Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Je hebt helemaal gelijk. Dan heeft hij dus 3 opties  :)

Quote from: br@m on June 13, 2018, 08:04:41
Dat hangt er van af wat je bedoelt met 'officieel'. De fabrieksservice van Classé is sinds kort ondergebracht bij Audio Service in Elst. Uiteraard kunnen ze bij Hanex nog steeds Classé apparatuur repareren want de kennis is er, maar de officiële service dienst is Audio Service.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vik

Gewaagd in deze tijden.

Erg mooi dat ze vast houden aan class a/ab design.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Staaled

Mwah.
Icm de luchtinlaat doet het me denken aan een airco.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Beetje ver uit de markt geprijsd.

blue-eyes

Of de logische positionering van top brand
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ik denk dat ze het moeilijk krijgen deze met dezelfde volumes als de vorige Delta serie aan de man te brengen.
Er is genoeg concurentie in dat segment.

Teejoo

Maar wel eindelijk een mooi display!

Nu nog een Arcam kloon in deze behuizing! :D

WickedGame

Quote from: Teejoo on January 12, 2019, 15:23:35
Maar wel eindelijk een mooi display!

Nu nog een Arcam kloon in deze behuizing! :D

Ik ben bang dat ze de stap naar HT mogelijk niet gaan maken.

RPO

#613
Lijkt mij ook sterk, zonder Atmos, Netflix etc. doe je niet mee. Nu hebben ze op receiver/surround-gebied én te veel achterstand qua software, én volgens mij is het ook niet de doelgroep meer.
Als ze mij als potentiele klant voor ogen hadden hebben ze het goed gedaan. I like what I see.
Heb niet naar prijzen gezocht, maar post van Kjelt zegt genoeg. Zal wel pijnlijk zijn.
Wel blij dat het merk voortbestaat en ze niet alleen die Sigma dingen maken..
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Mario D

Iemand die al een sigma 2200i heeft geprobeerd/gehoord.
Denk aan een upgrade naar deze amp voor mijn B&W.

Ook vind ik nergens de demping factor terug van deze amp, iemand die dit weet.?

B-art

#615
Mooi spul, maar als ik op de website kijk van Classe dan zie je niet of nauwelijks nog dealers in Nederland. Heb alleen hifi klubben gevonden
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

br@m

Erg fraai. Maar die prijs, oef! Zit voor mij geen upgrade in vrees ik.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

blue-eyes

Dit was de stereo aankondiging, wellicht later nog de opvolger van de SSP800? Op dit moment geen aankondigingen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Markus2

Zo, ook even een plasje doen;

Ik vind de meters wel mooi, het verversingskanaal niet.
Mooier was naar mijn idee geweest; Verversingskanaal schrappen, meter mooi gecentreerd in horizon -en verticaal vlak (maar daarmee ook meer eenheidsworst).

De bedragen vind ik prima, zal ze nooit meer uitgeven aan de hifihobby. Voor de anderen die daartoe bereid zijn; Simply enjoy!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January 13, 2019, 16:30:58
Dit was de stereo aankondiging, wellicht later nog de opvolger van de SSP800? Op dit moment geen aankondigingen.

Hangt sterk af wat sounds united van plan is met Classé.

Ze hebben de knowledge van Denon/Marantz in huis. Waarbij de strategie voor aankomende jaren is dat Denon naar mainstream HT/Surround merk gaat, en Marantz daarvan de luxere variant. Ze zouden kunnen kiezen om de HT knowhow van beiden merken toe te passen in een Classé machine, maar de vraag is dan of ze daarmee dan niet zichzelf in de vingers gaan snijden.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat Classé ook gezien R&D de stereo kant gaat bewandelen. En HT laat voor wat het is.

Kjelt

Quote from: WickedGame on January 14, 2019, 15:03:46
Ik vermoed eerlijk gezegd dat Classé ook gezien R&D de stereo kant gaat bewandelen. En HT laat voor wat het is.
Dat zou me ook niets verbazen. De pre/pro updates gaan nu wel erg hard, ieder jaar zo'n beetje nieuwe features.
Lastig bij te houden voor zo'n relatief klein merk (qua omvang).

vik

Exact. En wat betreft support zal geen enkel het merk het redden in vergelijking met bijvoorbeeld D&M.

Quote from: Kjelt on January 14, 2019, 15:43:11
Dat zou me ook niets verbazen. De pre/pro updates gaan nu wel erg hard, ieder jaar zo'n beetje nieuwe features.
Lastig bij te houden voor zo'n relatief klein merk (qua omvang).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Aan de andere kant vallen ze nu onder D&M toch, dus zouden ze evt. kunnen meeliften.

WickedGame

Quote from: Kjelt on January 15, 2019, 08:41:49
Aan de andere kant vallen ze nu onder D&M toch, dus zouden ze evt. kunnen meeliften.

Ze vallen onder Sounds United, de investeerder die ook D&M inderdaad heeft.

Uiteraard zou je kunnen meeliften op de R&D van die merken, maar dan snij je mogelijk jezelf mee in de vingers omdat:

a. Classé technieck van D&M gaat invoeren in hun appratuur, en mogelijk hierdoor "high-end" discutable kan gaan worden.
b. Sounds United al te kennen heeft gegeven Denon mainstream te willen maken, Marantz een stap hoger "high-end". Daarmee is de kans groot dat Classé markt kan gaan verliezen aan Marantz als zij zich ook op HT gebied gaan begeven.

Tuurlijk is dit speculeren en zal de toekomst het moeten uitwijzen. Maar vermoedelijk blijven ze voorlopig de stereo markt bedienen.

Kjelt

#624
Quote from: WickedGame on January 15, 2019, 09:12:03
a. Classé technieck van D&M gaat invoeren in hun appratuur, en mogelijk hierdoor "high-end" discutable kan gaan worden. 
De techniek van de digitale processing borden waren al lang inkoop. Layout deden ze zelf. De DTS en Dolby algoritmes daar mogen fabrikanten niet eens iets aan veranderen , als die niet bitgetrouw weer de testdata uitspugen worden ze afgekeurd. Enigste dat Classe en highend consorten doen is er een sausje over heen leggen en de analoge borden high end maken en uiteraard powersupplies etc. etc.

Maar dat is zoals ik er als techneut naar kijk  :)