Zojuist werd ik gebeld door een snel sprekende man met een Indiaas accent (en nee ik had niets besteld). In het Engels begon hij uit te leggen dat hij van microsoft was en dat mijn PC downloads had via Malaysia en dat het hele schadelijk files ware die een hoop ellende over de wereld aan het verspreiden waren.
Ik zeg tegen hem, ik download niets maar hij bleef volhouden. Ik vraag hoe hij weet dat het mijn pc is en welk ID dat hij dan ziet en hij noemt een nummer. Ik vraag waar ik dat dan op mijn pc kan vinden. Hij vraagt nog of ik nu achter mijn pc zit en ik zeg ja (niet waar dus). Hij probeert mij naar de settings van windows te loodsen en op dat moment zeg ik, hoe kan dat nu dat jij mijn windows pc nu ziet terwijl ik een mac heb aan staan en voor de rest niets....?

Klik verbinding verbroken...
Ik dus naar mijn VOIP modem, nummer gepakt en proberen terug te bellen...geen verbinding....wel meteen even het nummer in het modem geblokt.
Even het telefoonnummer in google gegooid en ik kwam meteen op de onderstaande site. Dus voor iedereen die het nog niet kent...Uitkijken!
http://www.vandersmitte.eu/2012/09/10/pas-op-voor-telefoonnummers-zoals-0014259053074