Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

De ingebouwde DAC van de Classé klinkt wel goed, maar een beetje aan de kille kant. Althans op de set waar ik hem van ken. Is dat ook jouw ervaring?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Quote from: Richi on February 26, 2017, 15:16:04
De ingebouwde DAC van de Classé klinkt wel goed, maar een beetje aan de kille kant. Althans op de set waar ik hem van ken. Is dat ook jouw ervaring?

Kaal uit de doos, zonder PEQ?
Het is maar wat je kil noemt.
Ik vind het eerder het meest neutrale wat ik me kan voorstelen in mijn set. Kil nee, want het trok me meteen helemaal in de muziek. Heerlijk koud uit de doos.
Ik heb hem ook gehoord op een stel B&W's (800 D2 geloof ik) en zelfs daarop vond ik het heerlijk klinken (en ik ben geen B&W liefhebber)...
Dit is nu echt een voorversterker, waarvan ik vind dat het een voorlopig blijvertje is... ondanks zijn enorme prijs.



Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

br@m

Quote from: Peerless Monster on February 26, 2017, 17:14:50
Kaal uit de doos, zonder PEQ?
Het is maar wat je kil noemt.
Ik vind het eerder het meest neutrale wat ik me kan voorstelen in mijn set. Kil nee, want het trok me meteen helemaal in de muziek. Heerlijk koud uit de doos.

Idem hier.

Heb hem hier samen met de CA2200 op B&W 803 speakers.

Niks kil. Evenwichtig/neutraal, gedetailleerd en beheerst zijn de steekwoorden wat mij betreft.

Met name bij klassieke muziek en jazz hoor je hoe goed Classé zijn zaakjes voor elkaar heeft kwa geluid.

Ik hoor ook niet echt verschil tussen de DAC van de CP800 en die van de CDP300 multidisc player.

Hiervoor had ik een Anti-mode. De combi CP800/CA2200 is zo goed dat ik de PEQ's (die ik op de AM had en waarvan ik dacht dat ik dat nooit meer op zou geven) nog niet eens heb ingesteld.

Geen behoefte meer aan.

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Peerless Monster

Quote from: br@m on February 26, 2017, 17:33:06
Idem hier.

Heb hem hier samen met de CA2200 op B&W 803 speakers.

Niks kil. Evenwichtig/neutraal, gedetailleerd en beheerst zijn de steekwoorden wat mij betreft.

Met name bij klassieke muziek en jazz hoor je hoe goed Classé zijn zaakjes voor elkaar heeft kwa geluid.

Ik hoor ook niet echt verschil tussen de DAC van de CP800 en die van de CDP300 multidisc player.

Hiervoor had ik een Anti-mode. De combi CP800/CA2200 is zo goed dat ik de PEQ's (die ik op de AM had en waarvan ik dacht dat ik dat nooit meer op zou geven) nog niet eens heb ingesteld.

Geen behoefte meer aan.



Dat PEQ wil ik nog wel proberen, aangezien ik het maximale eruit wil halen.
Daar gaat wel wat meettijd in zitten, maar ach he...
Het speelt nu al op zo'n niveau...

De combinatie met de 2200 is ook degene die ik heb en echt heerlijk om naar te luisteren.
Technisch op orde, maar tegelijkertijd trekt het je er helemaal in.
Echt zo blij mee.

Br@m, heb jij het phonoboard ook?
Daar zit ik wel aan te denken, om die ook maar gelijk aan te schaffen...
Dan is het ook meteen maar af...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

br@m

#554
Denk er serieus over de phono board in te laten bouwen, idd om het netjes af te maken.

Heb nu een Pro-ject phono pre in gebruik.

Vwb de PEQ's, ik heb REW en heb een UMIK liggen dus het zou niet eens zo'n probleem zijn een en ander in te meten.

