Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Kjelt on December 18, 2017, 22:48:52
Even afwachten of ze ook weer nieuwe dingen gaan ontwerpen, personeel is tenslotte al ontslagen en weg. Voor hetzelfde geld wordt het de bestaande catalogus en voorraad uitmelken en dan gaat het nog ten onder tzt. We wachten af.

Hoe het zich gaat vormen is inderdaad de vraag. Ansich is er kennis in huis aangezien ze D&M holding ook in hun portefolio hebben. Uit het stuk maakte ik tevens op dat ooit McIntosh van Denon is geweest. En dat de mogelijke koper dat segment van de markt weer wil betreden. Dit lukt ze niet met Marantz & Denon en uiteraard wel met een merknaam als Classé.

Hopelijk krijgen ze het voor elkaar.... maar goed het is afwachten. Ansich heb ik wel goede verwachtingen met deze koper.

blue-eyes

Vraagjes.

Waar kan je nog een SSP800 laten upgraden naar HDMI 1.4 versie?
En kost dit nu 500 of 1500 euro? Er gaan verschillende prijzen rond!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Kosten waren rond de €500. Wellicht via B&W Duitsland?

br@m

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2018, 21:39:07
Vraagjes.

Waar kan je nog een SSP800 laten upgraden naar HDMI 1.4 versie?
En kost dit nu 500 of 1500 euro? Er gaan verschillende prijzen rond!

Hanex Service al gebeld?

Of B&W support?

Die kunnen beide vragen zeker beantwoorden.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

blue-eyes

Hanex is genoemd idd, 500 euro zou mooi zijn!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Dat was een tijdelijke aktie volgens mij.
De Listprice is toch echt $1500:
http://bwgroupsupport.com/downloads/pricelists/classe_usretail_feb2017.pdf

Blijft ook de vraag of dit board nog verkrijgbaar is.

Audiofiel

Volgens mij heeft Hanex nog een paar op voorraad. Ik heb ook begrepen €1500 voor het board.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Misschien valt er iets te regelen met Hanex, het zal wel niet :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Het zat er aan te komen maar blijkbaar vandaag dus een feit. Classe Audio gaat naar Sound United waar o.a. Denon en Marantz ook onder vallen.

https://www.hifi.nl/artikel/25983/Sound-United-neemt-Class-over-van-Bowers---Wilkins.html

Via strata-gee.com nog niets gezien maar dat zal wel snel volgen.

Hopelijk kunnen ze onder die vlag weer mooie dingen gaan doen en misschien plukken denon en marantz daar ook nog de vruchten van.

Marco66

Inmiddels ook al aantal weken Classé eigenaar, te weten een mooie Cap-80.
Versterker is erg netjes en het geluid is echt top.
Ook de remote is prachtig, klein, eenvoudig, metaal en zwaar.
Erg blij mee, wellicht in de toekomst een paar mooie mono's scoren van dit merk.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

riwi

Heb je de Oppo 95 zilver gespoten? Ziet er wel grappig uit zo in die kleur.

Marco66

Quote from: riwi on April  9, 2018, 21:50:32
Heb je de Oppo 95 zilver gespoten? Ziet er wel grappig uit zo in die kleur.

Klopt, alleen het frontje. Staat wat beter bij de rest zo  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Homethx

Voor de mensen die ervaring hebben met de SSP 800....is de geluidskwaliteit van huidige processors(marantz, denon, arcam) op hetzelfde niveau gekomen van de SSP 800?

De Classé is al een aantal jaartjes uit nu dus ik vraag me af of het nog de moeite is om deze aan te schaffen? Ik heb het puur over de geluidskwaliteit dan.

riwi

Quote from: Homethx on May 10, 2018, 12:38:17
Voor de mensen die ervaring hebben met de SSP 800....is de geluidskwaliteit van huidige processors(marantz, denon, arcam) op hetzelfde niveau gekomen van de SSP 800?

