UITKIJKEN

Started by Arno P, September 29, 2012, 11:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Zojuist werd ik gebeld door een snel sprekende man met een Indiaas accent (en nee ik had niets besteld). In het Engels begon hij uit te leggen dat hij van microsoft was en dat mijn PC downloads had via Malaysia en dat het hele schadelijk files ware die een hoop ellende over de wereld aan het verspreiden waren.

Ik zeg tegen hem, ik download niets maar hij bleef volhouden. Ik vraag hoe hij weet dat het mijn pc is en welk ID dat hij dan ziet en hij noemt een nummer. Ik vraag waar ik dat dan op mijn pc kan vinden. Hij vraagt nog of ik nu achter mijn pc zit en ik zeg ja (niet waar dus). Hij probeert mij naar de settings van windows te loodsen en op dat moment zeg ik, hoe kan dat nu dat jij mijn windows pc nu ziet terwijl ik een mac heb aan staan en voor de rest niets....?  :D
Klik verbinding verbroken...

Ik dus naar mijn VOIP modem, nummer gepakt en proberen terug te bellen...geen verbinding....wel meteen even het nummer in het modem geblokt.

Even het telefoonnummer in google gegooid en ik kwam meteen op de onderstaande site. Dus voor iedereen die het nog niet kent...Uitkijken!

http://www.vandersmitte.eu/2012/09/10/pas-op-voor-telefoonnummers-zoals-0014259053074

Exxar

Leuk begin van de dag.
Ook wel oppassen als je naar zo'n nummer terugbelt, het kan een betaalnummer zijn.
Mijn vriendin wordt ondertussen al ongeveer 3 maand bijna dagelijks gebeld op de gsm door een onbekend nummer en er wordt ook nooit een bericht achtergelaten. En dus is de kans wel heel groot dat het ook zo'n soort bedrog is (en bij onze gsmprovider kunnen ze er niets tegen doen aangezien het nummer onbekend is)

Hanky Panky

Ik hing op na een korte woordenwisseling en die joker belt doodleuk nog een keer ....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Arno P

Quote from: Exxar on September 29, 2012, 11:49:14
Leuk begin van de dag.
Ook wel oppassen als je naar zo'n nummer terugbelt, het kan een betaalnummer zijn.


Vast tarief per maand via VOIP dus geen extra kosten  ;)

alexander2

Gewoon over phone sex beginnen en kreunend de vragen beantwoorden. :D

Erik

Nou het is wel irritant dat je onbekende nummers niet kan blokkeren daar zou je ook een mogelijkheid voor moeten hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Exxar

Via proximus kun je nummers kunnen laten blokkeren, maar dan alleen nummers die gekend zijn, en tegen een vast maandelijks bedrag...

Arno P

Quote from: Erik on September 29, 2012, 13:41:21
Nou het is wel irritant dat je onbekende nummers niet kan blokkeren daar zou je ook een mogelijkheid voor moeten hebben.

In mijn modem is er blokkering voor nummers zonder nummerweergave en specifiek een bepaald telefoonnummer

KillerbeeNL

Upc kan ook onbekende nummers blokkeren.
Dit is ook weer uit te zetten als je een belangrijk telefoontje verwacht.

Nu word ik op mijn mobiel ook wel eens gebeld met een onbekend nummer en als je opneemt dan hoor je niets en wordt de verbinding verbroken.

Gek word ik ervan tijdens een nachtdienst en overdag slapen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Hanky Panky

Quote from: KillerbeeNL on September 29, 2012, 15:34:28
Upc kan ook onbekende nummers blokkeren.
Dit is ook weer uit te zetten als je een belangrijk telefoontje verwacht.

Nu word ik op mijn mobiel ook wel eens gebeld met een onbekend nummer en als je opneemt dan hoor je niets en wordt de verbinding verbroken.

Gek word ik ervan tijdens een nachtdienst en overdag slapen.

Voor android (en wellicht ios) kun je app's krijgen die je rinkel vd telefoon uitzetten en waarbij je nummers die je kent (baas, familie, vrienden) wel 'door' kunt laten komen. De rest verdwijnt geruisloos naar je voicemail.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexander2

Dan zal ik wel wereldvreemd zijn ik zet dat ding van de 24 uur dik 23 uur uit.
Ik neem onbekende nummers nooit op als het zogenaamd zo belangrijk is dan staan ze wel voor de deur.

Peerless Monster

Quote from: alexander2 on September 29, 2012, 17:44:17
Dan zal ik wel wereldvreemd zijn ik zet dat ding van de 24 uur dik 23 uur uit.
Ik neem onbekende nummers nooit op als het zogenaamd zo belangrijk is dan staan ze wel voor de deur.


Ook mijn insteek...
Je moet altijd maar bereikbaar zijn. Tssss....
Maar soms moet het !!!! ;D en das dan balen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Ik heb niet eens een thuistelefoon... :)

Peerless Monster

Quote from: garmtz on September 29, 2012, 17:49:43
Ik heb niet eens een thuistelefoon... :)

Ik ook niet. ;D
Wel een mobiel, omdat mijn werk dat vereist (ik loop soms met 3 mobielen op zak)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik

Altijd als ik door een onbekende wordt gebeld is het altijd de KPN die me een nieuw geweldig abo wil aansmeren, hoe vaak ik ze ook vraag me niet lastig te vallen elk jaar doen ze gewoon of hun neus bloed. Nee hoor in de computer zie ik niets staan hierover, en waarom zou u niet even willen luisteren naar wat voor geweldigs ik u zou willen aanbieden als u niet eens weet wat ik u kan bieden.
irritant volk
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2

Quote from: Erik on September 29, 2012, 19:30:41
Altijd als ik door een onbekende wordt gebeld is het altijd de KPN die me een nieuw geweldig abo wil aansmeren, hoe vaak ik ze ook vraag me niet lastig te vallen elk jaar doen ze gewoon of hun neus bloed. Nee hoor in de computer zie ik niets staan hierover, en waarom zou u niet even willen luisteren naar wat voor geweldigs ik u zou willen aanbieden als u niet eens weet wat ik u kan bieden.
irritant volk

Gewoon niet opnemen dan heb je dit gezeik nooit. :D

Erik

Dat deed ik vroeger maar ze bleven elke dag terugbellen weken lang. Op een gegeven moment maar weer opgenomen om van het gezeik af te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SpeedyAndré

www.bel-me-niet.nl/  ::)
Dat zou bij Kpn toch moeten werken (wishful thinking  :D) ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

#18
Nee dat gaat niet heb ooit bij kpn gezeten (wie niet) en dan mogen ze je wel lastig vallen, of het komt omdat ik mijn prepaid van kpn heb dat kan ook, maar goed als je een product ooit hebt afgenomen van bedrijf x dan mag bedrijf x je nog tal van aanbiedingen doen. Ook al sta je in het bel me niet register.

Het is zelfs zo erg bij bv een veronica dat zij mij thuis elke zoveel maanden gingen bellen (ik heb de veronica gids) met een aanbiedingen voor telefoons en weet ik niet wat. Toen heb ik uiteindelijk gedreigd met het opzeggen als ik nog 1 telefoontje zou krijgen en dat hielp.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Quote from: Hanky Panky on September 29, 2012, 15:40:07
Voor android (en wellicht ios) kun je app's krijgen die je rinkel vd telefoon uitzetten en waarbij je nummers die je kent (baas, familie, vrienden) wel 'door' kunt laten komen. De rest verdwijnt geruisloos naar je voicemail.

Thanks voor de tip ik ga even op zoek naar zon app
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

angel1978

Quote from: KillerbeeNL on October  2, 2012, 22:22:33
Thanks voor de tip ik ga even op zoek naar zon app

Bij ios6 heet dat gewoon de 'niet storen' knop.. Geen app voor nodig ;)

KillerbeeNL

Quote from: angel on October  2, 2012, 22:38:59
Bij ios6 heet dat gewoon de 'niet storen' knop.. Geen app voor nodig ;)

Haha.. en als nou de school van de kids belt?.

Geen optie dus ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Exxar

Je stuurt de kinderen toch naar school om er een hele dag geen last van te hebben? Dan moet de school toch ook niet beginnen bellen hé ;)


Maar bij mijn vriendin gaat het dagelijks bellen van een onbekend nummer ook gewoon door. En op de voicemail landt er soms wel eens wat elektronisch gepiep en gekraak als bericht.

alexander2

Quote from: KillerbeeNL on October  4, 2012, 13:25:24
Haha.. en als nou de school van de kids belt?.

Geen optie dus ;)

Als ik zo moet leven en redeneren dan heb je geen leven, is mijn persoonlijke mening. ;)

S@m

Quote from: alexander2 on October  4, 2012, 14:05:10
Als ik zo moet leven en redeneren dan heb je geen leven, is mijn persoonlijke mening. ;)

Jij hebt vast geen kinderen..?!