Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: fugazi_2009 on September 12, 2021, 17:53:06
Je gebruikt internet radio neem ik aan? Welke app gebruik je? Op mijn Android gebruik ik BubbleDS, en ik kan me zo niet herinneren dat ik dan eerst een regio moet kiezen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Klopt. Ik gebruik Kazoo en kan daar alleen of BBC2 of NPO1 mee draaien. Oftewel, een regio tegelijkertijd ook al staat de instelling in Konfig op 'worldwide'.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

#4376
De moeite waard om ook even de LUMIN app te proberen. Zenders voeg je toe door via TuneIn als favoriet aan te merken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

JoWa

Quote from: Bas Akkerman on September 12, 2021, 16:38:43
Ik word nog geen vriendjes met de radio op de Linn. We wisselen vaak van BBC2 en NPO1. Dit zijn zenders uit verschillende regio's en daardoor kan je niet makkelijk wisselen.

In konfig kan je kiezen tussen worldwide en Netherlands. Dat moet ik dus steeds doen om te kunnen wisselen. Is dit de enige manier of mis ik iets?
Net even gecheckt met de Linn app.
NPO Radio 2 op Pin 1 gezet en BBC2 op Pin 2.
Je kan gewoon switchen tussen beide.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Bas Akkerman

#4378
Quote from: JoWa on September 12, 2021, 21:35:29
Net even gecheckt met de Linn app.
NPO Radio 2 op Pin 1 gezet en BBC2 op Pin 2.
Je kan gewoon switchen tussen beide.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Vreemd! Ik had ze dus ook als pin aangemaakt, maar in plaats van NPO 1 zie ik dan BBC 1.
Je hebt het over de Linn app, welke is dat precies?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JoWa

Deze:



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Is wel op een iPhone


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

jahtari

2 sterren uit 18 beoordelingen belooft niet veel goeds...

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

JoWa

Gewoon zelf testen.
Bij mij draait de app prima, maar zoals velen geen review achter gelaten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Bas Akkerman

Quote from: JoWa on September 13, 2021, 07:39:01
Is wel op een iPhone


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Mmm, ik heb een Oneplus. Eens zien of ie ook voor de iPad geschikt is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

De OnePlus is toch Android? Dan deze wellicht eens proberen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleds2&gl=ES Deze gebruik ik zowel met mijn Klimas DS en mijn Majik DSM.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Quote from: fugazi_2009 on September 13, 2021, 14:19:25
De OnePlus is toch Android? Dan deze wellicht eens proberen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleds2&gl=ES Deze gebruik ik zowel met mijn Klimas DS en mijn Majik DSM.
Ach, die is er ook natuurlijk. Ga ook feedback geven op de Kazoo-app. Vind het gewoon raar dat het niet daarmee kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het is al even geleden dat ik er naar heb geïnformeerd. Sowieso in de luisterruimte wil ik een spanplafond (akoestisch), misschien ook in de badkamer (eventueel ook akoestisch, maar minder belangrijk). Een andere optie zou losse platen zijn, zodat ik wat meer mogelijkheden heb in de keuze van lampen aan het plafond.

Wat zijn hier de kosten van ongeveer? En hebben jullie tips voor uitvoerders?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Appletje, eitje. Dacht ik toen ik de MacMini die ik heb overgenomen van Hans wilde installeren.

Er staat OS 10.8.5 op, maar zowel Safari als Chrome geven een foutmelding bij veel sites. Zoals de site van Roon waar ik de Roon Bridge op wil downloaden. De tijd zou niet gelijk lopen. Ik heb al geprobeerd om de locatie te laten vinden, maar de MacMini vindt niks.
Kom heb ik geprobeerd een latere versie van OS te installeren. Dat lijkt te lukken, maar als ik bij systeem kijk, blijf ik 10.8.5 zien.

Wie kan me verder helpen, zodat ik Roon Bridge op de MacMini kan installeren? Wil die toch wel erg graag gebruiken in de hoofdtelefoonset.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Dank je, ga ik morgen eens naar kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rob_Dingen

Ik zou de laatste IOS software downloaden en een bootable USB maken.
Start op en ga naar disk utilities en wis de harde schijf en doe een nieuwe installatie.
Op deze manier nooit geen problemen gehad.

Je kunt ook zoeken naar oplossingen bij apple tips.

Rob

Mitch--

Quote from: Rob_Dingen on February  6, 2022, 10:12:44
Ik zou de laatste IOS software downloaden en een bootable USB maken.
Start op en ga naar disk utilities en wis de harde schijf en doe een nieuwe installatie.
Op deze manier nooit geen problemen gehad.

Je kunt ook zoeken naar oplossingen bij apple tips.

Rob

Ligt er helemaal aan hoe oud de Macmini is, oudere modellen worden niet meer ondersteund in de laatste macOS versies helaas...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Deze versie zou Catalina nog moeten kunnen draaien. Vanaf Big Sur niet meer. Maar dit doe ik uit mijn hoofd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Ben nu El Capitan aan het installeren. En van daaruit naar High Sierra. Dat is volgens mij de laatste OS die ik op de 'late 2012 MacMini' kan zetten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Catalina zou moeten kunnen. Net nog even gekeken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Ik dacht dat Hans hem met een cleane Mac OS had verkocht? Op zich moet een Mac Mini uit 2012 nog best mee kunnen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Quote from: fugazi_2009 on February  6, 2022, 11:19:48
Ik dacht dat Hans hem met een cleane Mac OS had verkocht? Op zich moet een Mac Mini uit 2012 nog best mee kunnen.

Ik heb de mac helemaal leeggemaakt. Dus zou het inderdaad allemaal zo moeten werken. Maar ik heb ook te weinig verstand van mac etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on February  6, 2022, 11:21:50
Ik heb de mac helemaal leeggemaakt. Dus zou het inderdaad allemaal zo moeten werken. Maar ik heb ook te weinig verstand van mac etc.

Gr. Hans
En daarop aanhakend, de communicatie met Hans op Whatsapp is meer dan prima. Ik zou het vervelend vinden als er een ander beeld van hem ontstaat.

Gewoon stap-voor-stap de MacMini updaten naar de meest recente OS. En dan zien of ik de melding van de verkeerde tijd weg kan krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Ik zeg ook zeker niet dat Hans wat verkeerd heeft gedaan, maar dan had ik het wel goed in mijn hoofd dat het wel een cleane install was. Ja, dan eerst maar alles even op de recent mogelijke versie krijgen, dat zou hopelijk al moeten helpen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Ok, Catalina en Roon Bridge staan erop. Maar mij iPad vind deze Mac Mini niet als endpoint. Moet ik dan toch ook Roon Server en/of Roon Remote erop zetten?

De Roon Core staat op de andere Mac Mini in de hoofdset. Deze Mac Mini is puur bedoeld om als endpoint te fungeren voor de hoofdtelefoonset (Audeze met Luxman die ik met USB aansluit op de Mac Mini). Overkill, ik weet het, maar de combinatie klinkt zo goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten