het (te) grote flakkees subwoofer project

Started by flakkees, September 29, 2012, 03:59:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

ProXius

Mooi project hoor!  ;D
Mazzel dat je niet je doosje uit elkaar hebt geblazen... Heb ik al voor mekaar gekregen met een Enkele Tempest-X en 500watt op 4ohm, haha! Lijm toch nog niet super droog, na een kwartiertje spelen zaten de kieren er in, oeps!  ;D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

flakkees

Quote from: ProXius on October  2, 2012, 00:59:18
Mooi project hoor!  ;D
Mazzel dat je niet je doosje uit elkaar hebt geblazen... Heb ik al voor mekaar gekregen met een Enkele Tempest-X en 500watt op 4ohm, haha! Lijm toch nog niet super droog, na een kwartiertje spelen zaten de kieren er in, oeps!  ;D

ik heb het dubbel op gedaan , verlijmen met houtlijm en schroeven met 5 x 50

gisteren eerst slagmoeren en inbus bouten gehaald om de units goed vast te zetten maar
als eerste straks de amp uit elkaar
de vlp 2500 maakt te veel herrie dus eens kijken of die ventjes vervangen kunnen worden door super stille
ook moet er nog een plan bedacht worden om extra verstevigingen aan te brengen
zonder de kast uit elkaar te halen ( misschien wat stukken trap leuning )
daarna gaan we weer eens verder met de buitenkant

tot op heden toch wel erg tevreden over het behaalde geluid  :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

wupsie

Flakkees: het heb effe geduurt, maar dan heb je straks toch ook werkelijk een beest van een blaffert staan kerel!!!!
Qua bracing is het het mooist als je 5 wanden koppeld, ik persoonlijk zou hier ivm stijfheid hardhour voor gebruiken, heb zelf ooit stroken van 3 bij 4 laten zagen, erg stijf, en dat werkt goed, dit is veeel steviger dan mdf, voor vergelijkbare stijfheid met mdf moet je met panelen gaan werken, dat kost volume :)
Just my 2 cents :)
Maak een kruis van HH blkies waarmee je boven en zijwanden koppeld, stevig verlijmen/schroeven, en bevestig dan een laatste balk die de magneet hiermee verbind, laat deze doorlopen tot de achterwand.
Het is dan wel de bedoeling dat de achterwand ook verlijmd/geschroefd word.
Kiek maar eem hoe he het op gaat lossen, zoveel mensen, zoveel wensen natuurlijk
Mijn meisje trok wit weg toen ze jou kist zach, en sprak de gedenkwaardige woorden: "nee ".
Tjha, dan kunnen de dames wel duidelijk communiceren  :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

flakkees

omdat de plaatsing van de sub goed besproken is heeft mijn vrouwtje geen problemen met de afmetingen van de sub
dat is wel anders over het geluid van de vlp 2500 , ik ben naar een oplossing aan het zoeken
maar helaas ,de vent. jes zijn 24 volt 8 x 8 cm en dat maakt het wel wat moeilijker

over de bracing ga ik niet te moeilijk doen omdat na de afbouw de gehele kist
4 cm dik is . ik mag aan nemen dat de stijfheid daar niet minder van zal worden maar er word zeker nog wat aangebracht
ook een front cover zal niet ontbreken als het project klaar is

wil je komen luisteren ?
laat maar weten , u bent allen welkom  :bigsmile:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

wupsie

Je kunt natuurlijk ook 2 12 volt fannetjes in serie schakelen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

flakkees

Quote from: wupsie on October  2, 2012, 11:21:56
Je kunt natuurlijk ook 2 12 volt fannetjes in serie schakelen :)

ik heb iets gevonden ......
2 van 12 volt en een blokje 220 volt naar 12 volt  :happy:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

net op de markt een mooi stukje stof gekocht .
ben nog niet echt toe aan het front doek maar je kan het maar
alvast in huis hebben  :P
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

flakkees

later vandaag verwacht ik de nieuwe ventilators voor de amp.
ik heb er 2 uitgezocht die toch aardig wat lucht verplaatsen maar toch niet meer dan 8,9 db
geluid maken .
gelijk dit kreng eens aan de binnen kant bekijken .wel jammer van de garantie want die ben je dan kwijt  >:(
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

#61
vandaag de inbus bouten en slagmoeren in de kist gezet


en rondom wat schroeven erbij


en de poten verzet

nu is het wachten op de post .........
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RonG

Impressive,

voel je nu ook de broekspijp en je haar soms trillen :D

flakkees

ik zou zeggen , als je eens in de buurt van flakkee bent........
kom gezellig huiveren .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jowi

Domweg hard en veel is niet moeilijk, controle en balans wel... Dát onderscheid de mannen van de jochies. Lees je eens in op een antimode oid.
http://www.anti-mode.info/

flakkees

en wie bent u dan om te beweren dat het hier domweg alleen maar hard gaat
en waarom denkt u dat ik een Anti-Mode 2.0 Dual Core nodig heb ??
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

bezig geweest met de luidruchtige versterker wat stiller te krijgen
wat een monster is dit van binnen zeg ....





uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en testen zonder ventilatoren
na telefonisch overleg met american audio in kerkrade ga ik eens voelen hoe warm deze dan word
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Exxar

Die heeft een stevige transfo :)

Je kan altijd eens kijken of er iets in het gamma van Arctic Cooling zit dat je kan gebruiken voor die amp.

jowi

#68
Quote from: flakkees on October  4, 2012, 14:03:22
1. en wie bent u dan om te beweren dat het hier domweg alleen maar hard gaat
2. en waarom denkt u dat ik een Anti-Mode 2.0 Dual Core nodig heb ??
1. 2 enorme woofers in een braceless kist met flinke versterking. En het straalt van het hele topic af.
2. punt 1 wederom, 2 enorme woofers in een braceless kast :) + 'laag' is een wisselwerking tussen de subwoofer EN de ruimte waar deze in staat. Akoestiek.

Daarom.

Timvg

En denk je dat jouw DD15 bracing heeft?  ;)

jowi

Nope. Maar die is een stuk kleiner, heeft waarschijnlijk relatief (!) dikkere wanden, heeft Digital Drive, én Velodyne's roomcorrection...

Timvg

Ik betwijfel dat de velodyne dikkere wanden heeft, 22mm MDF is niet niks. Deze sub bestaat uit twee compartimenten met elk een 15" driver, dus in verhouding denk ik niet dat ie veel groter is dan wanneer je twee DD15 zou stacken.

Wat mij betreft zit deze sub prima in mekaar. Ik heb het reeds aangehaald, maar op een bepaald moment is extra bracing en versteviging gewoon nutteloos.

Een externe DSP kan er altijd achteraf gekocht worden, wat vanzelfsprekend een enorme meerwaarde is in elke ruimte.

Maar ik vond je reactie gewoon een beetje jammerlijk waarbij aanhaalt dat "domweg hard en veel niet moeilijk is". Ik durf zelfs stellen dat deze sub met gepaste amp en DSP een heel eind voorbij een DD15 komt op vlak van controle, vervorming en uiteindelijke capaciteit.

jowi

#72
Quote from: Timvg on October  4, 2012, 15:19:09
Ik durf zelfs stellen dat deze sub met gepaste amp en DSP een heel eind voorbij een DD15 komt op vlak van controle, vervorming en uiteindelijke capaciteit.
Ik ook. Daarom zeg ik het ook... Alhoewel de digital drive van velodyne wel erg fijn is en denk ik een voorsprong geeft... Het feit dat ik er commentaar op heb wil niet automatisch zeggen dat ik denk dat mijn DD15 beter is... maar ja op een forum waar elke vorm van kritiek automatisch als negatief wordt gezien, en waar alles wat geen Gezellige Blijde Boodschap is, neergesabeld wordt, is het niet zo verwonderlijk dat je zo denkt.

Anyway, gezien de grootte en (over)capaciteit van het ding zal ie inderdaad met een dsp, de vloer aanvegen met menig sub. Hij zal met gemak de ruimte met laag kunnen vullen, maar wil je het ook strak en in balans krijgen dan moet je hem dus wel temmen met een dsp. Anders is het een ongeleid projectiel, dat is wat ik zeg... niets meer en niets minder...

Daarom zette ik ook vraagtekens bij de opzet; uit het topic lees IK ( IK dus, mijn interpretatie!) dat het toch vooral imposant hard en veel moet zijn en lees ik niets over enige vorm van kwaliteit die gewenst wordt. En een sub bouwen die HARD gaat is niet zo moeilijk... een subwoofer bouwen en zodanig afstellen dat die het hele bereik ook strak en onder controle heeft, wel...

jowi

Quote from: Timvg on October  4, 2012, 15:19:09
Ik betwijfel dat de velodyne dikkere wanden heeft, 22mm MDF is niet niks.
Ik zeg ook RELATIEF... een sub van 1m3 met 22mm wanden is slapper dan een sub van 0,25m3 met 15mm wanden...

flakkees

ik dank u vriendelijk voor uw zorgen over mijn geluid
maar het klinkt prima zonder uw speeltje dus .....
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx