Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Martin!!!

Ach een switch heb je al voor een paar tientjes.... 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Bas Akkerman

Oh, dat geloof ik graag. En wie weet heeft het ook nog echt een meerwaarde, ik ben er ook wel geïnteresseerd in, vandaar de vraag. Maar ik ken mezelf en dan komt er weer een extra ethernetkabel bij. Voor nu is de opzet prima en pas na de akoestiek ga ik me verder richten op dit soort zaken als switches, bekabeling en stroomvoorziening.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De microRendu is binnen! Installeren en alles ging erg simpel, maar waarom dan toch geen geluid? Blijkt dat de Resolution Audio XS digitaal verbonden moet worden met de Opus 21 DAC. Dus de spdif-kabel die normaal van de SBT naar de DAC loopt, nu tussen de XS en de DAC geplaatst. En ja, geluid via de microRendu! Eens zien of ik nog ergens een spdif-kabel heb om de SBT te vergelijken met de microRendu.

Voor nu heb ik wel wat korte impressies van de setup met de microRendu. Die dus gevoed door de Lipo-voeding :laugh: Kingpin PSU en bedraad met een USB-kabel (de AudioQuest Vodka Carbon) naar de Resolution XS loopt. Als eerste valt me de dynamiek op en het schoner geluid, waardoor ik meer detail hoor en het naklinken van instrumenten (nu luister ik Anouar Brahem met The Lover Of Beirut) is beter. Ook lijkt het klankbeeld wat beter in evenwicht met een wat mindere nadruk van het midlaag. Gezien de lichte boost in het midlaag die de Harbeths hebben, lijkt dit welkom, maar het kan ook wat gewicht wegnemen. Volgende nummer wordt dus In Your Room van Depeche Mode.
Binnenkort eens testen met de SBT.

Wat extra indrukken. Het laag lijkt meer doortekend en de S-klanken worden ook wat meer benadrukt. Of dit een eerlijker geluid is (SOFAD is wat ruiger opgenomen dan bijvoorbeeld voorganger Violator en een stuk minder goed opgenomen dan Anouar Brahem die ik net luisterde) of dat de keten nu ook wat "viezer" hoog geeft, dat weet ik nog niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

kleine correctie, de Kingpin PSU (tenzij je al een ander in huis hebt gehaald :D) is geen Lipo-versie, 't is een lineaire uitvoering met alle mogelijke filtering/afscherming die mogelijk was, maar dus zonder batterijen (want dat zijn de Lipo's ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martin!!!

Als de eerste indrukken nu ook maar niet verward zijn  ;D  ;D en ook maar hopen dat Bas 'de sloper' alles in het juiste gaatje heeft gepropt  :popcorn:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August 22, 2017, 18:17:29
kleine correctie, de Kingpin PSU (tenzij je al een ander in huis hebt gehaald :D) is geen Lipo-versie, 't is een lineaire uitvoering met alle mogelijke filtering/afscherming die mogelijk was, maar dus zonder batterijen (want dat zijn de Lipo's ;))
:laugh:

Quote from: Martin!!! on August 22, 2017, 18:22:18
Als de eerste indrukken nu ook maar niet verward zijn  ;D  ;D en ook maar hopen dat Bas 'de sloper' alles in het juiste gaatje heeft gepropt  :popcorn:
Mijn oren vertrouw ik meer dan mijn multitaskkwaliteiten. ;D Ik had dus ook volledige focus op het aansluiten. Echt mis kon het niet gaan trouwens, daar verschilden de stekkers teveel voor. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Nog even niet. Ik verdien niet fantastisch, dus ik moet mijn uitgaven goed spreiden. Naar verwachting denk ik ergens in november Roon aan te schaffen. Maar dan wil ik het wederom eerst proberen, de wat warme, gemoedelijke klanksignatuur staat me bij. Bij de wat heldere (lees: minder nadruk op het midlaag dan de SBT) microRendu zou dat nu juist misschien wel goed uitkomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.


hpapen


Bas Akkerman

Quote from: Baardmannetje on August 23, 2017, 07:23:37
Software met een klanksignatuur?
Ja. Maar ik heb totaal geen zin in een technische discussie in mijn showcase. ;)

Quote from: hpapen on August 23, 2017, 07:42:25
Je moet toch goed onderbouwen waarom je iets wil aanschaffen ;D
Nou, eerder waarom ik iets niet aanschaf. ;D Zeker als een hoop anderen het wel doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 08:13:09
Ja. Maar ik heb totaal geen zin in een technische discussie in mijn showcase. ;)

Volgens mij zijn hardware en software die ons van muziek voorzien technische aangelegenheden, toch?

