Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on June 14, 2021, 16:52:32
Op de achterkant van de DD12 staat 230V, 50hz, 6.3A. Ik heb alleen kabels van 240V en 10A. Dus wil niet gaan experimenteren. Iemand tips welke kabel past of ik moet kopen?
elke (fysiek) passende kabel die je in je doos hebt zitten is ok, 220/230/240V maakt niet uit.
De stroom (da's die 6,3A of 10A die je leest) die je sub kan trekken is dus maximaal 6,3A...maw die ene kabel van 10A (maximaal) is prima ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

Bas elke kabel past. De waarden zijn maximum waarden, daar blijf je onder dus elke stroomkabel is goed die je hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

#4352
Top. De stop sloeg om toen ik het probeerde. Gebeurt vaker als ik hem echt fysiek aanzet (dus niet vanuit standby), omdat ie ineens veel stroom pakt. Maar wilde het daarna toch even vragen voor de zekerheid.

Heb jouw witte, akoestische doeken hier trouwens nog liggen. Dat zou in de komende tijd zo maar eens goed gebruikt kunnen gaan worden.

Quote from: frank2 on June 14, 2021, 17:40:55
Bas elke kabel past. De waarden zijn maximum waarden, daar blijf je onder dus elke stroomkabel is goed die je hebt.
Mijn topic heet nog steeds elektrickery, dus ik vraag het voor de zekerheid maar even ;D

Het klinkt serieus al best goed moet ik zeggen. Valt me 100% mee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

#4353
damn...dat ik niet aan jou gedacht heb toen we een paar maanden terug ettelijke rollen van dat scheurdoek (in meerdere kleuren) hebben weggegooid :blush:
dat krijg je als er wordt verhuisd (tgv overname bedrijf), dan wordt er al eens met de wat grovere borstel "opgeruimd"

edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

minplus

Ik heb het vage idee dat een hoogpolig tapijtje van 20€ van de kringloop het meeste positieve effect gaat hebben bij jou.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Bas Akkerman

#4355
Quote from: Dirk on June 14, 2021, 17:50:41
damn...dat ik niet aan jou gedacht heb toen we een paar maanden terug ettelijke rollen van dat scheurdoek (in meerdere kleuren) hebben weggegooid :blush:
dat krijg je als er wordt verhuisd (tgv overname bedrijf), dan wordt er al eens met de wat grovere borstel "opgeruimd"

edit: typo
:( nou ja, wat je niet kent... Zoiets.

Quote from: minplus on June 14, 2021, 18:47:08
Ik heb het vage idee dat een hoogpolig tapijtje van 20€ van de kringloop het meeste positieve effect gaat hebben bij jou.
Haha, dat sowieso. Dit is een tijdelijke oplossing tot september. Dus misschien komt er een hoogpolig tapijtje van €20 van de kringloop, maar misschien ook pas daarna.

De subwoofer aangesloten. Tja, die moet als het helemaal af is maar weer eens opnieuw afgesteld worden. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

kijk, de eerste stappen zijn gemaakt! Ben benieuwd Bas!

Wanneer zal ik het volgende snoepje komen afleveren ? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Wacht nog steeds op mijn bestelling. Anders heb ik nog geen bedraad internet in de woonkamer. :unhappy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#4358
Zo, vorige week is Mitch langs geweest om zijn, nou ja mijn, Linn Majik DSM langs te brengen en te installeren. Samen met de Harbeth 30.1 een prima combinatie, wel luxe zo'n woonkamerset!

De muur boven is inmiddels afgebroken, een fijne ruimte zo op de hoek. Als ze eenmaal klaar zijn (ook met stucen) daar dan alles opstellen in wat mijn werkplek/luisterruimte wordt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Klinkt goed, Bas, het loopt gestaag voort die verbouwing. Heerlijk genieten. Maarre, jij vond Linn toch altijd te lief en te zijig klinken?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Linn is door de jaren heen wel wat pittiger geworden. En voor de woonkamer is een, in vergelijking met de hoofdset, ietwat gemoedelijker geluid juist wel fijn. Meer achtergrondgeluid dan een aandacht eisende belevenis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Mooie aankoop Bas. En ik ben wel benieuwd hoe het wonen in dit deel van ons kikkerlandje bevalt?

Quote from: Bas Akkerman on September  3, 2021, 20:06:14
Linn is door de jaren heen wel wat pittiger geworden. En voor de woonkamer is een, in vergelijking met de hoofdset, ietwat gemoedelijker geluid juist wel fijn. Meer achtergrondgeluid dan een aandacht eisende belevenis.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on September  4, 2021, 07:25:49
Mooie aankoop Bas. En ik ben wel benieuwd hoe het wonen in dit deel van ons kikkerlandje bevalt?
Goed, zeer goed. Rustig zonder onbewoond te zijn, mooie uitvalswegen voor het handbiken,, centraal gelegen, een tuin en alle plekken in het huis hebben een mooie bestemming. Tiel zelf moeten we nog echt ontdekken. Nu blijft het vooral door corvus nog het noodzakelijke. Enige nadeel is dat hier geen enkele veganistische eetgelegenheden zijn. Dat blijkt dus wel echt stads te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Vegan, wat is dat  :unsure:  ;D Dat dus, hier in de polder.
Maar de interesse daarvoor zal hier ook wel gaan toenemen, al zal je wel wat geduldig moeten zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ben al een beetje aan het zoeken naar een goede Facebookpagina of zo. Vaak veel inside information op te vinden.

