Mark Levinson topic

Started by TheHighender, September 25, 2012, 20:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m


Bas Akkerman

Quote from: S@m on October  3, 2012, 14:58:13

Ok, eerlijk van je! Ach, je hoort wel mooie dingen als ik je rijtje zo bezie.
Zo en nu voor mij: :-X
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B.J.

Leuk topic, ik heb ook (nog) een ML op ML set  O0

De 390s vind ik verschrikkelijk mooi, 383 vind ik zeer prettig klinken en ik wil perse gelijk merken.
Martin logan vantage speakers vind ik prachtig en op op een dag komt daar wel een upgrade op!
Alles met MIT bekabeling die een zeer mooi 3D plaatje neerzetten.
Vervolgens alles volledig verpest door keiharde reflecterend wanden in de woonkamer  ;D

ruud2

al jaren een 28 vv en een 27.5 eindtrap , zeeeeer tevreden, erg muziekaal.
de  jc-1 pre pre is snel vervangen door een transrotor , maar dat zal met de leeftijd te maken hebben van dit batterij gevoed kastje.
De 27.5 stuurt een clone van de avalon sentinel aan.
De subs worden gevoed door Krell

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

LABO

#79
Ook ik ben sinds een aantal maanden de gelukkige eigenaar van een 383 en 390S combi. Binnen mijn referentie kader absolute top. Eerst de 383 aangeschaft en toe op zoek gegaan naar een 390S tegen een redelijke prijs en ja hoor na een aantal pogingen bij een van andere forum lid trof op ik HiFi,nl iemand die er een aanbood tegen een aanzienlijk lagere prijs en dan ook nog een relatief jonge (hoog serie nummer). Ik kon mijn geluk niet op. Wat een fantastische speler. Oh ja de Oppo gebruik ik uitsluitend om af een toe een DVD/BD te spelen en om in een luie bui muziek van een via de USB aangesloten harddisk uit mijn verzameling geripte flac bestanden te spelen.

Hoewel de ML's in combinatie met mijn B&W 805 Diamond aangevuld met Velodyne SPL-1200 Ultra geweldig is, kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en wil ik me oriënteren op welke verbetering ik misschien nog zou kunnen bereiken met een wisseling van de speakers. Niet dat ik dat direct waar maak, maar je moet iets hebben om van te dromen nietwaar. Vooralsnog heb ik het idee dat de Wilson Audio Sophia wel eens een goede (forse) stap vooruit zouden kunnen zijn, maar misschien dat jullie nog wel meer moois weten wat het goed zou doen zonder dat dit te dominerend in de kamer gaat worden (want het oog van mijn vrouw wil ook wat). Ben benieuwd waar jullie mee komen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz

Wilson Audio en ML is een prachtige combi... En de Sophia 3 een geweldige speaker. Ik denk dat je niet hoeft te twijfelen of het een upgrade zou zijn...

Midcall

Quote from: garmtz on December 18, 2012, 11:20:45
Wilson Audio en ML is een prachtige combi... En de Sophia 3 een geweldige speaker. Ik denk dat je niet hoeft te twijfelen of het een upgrade zou zijn...
Klopt.... een 805D is in niets met een Sophia te vergelijken. Nu is het ook een compleet andere prijsklasse natuurlijk. Ik weet eerlijk gezegd niet of een 383 nu wel zo'n perfecte combi met een Sophia is, maar slecht klinken zal het zeker niet  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

fanny

Na voor/eindversterker/dac/transport van oa ML terug naar een eenvoudige set: ML 383 en ML 390S
Sturen nu mijn Avalon"s nog aan maar wil naar een monitor, waarschijnlijk Sonus Faber.

garmtz

Quote from: Midcall on December 18, 2012, 11:45:20
Klopt.... een 805D is in niets met een Sophia te vergelijken. Nu is het ook een compleet andere prijsklasse natuurlijk. Ik weet eerlijk gezegd niet of een 383 nu wel zo'n perfecte combi met een Sophia is, maar slecht klinken zal het zeker niet  ;)

Ja, is een zeer goede combi en onlangs compleet verliefd geworden op de WA Duette. Wat een superspeaker!

S@m

Jammer dat ik je (weer) 'moet' tegenspreken, maar ik heb mijn Sophia 2's  aangestuurd gehad met een 383 en midden en hoog prachtig, vol dynamiek. Echter vind ik het laag van zo'n 383 een beetje aangezet. 't Klinkt allemaal net wat te bombastisch voor het mooie...

Overigens met de plaatsing had het niets te maken want hier ook ruimschoots aandacht aan besteedt.

garmtz

Dat zou wel kunnen ja... Wellicht heb ik de klank van de huidige lijn wat teveel in mijn hoofd... Vond destijds match met MartinLogan op de 383 heel mooi.

Het huidige MarkL is een stuk sneller en neutraler.

garmtz

Quote from: S@m on May 18, 2013, 18:52:17
Overigens met de plaatsing had het niets te maken want hier ook ruimschoots aandacht aan besteedt.

Zo dicht bij de muur noem ik niet 'met aandacht'..,

S@m

#87
Hahaha, die reactie had ik wel verwacht. Daarom heb ik ook expliciet vermeld dat er aandacht aan plaatsing is besteed. Zo'n foto is maar een moment opname. En uiteraard klinken ze nóg beter met een andere plaatsing (echter dus niet met de 383  ;)), maar in een woonkamer moet imo vooral geleefd worden dus dienen er compromissen te worden gesloten.

Overigens klinken ze zélfs zo dicht bij de muur nog steeds erg goed. En da's niet alleen mijn mening... ;D




edit, typo's

garmtz

Een Wilson Audio klinkt gewoon goed PUNT... :)  Maar dat je moet leven met hifi is een feit... Voor dat soort situaties is dus de Duette (nu Duette 2): werkelijk SUBLIEM in situaties die bij andere high-end speakers een absolute no-no zijn. Wij hebben deze 'verborgen' speaker in de Wilson Audio lijn echt veel te laat ontdekt...

S@m

Ik geloof zonder meer dat de Duette een geweldige monitor is.

Wellicht ook privé een optie als opvolger van je Harbeth's  ;)


Bas Akkerman

Quote from: garmtz on May 18, 2013, 20:05:09
Een Wilson Audio klinkt gewoon goed PUNT... :)  Maar dat je moet leven met hifi is een feit... Voor dat soort situaties is dus de Duette (nu Duette 2): werkelijk SUBLIEM in situaties die bij andere high-end speakers een absolute no-no zijn. Wij hebben deze 'verborgen' speaker in de Wilson Audio lijn echt veel te laat ontdekt...
Voeren jullie de Duette al of gaan jullie dat doen? Als liefhebber van monitors zou dat zomaar een toekomstige droom kunnen zijn die ook nog eens haalbaar is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2013, 21:32:52
Voeren jullie de Duette al of gaan jullie dat doen? Als liefhebber van monitors zou dat zomaar een toekomstige droom kunnen zijn die ook nog eens haalbaar is.
Nee hé, jij ook al :P.    Niets kan jouw "Harries" overtreffen, begrepen! :devil: :police: :P

Bas Akkerman

Quote from: twani on May 18, 2013, 21:42:03
Nee hé, jij ook al :P.    Niets kan jouw "Harries" overtreffen, begrepen! :devil: :police: :P
Joh, dan hebben we het over jaren en jaren vanaf nu dat de Willies eventueel kandidaat zouden zijn als vervangers van de Harries. Gewoon nieuwsgierigheid. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: S@m on May 18, 2013, 20:22:22
Ik geloof zonder meer dat de Duette een geweldige monitor is.

Wellicht ook privé een optie als opvolger van je Harbeth's  ;)

Ik sluit dat niet uit. :)

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on May 18, 2013, 21:32:52
Voeren jullie de Duette al of gaan jullie dat doen? Als liefhebber van monitors zou dat zomaar een toekomstige droom kunnen zijn die ook nog eens haalbaar is.

Wellicht de Duette 2 dan, die net op uitkomen staat... Echter hebben we op dit moment meer investeringen om te doen, dus we zullen keuzes moeten maken...

tompj

Kun je eens wat vertellen Garmt over de karakteristieken van de Duette versus de Harbeth Monitor 30(.1)?

Mijn (korte) ervaringen met een Sophia zijn heel goed, maar het 'soepele' van de Harbeths vond ik er niet in terug.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

S@m

Quote from: tompj on May 19, 2013, 12:18:11

Mijn (korte) ervaringen met een Sophia zijn heel goed, maar het 'soepele' van de Harbeths vond ik er niet in terug.

Zal dat aan de versterking hebben gelegen?!

garmtz

Quote from: tompj on May 19, 2013, 12:18:11
Kun je eens wat vertellen Garmt over de karakteristieken van de Duette versus de Harbeth Monitor 30(.1)?

Mijn (korte) ervaringen met een Sophia zijn heel goed, maar het 'soepele' van de Harbeths vond ik er niet in terug.

Het is compleet appels met peren vergelijken... Dit gezien de Duette's 6x zo duur zijn...

Beiden zijn in ieder geval homogeen, gedetailleerd, muzikaal, transparant... Maar toch zijn ze compleet anders... :)

Peerless Monster

Quote from: S@m on May 18, 2013, 18:52:17
Jammer dat ik je (weer) 'moet' tegenspreken, maar ik heb mijn Sophia 2's  aangestuurd gehad met een 383 en midden en hoog prachtig, vol dynamiek. Echter vind ik het laag van zo'n 383 een beetje aangezet. 't Klinkt allemaal net wat te bombastisch voor het mooie...

Overigens met de plaatsing had het niets te maken want hier ook ruimschoots aandacht aan besteedt.

He verdorie dat is mijn droom platenspeler! En dat meen ik echt.
Ik heb hem ooit bijna gekocht. Spijt van gehad!
Nu geen zwart goud meer voor mij.
Maar wat een mooie set Dick. Ik wist niet dat he smaak had ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Inmiddels al weer een aantal keer van apparatuur gewisseld, maar 't is idd een mooie tafel!