Schrijven dat je je daar verre van wenst te houden betekend dat je liever in een suggestieve droomwereld verkeert?

Of zie ik dat verkeerd?

Bas Akkerman

Buiten mijn showcase sta ik meer open voor discussie over suggestie en wetenschap. Binnen mijn showcase voel ik me vrij en wil ik me vrij voelen mijn ervaringen in mijn suggestieve droomwereld te beschrijven en te delen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ook weleens fijn, gewoon subjectief. Alsof de rest niet relevant is :)

Ik heb de SQBT nooit nadruk horen leggen op het midlaag. Ik kan hem vergelijken met een Raspberry, beide gevoed met een Sbooster. Maar heb er ook een Aries Mini naast gehad. Die moest het overigens afleggen tegen de SQBT en de Raspberry.
Het lijkt alsof de SQBT een beter 3D imaging heeft dan de Raspberry, die weer ietsiepiets gedetailleerder lijkt te zijn bij galm en soortgelijke geluiden in opnames. Uiteindelijk zijn de verschillen verwaarloosbaar.

Ik heb ooit een Pioneer N50 gehad en die vond ik wel warm klinken. Best aangenaam maar ik vind het idee om naar kleuring te moeten luisteren niet fijn. Ik snap wel dat fabrikanten dat extra laagje toevoegen: het is ook eenvoudig te doen. Dan liever een knopje om dat uit te zetten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Bas....jonguh  :D....niet zo angstig voor een discussie. Daarnaast is de komkommertijd voorbij.  :D

Bekijk de topics maar en zie wat er gebeurt. Die ontsporing gaat in jouw topic niet gebeuren. In mijn topic ontspoort het toch ook niet als het gaat om ervaringen ?

Overigens net een software update gehad van mijn platform (DTS Playfi). Uiterlijk een enorme vooruitgang. Klankmatig ? Gelukkig hoor ik dat niet.

Wat me wel verbaast is dat je een speaker koopt die het mid wat benadrukt en nu twijfelt of het lekker is dat de Micro dat nu wat tempert. Of lees ik dat verkeerd ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 08:40:05
Buiten mijn showcase sta ik meer open voor discussie over suggestie en wetenschap. Binnen mijn showcase voel ik me vrij en wil ik me vrij voelen mijn ervaringen in mijn suggestieve droomwereld te beschrijven en te delen.

Dus vrijheid is hier eenrichtingsverkeer?

twani

Quote from: Baardmannetje on August 23, 2017, 10:45:08
Dus vrijheid is hier eenrichtingsverkeer?

Moet niet gekker worden inderdaad .

En dú moment dat er advies wordt gevraagd mogen we wel prodeo op komen draven zeker..

Kom op Bas, ff normaal blijven doen :)

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on August 23, 2017, 09:20:27
Ook weleens fijn, gewoon subjectief. Alsof de rest niet relevant is :)

Ik heb de SQBT nooit nadruk horen leggen op het midlaag. Ik kan hem vergelijken met een Raspberry, beide gevoed met een Sbooster. Maar heb er ook een Aries Mini naast gehad. Die moest het overigens afleggen tegen de SQBT en de Raspberry.
Het lijkt alsof de SQBT een beter 3D imaging heeft dan de Raspberry, die weer ietsiepiets gedetailleerder lijkt te zijn bij galm en soortgelijke geluiden in opnames. Uiteindelijk zijn de verschillen verwaarloosbaar.

Ik heb ooit een Pioneer N50 gehad en die vond ik wel warm klinken. Best aangenaam maar ik vind het idee om naar kleuring te moeten luisteren niet fijn. Ik snap wel dat fabrikanten dat extra laagje toevoegen: het is ook eenvoudig te doen. Dan liever een knopje om dat uit te zetten.
Grappig om te lezen dat je gelijke ervaringen hebt. En ja, vergeleken et akoestiek en luidsprekerplaatsing is het peanuts.

Quote from: chansig on August 23, 2017, 09:21:38
Bas....jonguh  :D....niet zo angstig voor een discussie. Daarnaast is de komkommertijd voorbij.  :D

Bekijk de topics maar en zie wat er gebeurt. Die ontsporing gaat in jouw topic niet gebeuren. In mijn topic ontspoort het toch ook niet als het gaat om ervaringen ?

Overigens net een software update gehad van mijn platform (DTS Playfi). Uiterlijk een enorme vooruitgang. Klankmatig ? Gelukkig hoor ik dat niet.