Ach, we bestellen veel online, de AH heeft ook een behoorlijk aanbod. En we gingen in Den Haag ook max een keer in de maand ergens lunchen. In de toekomst gaan we er in Arnhem, Utrecht, Nijmegen en Den Bosch naar op zoek. Geen deal breaker in ieder geval!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Utrecht moet wel lukken. En als je richting Arnhem gaat dan kun je beter naar Wageningen gaan,  daar lukt het zeker. Landbouw universiteit (zeg dat niet hardop in Wageningen) en 90% vegetariërs en veganisten (de lokale slager moet bijna met politie bewaking over straat)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Bleh, van die activisten. Nee, daar houd ik me ver van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Ach, het valt in de praktijk best mee. En het voordeel is dat je in zo'n stad wel de restaurants krijgt waar vraag naar is. Zeker in verhouding voor zo'n stadje. Anders kan je denk ik het beste richting Utrecht. Arnhem heb ik minder hoop voor,  Nijmegen moet weer wel lukken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bama

Quote from: Bas Akkerman on September  4, 2021, 08:38:01
Goed, zeer goed. Rustig zonder onbewoond te zijn, mooie uitvalswegen voor het handbiken,, centraal gelegen, een tuin en alle plekken in het huis hebben een mooie bestemming. Tiel zelf moeten we nog echt ontdekken. Nu blijft het vooral door corvus nog het noodzakelijke. Enige nadeel is dat hier geen enkele veganistische eetgelegenheden zijn. Dat blijkt dus wel echt stads te zijn.

Veganistisch is toch naakt eten of haal ik 2 dingen door elkaar?

fugazi_2009

Quote from: Bama on September  5, 2021, 11:55:13
Veganistisch is toch naakt eten of haal ik 2 dingen door elkaar?
Als jij dat fijn vind,  vooral doen. In de meeste restaurants kunnen ze dat overigens niet zo waarderen. [emoji16]

Maar veganisten gaan nog een stapje verder dan vegetariërs mbt dat ze niks van dieren willen gebruiken. Dus bijvoorbeeld ook geen melk,  yoghurt e.d. Geen leren schoenen enz

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Quote from: fugazi_2009 on September  5, 2021, 11:27:23
Ach, het valt in de praktijk best mee. En het voordeel is dat je in zo'n stad wel de restaurants krijgt waar vraag naar is. Zeker in verhouding voor zo'n stadje. Anders kan je denk ik het beste richting Utrecht. Arnhem heb ik minder hoop voor,  Nijmegen moet weer wel lukken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Haha, dat klonk wel wat activistisch van mij. ;D

Arnhem heeft Veggie Galore. Utrecht gaat sowieso lukken en Nijmegen vast ook. Juist ook leuk om nieuwe plekken te ontdekken!

Quote from: fugazi_2009 on September  5, 2021, 12:06:37
Als jij dat fijn vind,  vooral doen. In de meeste restaurants kunnen ze dat overigens niet zo waarderen. [emoji16]

Maar veganisten gaan nog een stapje verder dan vegetariërs mbt dat ze niks van dieren willen gebruiken. Dus bijvoorbeeld ook geen melk,  yoghurt e.d. Geen leren schoenen enz

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Niet naakt nee. Dat gebeurt hoogstens als ik ontbijt op bed eet! Maar inderdaad geen dierlijke producten. En dat is sinds een aantal jaar echt heel veel veelzijdiger geworden dan voorheen.

Terug naar de hifi. De hoofdset staat nu ingepakt, dus ik ga de MacMini weer gebruiken in de hoofdtelefoonset met Luxman en Audeze LCD-3. Dat heb ik een keer eerder gedaan. Toen moest ik de MacMini weer in hoofdset gebruiken. Maar die eerdere ervaring was echt hemels!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

In Nijmegen zitten volgens mij een aantal vegan restaurantjes.

Quote from: fugazi_2009 on September  5, 2021, 11:27:23
Ach, het valt in de praktijk best mee. En het voordeel is dat je in zo'n stad wel de restaurants krijgt waar vraag naar is. Zeker in verhouding voor zo'n stadje. Anders kan je denk ik het beste richting Utrecht. Arnhem heb ik minder hoop voor,  Nijmegen moet weer wel lukken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik word nog geen vriendjes met de radio op de Linn. We wisselen vaak van BBC2 en NPO1. Dit zijn zenders uit verschillende regio's en daardoor kan je niet makkelijk wisselen.

In konfig kan je kiezen tussen worldwide en Netherlands. Dat moet ik dus steeds doen om te kunnen wisselen. Is dit de enige manier of mis ik iets?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Je gebruikt internet radio neem ik aan? Welke app gebruik je? Op mijn Android gebruik ik BubbleDS, en ik kan me zo niet herinneren dat ik dan eerst een regio moet kiezen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one