Maar het geluid is nu zo dat ik er nog geen behoefte aan heb gehad.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Peerless Monster

Quote from: br@m on February 26, 2017, 18:58:57
Denk er serieus over de phono board in te laten bouwen, idd om het netjes af te maken.

Heb nu een Pro-ject phono pre in gebruik.

Vwb de PEQ's, ik heb REW en heb een UMIK liggen dus het zou niet eens zo'n probleem zijn een en ander in te meten.

Maar het geluid is nu zo dat ik er nog geen behoefte aan heb gehad.

Jammer dat je niet kunt meten met de Classe zelf.
Maar je moet het resultaat ook meten, dus alleen de rew op papier heb je niet genoeg aan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

br@m

Quote from: Peerless Monster on February 26, 2017, 19:04:46
Jammer dat je niet kunt meten met de Classe zelf.
Maar je moet het resultaat ook meten, dus alleen de rew op papier heb je niet genoeg aan.

Je kan met REW en een UMIK toch ook een meting doen na correctie?

Dus eerst meten, dan REW de PEQ's laten uitrekenen, en daarna als je dat wilt nog een controlemeting doen?

Wel iets meer werk dan bij de anti-mode, dat wel.

Ben nog steeds van plan dat ooit eens te gaan doen. :-D
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Fox

#557
De huidige Delta 2 serie is in de Benelux en Duitsland niet meer nieuw te bestellen.
Alleen nog Demo en 2e hands modellen....

WillyP

Hoe goed is het inregelsysteem van Classé? Als ik het goed begrijp, wordt alleen het frequentiebereik bekeken en zijn er geen correcties in het tijds- of fasedomein. Op papier zou ik denken dat het niet zo geavanceerd is als bijvoorbeeld Dirac Live, waarbij de laatste zichzelf ook nog inregelt. Bij Classé moet je alles zelf doen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Groet,

WillyP


blue-eyes

#559
Geen idee. Ik gebruik het niet. Bedenk wel dat het systeem al weer 9 jaar of ouder is! (Classe Delta)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WillyP

#560
De nieuwe Classé Sigma heeft een inregelststeem wat verbeterd is ten opzichte van de Delta serie, meer inregelpunten. Er zijn wel recensies van de Sigma maar daar is niet zoveel te lezen over de equalizer.

Groet,

WillyP


br@m

#561
Zo.

Zojuist de CP-800 opgehaald bij de servicedienst alwaar de Phono Preamp Module is ingebouwd  :pompom:

Wat zal ik zeggen... hij doet 't en 't klinkt zoals je mag verwachten van Classé namelijk helemaal perfect.

Ik maak mezelf wijs dat het hoog wat helderder is (meer detail) en de bas strakker.

Althans dat was wat me in de eerste 10 seconden (Sade - Diamond Life) opviel.

Foto is weinig indrukwekkend het ding zit van binnen. :-)

Kwa electronica ben ik nu wel zo'n beetje klaar met upgrades.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Peerless Monster

Quote from: br@m on April 21, 2017, 12:13:24
Zo.

Zojuist de CP-800 opgehaald bij de servicedienst alwaar de Phono Preamp Module is ingebouwd  :pompom:

Wat zal ik zeggen... hij doet 't en 't klinkt zoals je mag verwachten van Classé namelijk helemaal perfect.

Ik maak mezelf wijs dat het hoog wat helderder is (meer detail) en de bas strakker.

Althans dat was wat me in de eerste 10 seconden (Sade - Diamond Life) opviel.

Foto is weinig indrukwekkend het ding zit van binnen. :-)

Kwa electronica ben ik nu wel zo'n beetje klaar met upgrades.

Vet gaaf!
Wat was je kwijt aan de financien? Ik heb er ook wel zin in wellicht...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

br@m

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

WickedGame

Helaas lijkt het zo te zijn dat Classé zijn deuren gaat sluiten.

Link: https://www.strata-gee.com/classe-closing-october-6th/

Officieel statement is er nog niet, maar waar rook is is vuur.

