Mark Levinson topic

Started by TheHighender, September 25, 2012, 20:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: garmtz on October  2, 2012, 11:17:13
Snap ik... ;)

Hetgeen wat ik hoorde was beter dan de Plinius 9200 die ik gebruikte daarvoor als voorversterker in combinatie met de buizen eindversterker. De Plinius is echt geen slechte ;)... vandaar mijn conclusies.
Maar wellicht heb je gelijk mbt de variabele en fixed uitgangen. Ik heb het helaas niet getest (was me daar niet van bewust).
Maar ik denk niet dat je daar de verschillen mee uit moet halen, maar juist met op luisterniveau luisteren ;D (sorry ;D)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Peerless Monster on October  2, 2012, 11:21:01
Hetgeen wat ik hoorde was beter dan de Plinius 9200 die ik gebruikte daarvoor als voorversterker in combinatie met de buizen eindversterker. De Plinius is echt geen slechte ;)... vandaar mijn conclusies.

Een conclusie gebaseerd op één ervaring...!

Da's toch niets voor jou Peerless..?

Peerless Monster

#52
Quote from: S@m on October  2, 2012, 12:42:32
Een conclusie gebaseerd op één ervaring...!

Da's toch niets voor jou Peerless..?

Smeerlap ;)
Het is altijd mijn ervaring ;D

Overigens is er genoeg te vinden over of de voorversterkingsdeel van de 390s ok is of niet ;D
Dus het is niet alleen mijn ervaring... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

TheHighender

Quote from: VANZOMERENG on September 28, 2012, 10:57:38
Hallo Mike / Highender..... 

De Summits die jij heb zijn ook al redelijk gedateerd en inmiddels hebben er op luidsprekergebied
de laatste 10 jaren, zeer grote (positieve) ontwikkelingen plaatsgevonden.
Ook Martin Logan heeft met name de laatste jaren, veel progressie gemaakt en
vele hybride speakers gemaakt waarbij de actieve subwoofer steeds beter geintrigeerd is
met het elektostatische gedeelte.
Met de elektronica  zelf is niks mis mee, is gewoon toppie, wil je dus echte progessie boeken
is mijn devies, andere plaatsing en/of andere speakers






Hallo Gerrit-Jan,


Sinds je luisterbezoek is er het een en ander veranderd, ik heb de Martin Logan Quest luidsprekers vervangen voor de Martin Logan Summit luidsprekers, en de plaatsing ook iets gewijzigd.
Ook de Wadia Dac is vervangen door de Mark Levinson 30.6 Dac. Verder heb ik alle stroomkabels vervangen voor PS Audio AC 12 kabels.
Misschien kun je mij ter plaatse nog van goede aanwijzingen voorzien om het een en ander nog te verbeteren. Dus bij deze ben je van harte uitgenodigd voor een luistersessie met de gewijzigde componenten.


Groet Mike

Midcall

Quote from: Peerless Monster on October  2, 2012, 13:22:09
Smeerlap ;)
Het is altijd mijn ervaring ;D

Overigens is er genoeg te vinden over of de voorversterkingsdeel van de 390s ok is of niet ;D
Dus het is niet alleen mijn ervaring... ;D
De volumeregeling van een 390S is opzich ok. Maar als je met apparaten van dit niveau in de weer bent, dan is "ok-niveau" toch onvoldoende geworden. Tenminste, dat vond ik in de periode dat ik de speler heb gehad. Overigens is de ML hier niet een uitzondering, bijna alle cd-spelers met volume regeling vind ik niet kunnen concurreren met een gemiddelde voorversterker. Wadia's bijvoorbeeld vind ik van hetzelfde euvel last hebben. Maar ach, als het er 'gratis' op zit is er op zich niet echt te klagen, ik ben wellicht wat over kritisch wat dit betreft; ik ben van mening dat een voorversterker na de luidsprekers de belangrijkste component van de set is (en meest ondergewaardeerd door velen).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

S@m

#55
Quote from: Midcall on October  3, 2012, 01:47:20
De volumeregeling van een 390S is opzich ok. Maar als je met apparaten van dit niveau in de weer bent, dan is "ok-niveau" toch onvoldoende geworden. Tenminste, dat vond ik in de periode dat ik de speler heb gehad. Overigens is de ML hier niet een uitzondering, bijna alle cd-spelers met volume regeling vind ik niet kunnen concurreren met een gemiddelde voorversterker. Wadia's bijvoorbeeld vind ik van hetzelfde euvel last hebben. Maar ach, als het er 'gratis' op zit is er op zich niet echt te klagen, ik ben wellicht wat over kritisch wat dit betreft; ik ben van mening dat een voorversterker na de luidsprekers de belangrijkste component van de set is (en meest ondergewaardeerd door velen).

Hè hè, ben ik het eindelijk een keer met Midcall eens. 

Mijn ervaring met Wadia cd spelers is idem.






;)

Audiofiel

Quote from: Midcall on October  3, 2012, 01:47:20
...ik ben van mening dat een voorversterker na de luidsprekers de belangrijkste component van de set is (en meest ondergewaardeerd door velen).

Ik ben het ook eens met Midcall. Bijna eens. Na de luidsprekers vind ik de versterking het belangrijkst, voor- en eindversterking, beide. Bij makkelijke luidsprekers zou ik de voorversterker op plaats 2 zetten (en de eindversterking op 3), bij moeilijke luidsprekers zou ik de eindversterking op plaats 2 zetten (en de voorversterking op 3). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fanny

#57
Heb zelf nog niet kunnen experimenteren met een voortrap er tussen, een kennis met zeer veel ervaring gaf aan dat het toevoegen van een 38/38s/380 niet zoveel toevoegd, een 380s is vlgs hem wel een duidelijke stap, dit is uiteraard zijn mening. Denk zelf aan het aanschaffen van een geint versterker ipv de Chord eindv

vanzomereng

Quote from: TheHighender on October  2, 2012, 16:42:39
Hallo Gerrit-Jan,

Sinds je luisterbezoek is er het een en ander veranderd, ik heb de Martin Logan Quest luidsprekers vervangen voor de Martin Logan Summit luidsprekers, en de plaatsing ook iets gewijzigd.
Ook de Wadia Dac is vervangen door de Mark Levinson 30.6 Dac. Verder heb ik alle stroomkabels vervangen voor PS Audio AC 12 kabels.
Misschien kun je mij ter plaatse nog van goede aanwijzingen voorzien om het een en ander nog te verbeteren. Dus bij deze ben je van harte uitgenodigd voor een luistersessie met de gewijzigde componenten.

Groet Mike

Hoi Mike,

Nog bedankt voor de uitnodiging......

In de regel/uitgangssituatie: beide speakers minimaal 1 meter van alle muren af en ca. 15-20 graden indraaien
en vanuit deze positie experimenteren, schuiven en veel horen
Verder:
- zorgen, dat achter de speakers voldoende reflecterende oppervlak aanwezig (dus geen zware zachte meubels/gordijnen)
- zorgen dat reflecteren oppervlakte achter de speakers links- en rechts ongeveer gelijk zijn.

Dit omdat veel van de geluidsenergie van electrostaten (het paneel) via de achterkant de speakers verlaten en als je
geen gebruik maakt van deze energie, je eigenlijk voor op de speakers (on-axis gemeten) te weinig hoog- en mid krijgt.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Audiofiel

#59
Ik heb zelf daar wel mee geëxperimenteerd. Dat was bijvoorbeeld met een Wadia 16 CD-speler met ingebouwde (uitschakelbare) volumeregeling en een Levinson No.28 voorversterker:

Quote from: Audiofiel on June 21, 2006, 18:43:49
Hou er wel rekening mee dat je dan (meestal) niet de kwaliteit van de CD-speler ten volle benut. Het gebruiken van een 'echte' voorversterker er tussen levert een betere kwaliteit op, die bovendien onafhankelijk is van de volumestand. Zie mijn ervaringen hier en hier.

Ik heb bij forumgenoot fgroen een Wadia (6? 16?) mogen beluisteren die direct op de eindversterker zat. Daarna hebben we een levinson 28 voorversterker er tussen gezet en het geheel klonk zoveel beter dat de 28 van eigenaar veranderde. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Hier met o.a. een Wadia 381 (volgens de Wadia 'regeltjes') met en zonder Nagra PL-L, eenmaal gehoord wil je echt niet meer zonder pre...

Peerless Monster

Quote from: Midcall on October  3, 2012, 01:47:20
De volumeregeling van een 390S is opzich ok. Maar als je met apparaten van dit niveau in de weer bent, dan is "ok-niveau" toch onvoldoende geworden. Tenminste, dat vond ik in de periode dat ik de speler heb gehad. Overigens is de ML hier niet een uitzondering, bijna alle cd-spelers met volume regeling vind ik niet kunnen concurreren met een gemiddelde voorversterker. Wadia's bijvoorbeeld vind ik van hetzelfde euvel last hebben. Maar ach, als het er 'gratis' op zit is er op zich niet echt te klagen, ik ben wellicht wat over kritisch wat dit betreft; ik ben van mening dat een voorversterker na de luidsprekers de belangrijkste component van de set is (en meest ondergewaardeerd door velen).

Ik zeg ook niet dat een voorversterker geen grote meerwaarde zou hebben.
Maar ik speel nu zonder aparte vv, want om echt op heel hoog niveau te spelen, moet ik echt flink in de knip...
Dus best ok, is prima ;). Overigens ben ik het daar zeker mee eens dat de vv een belangrijke, zo niet de belangrijkste factor speelt bij de actieve componenten... Maar een Bron die slecht is, krijg je met een perfecte voorversterker niet mooi spelend.
Je bent altijd wel afhankelijk van de match en/of de zwakste schakel. En dat is ook het moeilijke meteen van de hobbie.
Die zaken op elkaar in passen en meten, totdat het geluid iets wordt waar je blij van wordt... ;D
Op dat moment werd ik blij van de 390s als voorversterker. Ik zeg niet dat er niet beter te krijgen is of dat het geluid NOG beter kan... Integendeel. Het is gewoon niet slecht te noemen. Vooral niet als ik kijk naar Wadia's, waar het volume in het digitale domain zit.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Midcall

Quote from: S@m on October  3, 2012, 08:44:51
Hè hè, ben ik het eindelijk een keer met Midcall eens. 

Ik las het zojuist op Nu.nl... ik ben gelijk gaan kijken, en verdomd....
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

S@m

Quote from: Midcall on October  3, 2012, 12:30:30
Ik las het zojuist op Nu.nl... ik ben gelijk gaan kijken, en verdomd....

Vanavond ook in DWDD én een uitnodiging voor GTST...

Bas Akkerman

Quote from: S@m on October  3, 2012, 10:40:21
Hier met o.a. een Wadia 381 (volgens de Wadia 'regeltjes') met en zonder Nagra PL-L, eenmaal gehoord wil je echt niet meer zonder pre...
Nagra PL-L... :inlove: Nooit gehoord, maar lijkt me prachtig! Zo, en nu ga ik weer lekker verder lezen over apparatuur die nog "eventjes" buiten bereik ligt. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Quote from: Midcall on October  3, 2012, 12:30:30
Ik las het zojuist op Nu.nl... ik ben gelijk gaan kijken, en verdomd....
En ik ben het sinds kort met iedereen eens, want ik post niet meer.
Oef ...... kan iedereen weer opgelucht adem halen.
Nou een klein dingetje dan: komend weekend ga ik naar de hifi-show in Brussel.
Misschien post ik wel wat foto''s, zonder tekst uiteraard.

chansig

Nu doe je het weer!!

;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

#67
Nagra is heel mooi Bas!  ;)

't Stond er zo bij...

Peerless Monster

Quote from: S@m on October  3, 2012, 13:46:18
Nagra is heel mooi Bas!  ;)

't Stond er zo bij...


Waarom ben je dan overgeschakelt naar ML?
Dat is echt een mooie vv...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

#69
Quote from: Peerless Monster on October  3, 2012, 13:48:27
Waarom ben je dan overgeschakelt naar ML?
Dat is echt een mooie vv...

Nee, die ML was hiervoor.

Door veranderingen word je ervaringen rijker en daar is het me o.a. om te doen. Nagra is overigens idd vééééél mooier dan ML. genuanceerder: mooier dan de ML die ik ken...

Peerless Monster

Quote from: S@m on October  3, 2012, 13:51:42
Nee, die ML was hiervoor.

Door veranderingen word je ervaringen rijker en daar is het me o.a. om te doen. Nagra is overigens idd vééééél mooier dan ML.

I know ;)
Maar de ML die jij hebt gehad dan... Of gewoon echt zo generiek?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

Erg mooi S@m! Spectral vond ik ook wel iets hebben, ja voorversterkers hebben wel iets en zijn inderdaad een ondergewaardeerd onderdeel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Midcall

Quote from: Willy de Woofer on October  3, 2012, 13:05:30
Nou een klein dingetje dan: komend weekend ga ik naar de hifi-show in Brussel.
Die is 4x beter dan de show X-Fi / VAD en aangenaam veel rustiger dan die chaos in Veldhoven. Veel plezier!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

S@m

#73
Quote from: Peerless Monster on October  3, 2012, 14:01:30
I know ;)
Maar de ML die jij hebt gehad dan... Of gewoon echt zo generiek?

Nee, specifiek de ML383, met andere ML (muv de 334) heb ik geen ervaring.

Bas, Spectral heeft hier ook gestaan (oudje) ook erg mooi  ;)

Bas Akkerman

Quote from: S@m on October  3, 2012, 14:07:43
Nee, specifiek de ML383, met andere ML (muv de 334) heb ik geen ervaring.

Bas, Spectral heeft hier ook gestaan (oudje) ook erg mooi  ;)
Lol, wat heeft er bij jou niet gestaan...? :withstupid: Te veranderlijk om een eigen show-topic te maken?
Hoe dan ook, het gaat weer te off-topic, dus wederom leesstand.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten