Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Niets fijner dan portable ballen.

SPL is qua versterking wel het beste wat ik heb gehad, zowel de duurdere als de wat goedkopere vind ik erg goed.

ZMF maakt mooie hoofdtelefoons. Zijn wat "makkelijk" qua geluid. ZMF is wat romantisch, romantisch wordt altijd ingewikkeld.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on May 19, 2018, 19:47:22
Niets fijner dan portable ballen.

Precies!

Maar toch moeilijk te vinden...

Bas Akkerman

De ifi micro die ik heb, kan volgens mij behoorlijk wat aan. Waar woon je Baardmannetje?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Zeist.

Ik wil er graag een DAC bij in. En dan wordt het de iDSD en die vind ik én aan de prijs én wel behoorlijk fors...

Bas Akkerman

#4029
Quote from: Baardmannetje on May 20, 2018, 08:17:12
Zeist.

Ik wil er graag een DAC bij in. En dan wordt het de iDSD en die vind ik én aan de prijs én wel behoorlijk fors...
Die heb ik dus. Mocht je hem willen proberen, stuur me dan even een PM. Hij is wat fors, maar voor mij goed te doen. Mijn "voordeel" is dat ik in een rolstoel zit en daardoor kan ik de iDSD makkelijk op schoot houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Voor de liefhebbers, ik ga de Qobuz HTForum maandlijsten weer eens vullen.
Als ik tijd en zin heb ook met terugwerkende kracht, maar voor nu in ieder geval vanaf heden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Beter Beeld en Geluid postte wat foto's van een luisterruimte van B&W. Het is heel erg in de richting wat ik zelf in gedachten heb als ik een luisterruimte zou creëren in een toekomstig huis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Exxar

Mooie ruimte inderdaad. Maar er zit ook wel een kapitaal aan akoustische panelen in.

Bas Akkerman

Dat geloof ik graag ja. Hoeveel zal zo'n paneel kosten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Even zoeken naar de prijslijst op de Boldz website. Dan krijg je een idee van wat verschillende absorbers en diffusers moeten kosten.  Los daarvan: wat een enorm mooie en gave luisterruimte!! Had ik de ruimte gehad dan zou ik ook zoiets willen maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Sirius666

#4035
Quote from: Bas Akkerman on November 19, 2018, 09:29:21
Beter Beeld en Geluid postte wat foto's van een luisterruimte van B&W. Het is heel erg in de richting wat ik zelf in gedachten heb als ik een luisterruimte zou creëren in een toekomstig huis.

Altijd leuk. Minimale maat qua ruimte in gedachten? Ietwat voorbarig wellicht  :D

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on November 19, 2018, 21:58:12
Even zoeken naar de prijslijst op de Boldz website. Dan krijg je een idee van wat verschillende absorbers en diffusers moeten kosten.  Los daarvan: wat een enorm mooie en gave luisterruimte!! Had ik de ruimte gehad dan zou ik ook zoiets willen maken.
Goede, ga ik doen.
Het is ook een kleine droom hoor. Maar zeker een die ik serieus wil najagen.

Quote from: Sirius666 on November 19, 2018, 22:23:57
Altijd leuk. Minimale maat qua ruimte in gedachten? Ietwat voorbarig wellicht  :D
Uiteraard heel afhankelijk van wat we uiteindelijk kopen. En wat akoestiektechnisch het beste is. Omdat ik het hoogstwaarschijnlijk toch ga combineren met de HT-ruimte denk ik aan een ruimte van 7x5 meter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Let op prijslijst Boldz is niet meer de actuele.

Er is , hoe anders, prijsverhoging doorgevoerd.
Toen ik in augustus twee chunkz bestelde waren die wat duurder ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Oh jee... Wat is "wat"? 10%, 20%, 30%. Tegen de tijd dat ik ze bestel, zijn ze duurder dan mijn woning.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gewoon even een kleine update.

De buurvrouw heeft eenzelfde appartement als dat van ons laatst verkocht. Met een flink hogere prijs dan dat wij het hebben gekocht. We zitten er dus sterk aan te denken ons appartement op niet al te lange termijn ook te gaan verkopen.

We zouden dan tijdelijk gaan huren totdat we een geschikte woning vinden. Steeds meer en meer denken we daarbij aan een ex-bedrijfsruimte die we dan om willen toveren tot woning. Een wild plan, waarbij we veel hulp nodig zullen hebben, maar misschien toch best haalbaar. De ruimte om dan een mooie luisterruimte te creëeren is ook iets dat daar mooi in past.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Spannende tijden gaan er aanbreken, leuk man 👍🏻

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 19:14:22
Gewoon even een kleine update.

De buurvrouw heeft eenzelfde appartement als dat van ons laatst verkocht. Met een flink hogere prijs dan dat wij het hebben gekocht. We zitten er dus sterk aan te denken ons appartement op niet al te lange termijn ook te gaan verkopen.

We zouden dan tijdelijk gaan huren totdat we een geschikte woning vinden. Steeds meer en meer denken we daarbij aan een ex-bedrijfsruimte die we dan om willen toveren tot woning. Een wild plan, waarbij we veel hulp nodig zullen hebben, maar misschien toch best haalbaar. De ruimte om dan een mooie luisterruimte te creëeren is ook iets dat daar mooi in past.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4041
Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 19:14:22
Gewoon even een kleine update.

De buurvrouw heeft eenzelfde appartement als dat van ons laatst verkocht. Met een flink hogere prijs dan dat wij het hebben gekocht. We zitten er dus sterk aan te denken ons appartement op niet al te lange termijn ook te gaan verkopen.

We zouden dan tijdelijk gaan huren totdat we een geschikte woning vinden. Steeds meer en meer denken we daarbij aan een ex-bedrijfsruimte die we dan om willen toveren tot woning. Een wild plan, waarbij we veel hulp nodig zullen hebben, maar misschien toch best haalbaar. De ruimte om dan een mooie luisterruimte te creëeren is ook iets dat daar mooi in past.

Niet al te lange termijn.....   Dat vraagt bij Bas om een stukje nadere uitleg :tounge2:

Bas? Wees eens wat duidelijker....   2023? 2024? ;D

skyfox

Wat een gaaf plan, Bas! Heb je al ideeen over hoe je het wil regelen met stereo vs HT?  In zo'n ruimte zou je natuurlijk zelfs twee aparte kamers kunnen maken daarvoor, maar dan zit je weer met de kosten om 2x akoestische aanpassingen te maken. Maar het is wel ultiem, natuurlijk. Ik voorzie een kamer zoals bij Jan ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

Bedenk dat nagenoeg alle prijzen gestegen zijn en nog steeds stijgen.
Tenzij je een concreet object weet lijkt het mij wat ongewis.

Daarentegen dromen moet je najagen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

#4044
Quote from: Xander32 on December  1, 2018, 19:18:14
Spannende tijden gaan er aanbreken, leuk man 👍🏻
Dank je. Best eens kans dat er een kleine droom (een loftachtige woning met eigen luisterruimte) uit kan komen.

Quote from: twani on December  1, 2018, 20:43:39
Niet al te lange termijn.....   Dat vraagt bij Bas om een stukje nadere uitleg :tounge2:

Bas? Wees eens wat duidelijker....   2023? 2024? ;D
Haha. Nee begin januari willen we ons oriënteren op de verkoop.

Quote from: skyfox on December  1, 2018, 21:59:37
Wat een gaaf plan, Bas! Heb je al ideeen over hoe je het wil regelen met stereo vs HT?  In zo'n ruimte zou je natuurlijk zelfs twee aparte kamers kunnen maken daarvoor, maar dan zit je weer met de kosten om 2x akoestische aanpassingen te maken. Maar het is wel ultiem, natuurlijk. Ik voorzie een kamer zoals bij Jan ;)
Goede vraag. Idealiter heb ik twee aparte ruimtes, een kleinere voor HT en een ruimere voor stereo. Nou moet dat natuurlijk wel kunnen qua ruimte. Ik wil ook niet teveel inleveren aan praktische ruimte.

Waarschijnlijk wordt het dan toch één ruimte. Waarbij ik vooral aandacht zal besteden aan stereo. Nou zit ik wel in mijn hoofd te denken aan bijvoorbeeld wegschuifbare platen die je weg zou laten bij stereo en toe zou voegen bij HT. Om bij de laatste een lagere nagalmtijd te krijgen. De uitvoering van Jan met schuifdeuren is bijvoorbeeld zoiets.

Quote from: Staaled on December  1, 2018, 22:08:20
Bedenk dat nagenoeg alle prijzen gestegen zijn en nog steeds stijgen.
Tenzij je een concreet object weet lijkt het mij wat ongewis.

Daarentegen dromen moet je najagen. :thumbs-up:
Daar hebben we ook aan gedacht. Het idee is om het appartement te verkopen, daarna te huren en in de tussentijd dat we huren zoeken naar een geschikte ruimte.

Daarbij willen we ook mensen inschakelen die ex-bedrijfsruimtes weten te vinden. In een straal van een uur reistijd naar Leiden. De kruimelregeling, die de mogelijkheid biedt om van leegstaande winkelruimte naar woning te gaan, kan daar wellicht bij helpen.

Allemaal zaken die we goed moeten onderzoeken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fred Mulder

#4045
Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 22:14:46
Daar hebben we ook aan gedacht. Het idee is om het appartement te verkopen, daarna te huren en in de tussentijd dat we huren zoeken naar een geschikte ruimte.

Daarbij willen we ook mensen inschakelen die ex-bedrijfsruimtes weten te vinden. In een straal van een uur reistijd naar Leiden. De kruimelregeling, die de mogelijkheid biedt om van leegstaande winkelruimte naar woning te gaan, kan daar wellicht bij helpen.

Allemaal zaken die we goed moeten onderzoeken.
Gaaf idee! Inderdaad handig om goed te onderzoeken.
Als in de 'tussentijd' de prijzen stijgen kun je van een hele koude kermis thuis komen. Een langere tussentijdse huur periode kun je zien als een vorm van speculeren, als je verwacht dat de prijzen dalen is het handig, maar als ze stijgen.. (afgelopen jaar is de gemiddelde koopprijs van woningen (*) met 9% gestegen).

Als je huidige woning courant is dan zou ik eerst kijken naar ex-bedrijfruimtes en me alvast verdiepen in de regelingen, zodat je direct door kunt.
* voor ex-bedrijfruimtes kan dit weer helemaal anders zijn, in positieve of negatieve zin.

Mitch--

Quote from: Fred Mulder on December  7, 2018, 06:26:09
Gaaf idee! Inderdaad handig om goed te onderzoeken.
Als in de 'tussentijd' de prijzen stijgen kun je van een hele koude kermis thuis komen. Een langere tussentijdse huur periode kun je zien als een vorm van speculeren, als je verwacht dat de prijzen dalen is het handig, maar als ze stijgen.. (afgelopen jaar is de gemiddelde koopprijs van woningen (*) met 9% gestegen).

Als je huidige woning courant is dan zou ik eerst kijken naar ex-bedrijfruimtes en me alvast verdiepen in de regelingen, zodat je direct door kunt.
* voor ex-bedrijfruimtes kan dit weer helemaal anders zijn, in positieve of negatieve zin.

Gezien de markt zou ik niet tussentijds gaan huren, zonde van het geld imho. Je kan ook goede afspraken maken over wanneer je je woning verlaat, vriend van mij heeft bijna nog een jaar gewoond in zijn verkochte huis, risico is natuurlijk verdere prijsstijgingen maar ja je moet wat. Speculeren in deze markt heeft weinig zin, voor hoge prijs verkopen gaat hand in hand met voor hoge prijs kopen...

Check ook heel goed het bestemmingsplan mbt ex-bedrijfruimtes, vaak is bewoning niet toegestaan en erg moeilijk aan te vechten als je er toch een woonhuis van wil maken.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Duidelijke waarschuwing, dank jullie.

We gaan het ook echt goed onderzoeken. Wat eerst een onmogelijk plan leek, zou alleen misschien toch kunnen. Dat vinden we het zeker waard om eerst uit te pluizen. Inderdaad bijvoorbeeld hoe het nu precies zit met de overgang van een bedrijfsruimte naar woning.

Tips en ideeën daarvoor zijn meer dan welkom!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MechanicalAnimal

Quote from: Bas Akkerman on December  7, 2018, 11:07:33
Tips en ideeën daarvoor zijn meer dan welkom!

Je kunt het beste met de gemeente zelf gaan praten, vaak hebben ze inloopuren. Dat zijn oriënterende gesprekken.

Als dat ruimte bied dan kun je met concretere plannen verder in de vorm van een vooronderzoek, vaak zijn daar wel kosten aan verboden.

GEwoon even het algemene nummer van de Gemeente bellen en je vraag voorleggen of zoek even op hun website
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

skyfox

Wat me lastig lijkt bij het in gebruik nemen als woonhuis van een bedrijfspand is dat het qua lichtinval niet altijd geweldig is. Daarnaast heeft het vaak geen tuin of balkon (mocht dat jullie überhaupt interesseren). Isolatie laat mogelijk ook te wensen over. Alles kan natuurlijk aangepast worden, maar dat kost weer het nodige en kan tegenwoordig niet makkelijk meegefinancierd worden. Daarnaast, zijn er momenteel veel bedrijfsruimten te koop? Met de aantrekkende markt kan ik me voorstellen dat dit niet het geval is.
Naast de omzetting van bedrijfsbezetting naar woonbestemming zijn dit de beren die ik zo even zie. Wat niet wegneemt dat het idee natuurlijk echt SUPERGAAF is!

Overigens, ben je wel eens voor een demo bij Mutrox geweest? Zij hebben drie demokamers waarvan er eentje een dedicated luisterruimte is. De andere twee zijn overigens een HT en een woonkamer, alledrie echt awesome :) zo'n dedicated luisterruimte is wellicht voor jou te realiseren.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9