De Classé is al een aantal jaartjes uit nu dus ik vraag me af of het nog de moeite is om deze aan te schaffen? Ik heb het puur over de geluidskwaliteit dan.

Ik vraag me dat ook af. Ik heb een SSP800 en dacht eraan om vanwege 4k passthrough naar bv een Marantz over te stappen. Een 7704 of 8805 misschien. Maar ik ben eigenlijk gewoon bang dat het minder gaat klinken. Zeker omdat ik de nieuwe atmos features niet ga gebruiken, en Audyssey misschien ook helemaal niet.
Mijn idee was om er eerst eens een 7704 naast te zetten en dan te vergelijken en te kijken of ik er mee kan leven.

Kjelt

Persoonlijke mening:

qua stereo: nee, SSP800 is beter. Als je veel stereo beluisterd zou ik voor een dedicated stereo pre gaan.
qua surround: knap als je het verschil kunt horen, misschien bij concerten of puur muziek maar gewone films?
                     Verder vind ik Atmos/ DTS-X echt veel toegevoegde waarde hebben.
                     Dus zelfs als je er 5% op geluidskwaliteit op achteruit zou gaan ga je er qua beleving nog steeds 30% op vooruit  ;)
Daarnaast loopt de SSP800 achter op HDMI versie, ondersteunde resolutie, geen 4k/HDR, een hoop gedonder als je dat wel wilt weergeven.

riwi

#590
Ik denk dat je het kwaliteits verschil zowel in stereo (dat is duidelijker) net zo in 5.1 kanaals zal merken. Dat een kwestie van wel of geen kippenvel krijgen bij een soundtrack.

Kwa HDMI is mijn SSP800 v3 geschikt voor 3D en zo. Dus HDMI 1.4. Maar 4k / Rec2020 en HDR gaat er niet doorheen.
Dat bypass ik nu door de Oppo met 2 HDMI uitgangen te gebruiken.
Ik kan ook de Dune op de Oppo HDMI ingang zetten en zo het geluid van de Dune afsplitsen naar de SSP800. Dat werkt ook prima.
Maar zoals je zegt minder gebruiksvriendelijk kwa gemak.

Nu kijk ik alleen 4k op de projector. Maar als ik een 4k TV erbij koop dan is het nog lastiger aan te sluiten allemaal als de processor geen 4k aan kan.

een TV en processor die beide eARC aan kunnen kwa HDMI zou ook prettig zijn. Dan kan de netflix client in de TV ook DD+ (of beter DTSHD/TrueHD) geluid terug naar de processor sturen.

Homethx

Ik vroeg ook de vraag aan Roger Dressler op AVS forum en dit was zijn antwoord:

I have had the SSP-800 since 2009. Before that Tag McMaren and Meridian, and concurrent with it the Marantz 7702 and now the Anthem AVM 60. None of them would have been as satisfying in the context of 7.1 playback. The AVM 60 is of course necessary for Atmos, and for that it is quite good.

Typical processors have not caught up. The areas where the SSP excels include:

1) All sources are sample rate converted to 96 kHz to reduce jitter and optimize S/N and distortion in the DSPs and DACs.
2) Top grade analog volume control chips as opposed to audio jungle chips
3) The audio circuits are isolated from the video and control circuits by opto couplers and low voltage differential signal (LVDS) pathways and all digital and analog signal paths and grounds are isolated from each other between and on the circuit boards
4) If you like to expand stereo music to use the 7.1 speakers, IMHO nothing beats PLIIx, which very few products support these days.
5) PEQ is the least invasive EQ method, and you can use as little of it as you like, on a channel-by channel basis.
6) Flexible and switchable bass management (custom 6 profiles can be stored) let you optimize music / stereo separate from movies.
7) The analog stage output noise is lower than either the AVM 60 or 7702.

Just to give you some idea.

riwi

Ik heb ook een Classe CA5100 eindversterker. Misschien niet de top of the line, maar daarmee kan je zowel cinch als balanced aansluiten.
En dan kan je met de knoppen op de voorkant kiezen, per kanaal of het XLR of Cinch moet zijn.
Dus dan kan je 2 pre-pro's aansluiten en met de knopjes op de CA5100 wisselen zonder verder kabels om te steken.

Homethx

Ik kan in mijn woonkamer bijna onmogelijk een dolby Atmos lay-out voorzien. Dus voor mij is het maximum een 7.1 opstelling, eventueel front heights zou nog mogelijk zijn.

Ik heb nu een Arcam processor btw...

vik

Je hebt een Arcam AV 860?

Met een Arcam AV 860 zou ik persoonlijk niet eens meer omkijken naar een Classé ssp-800. Niet omdat een SSP-800 niet deugt maar puur omdat het alweer een oude generatie processor is.

Arcam en NAD zijn voor mij merken die er uit springen op het moment. Nieuwere generatie en krachtige tools zoals Dirac, goed opgebouwd en klinken ook fraaier.

Wat betreft Roger Dressler; zoals ik het lees vergelijkt hij puur vanuit een technische oogpunt op papier. Daar zou ik al helemaal niet op afgaan. Het zegt namelijk weinig over hoe iets klinkt is mijn ervaring.

Vertrouw op je eigen oren is mijn advies.  Ik zou je ook wat mooie opties kunnen laten horen als er toch sprake is van een zoektocht.  :)


Quote from: Homethx on May 10, 2018, 16:58:23
Ik kan in mijn woonkamer bijna onmogelijk een dolby Atmos lay-out voorzien. Dus voor mij is het maximum een 7.1 opstelling, eventueel front heights zou nog mogelijk zijn.

Ik heb nu een Arcam processor btw...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

SV..S

mijn processor en eindversterkers hebben een service beurt nodig, helaas zit ik momenteel wat krap bij kas.
dus voorlopig staat er een Marantz sr 7400 op het meubel. :-\

maar mocht ik de stap zetten, waar kan ik dan naartoe voor een degelijke beurt.
bij beide eindbakken valt er soms een kanaal weg, de processor wilt niet altijd opstarten nadat de spanning er af is geweest.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Richi

Quote from: SV..S on June 12, 2018, 16:31:57
mijn processor en eindversterkers hebben een service beurt nodig, helaas zit ik momenteel wat krap bij kas.
dus voorlopig staat er een Marantz sr 7400 op het meubel. :-\

maar mocht ik de stap zetten, waar kan ik dan naartoe voor een degelijke beurt.
bij beide eindbakken valt er soms een kanaal weg, de processor wilt niet altijd opstarten nadat de spanning er af is geweest.
Neem even contact op met Arjen (Audiofiel), hij kan je vast wel verder helpen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SV..S

Arjen is momenteel niet aktief op het forum.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

vik

Vervelend Jos.

Als eerste keuze zou ik je adviseren om contact op te nemen met Rody Mulder van Audio Clinic in Purmerend. Waarschijnlijk ook de goedkoopste optie.

Hanex repair center in Leimuiden is officieel repair center voor Classé.

Suc6!



Quote from: SV..S on June 12, 2018, 16:31:57
mijn processor en eindversterkers hebben een service beurt nodig, helaas zit ik momenteel wat krap bij kas.
dus voorlopig staat er een Marantz sr 7400 op het meubel. :-\

maar mocht ik de stap zetten, waar kan ik dan naartoe voor een degelijke beurt.
bij beide eindbakken valt er soms een kanaal weg, de processor wilt niet altijd opstarten nadat de spanning er af is geweest.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

br@m

Quote from: vik on June 13, 2018, 07:53:52
Hanex repair center in Leimuiden is officieel repair center voor Classé.


Dat hangt er van af wat je bedoelt met 'officieel'. De fabrieksservice van Classé is sinds kort ondergebracht bij Audio Service in Elst. Uiteraard kunnen ze bij Hanex nog steeds Classé apparatuur repareren want de kennis is er, maar de officiële service dienst is Audio Service.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile