook nog enigszins mee internetten. I.c.m. Calibre kan je makkelijk je boeken erop zetten.

Is inmiddels bij Media Markt te vinden (rond de €120 dacht ik)...

Xstream

Hier nog steeds erg tevreden met de Sony (650 dacht ik?). Was destijds, samen met Kindle, ook wel de beste E-reader eigenlijk. Alleen met Kindle zit je met Amazon enzo ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Jep

De KOBO Touch is inderdaad een goede reader. Verder geen toeters en bellen (bv mp3 speler, zoals de Sony heeft). Ik heb er twee voor de vakantie gekocht en ze bevallen uitstekend. Doen wat ze horen te doen: lekker lezen vanaf een mooi e-ink display. Geen schitteringen op het scherm en in de volle zon nog steeds perfect leesbaar. Heel makkelijk via Windows Verkenner boeken naar de reader slepen of via Calibre bv. Een advies: KOBO komt met de Glo, met ingebouwde verlichting. Lijkt mij helemaal perfect. 's Avonds dus niet klooien met zo'n led leeslampje... FF Googelen  ;)

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

_ MarcelloW _

Quote from: Xstream on October  2, 2012, 22:56:46
Hier nog steeds erg tevreden met de Sony (650 dacht ik?). Was destijds, samen met Kindle, ook wel de beste E-reader eigenlijk. Alleen met Kindle zit je met Amazon enzo ...

Calibre, dan heb je geen Amazon enzo nodig hoor...
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kwabbernoot

Quote from: Jep on October  4, 2012, 16:25:49
De KOBO Touch is inderdaad een goede reader. Verder geen toeters en bellen (bv mp3 speler, zoals de Sony heeft). Ik heb er twee voor de vakantie gekocht en ze bevallen uitstekend. Doen wat ze horen te doen: lekker lezen vanaf een mooi e-ink display. Geen schitteringen op het scherm en in de volle zon nog steeds perfect leesbaar. Heel makkelijk via Windows Verkenner boeken naar de reader slepen of via Calibre bv. Een advies: KOBO komt met de Glo, met ingebouwde verlichting. Lijkt mij helemaal perfect. 's Avonds dus niet klooien met zo'n led leeslampje... FF Googelen  ;)

Jep.
Ik heb sinds kort de Kobo Glo. Top apparaatje. Op vakantie veelvuldig de Sony van mijn broer gebruikt en dat heeft mij overgehaald om toch maar eens de e-reader te kopen. De ingebouwde verlichting van de Kobo Glo gaf de doorslag. Echt ideaal. Verder heeft deze ook een hogere resolutie dan de meeste andere readers en een extra instelling als het "gewicht" van de letters. Kan bijna alle bestanden aan met uitzondering van mobi (dacht ik).
Wel vind ik de verlichting zelfs op de laagste stand nog steeds vrij helder. Dat had niet nog feller moeten zijn, imho. Dan zou ik het waarschijnlijk té vinden. Nu gaat het nog net.

Groeten...

mijkie

hier nog 2 Kobo's , makkelijk , erg goed leesbaar , batterij eens per 2 mnd. een keer opladen , vergelijkbaar met Sony , alleen wat minder extra mogelijkheden....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DVDGuy

Wij hadden een BeBook One en nu allebei een iPad 2.

Voordeel van de BeBook is dat je ook in de felle zon, prima kan lezen, maar dat weegt niet op tegen het extra gebruiksgemak van de iPad, o.a. het lezen van stripverhalen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Xstream

#13
Quote from: DVDGuy on October 23, 2012, 10:29:47
maar dat weegt niet op tegen het extra gebruiksgemak van de iPad, o.a. het lezen van stripverhalen.
Haha, dat is ook zo'n beetje het enige voordeel. Comics.
Verder zie ik echt 0 extra gebruikersgemak met zo'n lichtbak als je een boek wilt lezen. Het "kan", maar fijn is 't niet.

En natuurlijk, met een iPad kun je meer, maar is ook 4 a 5 x zo duur en 't is nog maar de vraag of je 't nodig hebt. Ik vind dat de iPad/Tabet markt toch er toch is voor hele andere doeleinden.
Ik neem aan dat 't de TS niet om comics gaat :D

Gooi daarbij nog dat je gerust maanden doet met de accu van een E-reader.
Dus voor boeken kan ik alleen maar voordelen voor de E-reader verzinnen hoor.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RonG

Quote from: Kwabbernoot on October 22, 2012, 09:49:38
Ik heb sinds kort de Kobo Glo.

Mag ik vragen waar je die Glo hebt aangeschaft? Ik hem nergens vinden :-[

johan d

Krijg je daar tijdens het lezen geen hoofdpijn van na een ganse dag op het werk al achter een PC te hebben gezeten?

_ MarcelloW _

Een e-ink ereader leest net alsof je van papier leest.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Quote from: RonG on November 14, 2012, 09:56:16
Mag ik vragen waar je die Glo hebt aangeschaft? Ik hem nergens vinden :-[

De kindle paperwhite is hetzelfde (neem ik aan)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007OZO03M/ref=famstripe_cl

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Kwabbernoot

Quote from: RonG on November 14, 2012, 09:56:16
Mag ik vragen waar je die Glo hebt aangeschaft? Ik hem nergens vinden :-[
Ik heb hem gekocht bij een winkel bij ons in de stad. Ik dacht dat het een winkel is van de Libris-keten. Zij hebben ook een webwinkel.

Kobo glo bij Libris.

De Kindle paperwhite werkt op een vergelijkbare manier alleen zit je dan dacht ik vast aan de Amazon winkel. De Kobo Glo kan alle (beveiligde en onbeveiligde) bestanden vertonen muv de mobi bestanden (amazon format).

Groeten...

RonG

Thnx :)

Een kindle wordt het idd niet vanwege amazon.

_ MarcelloW _

Quote from: RonG on November 14, 2012, 14:44:33
Thnx :)

Een kindle wordt het idd niet vanwege amazon.

Je zit niet vast aan Amazon. Je kunt gewoon met Calibre alle boeken erop laden hoor.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

RonG

Quote from: _ MarcelloW _ on November 14, 2012, 14:46:50
Je zit niet vast aan Amazon. Je kunt gewoon met Calibre alle boeken erop laden hoor.

Ah, ok, wist ik niet.

stevefilmfreak54

Quote from: mijkie on October 22, 2012, 09:58:19
hier nog 2 Kobo's , makkelijk , erg goed leesbaar , batterij eens per 2 mnd. een keer opladen , vergelijkbaar met Sony , alleen wat minder extra mogelijkheden....

hier ook een Kobo touch MAAR hij loopt welis vast, is dit bij iemand een bekent verschijnsel?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

alexander2

Sonyprst2 is bij de dixons na airmiles punten 103,95.
Prettig apparaat.
Kan je ook doen met Apple producten airmiles punten inleveren en STANDAARD 3 jaar garantie.

zandbak

Quote from: stevefilmfreak54 on November 14, 2012, 17:20:30
hier ook een Kobo touch MAAR hij loopt welis vast, is dit bij iemand een bekent verschijnsel?

Regelmatig een nieuwe firmware erop zetten scheelt wel. De snelheid van pagina's omslaan is inmiddels na de laatste update hier ook verbeterd.

Maar de icarus pocket (met knoppen) die mijn vriendin heeft, werkt ook wel erg prettig. Gewoon een no nonsens e-reader voor nog geen 90 euro
Marantz SR 7008