Wat me wel verbaast is dat je een speaker koopt die het mid wat benadrukt en nu twijfelt of het lekker is dat de Micro dat nu wat tempert. Of lees ik dat verkeerd ?

Gr. Hans
Helaas zie ik ook veel discussies die verzanden in welles nietes tussen believers (wat je hoort is niet te meten) en non-believers (wat niet te meten is, is niet te horen). Het gaat vaker niet goed dan wel en de opmerking "Software met een klanksignatuur?" komt me dan toch wat minder over als een aanzet tot een open discussie.
Dat betekent niet dat ik niet open sta voor discussies of andere meningen of opvattingen. Graag zelfs. Maar een stringente discussie vind ik persoonlijk wat saai. En daar is bovendien het wetenschappelijk board voor.

De Harbeth 30.1 doet veel goed, waardoor ik de boost in het midlaag niet zo erg vind. In combinatie met de akoestiek wordt dat zoveel. En uiteraard ga ik geen kabels of apparatuur kopen om de akoestiek aan te pakken. Tenminste niet voordat ik eerst akoestische oplossingen heb geprobeerd. Ik beschreef slechts een ervaring die al dan niet mijn smaak wordt.

Quote from: Baardmannetje on August 23, 2017, 10:45:08
Dus vrijheid is hier eenrichtingsverkeer?
Eh ja en nee. Er zijn genoeg discussies te voeren (akoestiek, plaatsing, artiesten en genres, filosofie, persoonlijke beslommeringen), die ik ook graag voer. Maar als het wetenschap versus beleving betreft zijn daar andere topics voor.
Bedenk ook goed dat ik erg van de beleving ben, dat is mijn uitgangspunt. Als je in je onderschrift hebt staan dat je geen meningen wil, omdat ze er niet toe doen, is mijn topic misschien niet de beste plek. ;)

Quote from: twani on August 23, 2017, 12:20:12
Moet niet gekker worden inderdaad .

En dú moment dat er advies wordt gevraagd mogen we wel prodeo op komen draven zeker..

Kom op Bas, ff normaal blijven doen :)
Het is ook maar hoe je het wil lezen, Theo. Volgens mij ken je me goed genoeg om te weten dat ik open sta voor andermans mening en ideeën.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 16:19:31
De Harbeth 30.1 doet veel goed, waardoor ik de boost in het midlaag niet zo erg vind. In combinatie met de akoestiek wordt dat zoveel. En uiteraard ga ik geen kabels of apparatuur kopen om de akoestiek aan te pakken. Tenminste niet voordat ik eerst akoestische oplossingen heb geprobeerd. Ik beschreef slechts een ervaring die al dan niet mijn smaak wordt.

Ja goed een ervaring is ook maar een ervaring. En zo heb je er honderden door een dag heen prima. Maar en dat is het punt wat ik maakte: Je kiest voor een bepaalde speaker (die je ook in je eigen ruimte hebt gehoord voordat je hem kocht) en nu met de Micro etc. Dat mag een ervaring zijn...prima. Kan ook zijn dat je smaak verandert.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on August 23, 2017, 16:23:34
Ja goed een ervaring is ook maar een ervaring. En zo heb je er honderden door een dag heen prima. Maar en dat is het punt wat ik maakte: Je kiest voor een bepaalde speaker (die je ook in je eigen ruimte hebt gehoord voordat je hem kocht) en nu met de Micro etc. Dat mag een ervaring zijn...prima. Kan ook zijn dat je smaak verandert.

Gr. Hans
Oh, zeker! Ignorance is bliss. Ik heb destijds bij de zoektocht heel bewust geluisterd naar luidsprekers binnen in budget. En natuurlijk hoorde ik toen ook de eigenschappen en beperkingen van mijn luidspreker. Nu luister ik steeds vaker naar luidsprekers uit een hoger budget (met nog steeds hun beperkingen), omdat ik dat er voor over zou hebben. Dat zet mijn eigen luidspreker natuurlijk wel in perspectief.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Dan eerst maar andere speakers kopen voordat je aan de akoestiek gaat beginnen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on August 23, 2017, 16:42:55
Dan eerst maar andere speakers kopen voordat je aan de akoestiek gaat beginnen.  :D

Gr. Hans
Neeee! Want dat is natuurlijk ook mijn ervaring, akoestiek doet ietsepietsie meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Bas Akkerman on August 23, 2017, 16:19:31
Als je in je onderschrift hebt staan dat je geen meningen wil, omdat ze er niet toe doen, is mijn topic misschien niet de beste plek. ;)

Prima. Veel plezier met de hobby dan maar.