Erg spijtig als je het mij vraagt, van een merk wat geweldige versterkers heeft gebouwd. Hopelijk zal B&W de Classé eigenaren niet volledig in de kou laten staan. Maar ik ben bang dat Classé niet meer terug gaat komen. (Al weet je het natuurlijk nooit).


Richi

Wow, dat zou jammer zijn.  :o
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Ik had TAG McLaren, volledig. Zijn gestopt. Noodgedwongen toen overgestapt naar Classe Audio. Weer als volledige set.


Maar eens overdenken naar welk merk ik nu ga overstappen (veel later, met DTS HD meer dan representatief in HT land, en dat voor een PRE van 2009!!!).

NAD M series wellicht?



Jammer! Ik begrijp wel dat support en services blijven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2017, 12:44:05
Ik had TAG McLaren, volledig. Zijn gestopt. Noodgedwongen toen overgestapt naar Classe Audio. Weer als volledige set.

Maar eens overdenken naar welk merk ik nu ga overstappen (veel later, met DTS HD meer dan representatief in HT land, en dat voor een PRE van 2009!!!).

NAD M series wellicht?

Jammer! Ik begrijp wel dat support en services blijven.

Om nu gelijk de Classé de deur te wijzen zie ik mijzelf niet zo snel doen. Daar bevalt Classé me gewoon te goed. Daarnaast zal ik geen investering doen in deze apparaten op HT gebied. Daarvoor is de hele HT wereld te snel opvolgend met technieken. Qua stereo voldoet het allemaal prima. Maar als ik dan alsnog zou moeten switchen heb ik nog steeds een zwak voor PassLabs of Moon. Al wil ik de prijzen niet weten  ;D

blue-eyes

Ik ga de boel ook niet verkopen. Toen met de TAG viel het moment samen met 1080P en HD, nu is er geen noodzaak. Atmos, etc. komt hier toch niet.

Ik zit nog wel goed hier. Zeker met stereo waar ik al met LINN speel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on September 29, 2017, 13:28:09
Ik ga de boel ook niet verkopen. Toen met de TAG viel het moment samen met 1080P en HD, nu is er geen noodzaak. Atmos, etc. komt hier toch niet.

Ik zit nog wel goed hier. Zeker met stereo waar ik al met LINN speel ;)

Ok....

Ik kom hier op terug, ik ga toch verkopen. Met de TAG was ik een van de laatste en heb fors afgeschreven.
De PRE is verkocht (gereserveerd).

Ik moest even grinniken toen ik wat informatie zocht en deze posting tegen kwam, daarom maar even deze reactie. Mijn ongelijk te bekennen. Wispelturigheid. Iets met wind en waaien :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Beter bekend als 'voortschrijdend inzicht'.

Tenminste, als je een manager bent ipv een arbeider.
  :colgate:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Breaking news!

Sound United Makes Bid to Acquire Classé

https://www.strata-gee.com/surprise-sound-united-acquire-classe/#more-16894

Fingers crossed dus!

Sounds United heeft op het ogenblik Denon & Marantz in hun portofolio.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kjelt

Even afwachten of ze ook weer nieuwe dingen gaan ontwerpen, personeel is tenslotte al ontslagen en weg. Voor hetzelfde geld wordt het de bestaande catalogus en voorraad uitmelken en dan gaat het nog ten onder tzt. We wachten af.

Richi

Quote from: Kjelt on December 18, 2017, 22:48:52
Even afwachten of ze ook weer nieuwe dingen gaan ontwerpen, personeel is tenslotte al ontslagen en weg. Voor hetzelfde geld wordt het de bestaande catalogus en voorraad uitmelken en dan gaat het nog ten onder tzt. We wachten af.
Of de merknaam blijft behouden om marketing redenen plus naamsbekendheid en er wordt een nieuw designteam op gezet.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a